0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kształtowanie przestrzeni pracy. Praca w biurze, praca zdalna, coworking

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2020

  • Seria / cykl: HR

  • Autor: Małgorzata Sidor-Rządkowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 42,00 zł
37,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Kształtowanie przestrzeni pracy. Praca w biurze, praca zdalna, coworking

Książka nominowana do nagrody głównej w konkursie „ECONOMICUS” Dziennika Gazety Prawnej
Praca zdalna, model hybrydowy czy coworking to jedne z najpopularniejszych obecnie tematów dyskusji podejmowanych w wielu organizacjach. Zmiana miejsca i sposobu świadczenia pracy w dobie epidemii sprawia, że organizacja przestrzeni pracy w nowych warunkach wymaga ponownego przemyślenia koncepcji funkcjonowania jednostek i zespołów.
Autorka omawia szczegółowo w książce następujące zagadnienia:

warunki efektywnej i bezpiecznej pracy w biurze;
szanse i zagrożenia związane z pracą zdalną, w tym kwestie oceny i motywowania pracujących w tym trybie osób;
coworking jako tzw. trzecie miejsce pracy;
wiele koncepcji, których znajomość staje się niezbędna współczesnym menedżerom (np. Activity Based Working, projektowanie partycypacyjne, Paradox Navigator, coworkingowe biura sąsiedzkie).

Adresaci:Książka będzie z pewnością ciekawą lekturą dla wszystkich menedżerów, specjalistów ds. HR oraz pracowników działów administracji, a także dla osób zajmujących się projektowaniem biur, zarówno tradycyjnych, jak i coworkingowych. Zainteresuje również studentów kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8223-726-9
  • ISBN druku: 978-83-8223-387-2
  • EAN: 9788382237269
  • Liczba stron: 160
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O autorce | str. 11
Wstęp | str. 13
CZĘŚĆ I. PRACA W BIURZE | str. 15
Rozdział 1. Biuro dla wszystkich czy biuro dla każdego? Poglądy na kształtowanie powierzchni biurowych | str. 17
Człowiek jako homo officens – krótka historia pracy biurowej | str. 17
Biurowce jako symbol korporacyjnej potęgi. Przypadek warszawskiego Mordoru | str. 19
Open space – efektywne wykorzystanie przestrzeni czy przejaw przedmiotowego podejścia do pracownika? | str. 23
Den, hive, cell i club – koncepcja stylów pracy Francisa Duffy’ego | str. 24
Kotwice, łącznicy, zbieracze i żeglarze – mobilność pracowników oczyma Jeremy’ego Myersona i Catherine Greene | str. 26
Rezydenci, networkerzy, nomadzi i pracownicy terenowi – cztery grupy współczesnych pracowników biurowych | str. 27
Rozdział 2. Czy wiek to tylko liczba? Przynależność pokoleniowa a oczekiwania dotyczące przestrzeni pracy | str. 29
Pokolenia na współczesnym rynku pracy | str. 29
Różnice międzypokoleniowe – fakty czy stereotypy? | str. 34
CO-Worker (CO2 Fighter), Busy But Balanced, White -Collar Classic, Work Hard, Tech Hard, Mission Completion – pięć grup tzw. osobowości biurowych | str. 38
Rozdział 3. Projektowanie przestrzeni biura w warunkach „nowej normalności” | str. 46
Czy konieczny jest powrót do biur? | str. 46
Uwarunkowania powrotu do biur | str. 49
Jak zapewnić bezpieczny powrót do biur? Zalecenia i dobre praktyki globalnych firm branży HR | str. 50
Wytyczne Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego | str. 53
CZĘŚĆ II. PRACA ZDALNA | str. 57
Rozdział 4. Praca nakładcza (chałupnictwo), telepraca, praca zdalna – podobieństwa i różnice | str. 59
Chałupnictwo (praca nakładcza) a telepraca | str. 59
Telepraca jako elastyczna forma zatrudnienia | str. 62
Telepraca a praca zdalna. Formy zdalnej pracy | str. 63
Home office w czasach epidemii. COVID-19 a praca zdalna | str. 66
Wprowadzenie pracy zdalnej jako egzamin z zarządzania | str. 73
Rozdział 5. Szanse i zagrożenia związane z pracą zdalną | str. 75
Praca zdalna – perspektywa pracownika | str. 75
Praca zdalna – perspektywa pracodawcy | str. 80
Warunki efektywności pracy zdalnej. Czego uczą nas popełnione błędy? | str. 82
Zdalny HR. Funkcjonowanie działu personalnego w nowych warunkach | str. 84
HR jako Paradox Navigator | str. 86
Praca zdalna jako wyzwanie dla osób zarządzających organizacjami | str. 87
Rozdział 6. Ocenianie i motywowanie zdalnych pracowników. Zaufanie i komunikacja jako fundamenty zdalnej pracy | str. 91
Trudności z oceną zdalnych pracowników | str. 91
Kryteria oceny zdalnych pracowników | str. 92
Zarządzanie przez cele (ZPC, MBO) jako podstawa oceny zdalnych pracowników | str. 94
Jak motywować? Pięć filarów motywowania zdalnych pracowników | str. 97
Jak motywować zdalnych menedżerów? | str. 99
Obniżka wynagrodzeń – zabójca motywacji? | str. 100
Czy istnieje „osobowość zdalnego pracownika”? | str. 101
CZĘŚĆ III. MIĘDZY PRACĄ W BIURZE A PRACĄ W DOMU. COWORKING JAKO TRZECIA FORMA PRACY | str. 105
Rozdział 7. Pojęcie coworkingu i wartości leżące u jego podstaw | str. 107
Definicja i historia pojęcia | str. 107
Coworking a praca w tradycyjnym biurze | str. 109
Coworking jako wspólnota wartości | str. 110
Polityka zero waste – jeden z przejawów realizacji wartości | str. 112
Koncepcja activity based working jako podstawa projektowania biur coworkingowych | str. 114
Rozdział 8. Sposoby wykorzystania przestrzeni coworkingowych | str. 116
Rodzaje przestrzeni coworkingowych | str. 116
Biura coworkingowe w czasach „przedpandemicznych” | str. 117
Stare i nowe sposoby korzystania z przestrzeni coworkingowych | str. 122
CZĘŚĆ IV. PRÓBA PODSUMOWANIA | str. 125
Rozdział 9. Praca w biurze, praca zdalna, coworking w warunkach nowej (tymczasowej?) normalności | str. 127
Co oznacza „powrót do normalności”? | str. 127
Kontynuacja pracy zdalnej czy powrót do biur? | str. 128
Do jakich biur ma nastąpić powrót? | str. 132
Koniec ery dress code’u? | str. 133
Projektowanie partycypacyjne – modne hasło czy warunek efektywnego korzystania z przestrzeni biurowej? | str. 135
Coworking – idea przeszłości czy przyszłości? | str. 136
Sąsiedzkie biura coworkingowe – utopia czy przyszłość coworkingu? | str. 137
Jak kreować przestrzeń pracy? | str. 139
Aneks | str. 141
Załącznik 1. Zalecenia dotyczące bezpiecznego powrotu do pracy opracowane przez porozumienie firm Randstad, Adecco Group i ManpowerGroup (partner – Polskie Forum HR) | str. 143
Załącznik 2. Lista pytań kontrolnych wspomagających przeprowadzenie oceny zgodności stosowanych środków z wytycznymi dotyczącymi bezpieczeństwa i ochrony zdrowia | str. 149
Załącznik 3. Fragment formularza ankiety badającej preferencje dotyczące organizacji przestrzeni biurowej | str. 155
Bibliografia | str. 157
Słowa kluczowe: praca

