0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Biznes w kulturze – kultura w biznesie

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2016

  • Autor: Anna Kwiecień, Beata Reformat

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,00 zł
14,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Biznes w kulturze – kultura w biznesie

Niniejsza monografia skierowana jest przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych na kierunku Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej, ale też kierunków pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy – menedżerowie zmagający się na co dzień z problemami zarządzania jednostkami kultury.
Publikacja, dzięki połączeniu wiedzy teoretyków i przykładów z praktyki gospodarczej, daje wieloaspektowy pogląd na wybrane problemy występujące w jednostkach kultury. Jest ona pokłosiem drugiej edycji ogólnopolskiej konferencji pt. Biznes w kulturze – kultura w biznesie poświęconej problematyce szeroko rozumianej kultury i związanych z nią zagadnień. Praca stanowi ważny przyczynek do kontynuacji dyskursu naukowego oraz inspiruje do usprawnienia działań w instytucjach kultury w Polsce, podążających za zmianami w ich otoczeniu.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-299-8
  • ISBN druku: 978-83-7875-299-8
  • Liczba stron: 142
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 	7
Rozdział I
Kultura jako wartość i wartości w kulturze. Perspektywa biznesu (Barbara Pabian) 	9
1.1. Kultura – geneza pojęcia 	9
1.2. Wartości kulturowe 	11
1.3. Wartość kulturowa a wartość ekonomiczna 	13
1.4. Wartości kultury narodowej 	14
1.5. Różnice kulturowe w biznesie międzynarodowym 	15
Rozdział II
Rola uniwersytetów w kształtowaniu kultury – współczesne wyzwania (Anna Kwiecień) 	19
2.1. Znaczenie kultury 	20
2.2. Rola i funkcje uniwersytetu 	21
Rozdział III
Implementacja Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ w świetle wyników badań empirycznych (Anna Dewalska-Opitek) 	27
3.1. Zarządzanie strategiczne w sferze kultury 	28
3.2. Strategia Rozwoju Kultury Katowice 2020+ 	30
3.3. Zakres stosowania Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ przez instytucje kultury – wyniki badań bezpośrednich 	33
Rozdział IV
Koncepcja Lean Management w publicznych instytucjach kultury – przesłanki i bariery wdrażania (Justyna Maciąg) 	48
4.1. Istota koncepcji Lean Management w organizacjach publicznych 	50
4.2. Lean Management w publicznych instytucjach kultury – uwarunkowania wdrażania 	56
Rozdział V
Wybrane problemy zarządzania projektami kultury (Agnieszka Ślusarczyk) 	61
5.1. Zalety i wady realizacji projektów kultury 	62
5.2. Uwarunkowania decydujące o sukcesie projektów kultury 	63
5.3. Metody i techniki zarządzania projektami kultury 	64
Rozdział VI
Unijne dofinansowanie kultury jako szansa na rozwój biznesu kreatywnego (Beata Reformat) 	69
6.1. Kreatywność i biznes kreatywny w kulturze − relacja i znaczenie pojęć 	69
6.2. Dofinansowanie sektora kultury – wybrane przykłady programów unijnych 	75
Rozdział VII
Finansowanie jednostek kultury w warunkach globalnego kryzysu finansowego (Aleksandra Nocoń) 	81
7.1. Kultura a kryzys – rozważania teoretyczne 	82
7.2. Finansowanie instytucji kultury – analiza oraz ocena 	83
7.3. Globalny kryzys finansowy a działalność jednostek kultury 	92
Rozdział VIII
Sponsoring kultury jako forma jej finansowania przez banki oraz podmioty sektora usług turystycznych – analiza wybranych przypadków (Małgorzata Kieżel, Joanna Wiechoczek) 	94
8.1. Istota sponsoringu, jego cechy i klasyfikacja 	95
8.2. Przesłanki rozwoju sponsoringu kultury 	99
8.3. Cele sponsoringu w komunikacji marketingowej i jego rola w budowaniu marki banków oraz przedsiębiorstw turystycznych 	103
8.4. Finansowanie kultury i jej główne źródła 	106
8.5. Fundacje bankowe jako podmioty wspierające kulturę 	111
8.6. Działania banków z obszaru sponsoringu – case research 	115
8.7. Aktywności firm usług turystycznych w sferze sponsoringu – case research 	119
Bibliografia 	127
Spis rysunków 	137
Spis tabel 	139
Spis wykresów 	141

Inni Klienci oglądali również

31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Na arenie biznesu

BIZNES / COACHINGCzy szkoleniowcy są potrzebni?To pytanie autorka wiele razy słyszała od koleżanek i kolegów w pracy. Sama też zadawała je sobie wielokrotnie a odpowiedzi były bardzo różne.W niezwykle, jak na literaturę ...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Egzotyczny świat sawanny. Kultura i cywilizacja ludu Hausa

W kulturze afrykańskiej bajki zajmują miejsce szczególne. Są typowym przejawem ustnej tradycji literackiej przekazywanej z pokolenia na pokolenie. Stąd wynika ich autentyzm, który jest źródłem wiedzy nie tylko o twórczości l...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Kościół Rzymskokatolicki a kultura fizyczna

Książka składa się z czterech części, ułożonych w logiczną całość, a mianowicie od rozważań na najwyższym szczeblu teoretycznej ogólności, rozważań filozoficznych i teologicznych, poprzez nauczanie społeczne Kościoła na temat kultury fizycznej o...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Kultura rocka 1. Twórcy, tematy, motywy

Stan badań na temat kultury rocka w polskim obszarze nauki jest jeszcze mało zaznaczony, jednak w ciągu kilkunastu ubiegłych lat można zauważyć wyraźną tendencję zwyżkową w tej dziedzinie. Na świecie, szczególnie w krajach anglosaskich, badania ...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Edukacja w kulturze. Kultura (w) edukacji

W niniejszej publikacji stanowisko autorów poszczególnych tekstów odzwierciedla pluralistyczny ogląd kultury szkoły. Szkoła jest tu rozumiana jako miejsce spotkań wielu odrębnych kulturowo istnień ludzkich, które w akcie int...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Serwisy internetowe instytucji kultury w Polsce

Serwis internetowy stanowi jeden ze strategicznych elementów budowania wizerunku instytucji oraz niejednokrotnie podstawowy kanał informacyjny dla ich klientów. Posiadanie poprawnie zaprojektowanej i funkcjonalnej witryny jest od wielu la...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!