Komunikowanie w oświacie
W publikacji syntetycznie omówiono problematykę komunikowania się podmiotów systemu oświaty począwszy od komunikacji wewnątrzszkolnej, a kończąc na komunikacji organów zewnętrznych szkoły. Oryginalne omówienie zagadnień języka komunikacji, jego funkcji w planowaniu, realizacji i ewaluacji przedsięwzięć podejmowanych w systemie oświaty umocowanych w prawie – przedstawione w opracowaniu – pomoże czytelnikowi w nawiązywaniu kontaktów między podmiotami systemu, wymianę informacji, a nawet wypracowanie własnych form i sposobów komunikacji aż po wspólne rozwiązywanie problemów.
W poradniku szczególną uwagę zwrócono m.in. na takie zagadnienia, jak:
umiejętność skutecznego porozumiewania się dyrektora z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły;
kanony przekazu informacji powszechnej i urzędowej; znaczenie wystąpień publicznych;
nowoczesny model komunikacji poziomej i pionowej w oświacie.
Autorzy przywiązują także dużą wagę do konieczności ciągłego budowania wzajemnych relacji między podmiotami oświaty w procesie zarządzania.
Adresaci:
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych.
KOMUNIKACJA PODSTAWĄ WSPÓŁPRACY | str. 7
I
PODSTAWOWE UMIEJĘTNOŚCI SKUTECZNEGO POROZUMIEWANIA SIĘ | str. 15
II
KANONY PRZEKAZU INFORMACJI | str. 69
III
WYSTĄPIENIA | str. 100
IV
PRAKTYCZNE SPOJRZENIE NA KOMUNIKACJĘ INTERPERSONALNĄ | str. 200
BIBLIOGRAFIA | str. 225
NETOGRAFIA | str. 231
O AUTORACH | str. 233