Inni Klienci oglądali również

15,30 zł 17,00 zł
Do koszyka

Praca w czasach cyfrowych platform technologicznych

Za cel monografii obrano przybliżenie uwarunkowań realizacji usług pracy za pośrednictwem cyfrowych platform technologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem istoty i natury zjawisk, ich definicji i klasyfikacji, mechanizmów funkcjonowania...
38,41 zł 42,68 zł
Do koszyka

BIURO OPERACJI ANTYTERRORYSTYCZNYCH KOMENDY GŁÓWNEJ POLICJI 1976-2014

Publikacja o charakterze naukowym poświęcona tworzeniu i funkcjonowaniu Biura Operacji Antyterrorystycznych KGP jako spadkobiercy tradycji Wydziału Zabezpieczenia KSMO. Dedykowana studentom na kierunkach bezpieczeństwo wewnętrzne i narodowe, osobom zaj...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Weksel między stronami stosunku pracy

Praca zawiera rozważania na temat weksli między stronami stosunku pracy. Atrakcyjność tematu wynika z faktu, iż jest to pierwsza od kilkunastu lat wyczerpująca publikacja dotycząca takiej tematyki.Autor szczegółowo omawia m.in. takie...
54,00 zł 60,00 zł
Do koszyka

Niepełnosprawność intelektualna i praca

Książka Agnieszki Woynarowskiej podejmuje problem stosunkowo mało eksploatowany w polskiej pedagogice specjalnej. Praca osób z niepełnosprawnością stanowiła wprawdzie już przedmiot badań w latach dwutysięcznych, jednak problematyka ta ze względu...
47,25 zł 52,50 zł
Do koszyka

Bezpieczeństwo i higiena pracy przy wykonywaniu prac związanych z narażeniem na zranienia ostrymi narzędziami stosowanymi przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych przez podmioty wykonujące działalność leczniczą

W trakcie udzielania świadczeń zdrowotnych przebiegających z naruszeniem ciągłości tkanek pacjenta przy użyciu ostrych narzędzi (igły, skalpele) istnieje niebezpieczeństwo zranienia się pracowników medycznych wykonujących taki zabieg. Jednocześn...
47,25 zł 52,50 zł
Do koszyka

Bezpieczeństwo i higiena pracy przy przetwórstwie tworzyw sztucznych

Przetwórstwo tworzyw sztucznych to obszar gospodarki, w którym można zaobserwować dużą wypadkowość.Źródłem wielu zagrożeń jest ich niewłaściwa identyfikacja, a także zaniedbania w sferze działań organizacyjno-technicznych, br...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!