0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Cyfrowy HR. Organizacja w warunkach transformacji technologicznej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2023

  • Autor: Łukasz Sienkiewicz, Małgorzata Sidor-Rządkowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 84,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 68,04 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

75,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Cyfrowy HR. Organizacja w warunkach transformacji technologicznej

Publikacja jest pierwszą na rynku pozycją opisującą kompleksowo zagadnienia związane z cyfryzacją HR. Autorzy szczegółowo omawiają poszczególne aspekty procesu wdrażania rozwiązań cyfrowych, a także podkreślają kluczową rolę, jaką dział HR odgrywa w kształtowaniu nowej cyfrowej kultury organizacyjnej w firmie.
W monografii omówiono zagadnienia takie jak m.in.:

nowe role HR w procesie digitalizacji firmy,
cyfrowe zarządzanie danymi personalnymi,
analityka predykcyjna i algorytmy w HR,
wpływ kluczowych technologii na zmiany w obszarze pracy.


Autorzy poruszają także etyczny aspekt transformacji cyfrowej, wskazując przykładowe dylematy związane z ochroną i wykorzystaniem danych osobowych, przejrzystością procesów czy dobrostanem pracowników.

Dzięki lekturze książki Czytelnik dowie się:

w jaki sposób należy zaplanować wdrożenie optymalnych rozwiązań w zakresie cyfrowego HR-u,
które technologie będą w przyszłości oddziaływać w największym stopniu na obszar pracy oraz HR,
czy zmiany technologiczne będą powodowały postępującą redukcję stanowisk pracy,
czy w przyszłości pracownicy będą zarządzani przez sztuczną inteligencję.


Ważnym elementem treści książki są przytaczane przez autorów wyniki i wnioski płynące z najnowszych badań nad cyfryzacją HR, a także przykłady wdrożenia rozwiązań cyfrowych przez konkretne firmy oraz ich działy personalne.

Książka jest przeznaczona dla menedżerów HR oraz pracowników działów personalnych.. Będzie też cennym źródłem wiedzy dla pracowników naukowych i studentów kierunków związanych z HR, zarządzaniem, czy informatyką.

„Publikacja wpisuje się w rosnącą potrzebę merytorycznej dyskusji jak digitalizować HR, wobec wyzwań zmianującej się gospodarki i świata. W książce przedstawiano szeroki zakres narzędzi cyfrowych w HR, zjawisk towarzyszących cyfryzacji pracy i realizacji procesu HR. Autorzy ukazują szerokie możliwości cyfryzacji HR, naświetlają też jej „ciemną stronę” jak również proponują optymalne metody i narzędzia zarządcze w tym zakresie.”
dr hab. Marzena Fryczyńska, prof. SGH (fragment recenzji)

„Autorzy, zarówno swym doświadczeniem, jak i dorobkiem naukowym są gwarantem dobrej jakości publikacji. Książka stanowi krok na przód w obszarze cyfryzacji i jej implementacji w polskich organizacjach przy włączeniu służb personalnych. Pozwala ona się zainspirować oraz lepiej zrozumieć istotę problemów i procesów.”
dr hab. Izabela Warwas, prof. UŁ (fragment recenzji)

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8328-526-9
  • ISBN druku: 978-83-8328-367-8
  • EAN: 9788383285269
  • Liczba stron: 400
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
 O autorach  | str.  9
Wstęp  | str. 11
 
Rozdział 1. Cyfrowa transformacja jako rzeczywistość współczesnej gospodarki  | str. 15
1.1.   Transformacja cyfrowa globalnej gospodarki  | str. 15
1.2.   Technologie przyszłości czy teraźniejszości? – czyli o tym, co kształtuje obecnie rzeczywistość cyfrową  | str. 19
 
Rozdział 2. Cyfryzacja w świecie pracy  | str. 28
2.1.   Wpływ kluczowych technologii na zmiany w świecie pracy – technologie w służbie pracy czy zamiast pracy?  | str. 28
2.2.   Cyfryzacja a nowe formy pracy. Czy firmy nadążają za zmianami na rynku pracy?  | str. 38
 
Rozdział 3. Cyfrowy HR – charakterystyka koncepcji  | str. 44
3.1.   Cyfryzacja HR – ewolucja czy rewolucja podejścia do zarządzania ludźmi?  | str. 44
3.2.   Zakres funkcjonalny cyfrowego HR  | str. 49
3.3.   Etapy rozwoju cyfrowego HR  | str.  55
 
