0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2020

  • Seria / cykl: HR

  • Autor: Małgorzata Sidor-Rządkowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 67,00 zł
60,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL

Książka zawiera przegląd zagadnień pomocnych do wdrożenia i zastosowania systemu ocen pracowników opartego na kompetencjach. Autorka szczegółowo przedstawia sposób przygotowania i wdrożenia takiego systemu oraz metody jego integrowania z innymi dziedzinami ZZL, takimi jak rekrutacja i selekcja, rozwój zawodowy, kształtowanie wynagrodzeń oraz restrukturyzacja organizacji.
Trzecie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i wzbogacone m.in. o treści poświęcone kompetencjom przyszłości. Autorka porusza zagadnienia takie, jak m.in. zarządzanie w świecie VUCA, istota sztucznej inteligencji, rola tzw. empatyzerów oraz postulat zastąpienia pojęcia work-life balance pojęciem work-life integrity.
Adresaci:Kompleksowe ujęcie tematu sprawia, że książka może być cennym źródłem wiedzy zarówno dla osób zajmujących się naukowo problematyką zarządzania, jak i dla menedżerów wszelkich szczebli oraz dyrektorów i pracowników działów zasobów ludzkich. Praktycy HR znajdą tu wiele przydatnych wskazówek oraz zamieszczonych w załącznikach praktycznych narzędzi.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8187-996-5
  • ISBN druku: 978-83-8187-742-8
  • EAN: 9788381879965
  • Liczba stron: 272
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O autorce | str. 9

Wstęp | str. 11

Rozdział 1. Zarządzanie oparte na kompetencjach | str. 13
Pojęcie zarządzania kompetencjami | str. 13
Definicje terminu „kompetencje” | str. 20
Rodzaje kompetencji | str. 23

Rozdział 2. Opracowanie kompetencyjnych systemów ocen – działania przygotowawcze | str. 32
Identyfikacja i opis kompetencji | str. 32
Ustalanie poziomów kompetencji | str. 44
Kryteria oceny | str. 52

Rozdział 3. Wprowadzenie kompetencyjnego systemu ocen | str. 57
Dylematy związane z wprowadzeniem systemów ocen | str. 57
Planowanie działania | str.58
Kampania informacyjna | str. 62
Szkolenie osób oceniających | str. 69

Rozdział 4. 360-stopniowa ocena kompetencji | str. 79
Istota oceny 360-stopniowej | str. 79
Osoby dokonujące 360-stopniowej oceny kompetencji | str. 82
Ocena przełożonych przez podwładnych | str. 87
Organizacja przebiegu 360-stopniowej oceny kompetencji | str. 92

Rozdział 5. Rozmowa oceniająca | str. 102
Istota rozmowy oceniającej | str. 102
Wskazówki dla menedżera prowadzącego rozmowę oceniającą | str. 104
Przekazywanie informacji pozytywnych | str. 109
Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych | str. 110
Pojęcie i rola procesu facylitacji | str. 113

Rozdział 6. Błędy w procesie tworzenia i stosowania kompetencyjnych systemów ocen| str. 119
Nieprawidłowe określenie profili kompetencyjnych stanowisk | str. 119
Niewłaściwe wprowadzanie systemu oceny | str. 120
Błędy w procesie oceniania | str. 121
Błędy w procesie 360-stopniowej oceny pracowników | str. 127

Rozdział 7. Zarządzanie kompetencjami a rekrutacja i selekcja pracowników | str. 130
Profil kompetencyjny stanowiska jako podstawa doboru kandydatów do pracy | str. 130
Przygotowanie pytań na rozmowę kwalifikacyjną | str. 131
Zastosowanie testów psychologicznych | str. 134
Centrum oceny jako metoda badania kompetencji | str. 137
Wybór najodpowiedniejszego kandydata | str. 139

Rozdział 8. Zarządzanie kompetencjami a rozwój zawodowy pracowników | str. 142
Rozwój zawodowy jako wspólne zadanie pracownika i organizacji | str. 142
Konieczność stałej analizy potencjału zawodowego pracowników | str. 146
Raport z oceny 360-stopniowej jako źródło informacji o potrzebach rozwojowych| str. 149
Testy kompetencyjne | str. 152
Ośrodek rozwoju (development centre) | str. 156

