0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Ocena i rozwój członków korpusu służby cywilnej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2013

  • Seria / cykl: PORADNIKI LEX

  • Autor: Małgorzata Sidor-Rządkowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    ePub (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Ocena i rozwój członków korpusu służby cywilnej

W książce zaprezentowano uwarunkowania prawne oraz aktualny stan wiedzy na temat nowoczesnego HR. Szczegółowo omówiono w niej m.in.: specyfikę zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej, pojecie służby cywilnej, system ocen okresowych w korpusie służby cywilnej, zagadnienia tworzenia indywidualnych programów rozwoju zawodowego (IPRZ), metody wspierania rozwoju zawodowego, w tym szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne, e-learning, coaching, mentoring, samodoskonalenie pracowników, problematykę zarządzania kompetencjami, standardy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej. Ważną częścią książki są studia przypadków - przykłady dobrych praktyk pochodzące z Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, Głównego Urzędu Statystycznego oraz Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego. "Jest to pierwsza na rynku pozycja monograficzna poświęcona tematyce ocen i rozwoju zawodowego w administracji publicznej. [...] Dzięki licznym doświadczeniom autorki związanym z ZZL w podmiotach biznesowych, zawiera ona wiele cennych wskazówek, które mogą być źródłem inspiracji dla urzędów administracji publicznej. Duża zaleta jest również fakt, ze oceny rozwiązań funkcjonujących w służbie cywilnej [...] bazują na solidnej argumentacji i są wolne od funkcjonujacych stereotypów. [...] Nie mam wątpliwości, ze ta pozycja stanie się istotna pomocą nie tylko dla pracowników kadr, ale także menedżerów w administracji publicznej, chcących zdobyć wiedze na temat nowoczesnego ZZL. [...] Wiele z zawartych w niej wskazówek praktycznych, pomimo istnienia odmiennych uwarunkowań prawnych, będzie użytecznych także dla pracowników administracji publicznej niewchodzącej w zakres służby cywilnej - np. samorządów oraz administracji państwowej". Wojciech Zielinski, zastępca dyrektora Departamentu Służby Cywilnej KPRM