Rozdział 4. Proces digitalizacji organizacji i HR  | str. 60
4.1.   Dojrzałość czy dojrzewanie cyfrowe?  | str. 60
4.2.   Poziomy digitalizacji organizacji i HR  | str. 62
4.3.   Wdrażanie cyfrowego HR jako proces technologiczny, organizacyjny, społeczny i środowiskowy  | str. 69
 
Rozdział 5. Funkcja HR w obliczu digitalizacji  | str. 78
5.1.   Zadania działu HR w procesie dojrzewania cyfrowego organizacji    | str.  78
5.2.   Cyfryzacja a tradycyjne funkcje HR-u  | str. 80
5.3.   Nowe role HR w procesie digitalizacji przedsiębiorstwa  | str.  846  
 
Rozdział 6. Analityka i predykcja: o podejmowaniu decyzji w erze cyfrowego HR  | str. 93
6.1.   Analityka i HR oparty na dowodach  | str. 93
6.2.   Rozwój funkcji predykcyjnych i preskryptywnych: jak analityka wspiera podejmowanie decyzji w HR  | str. 98
 
Rozdział 7. HR w świecie algorytmów  | str. 106
7.1.   Algorytmiczne zarządzanie zasobami ludzkimi  | str. 106
7.2.   Od wsparcia decyzji do pełnej automatyki. Klasyfikacja systemów algorytmicznych w HR  | str.  110
7.3.   Obszary wykorzystania algorytmów w HR  | str. 112
7.4.   Przyszłość algorytmicznego HR. Czy sztuczna inteligencja będzie zarządzać pracownikami przyszłości?  | str. 117
 
Rozdział 8. Wyzwania wdrożenia cyfrowego HR  | str. 122
8.1.   Przenikanie się światów, czyli o interaktywności cyfrowego HR  | str. 122
8.2.   Wielki Brat patrzy, czyli słów kilka o wykorzystaniu monitoringu w HR  | str.  128
8.3.   Etyczna strona technologii. Sprawiedliwość czy tyrania sztucznej inteligencji?  | str. 134
8.4.   Cyberbezpieczeństwo w cyfrowym HR  | str. 142
 
Rozdział 9. Przywództwo w erze rewolucji cyfrowej  | str. 152
9.1.   Przywództwo a zarządzanie. Czy uda się rozstrzygnąć stary spór?  | str. 152
9.2.   VUCA czy BANI? Kilka pytań o istotę współczesnego przywództwa  | str. ....................  154
9.3.   Dyrygent orkiestry symfonicznej czy członek zespołu jazzowego?   | str. 158
9.4.   Jak zarządzać zmianą w świecie ciągłych zmian?  | str. 160
9.5.   Między ślepą nieufnością a ślepym zaufaniem. Umiejętność budowy zaufania jako podstawowa kompetencja przywódcy  | str. 161
 
Rozdział 10. Zarządzanie zespołem w warunkach pracy zdalnej  | str. ...  164
10.1.   Wyzwania pracy zdalnej   | str. 164
10.2.   Home worker, workationist, slowmad, cyfrowy nomada – rodzaje zdalnych pracowników  | str. 169
10.3.   Modele zarządzania zespołami pracującymi w trybie zdalnym i hybrydowym  | str. 170
10.4.   Komunikacja jako podstawa zdalnej pracy  | str. 176
 
Rozdział 11. Praca hybrydowa jako codzienność ery gospodarki cyfrowej  | str. 180
11.1.   Hybrydowość w teorii i praktyce zarządzania   | str. 180
11.2.   Hybryda, ale jaka? Organizacja pracy hybrydowej jako wyzwanie dla działów HR   | str.  184 
11.3.   Analityczny Albert, Współpracująca Klara, Wielozadaniowy Wiktor a oczekiwania dotyczące pracy hybrydowej    | str. 187
 
Rozdział 12. Pracownik w erze rewolucji cyfrowej    | str.  190
12.1.   Kompetencje cyfrowe – must have współczesnego  pracownika    | str.  190
12.2.   Profil kompetencyjny zdalnego pracownika    | str.  192
12.3.   Zagrożenia psychospołeczne w erze cyfrowej    | str. 195
12.4.   Work-life balance czy work-life enrichment?    | str.  197
12.5.   Wellbeing jako odkrycie ostatnich lat    | str.  200
12.6.   Wellbeing a tzw. nowa normalność    | str.  202
 
