0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Nowoczesne nauczanie

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2022

  • Seria / cykl: INSPIRACJE EDUKACYJNE

  • Autor: Jarosław Kordziński

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 50,00 zł
45,00 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Nowoczesne nauczanie


Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu.

Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem.

Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi m.in. na takie pytania jak:
• co decyduje o rozwoju faktycznej chęci uczenia się uczniów;
• jak zorganizować przestrzeń klasy, żeby uczniowie chcieli się uczyć;
• dlaczego brak ocen motywuje uczniów do uczenia się i jak tego dokonać;
• w jaki sposób budować relacje z uczniami, żeby sprzyjały ich zaangażowaniu w proces uczenia się;
• dlaczego pytania uczniów są ważniejsze od ich odpowiedzi.

Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców, a także studentów kierunków pedagogicznych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8286-144-0
  • ISBN druku: 978-83-8246-640-9
  • EAN: 9788382861440
  • Liczba stron: 392
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP ...................................................................................... 11
 1. Kluczowe pytania o istotę funkcjonowania 
 szkoły i nauczycieli ........................................................... 11
 2. Nie ucz tego, ucz, jak ....................................................... 22
 I
 ORGANIZACJA PROCESU ........................................................... 33
 1. Nauczanie czy uczenie się uczniów ................................... 33
 2. Tajemnice organizacji procesu .......................................... 39
 3. Non scholae, sed vitae discimus ........................................ 51
 II
 BUDOWANIE RELACJI ................................................................ 55
 1. Być jak uczniowie ............................................................. 55
 2. Nauczyciel na trudne czasy .............................................. 63
 3. Cyfrowy wymiar relacji .................................................... 65
 III
 TOWARZYSZENIE UCZNIOWI W ROZWOJU ................................ 71
 1. Czynniki stymulacji zaangażowania uczniów .................... 71
 2. Pozyskiwanie uczniów ...................................................... 82
 IV
 KORZYSTANIE ZE ŹRÓDEŁ I PRZETWARZANIE INFORMACJI ...... 94
 1. Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia 
 informacji ......................................................................... 94
 2. Rozumienie treści a kompetencje XXI wieku ................. 100
 3. Promowanie krytycznego myślenia ................................. 117
 4. Biblioteka a zarządzanie informacją ................................ 124
 V
 ROZWIJANIE KOMPETENCJI UCZNIÓW .................................... 134
 1. Podstawy angażowania uczniów i nauczycieli ................. 134
 2. Uczenie się uczniów ....................................................... 143
 3. Osobiste zaangażowanie ucznia ...................................... 149
 VI
 PRACA Z PYTANIAMI ............................................................... 156
 1. Pytania zadawane przez nauczycieli ................................ 156
 2. Znaczenie pytań w procesie uczenia się ......................... 166
 VII
 UWAŻNOŚĆ, SŁUCHANIE, ROZMOWA ...................................... 174
 1. Znaczenie słów ............................................................... 174
 2. Szkoła jako społeczność dialogu ..................................... 188
 3. Korzystanie z ciszy ......................................................... 192
 VIII
 DBAŁOŚĆ O WSPÓLNE DZIAŁANIA UCZNIÓW .......................... 195
 1. Współpraca w klasie ....................................................... 195
 2. Czynniki wspierające zespołowe uczenie się ................... 212
 IX
 UNIKANIE OCEN ..................................................................... 220
 1. Ocenianie jako element ukrytego programu szkoły ........ 220
 2. Psychologiczne aspekty oceniania ................................... 229
 3. Pożyteczne ocenianie ...................................................... 237
 4. Informacja zwrotna ........................................................ 241
 X
 DBAŁOŚĆ O PRZESTRZEŃ ........................................................ 250
 1. Ważny aspekt organizacji pracy szkoły ........................... 250
 2. Przestrzeń edukacyjna przyjazna uczeniu się ................... 256
 3. Szkoła jako przestrzeń dorastania i rozwoju ................... 263
 XI
 PRACA Z BŁĘDEM .................................................................... 272
 1. Błąd jako sytuacja uczenia się przez doświadczenie ........ 272
 2. Kultura błędu ................................................................. 275
 3. Odwracanie błędnych koncepcji ..................................... 286
 XII
 PRZYGOTOWANIE UCZNIA DO SAMODZIELNEGO 
 UCZENIA SIĘ ............................................................................ 291
 XIII
 WSPIERANIE PROCESU UCZENIA SIĘ I ROZWOJU UCZNIÓW ..... 306
 1. Podstawy rozwoju autonomii uczniów ........................... 306
 2. Nic nie dzieje się samo przez się .................................... 311
 3. Metody pracy wspierające rozwój i zaangażowanie 
 uczniów .......................................................................... 315
 4. Organizacja środowiska uczenia się i rozwoju ................ 322
 5. Wspieranie rozwoju ucznia ............................................. 332
 6. Podstawy rozwoju kompetencji nauczycielskich ............. 337
 7. Tworzenie środowiska edukacyjnego .............................. 343
 XIV
 ROZWIJANIE WARSZTATU ....................................................... 347
 1. Warsztat pracy a rozwój kompetencji uczniowskich ....... 347
 2. Profesjonalizacja procesu rozwoju .................................. 354
 XV
 SZKOŁA PEŁNA INNOWACJI ..................................................... 363
 1. Kierunki edukacji przyszłości ......................................... 363
 2. Szkoła dla innowatora .................................................... 366
 3. Samodzielność myślenia ................................................. 370
 4. Rozwiązywanie problemów ............................................ 372
 5. Zarządzanie sobą ............................................................ 373
 6. Współpraca ..................................................................... 376
 7. Liderstwo ....................................................................... 378
 POSŁOWIE ............................................................................... 381
 BIBLIOGRAFIA ......................................................................... 385
 SPIS TABEL, SCHEMATÓW I RYSUNKÓW ................................... 391
Słowa kluczowe: edukacja

