0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Ocena i rozwój członków korpusu służby cywilnej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2013

  • Autor: Małgorzata Sidor-Rządkowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 51,00 zł
45,90 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Ocena i rozwój członków korpusu służby cywilnej

W książce zaprezentowano uwarunkowania prawne oraz aktualny stan wiedzy na temat nowoczesnego HR. Szczegółowo omówiono w niej m.in.:


specyfikę zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej,
pojecie służby cywilnej,
system ocen okresowych w korpusie służby cywilnej,
zagadnienia tworzenia indywidualnych programów rozwoju zawodowego (IPRZ),
metody wspierania rozwoju zawodowego, w tym szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne, e-learning, coaching, mentoring, samodoskonalenie pracowników,
problematykę zarządzania kompetencjami,
standardy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej.




Ważną częścią książki są studia przypadków - przykłady dobrych praktyk pochodzące z Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, Głównego Urzędu Statystycznego oraz Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego.

"Jest to pierwsza na rynku pozycja monograficzna poświęcona tematyce ocen i rozwoju zawodowego w administracji publicznej. [...] Dzięki licznym doświadczeniom autorki związanym z ZZL w podmiotach biznesowych, zawiera ona wiele cennych wskazówek, które mogą być źródłem inspiracji dla urzędów administracji publicznej. Duża zaleta jest również fakt, ze oceny rozwiązań funkcjonujących w służbie cywilnej [...] bazują na solidnej argumentacji i są wolne od funkcjonujacych stereotypów. [...] Nie mam wątpliwości, ze ta pozycja stanie się istotna pomocą nie tylko dla pracowników kadr, ale także menedżerów w administracji publicznej, chcących zdobyć wiedze na temat nowoczesnego ZZL. [...] Wiele z zawartych w niej wskazówek praktycznych, pomimo istnienia odmiennych uwarunkowań prawnych, będzie użytecznych także dla pracowników administracji publicznej niewchodzącej w zakres służby cywilnej - np. samorządów oraz administracji państwowej".


Wojciech Zielinski,
zastępca dyrektora Departamentu Służby Cywilnej KPRM

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-5411-0
  • ISBN druku: 978-83-264-4126-4
  • EAN: 9788326454110
  • Liczba stron: 252
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 
 str. 9

Rozdział 1. Specyfika zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej 
 str. 11

Pojęcie administracji publicznej 
 str. 11

Pojęcie służby cywilnej 
 str. 13

Tradycyjny model administracji a nowe zarządzanie publiczne 
 str. 14

Praca w administracji publicznej a praca w sektorze przedsiębiorstw 
 str. 19

Standardy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej 
 str. 25

Rozdział 2. System ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej 
 str. 28

Podstawy prawne systemu ocen okresowych 
 str. 28

Ocena okresowa w świetle nowoczesnych koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim 
 str. 36

Przygotowanie do wdrożenia systemu ocen 
 str. 36

Częstotliwość oceny 
 str. 40

Kryteria oceny 
 str. 43

Metoda oceny 
 str. 45

Skala ocen 
 str. 47

Rozdział 3. Prowadzenie rozmów oceniających 
 str. 53

Przygotowanie do rozmowy 
 str. 53

Kwestia samooceny 
 str. 53

Rozmowa a wypełnianie formularza oceny 
 str. 57

Zasady prowadzenia rozmów oceniających 
 str. 58

Przekazywanie informacji pozytywnych 
 str. 65

Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych 
 str. 66

Rozdział 4. Pojęcie i istota rozwoju zawodowego 
 str. 71

Rozwój zawodowy - perspektywa jednostki 
 str. 71

Podział życia zawodowego na etapy 
 str. 72

Predyspozycje zawodowe jednostki 
 str. 74

Miejsce pracy w hierarchii wartości życiowych 
 str. 74

Struktura motywów związanych z pracą zawodową 
 str. 75

Typologia mechanizmów rozwoju zawodowego 
 str. 75

Rozwój zawodowy - perspektywa organizacji 
 str. 79

Analiza potencjału zawodowego pracowników 
 str. 79

Wspieranie rozwoju wiedzy i umiejętności pracowników 
 str. 81

Rekrutacja wewnętrzna jako działanie wspierające rozwój zawodowy pracowników 
 str. 85

Rekrutacja wewnętrzna (nabór wewnętrzny) w służbie cywilnej 
 str. 88

Rozdział 5. Indywidualne programy rozwoju zawodowego (IPRZ) jako podstawa działań rozwojowych w korpusie służby cywilnej 
 str. 92

