0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Innowacje w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2015

  • Autor: Beata Reformat

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 23,00 zł
20,70 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Innowacje w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego

Główne cele pracy i przedstawione hipotezy badawcze zaważyły na jej konstrukcji. Praca obok części teoretycznej zawiera także część empiryczną, poświęconą prezentacji badań własnych autorki oraz uzyskanych wyników. W rozdziale pierwszym rozstrzygnięto problemy terminologiczne związane z kategorią i modelami innowacji w handlu detalicznym. Rozważania w rozdziale drugim skoncentrowano wokół strategii konkurencji przedsiębiorstw handlu detalicznego w Polsce. Rozdział trzeci zawiera identyfikację rynku nabywcy finalnego – odbiorcy innowacyjnych działań przedsiębiorstw detalicznych w Polsce oraz charakterystykę badanych przedsiębiorstw handlu detalicznego w kontekście ich potencjału konkurencyjnego. Ostatni rozdział zawiera rozważania na temat modeli procesów budowy i utrzymania przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego opartego na innowacjach.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-274-5
  • ISBN druku: 978-83-7875-274-5
  • Liczba stron: 218
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9
Rozdział I
Kategoria i modele innowacji w handlu detalicznym	19
1. Klasyczne i współczesne definicje oraz klasyfikacje innowacji	19
2. Modele procesów innowacyjnych a stadia rozwoju gospodarki	30
3. Istota, systematyka i rodzaje innowacji w handlu detalicznym	40
3.1. Typologia innowacji według Podręcznika Oslo Manual		40
3.2. Rozszerzona typologia innowacji w handlu detalicznym	47
4. Uwarunkowania rozwoju i systematyka innowacji w handlu detalicznym	53
4.1. Gospodarka oparta na wiedzy i rozwój nowych technologii	53
4.2. Nowy typ konsumenta a rozwój innowacji w handlu detalicznym	59
5. Atrybuty innowacyjnej firmy detalicznej	64
Rozdział II
Modele i strategie konkurencji przedsiębiorstw handlu detalicznego w Polsce	70
1. Zmiany strukturalne i ekonomiczne sfery handlu detalicznego (i jej otoczenia) w Polsce	70
1.1. Efekty zmian strukturalnych i ekonomicznych handlu detalicznego	70
1.2. Otoczenie handlu detalicznego – zmiany i efekty rozwoju	77
2. Modele przewagi konkurencyjnej a strategie konkurencji przedsiębiorstw handlowych		87
2.1. Modele przewagi konkurencyjnej M. Portera i ich implementacje w handlu detalicznym 	90
2.1.1. Model pięciu sił sektora i wynikające z niego strategie konkurencji 	90
2.1.2. Model łańcucha wartości firmy a osiąganie przewagi konkurencyjnej w handlu detalicznym 	95
2.2. Modele przewagi konkurencyjnej według teorii zasobowej	99
2.3. Modele przewagi konkurencyjnej oparte na podejściu relacyjnym (sieciowym) 	104
Rozdział III
Podstawy i identyfikacja potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstw handlu detalicznego	111
1. Wiedza o badanych grupach przedsiębiorstw jako podstawa identyfikacji ich potencjału konkurencyjnego 	111
1.1. Grupa zagranicznych organizacji sieciowych handlu detalicznego	113
1.1.1. Podgrupa strategiczna – przedsiębiorstwa tworzące sieci hipermarketów	117
1.1.2. Podgrupa strategiczna – przedsiębiorstwa posiadające sieci supermarketów	119
1.1.3. Podgrupa strategiczna – przedsiębiorstwa handlu dyskontowego (sieci sklepów dyskontowych)	121
1.2. Grupa firm polskich tworzących sieci sklepów detalicznych	126
1.3. Grupa małych, niezależnych przedsiębiorstw handlowych	133
2. Innowacje organizacji handlu detalicznego na rynku FMCG w świetle opinii nabywców	135
2.1. Podstawy metodyczne przeprowadzonych badań	136
2.2. Wyniki badań konsumentów indywidualnych na rynku produktów FMCG	138
2.3. Znaczenie wiedzy o potrzebach i preferencjach konsumentów indywidualnych dla budowy strategii konkurencji przedsiębiorstw detalicznych opartych na innowacjach	153
Rozdział IV
Modele procesów budowy i utrzymania przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego opartego na innowacjach	157
1. Modele przewagi konkurencyjnej opartej na innowacjach na bazie wyróżniającej się pozycji rynkowej w handlu detalicznym	158
1.1. Model przewagi konkurencyjnej zagranicznych organizacji handlu detalicznego	158
1.2. Model przewagi konkurencyjnej firm polskich tworzących sieci sklepów detalicznych	165
2. Model przewagi konkurencyjnej małych, niezależnych przedsiębiorstw handlowych	174
Zakończenie	183
Bibliografia	187
Spis rysunków	201
Spis tabel	203
Spis wykresów	205
Aneks	207
Część A. Wzór kwestionariusza ankietowego dla badań klientów indywidualnych na rynku FMCG w Polsce	209
Część B. Scenariusz zogniskowanego wywiadu grupowego (FGI – Focus Group Interview) z menedżerami wybranych organizacji handlu detalicznego	217

Inni Klienci oglądali również

22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Die blaue Hand

Die junge Eunice Weldon nimmt eine Stellung als Sekretärin der reichen Mrs. Groat an und zieht in deren Haus ein. Zurück bleibt eine Karte mit einem blauen Handabdruck und einer geheimnisvollen Warnung: „Jemand, der Dich liebt, bittet D...
41,67 zł 46,30 zł
Do koszyka

Organizacje sieciowe jako nośniki innowacyjnego rozwoju gospodarki

Monografia przedstawia problematykę zarządzania organizacjami sieciowymi w ujęciach zarówno teoretycznym, jak i praktycznym. W sześciu rozdziałach zaprezentowano Czytelnikowi wieloletnie badania jej autorów nad organizacjami wirtualnymi i...
61,20 zł 68,00 zł
Do koszyka

Innowacje w logistyce – trendy, praktyczne zastosowania

Monografia stanowi zbiór osiemnastu tekstów traktujących o innowacyjnych rozwiązaniach logistycznych oraz ich praktycznych implementacjach. Innowacje i logistyka stanowią nierozerwalny duet. W literaturze naukowej od wielu już lat można p...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Polska. Raport o konkurencyjności 2017. Umiędzynarodowienie Polskiej gospodarki a pozycja konkurencyjna

Konkurencyjność gospodarek, będąca przedmiotem badań, których wyniki przedstawiono w niniejszej monografii, jest koncepcją odnoszącą się do utrzymania trwałego wzrostu gospodarczego, poprawy poziomu życia społeczeństwa, wzmocnienia pozycji kraju...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Przedsiębiorczość technologiczna w procesie kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw wysokich technologii

Celem monografii jest ocena związków między kształtowaniem przedsiębiorczości technologicznej a tworzeniem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw wysokich technologii. Monografia składa się z dziewięciu rozdziałów, wstępu i z...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

TECHNIKA, METODYKA i ORGANIZACJA SZKOLENIA SNOWBOARDOWEGO

Pierwsze wydanie skryptu „Technika i metodyka nauczania snowboardu” opublikowane zostało w 2012 roku. Publikacja ta powstała z myślą o wszystkich osobach zainteresowanych wzbogaceniem swojej wiedzy dotyczącej szeroko ro-zumianego szkolenia ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!