Rozdział 13. Kariera zawodowa w świecie cyfrowym    | str.  204
13.1.   Automatyzacja zawodów a kompetencje przyszłości    | str.  204
13.2.   Czas karierowych surferów – krótki przegląd modeli współczesnych karier zawodowych    | str.  209
13.3.   Personal branding – budowanie marki osobistej jako fundament kariery zawodowej    | str.  214
 
Rozdział 14. Kilka pytań o codzienność pracy w erze cyfrowej    | str.  217
14.1.   Jak uniknąć dekoncentracji? – szkodliwy mit multitaskingu i zasada sterylnego kokpitu    | str.  217
14.2.   Strategia zjedz tę żabę czy metoda kuli śnieżnej?    | str.  220
14.3.   Technika pomodoro czy metoda Tony’ego Schwartza?    | str.  222
14.4.   Praca głęboka – utopia czy konieczność?    | str.  223
14.5.   Jesteś cyfrowym tubylcem czy cyfrowym imigrantem? – krótki test na zakończenie    | str.  225
Studia przypadków    | str.  229
Jak z sukcesem wdrożyć system informatyczny do zarządzania kapitałem ludzkim organizacji?    | str. 231
TEMPURIO – innowacyjny system do zarządzania wynagrodzeniami    | str.  241
Technologie w HR – wsparcie w ocenie i rozwoju kompetencji    | str.  247
Studium przypadku cyfrowego HR-u w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi   | str.  250
Organizacyjne i merytoryczne uwarunkowania wdrożenia systemu informatycznego mHR w firmie S.S.A.   | str.  261
Wdrożenie e-learningu w Narodowym Centrum Kultury    | str.  268
Informacje o autorach studiów przypadków    | str.  273
Bibliografia    | str.  275
Słowa kluczowe: HR i Kadry

Inni Klienci oglądali również

21,56 zł 23,95 zł
Do koszyka

Potencjał innowacyjny firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw

W dobie globalizacji innowacje stały się dla przedsiębiorstw podstawowym sposobem na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej i poprawę efektywności działania. Wprowadzanie innowacji zatem to warunek konieczny dla rozwoju każdego przedsiębiorstwa, jednak w ...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Europa w obliczu aktualnych wyzwań - Joanna Stefaniak – Od idei do realizacji priorytetów Komisji Europejskiej dla jednolitego rynku

Według Szymona Pereza, niedawno zmarłego premiera Izraela, szczególnie ważne było stwierdzenie: „Bo pokój jest możliwy tylko wtedy, gdy jest zapewnione bezpieczeństwo”. Dlatego potrzebna jest poważna debata o przyszłości Europ...
20,21 zł 22,45 zł
Do koszyka

Transformacja w coachingu

Autorka traktuje coaching jako jedną z metod edukacji dorosłych i osadza swój wywód teoretyczny na andragogicznych koncepcjach uczenia się. Zaprezentowane badania sytuuje w kontekście teorii transformatywnego uczenia się Jacka Mezirowa. C...
1,34 zł 1,49 zł
Do koszyka

Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś. T. 2 - 07 Goniąc Apple. Etapy kreowania wizerunku Microsoftu jako nowoczesnej i postępowej firmy

Autopromocja w przestrzeni publicznej stała się w ostatnich latach niezwykle sprawnym narzędziem działań zmierzających do osiągnięcia określonych celów zarówno przez rozmaite instytucje, jak i same jednostki. Jednak aby móc w spos&...
2,24 zł 2,49 zł
Do koszyka

25 lat transformacji w krajach Europy Środkowej i Wschodniej - 10 Badania i analizy o transformacji. Problematyka środkowo- i wschodnioeuropejska wybranych francuskich think tanków

Każda rocznica związana z procesem zmian systemowych w krajach Europy Środkowej i Wschodniej jest doskonałą okazją do zbilansowania przekształceń demokratycznych i oszacowania naszych perspektyw. Badaczy niepokoją jednak braki terminologiczne, a właści...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Różne oblicza dialogu - Anna Gryglaszewska: Malarz europejski i jego dzieło we współczesnej prozie latynoamerykańskiej

Dialog od zawsze stanowił fundamentalną podstawę komunikacji międzyludzkiej. Nawoływania do „nawiązania dialogu”, tak często obecnie słyszane we wszystkich sferach naszego życia kulturalnego, religijnego czy też politycznego, to tak naprawd...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.