0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

HR Business Partner. Koncepcja i praktyka

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2024

  • Seria / cykl: HR

  • Autor: Grzegorz Filipowicz

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 84,00 zł
75,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

HR Business Partner. Koncepcja i praktyka

HR Business Partner to osoba, która współpracując z kierownictwem organizacji, planuje i wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania kadrami, tak aby wspomagać realizację celów strategicznych firmy. Autor, doświadczony doradca i konsultant, w praktyczny sposób opisuje koncepcję HR Business Partneringu oraz wskazuje, jakie korzyści może ona wnieść do organizacji.

Lektura książki pozwoli poznać:

wyzwania związane ze zmianami potrzeb i postaw pracowników;
pożądane kompetencje i kwalifikacje na stanowisku HR Business Partnera;
role i zadania osoby pełniącej funkcję HRBP możliwe ścieżki rozwoju;
optymalne rozwiązania w procesie zmiany roli specjalistów HR w kierunku


HR Business Partnerów; - dane i wnioski z badań nad koncepcją HR Business Partneringu.


Autor prezentuje studia przypadków oraz najlepsze praktyki z polskiego rynku, które mogą być pomocne w wykorzystaniu i wdrożeniu przedstawianych w książce rozwiązań.

Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów personalnych, kadry menedżerskiej oraz konsultantów HR. Dzięki kompleksowemu ujęciu tematu opracowanie może pełnić funkcję podręcznika dla studentów studiów podyplomowych i MBA kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8358-638-0
  • ISBN druku: 978-83-8358-379-2
  • EAN: 9788383586380
  • Liczba stron: 276
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie  .........................................................................................................  9

Megatrendy wpływające na role i zadania HR  .....................................  10

Zmiany  ..........................................................................................  11

Innowacje  .................................................................................  11

Zmiana modelu pracy – praca 2.0 i 3.0  .....................................  12

Nowe wartości pracowników  ....................................................  13

Nowe wartości organizacji  ........................................................  14

Gig Economy  ............................................................................  15

Demografia  ....................................................................................  16

Pokolenia na rynku pracy  ..........................................................  16

Migracje  ...................................................................................  17

Umiędzynarodowienie rynku pracy  ................................................  18

Poszerzenie rynków pracy  .........................................................  18

Praca w międzynarodowym środowisku  ....................................  18

Rosnące znaczenie międzynarodowych korporacji  ....................  18

Konkurowanie o klienta  ............................................................  19

Technologie informatyczne oraz automatyzacja  ..............................  19

Stare vs. nowe zawody  ..............................................................  19

Nowe funkcje Internetu  ............................................................  20

Sztuczna inteligencja  .................................................................  22

Podsumowanie  ....................................................................................  25

Rozdział 1.  Czas na zmiany  ...................................................................................  27

Dlaczego firmy nie potrzebują już tradycyjnych działów HR?  ..............  27

Oczekiwania biznesu  ...........................................................................  31

Najlepsi pracownicy  .......................................................................  33

Wysoka efektywność  ......................................................................  35

Wsparcie procesów zmian i rozwoju organizacji  .............................  36

Model funkcjonowania HR Business Partnera  .....................................  38

Rozdział 2.  Wyzwania  ...........................................................................................  41

Zrozumieć organizację  ........................................................................  42

Cele (biznesowe) firmy  ...................................................................  42

Analiza SWOT  ...............................................................................  45

Analiza PEST  .................................................................................  47

Koncepcja Balanced Scorecard  .......................................................  48

Paradygmat efektywności  ....................................................................  55

Efektywność pracowników .............................................................  55

Źródła efektywności  ......................................................................  63

Dopasowanie działań rozwojowych  ................................................  69

Kluczowe wyzwania w obszarze HR  ....................................................  71

Kształtowanie ról lidera i menedżera w organizacji  ........................  73

Budowanie zaangażowania i satysfakcji pracowników  ....................  78

Jakich mamy pracowników? ...........................................................  81

Pozyskiwanie najlepszych pracowników (talentów)  ........................  85

Zarządzanie kompetencjami pracowników  .....................................  93

Zarządzanie talentami  ....................................................................  99

Szkolenia i rozwój  ........................................................................  104

Zarządzanie efektywnością (performance management) ................  107

Prowadzenie analiz i wyciąganie wniosków w obszarze HR  ..........  112

Zmiana/rozwój roli HR  ................................................................  114

Jakość pracy i bariery rozwojowe  .................................................  115

Zarządzanie różnorodnością  ........................................................  118

Wykorzystanie technologii w HR  .................................................  119

Rozdział 3.  Budowanie pozycji HR Business Partnera  .........................................  124

Ewolucja pozycji procesów i zespołów HR  ........................................  124

Administrator  ...............................................................................  125

Profesjonalista  ..............................................................................  126

Agent zmian  .................................................................................  128

Partner biznesowy  ........................................................................  129

Rzeczywista pozycja HR w firmach  ...................................................  130

Pozycja HR Business Partnera w organizacji .......................................  132

Funkcje i partnerzy HR Business Partnera  ..........................................  134

Funkcje HR Business Partnera  ......................................................  134

Grupy interesariuszy  ....................................................................  136

Rozdział 4.  Role HR Business Partnera  ................................................................  143

Menedżer rozwoju kapitału ludzkiego  ...............................................  144