Procedura tworzenia IPRZ 
 str. 92

Podmioty uczestniczące w procesie ustalania i realizacji IPRZ - role i zadania każdego z nich 
 str. 96

Pracownik (członek korpusu służby cywilnej) 
 str. 96

Bezpośredni przełożony 
 str. 99

Dział personalny 
 str. 104

Najwyższe kierownictwo 
 str. 107

Rozdział 6. Formy rozwoju możliwe do zastosowania w ramach IPRZ 
 str. 109

Szkolenia 
 str. 109

E-learning 
 str. 112

Coaching 
 str. 115

Mentoring 
 str. 119

Samodoskonalenie 
 str. 123

Program szkoleń wewnętrznych 
 str. 124

Miniporadnik trenera wewnętrznego 
 str. 125

Jak zapanować nad tremą? 
 str. 126

Jak się ubrać? 
 str. 129

Jak zadbać o tzw. mowę ciała? 
 str. 131

Rozdział 7. Zarządzanie kompetencjami a rozwój zawodowy pracowników 
 str. 134

Czym są kompetencje? 
 str. 134

Pojęcie zarządzania kompetencjami 
 str. 135

Wdrożenie systemu zarządzania kompetencjami 
 str. 138

Metody oceny kompetencji pracowników 
 str. 144

Tradycyjna ocena okresowa 
 str. 144

Ocena 360 stopni 
 str. 144

Testy 
 str. 154

Development Center (centrum rozwoju, ośrodek rozwoju, DC) 
 str. 159

STUDIA PRZYPADKÓW

I. Wdrażanie indywidualnych programów rozwoju zawodowego (IPRZ) - doświadczenia Urzędu Komunikacji Elektronicznej 
 str. 171
Mariusz Czyżak, Joanna Kencler

II. System szkoleń wewnętrznych - doświadczenia Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie 
 str. 186
Kamil Mroczka

III. Model kompetencyjny jako narzędzie integracji procesów HR w urzędzie - doświadczenia Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach 
 str. 203
Zuzanna Bartczak, Katarzyna Śliwa-Szajor

IV. Development Center - doświadczenia Głównego Urzędu Statystycznego 
 str. 221
Emilia Andrzejczak, Renata Piaskowska

Bibliografia 
 str. 243

Indeks 
 str. 249

Inni Klienci oglądali również

17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Schematy podatkowe – nowy obowiązek w jednostkach sektora publicznego

"W ostatnich miesiącach bardzo popularnym tematem wśród praktyków prawa podatkowego jest problematyka raportowania schematów podatkowych.Z dniem 1 stycznia 2019 r. do działu III Ordynacji podatkowej został wprowadzony no...
29,70 zł 33,00 zł
Do koszyka

Kodeks postępowania cywilnego ze schematami

Schematy do Kodeksu postępowania cywilnego przygotowane przez prof. Piotra Rylskiego przedstawiają najważniejsze mechanizmy i zależności występujące w polskim procesie cywilnym oraz powiązania między poszczególnymi unormowaniami.
99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Farmakoekonomika w zarządzaniu zasobami ochrony zdrowia

W publikacji autorzy analizują problemy istotne dla prawidłowego funkcjonowania opieki zdrowotnej w wymiarze krajowym i międzynarodowym. Omawiają kwestię zarządzania zasobami służby zdrowia, m.in. z uwzględnieniem praktycznych i teoretycznych aspekt&oa...
6,48 zł 7,20 zł
Do koszyka

Zdrowie publiczne. Rozdział 5

ROZDZIAŁ 5 Z PUBLIKACJI PT. "ZDROWIE PUBLICZNE" REDAKCJA NAUKOWA TERESA BERNADETTA KULIK, ANNA PACIAN. Zdrowie Publiczne jest dziedziną interdyscyplinarną skupiającą zagadnienia zarówno z zakresu medycyny, ekonomii, prawa, zarządzania,...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Współpraca administracji publicznej z podmiotami ekonomii społecznej. Aspekty administracyjnoprawne

Publikacja przedstawia zagadnienia dotyczące współpracy, którą w coraz szerszym zakresie administracja samorządowa podejmuje z tzw. podmiotami ekonomii społecznej. W pracy dokonano niezbędnych ustaleń terminologicznych oraz teoretyc...
9,45 zł 10,50 zł
Do koszyka

Pomocnik studenta – kierunek Administracja publiczna. Część 2

Książka zawiera część zagadnień, z którymi studenci administracji publicznej na pewno spotykają się na studiach. Opisane są w niej takie przedmioty jak: Postępowanie administracyjne, Konstytucja, Prawo pracy. Książka posiada również przyk...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!