Inni Klienci oglądali również

15,30 zł 17,00 zł
Do koszyka

Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych

Książka Iwony Janowskiej jest próbą objęcia całokształtu zagadnień związanych z podejściem zadaniowym do uczenia się i nauczania języków obcych. Celem książki jest prezentacja podstawowych założeń programowych tego podejścia oraz interpre...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego V

Studium Kultury i Języka Polskiego dla Obcokrajowców UMK w Toruniu działa od 1994 r. Prowadzi całoroczne i semestralne kursy języka polskiego jako obcego, intensywne kursy przygotowujące do podjęcia studiów w Polsce oraz zajęcia dla stude...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Wiek teorii Sto lat nowoczesnego literaturoznawstwa polskiego

Długo trzeba było czekać na publikację o tak wielkim znaczeniu nie tylko dla polskiego literaturoznawstwa, ale dla polskiej humanistyki w ogóle. Pojawia się w bardzo szczególnym momencie historycznym, w chwili, kiedy tyle jest jałowych dy...
15,35 zł 17,06 zł
Do koszyka

Finanse w nowoczesnej gospodarce

Przepływy finansowe we współczesnej gospodarce odgrywają szczególną rolę. Stanowią swoistego rodzaju „krwioobieg” procesów sfery realnej w skali mikro i makro. Znajomość uwarunkowań kształtowania się i przepływu kapitał...
116,10 zł 129,00 zł
Do koszyka

Proces decyzyjny tłumacza. Zarys metodyki nauczania przekładu

Proces decyzyjny tłumacza jest pierwszym na rynku polskim metodycznym kompendium z dziedziny pedagogiki przekładu, które w sposób nowoczesny i całościowy ujmuje zagadnienia dotyczące kształcenia tłumaczy. Metodyka nauczania przekładu prze...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Wybór źródeł do nauczania o zagładzie Żydów na okupowanych ziemiach polskich

Wybór źródeł do nauczania o zagładzie Żydów na okupowanych ziemiach polskich to pomoc dydaktyczna dla nauczycieli i uczniów, którzy podejmują tę problematykę na lekcjach przedmiotów humanistycznych. Wobec rosną...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!