Ekspert HR  .......................................................................................  148

Agent zmian  ......................................................................................  149

Partner strategiczny  ...........................................................................  152

Rzecznik pracowników  ......................................................................  154

Oczekiwania wobec HR Business Partnera .........................................  155

Rozdział 5.  Rozwój w roli HR Business Partnera  .................................................  156

Predyspozycje do roli HR Business Partnera  ......................................  156

Talenty ważne dla HR Business Partnera  ......................................  157

Kluczowe kompetencje HR Business Partnera  ....................................  161

Kompetencje osobiste i społeczne  .................................................  162

Kompetencje biznesowe  ...............................................................  163

Kompetencje profesjonalne (specjalistyczne z obszaru HR) ...........  163

Profi l kompetencji HR Business Partnera  ......................................  164

Ocena kompetencji HR Business Partnerów  .................................  168

Możliwości rozwoju kompetencji  .................................................  173

Dwa modele rozwoju  ...................................................................  178

Społeczność HR Business Partnerów ..................................................  181

Stowarzyszenia zagraniczne  ..........................................................  181

Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner  ................................  182

Certyfikaty dla HR Business Partnerów  .............................................  184

Rozdział 6.  Wdrożenie koncepcji w firmie  ...........................................................  186

Kiedy jesteśmy gotowi do budowania partnerstwa biznesowego?  .......  187

Kultura organizacyjna  ..................................................................  187

Kadra menedżerska  ......................................................................  193

Ocena skuteczności i efektywności działań HR Business Partnera  ......  194

Mierniki skuteczności działania procesów HR ..............................  196

Mierniki efektywności działania procesów HR  .............................  199

Wymiarowanie wskaźników  .........................................................  201

Narzędzia monitorowania  ............................................................  203

Korzyści zbmonitoringu wskaźników  ............................................  204

Strategia/plan wdrożenia  ...................................................................  206

Wyzwania biznesowe/rozwojowe organizacji  ................................  207

Kluczowe wyzwania dla polityki ZZL  ..........................................  208

Planowane i wdrażane działania  ...................................................  209

Monitoring  ..................................................................................  210

Wkład HR Business Partnera w budowanie efektywnych 

organizacji ....................................................................................  211

Wiedza ekonomiczna dla HR Business Partnerów  ..............................  215

Budżet ..........................................................................................  215

Koszty  ..........................................................................................  216

Przychody (zbprojektów/procesów HR)  ........................................  218

Zwrot z inwestycji  ........................................................................  219

Czas zwrotu z inwestycji (BEP)  .....................................................  221

Wskaźnik rentowności kapitału ludzkiego 

(HCI – Human Capital Index)  ................................................  222

Rozdział 7.  Studia przypadków  ...........................................................................  224

Zarządzanie efektywnością – pobożne życzenie czy realne 

oczekiwania?  ................................................................................  224

Rynek celów  ......................................................................................  229

Ścieżki Kariery  ..................................................................................  235

Nowa funkcja w zderzeniu kultur organizacyjnych  ............................  251

Ograniczenie poziomu rotacji pracowników  ......................................  257

Bibliografia  ..........................................................................................................  265

Indeks  ..................................................................................................................  269

Inni Klienci oglądali również

99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Służebność przesyłu w praktyce na przykładzie przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych

Tematyka urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych obejmuje wiele złożonych kwestii normatywnych i technicznych. Autorzy opracowania identyfikują podstawowe problemy służebności przesyłu, proponują kierunki ich rozwiązania, a także koncentrują się na pr...
46,80 zł 52,00 zł
Do koszyka

Wokół świadomości ekologicznej – definicje, uwarunkowania kulturowo-polityczne, wybrane koncepcje normatywne

Treść zaprezentowanego w niniejszej książce wywodu to swoiste podsumowanie, ale i kolejny krok na drodze naszych wieloletnich badań dotyczących świadomości ekologicznej oraz formalnej i nieformalnej pracy dydaktycznej w obszarze jej kształtowania. Do j...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

English for Business and Politics

Kultowy podręcznik Dagmary Świdy teraz dostępny z nagraniem dźwiękowym w formie pliku mp3! Dzięki tej książce z łatwością przyswoisz słownictwo z zakresu gospodarki i polityki a czytanie oryginalnych tekstów czy śledzenie wypowiedzi po angielsk...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Budowanie marki miasta - koncepcje, warunki, modele

Publikacja jest próbą opracowania teoretycznych podstaw budowania marki miasta ze szczególnym uwzględnieniem elementów formułowania jej tożsamości. Autorka wyjaśnia w niej prawidłowości dotyczące wyboru wyróżników toż...
71,10 zł 79,00 zł
Do koszyka

Przedsiębiorstwa komunalne w teorii i praktyce

Książka omawia ekonomiczne mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych w warunkach gospodarki rynkowej. Problematyka podręcznika obejmuje przede wszystkim analizę i ocenę działania spółek komunalnych. Tematyka ta jest obecnie niezwykle...
20,88 zł 23,20 zł
Do koszyka

Praktyki HRM – Najlepsze studia przypadku z polskiego rynku

Pozycja rekomendowana przez : Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner oraz Polish Society for Training & Development (PSTD.Na 256 stronach znajdą Państwo najciekawsze studiów przypadku z dziedziny zarządzania firmą szczeg&...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!