0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
PZWL -22%

Biznes w kulturze – kultura w biznesie (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Katowice, 2016

  • Autor: Anna Kwiecień, Beata Reformat

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Biznes w kulturze – kultura w biznesie

Niniejsza monografia skierowana jest przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych na kierunku Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej, ale też kierunków pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy – menedżerowie zmagający się na co dzień z problemami zarządzania jednostkami kultury. Publikacja, dzięki połączeniu wiedzy teoretyków i przykładów z praktyki gospodarczej, daje wieloaspektowy pogląd na wybrane problemy występujące w jednostkach kultury. Jest ona pokłosiem drugiej edycji ogólnopolskiej konferencji pt. Biznes w kulturze – kultura w biznesie poświęconej problematyce szeroko rozumianej kultury i związanych z nią zagadnień. Praca stanowi ważny przyczynek do kontynuacji dyskursu naukowego oraz inspiruje do usprawnienia działań w instytucjach kultury w Polsce, podążających za zmianami w ich otoczeniu.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-299-8
  • ISBN druku: 978-83-7875-299-8
  • Liczba stron: 142
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 	7
Rozdział I
Kultura jako wartość i wartości w kulturze. Perspektywa biznesu (Barbara Pabian) 	9
1.1. Kultura – geneza pojęcia 	9
1.2. Wartości kulturowe 	11
1.3. Wartość kulturowa a wartość ekonomiczna 	13
1.4. Wartości kultury narodowej 	14
1.5. Różnice kulturowe w biznesie międzynarodowym 	15
Rozdział II
Rola uniwersytetów w kształtowaniu kultury – współczesne wyzwania (Anna Kwiecień) 	19
2.1. Znaczenie kultury 	20
2.2. Rola i funkcje uniwersytetu 	21
Rozdział III
Implementacja Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ w świetle wyników badań empirycznych (Anna Dewalska-Opitek) 	27
3.1. Zarządzanie strategiczne w sferze kultury 	28
3.2. Strategia Rozwoju Kultury Katowice 2020+ 	30
3.3. Zakres stosowania Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ przez instytucje kultury – wyniki badań bezpośrednich 	33
Rozdział IV
Koncepcja Lean Management w publicznych instytucjach kultury – przesłanki i bariery wdrażania (Justyna Maciąg) 	48
4.1. Istota koncepcji Lean Management w organizacjach publicznych 	50
4.2. Lean Management w publicznych instytucjach kultury – uwarunkowania wdrażania 	56
Rozdział V
Wybrane problemy zarządzania projektami kultury (Agnieszka Ślusarczyk) 	61
5.1. Zalety i wady realizacji projektów kultury 	62
5.2. Uwarunkowania decydujące o sukcesie projektów kultury 	63
5.3. Metody i techniki zarządzania projektami kultury 	64
Rozdział VI
Unijne dofinansowanie kultury jako szansa na rozwój biznesu kreatywnego (Beata Reformat) 	69
6.1. Kreatywność i biznes kreatywny w kulturze − relacja i znaczenie pojęć 	69
6.2. Dofinansowanie sektora kultury – wybrane przykłady programów unijnych 	75
Rozdział VII
Finansowanie jednostek kultury w warunkach globalnego kryzysu finansowego (Aleksandra Nocoń) 	81
7.1. Kultura a kryzys – rozważania teoretyczne 	82
7.2. Finansowanie instytucji kultury – analiza oraz ocena 	83
7.3. Globalny kryzys finansowy a działalność jednostek kultury 	92
Rozdział VIII
Sponsoring kultury jako forma jej finansowania przez banki oraz podmioty sektora usług turystycznych – analiza wybranych przypadków (Małgorzata Kieżel, Joanna Wiechoczek) 	94
8.1. Istota sponsoringu, jego cechy i klasyfikacja 	95
8.2. Przesłanki rozwoju sponsoringu kultury 	99
8.3. Cele sponsoringu w komunikacji marketingowej i jego rola w budowaniu marki banków oraz przedsiębiorstw turystycznych 	103
8.4. Finansowanie kultury i jej główne źródła 	106
8.5. Fundacje bankowe jako podmioty wspierające kulturę 	111
8.6. Działania banków z obszaru sponsoringu – case research 	115
8.7. Aktywności firm usług turystycznych w sferze sponsoringu – case research 	119
Bibliografia 	127
Spis rysunków 	137
Spis tabel 	139
Spis wykresów 	141

Inni Klienci oglądali również

30,51 zł 33,90 zł
Do koszyka

Czaszkowiercy

Brian Staveley powraca do świata nagradzanego cyklu „Kronika Nieciosanego Tronu” Świetny prequel, w którym towarzyszymy intrygującej bohaterce «Kroniki Nieciosanego Tronu». Staveley udowadnia, że jest mistrzem w budowaniu...
14,90 zł
Do koszyka

Korekta dokumentacji ZUS i jej wpływ na rozliczenia płacowe

Publikacja omawia zasady korekty dokumentacji ZUS ze szczególnym uwzględnieniem nowych druków, które obowiązują od 1 stycznia 2019 r. Szczegółowo i przystępnie przedstawione zostały w niej w zasady przeprowadzania korekty bł...
161,10 zł 179,00 zł
Do koszyka

Ustawa o przeciwdziałaniu narkomanii. Komentarz

W publikacji szczegółowo zaprezentowano m.in.: penalizację posiadania, obrotu, wytwarzania substancji psychotropowych, środków odurzających i substancji psychoaktywnych, postępowanie z osobami uzależnionymi, zakres zadań podmiotów ...
12,99 zł
Do koszyka

The Professor

The Professor was the first novel by Charlotte Brontë. It was originally written before Jane Eyre. The book is the story of a young man, William Crimsworth, and is a first-person narrative from his perspective. It describes his maturation, his car...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Wibrujące moce

„Przybliżył się i wciągnął w nozdrza powietrze. Wyraziście czuł zapach jej ciała. Słodki. Upojny. Niepowtarzalny. Przysunął się bliżej. Wilgotne włosy łaskotały go po twarzy. Całował czoło, nos i usta. Przytulał policzek do rozgrzanego lica kobie...
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Bałkany-terror kultury

„Bałkany – terror kultury” to autorski wybór dokonany specjalnie dla Wydawnictwa Czarne z dorobku Ivana Čolovicia z lat 1997–2004. "Ivan Čolović, wybitny serbski intelektualista, w znakomitym tomie esejów pisz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.