0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Accounting challenges in business processes

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Aleksandra Sulik-Górecka, Marzena Strojek-Filus

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 14,00 zł
12,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Accounting challenges in business processes

The study is divided into three chapters corresponding to the identified problem areas. The first chapter is devoted to selected issues of the broadly understood valuation in accounting. The second chapter discusses the problems of reporting financial and non-financial data by economic entities and capital groups. The focus is on reporting aspects such as scope, degree of detail, and methods. The third chapter is devoted to selected problems related to the functioning of the accounting system in specific entities, including non-commercial ones. This publication is addressed to a wide range of people involved in the process of generating financial and non-financial information, as well as people who directly or indirectly use such information, both on theoretical and practical basis.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Aleksandra Sulik-Górecka, Marzena Strojek-Filus
  • Język wydania: ??angielski_pl_PL??
  • ISBN: 978-83-7875-543-2
  • ISBN druku: 978-83-7875-542-5
  • Liczba stron: 143
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
INTRODUCTION	9
1. MEASUREMENT IN ACCOUNTING IN TERMS OF BUSINESS PROCESSES	11
1.1. Revenue in theoretical concepts of accounting (Lucyna Poniatowska)	11
1.1.1. Concepts of performance measurement in accounting	11
1.1.2. Revenue in theoretical concepts of accounting and accounting regulations	15
1.1.3. Principles of revenue measurement and recognition	18
1.1.4. Conclusion	21
1.2. Accrual and cash measurement in the accounting of public finance sector entities (Iwona Franczak)	22
1.2.1. Organizational and legal forms of public finance sector entities in Poland	22
1.2.2. Measurement under cash and accruals convention in accounting for the public finance sector in Poland	25
1.2.3. Measurement principles in accounting and International Public Sector Accounting Standards	27
1.2.4. Conclusion	29
1.3. Principles governing accounting records for European Union Funds (Ewelina Papaj-Wlisłocka)	30
1.3.1. The role of EU grants in Poland	30
1.3.2. Tasks financed with EU funds – formal and accounting requirements	33
1.3.3. Accounting policy and company’s chart of accounts	33
1.3.4. Accounting data archiving	35
1.3.5. Financing tasks from EU funds in the economic practice of Silesian associations	36
1.3.6. Conclusion	40
2. DIVERSIFICATION OF DISCLOSURES IN THE FINANCIAL AND NON-FINANCIAL STATEMENT	41
2.1. Presentation of information on capital relations in the financial report under Polish legal regulations (Marzena Strojek-Filus)	41
2.1.1. Capital relations pursuant to the Accounting Act	41
2.1.2. The obligation to consolidate financial statements and the control relationship	45
2.1.3. Information disclosures on capital relations in a separate financial statement	51
2.1.4. Conclusion	53
2.2. Disclosure of information on intangible assets in terms of materiality principle (Iwona Kumor)	54
2.2.1. Materiality principle and disclosures of intangible assets	55
2.2.2. Recognition of intangible assets in the financial statement	56
2.2.3. Disclosure of information on intangible assets in the financial statement	58
2.2.4. Assessment of the scope and materiality of information disclosures on intangible assets	60
2.2.5. Conclusion	62
2.3. Reporting non-financial information from ESG areas (Katarzyna Tkocz-Wolny)	63
2.3.1. Non-financial information legal regulations	63
2.3.2. Entities under the non-financial reporting obligation	64
2.3.3. The scope of mandatory non-financial reporting	66
2.3.4. Conclusion	71
3. SELECTED ISSUES OF MODERN ACCOUNTING	73
3.1. The importance of investment fund reporting (Aleksandra Sulik-Górecka)	73
3.1.1. The role of investment funds in modern business	73
3.1.2. Information needs of financial statement users	76
3.1.3. Reporting obligations of investment funds in Poland	77
3.1.4. The role of information disclosed in the financial statement in investment decision-making	83
3.1.5. Conclusion	86
3.2. Business model in healthcare – a review of research directions (Aleksandra Szewieczek)	86
3.2.1. Challenges of managing healthcare entities	87
3.2.2. Business model as a ‘new’ management concept	88
3.2.3. Research into the business model in healthcare	92
3.2.4. Mapping the business model in accounting – an outline	97
3.2.5. Conclusion	99
3.3. Selected problems of accounting of non-commercial entities under the applicable legal regulations in Poland (Aneta Wszelaki)	100
3.3.1. The concept and types of non-commercial entities	100
3.3.2. Organisation of accounting in non-commercial entities	104
3.3.3. Reporting of non-commercial entities	108
3.3.4. Conclusion	110
3.4. GRI G4 Guidelines for presenting environmental information in mandatory and optional reporting of economic entities (Aleksandra Ferens)	110
3.4.1. Introduction	110
3.4.2. Framework for reporting environmental information under GRI G4	111
3.4.3. Mandatory and optional reports presenting environmental information	115
3.4.4. Analysis of environmental information presented in the management and Corporate Social Responsibility reports	116
3.4.5. Conclusion	121
CONCLUSION	123
REFERENCES	125
LIST OF FIGURES	141
LIST OF TABLES	142
ABOUT THE AUTHORS	143

Inni Klienci oglądali również

121,91 zł 135,45 zł
Do koszyka

Microsoft Windows Small Business Server 2008 Poradnik administratora

Wyczerpujący, jednotomowy przewodnik planowania, instalacji i administracji.Uzyskaj krytyczne informacje potrzebne do utworzenia i utrzymywania sieci opartej na Windows Small Business Server 2008. Poradnik ten zawiera szczegółowe omó...
15,29 zł 16,99 zł
Do koszyka

Budowanie związków z klientami na rynku business to business

Niniejsza książka prezentuje wybrane aspekty koncepcji marketingu relacji zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Pozwala to czytelnikowi przekonać się o możliwościach i zakresie aplikacji koncepcji marketingu relacji w realnych dział...
224,10 zł 249,00 zł
Do koszyka

Public and Private Law and the Challenges of New Technologies and Digital Markets. Volume II. Legal Aspects of FinTech

Monografia traktuje o wykorzystywaniu nowych technologii informatycznych na potrzeby rynku finansowego. Zagadnienie to omawiane jest z perspektywy prawnej oraz ekonomicznej, w oparciu o przepisy krajowe oraz europejskie.Analizie poddano naj...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

English for Business and Politics

Kultowy podręcznik Dagmary Świdy teraz dostępny z nagraniem dźwiękowym w formie pliku mp3! Dzięki tej książce z łatwością przyswoisz słownictwo z zakresu gospodarki i polityki a czytanie oryginalnych tekstów czy śledzenie wypowiedzi po angielsk...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Challenges for marketing in 21st century

This book will aim to provide relevant theoretical frameworks and the latest empirical research findings in the area of marketing activity of companies, different institutions and organizations, new trends on global market, as well as contemporary cust...
224,10 zł 249,00 zł
Do koszyka

Public and Private Law and the Challenges of New Technologies and Digital Markets. Volume I. Regulatory Challenges

Nowe technologie zmieniają współczesny rynek. W rezultacie, ustawodawca stoi przed trudnym wyzwaniem, ponieważ musi on dostosować ustawodawstwo do zróżnicowanego, dynamicznie rozwijającego się rynku cyfrowego oraz nowych technologii.

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!