Rozdział 9. Zarządzanie kompetencjami a kształtowanie systemów wynagrodzeń | str. 166
Wynagradzać za efekty czy za sposób osiągania efektów? | str. 166
Sposoby powiązania wynagrodzeń z kompetencjami | str. 171

Rozdział 10. Zarządzanie kompetencjami a restrukturyzacja organizacji | str. 176
Pojęcie restrukturyzacji | str. 176
Restrukturyzacja naprawcza a restrukturyzacja rozwojowa | str. 179

Rozdział 11. Kilka pytań o kompetencje przyszłości | str. 191
Rzeczywistość VUCA – zagrożenie czy wyzwanie? | str. 192
Zarządzanie 4.0, zarządzanie 5.0, zarządzanie 6.0 czy zarządzanie N.0? | str. 194
Zawody przyszłości czy zadania przyszłości? | str. 196
Zamknięte pokoje, open space, praca zdalna czy coworking? | str. 198
Work-life balance, work-life blending czy work-life integrity? | str. 199
Kompetencje przyszłości a sztuczna inteligencja | str. 201

Bibliografia | str. 205

Załączniki | str. 215
1. ForFuture Sp. z o.o. – diagnoza kompetencji zespołu handlowego firmy leasingowej metodą Development Center | str. 217
2. Katalog kompetencji opracowany przez firmę Navigo Grupa | str. 241
3. Fragment raportu z sesji Assessment Center | str. 245
4. Kwestionariusz oceny potencjału menedżerskiego | str. 247
5. Arkusz oceny kompetencji pracownika na stanowisku kierowniczym (fragment) | str. 253
6. Arkusz oceny kompetencji pracownika na stanowisku niekierowniczym (fragment) | str.
7. Przykładowe poziomy kompetencji „myślenie analityczne” | str. 257
8. Przykładowe poziomy kompetencji „komunikacja” | str. 259
9. Katalog kompetencji (fragment) | str. 261
10. Wykaz kryteriów oceny stosowanych w administracji państwowej 267

Indeks | str. 269

Inni Klienci oglądali również

99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Odpowiedzialność karna za hacking i inne przestępstwa przeciwko danym komputerowym i systemom informatycznym

Monografia, zważywszy na kompleksowe ujęcie omówionych problemów, stanowi pierwsze w polskiej nauce prawa karnego materialnego tak wyczerpujące opracowanie tematyki przestępstw przeciwko systemom informatycznym i danym komputerowym. Publi...
3,78 zł 4,20 zł
Do koszyka

Widziadło i inne smętne opowieści

Książka zawiera zbiór dość smutnych opowiadań z odrobiną dreszczyku, które wyszły spod pióra polskich pisarzy, dzisiaj powoli skazywanych na zapomnienie. Antologia zawiera takie oto utwory: Jana Kleczyńskiego „Widziadło&rdquo...
116,10 zł 129,00 zł
Do koszyka

Egzamin na tłumacza przysięgłego. Wzory umów i innych pism w prawie spółek

Publikacja zawiera 27 wzorów umów i innych dokumentów związanych z założeniem i działalnością spółek prawa polskiego, sporządzonych w języku polskim oraz ich tłumaczenie na język angielski.Książka przeznaczona je...
8,91 zł 9,90 zł
Do koszyka

Tercet i inne historie

Kryminał, obyczaj, horror? Wszystko to znajdziemy w zbiorze opowiadań "Tercet i inne historie". Oraz sporą dawkę seksu, rozumianego jednak w każdym z opowiadań inaczej. Jak rodzaj sportu, rozrywki młodych ludzi, którzy idą do łó...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Dokształcanie pracowników

Ułatwianie pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych to jeden z obowiązków pracodawcy. Nie oznacza to, że pracodawca musi wspomagać każde szkolenie czy kurs, na który uczęszcza jego podwładny. Pracodawca ma w tej kwestii pełną swobo...
7,61 zł 8,45 zł
Do koszyka

O sobie i innych

Ryszard Bugaj ma 66 lat, tytuł doktora nauk ekonomicznych oraz lewicowe poglądy. Od czasów studenckich działał w opozycji antykomunistycznej, był ekspertem "Solidarności" a w stanie wojennym został internowany. Brał udział w obradach O...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!