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Politologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-7446-0
  • ISBN druku: 978-83-264-4126-4
  • Liczba stron: 252
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 	  9
Rozdział 1. Specyfika zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej  	  11
Pojęcie administracji publicznej  	  11
Pojęcie służby cywilnej  	  13
Tradycyjny model administracji a nowe zarządzanie publiczne  	  14
Praca w administracji publicznej a praca w sektorze przedsiębiorstw  	  19
Standardy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej  	  25
Rozdział 2. System ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej  	  28
Podstawy prawne systemu ocen okresowych  	  28
Ocena okresowa w świetle nowoczesnych koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim  	  36
Przygotowanie do wdrożenia systemu ocen  	  36
Częstotliwość oceny 	  40
Kryteria oceny  	  43
Metoda oceny  	  45
Skala ocen  	  47
Rozdział 3. Prowadzenie rozmów oceniających  	  53
Przygotowanie do rozmowy  	  53
Kwestia samooceny  	  53
Rozmowa a wypełnianie formularza oceny  	  57
Zasady prowadzenia rozmów oceniających  	  58
Przekazywanie informacji pozytywnych  	  65
Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych  	  66
Rozdział 4. Pojęcie i istota rozwoju zawodowego  	  71
Rozwój zawodowy - perspektywa jednostki  	  71
Podział życia zawodowego na etapy  	  72
Predyspozycje zawodowe jednostki  	  74
Miejsce pracy w hierarchii wartości życiowych  	  74
Struktura motywów związanych z pracą zawodową  	  75
Typologia mechanizmów rozwoju zawodowego  	  75
Rozwój zawodowy - perspektywa organizacji  	  79
Analiza potencjału zawodowego pracowników  	  79
Wspieranie rozwoju wiedzy i umiejętności pracowników  	  81
Rekrutacja wewnętrzna jako działanie wspierające rozwój zawodowy pracowników  	  85
Rekrutacja wewnętrzna (nabór wewnętrzny) w służbie cywilnej  	  88
Rozdział 5. Indywidualne programy rozwoju zawodowego (IPRZ) jako podstawa działań rozwojowych w korpusie służby cywilnej  	  92
Procedura tworzenia IPRZ  	  92
Podmioty uczestniczące w procesie ustalania i realizacji IPRZ - role i zadania każdego z nich  	  96
Pracownik (członek korpusu służby cywilnej)  	  96
Bezpośredni przełożony  	  99
Dział personalny  	  104
Najwyższe kierownictwo  	  107
Rozdział 6. Formy rozwoju możliwe do zastosowania w ramach IPRZ  	  109
Szkolenia  	  109
E-learning  	  112
Coaching  	  115
Mentoring  	  119
Samodoskonalenie  	  123
Program szkoleń wewnętrznych  	  124
Miniporadnik trenera wewnętrznego  	  125
Jak zapanować nad tremą?  	  126
Jak się ubrać?  	  129
Jak zadbać o tzw. mowę ciała?  	  131
Rozdział 7. Zarządzanie kompetencjami a rozwój zawodowy pracowników 	  134
Czym są kompetencje?  	  134
Pojęcie zarządzania kompetencjami  	  135
Wdrożenie systemu zarządzania kompetencjami  	  138
Metody oceny kompetencji pracowników  	  144
Tradycyjna ocena okresowa  	  144
Ocena 360 stopni  	  144
Testy  	  154
Development Center (centrum rozwoju, ośrodek rozwoju, DC)  	  159
STUDIA PRZYPADKÓW
I. Wdrażanie indywidualnych programów rozwoju zawodowego (IPRZ) - doświadczenia Urzędu Komunikacji Elektronicznej  	  171	Mariusz Czyżak, Joanna Kencler
II. System szkoleń wewnętrznych - doświadczenia Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie  	  186	Kamil Mroczka
III. Model kompetencyjny jako narzędzie integracji procesów HR w urzędzie - doświadczenia Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach  	  203	Zuzanna Bartczak, Katarzyna Śliwa-Szajor
IV. Development Center - doświadczenia Głównego Urzędu Statystycznego  	  221	Emilia Andrzejczak, Renata Piaskowska
Bibliografia  	  243
Indeks  	  249

Inni Klienci oglądali również

68,40 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Przygotowanie kadr w ochronie lotnictwa cywilnego

Bezpieczeństwo w komunikacji lotniczej już od lat 60. ubiegłego wieku stało się priorytetem dla społeczności międzynarodowej czego wyrazem było wprowadzenie tzw. tokijsko-hasko-montrealskiego systemu prawa w ochronie lotnictwa cywilnego. 11 września 20...
58,80 zł 84,00 zł
Do koszyka

Projektowanie i ocena techniczna betonowych podłóg przemysłowych

Podłoga przemysłowa jest jedną z najważniejszych części każdego zakładu przemysłowego. Jej jakość ma bardzo duży wpływ na przebieg produkcji i sposób składowania materiałów. Uważa się, że trwałość podłogi przemysłowej i jej utwardzonej wa...
99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Farmakoekonomika w zarządzaniu zasobami ochrony zdrowia

W publikacji autorzy analizują problemy istotne dla prawidłowego funkcjonowania opieki zdrowotnej w wymiarze krajowym i międzynarodowym. Omawiają kwestię zarządzania zasobami służby zdrowia, m.in. z uwzględnieniem praktycznych i teoretycznych aspekt&oa...
75,60 zł 84,00 zł
Do koszyka

Kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych w praktyce

Autorka w praktyczny sposób omawia zagadnienia związane z wdrożeniem i funkcjonowaniem kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych. W publikacji omówiono mechanizmy zapewnienia zgodności działalności jednos...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!