0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

HR Business Partner. Koncepcja i praktyka

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2019

  • Seria / cykl: HR

  • Autor: Grzegorz Filipowicz

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

HR Business Partner. Koncepcja i praktyka

\n\nHR Business Partner to osoba, która współpracując z kierownictwem organizacji, projektuje i wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania kadrami, tak aby wspomagać realizację celów strategicznych firmy.
\n\n Autor w przystępny i praktyczny sposób przedstawił:

istotę koncepcji HR business partneringu,
role i zadania HR business partnera,
budowanie pozycji HR business partnera w organizacji i jej rozwój,
wnioski z badań,
przykłady najlepszych praktyk.

\n\nLektura książki może przyczynić się do podjęcia kluczowych decyzji dotyczących zmiany funkcjonowania całego obszaru HR w organizacji. Jest to przewodnik wskazujący optymalne rozwiązania w procesie zmiany roli specjalistów HR w kierunku HR Business Partnerów.
\n\n Adresaci:\nOpracowanie to powinno zainteresować wszystkie osoby, które kształtują czynniki wpływające na realizację strategicznych celów organizacji z wykorzystaniem jej najcenniejszego zasobu, jakim są sami pracownicy.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8187-047-4
  • ISBN druku: 978-83-8160-817-6
  • EAN: 9788381870474
  • Liczba stron: 264
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie | str. 9
Megatrendy wpływające na role i zadania HR | str. 10
Zmiany | str. 11
Demografia | str. 16
Globalizacja | str. 18
Technologie informatyczne oraz automatyzacja | str. 20
Podsumowanie | str. 23

Rozdział 1. Czas na zmiany | str. 25
Dlaczego firmy nie potrzebują już działów HR? | str. 25
Oczekiwania biznesu | str. 29
Najlepsi pracownicy | str. 32
Wysoka efektywność | str. 33
Wsparcie procesów zmian i rozwoju organizacji | str. 35
Model funkcjonowania HR Business Partnera | str. 37

Rozdział 2. Wyzwania | str. 39
Zrozumieć organizację | str. 40
Cele (biznesowe) firmy | str. 40
Paradygmat efektywności | str. 53
Efektywność pracowników | str. 53
Źródła efektywności | str. 60
Dopasowanie działań rozwojowych | str. 66
Kluczowe wyzwania w obszarze HR | str. 68
Kształtowanie ról lidera i menedżera w organizacji | str. 69
Budowanie zaangażowania i satysfakcji pracowników | str. 74
Jakich mamy pracowników? | str. 77
Pozyskiwanie najlepszych pracowników (talentów) | str. 80
Zarządzanie kompetencjami pracowników | str. 88
Zarządzanie talentami | str. 95
Szkolenia i rozwój | str. 101
Zarządzanie efektywnością (performance management) | str. 104
Prowadzenie analiz i wyciąganie wniosków w obszarze HR | str. 109
Zmiana/rozwój roli HR | str. 111
Jakość pracy i bariery rozwojowe | str. 115
Zarządzanie różnorodnością | str. 117
Wykorzystanie technologii w HR | str. 119

Rozdział 3. Budowanie pozycji HR Business Partnera | str. 124
Ewolucja pozycji procesów i zespołów HR | str. 124
Administrator | str. 125
Profesjonalista | str. 126
Agent zmian | str. 128
Partner biznesowy | str. 129
Rzeczywista pozycja HR w firmach | str. 130
HR we własnej ocenie | str. 130
HR w ocenie kadry zarządzającej i menedżerskiej | str. 131
Wnioski | str. 132
Pozycja HR Business Partnera w organizacji | str. 132
Funkcje i partnerzy HR Business Partnera | str. 134
Funkcje HR Business Partnera | str. 135
Grupy interesariuszy | str. 136

Rozdział 4. Role HR Business Partnera | str. 144
Menedżer rozwoju kapitału ludzkiego | str. 145
Ekspert HR | str. 149
Agent zmian | str. 150
Partner strategiczny | str. 153
Rzecznik pracowników | str. 155
Oczekiwania wobec HR Business Partnera | str. 156

Rozdział 5. Rozwój w roli HR Business Partnera | str. 158
Predyspozycje do roli HR Business Partnera | str. 158
Talenty ważne dla HR Business Partnera | str. 159
Kluczowe kompetencje HR Business Partnera | str. 163
Kompetencje osobiste i społeczne | str. 164
Kompetencje biznesowe | str. 165
Kompetencje profesjonalne (specjalistyczne z obszaru HR) | str. 165
Profil kompetencji HR Business Partnera | str. 166
Ocena kompetencji HR Business Partnerów | str. 170
Możliwości rozwoju kompetencji | str. 175
Dwa modele rozwoju | str. 179
Społeczność HR Business Partnerów | str. 182
Chartered Institute of Personal Development | str. 183
Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner | str. 184
Certyfikaty dla HR Business Partnerów | str. 186

Rozdział 6. Wdrożenie koncepcji w firmie | str. 188
Kiedy jesteśmy gotowi do budowania partnerstwa biznesowego? | str. 189
Kultura organizacyjna | str. 189
Kadra menedżerska | str. 195
Ocena skuteczności i efektywności działań HR Business Partnera | str. 196
Mierniki skuteczności działania procesów HR | str. 198
Mierniki efektywności działania procesów HR | str. 201
Wymiarowanie wskaźników | str. 204
Narzędzia monitorowania | str. 205
Korzyści z monitoringu wskaźników | str. 207
Strategia/plan wdrożenia | str. 208
Wyzwania biznesowe/rozwojowe organizacji | str. 209
Kluczowe wyzwania dla polityki ZZL | str. 210
Planowane i wdrażane działania | str. 211
Monitoring | str. 212
Wkład HR Business Partnera w budowanie efektywnych organizacji | str. 213
Wiedza ekonomiczna dla HR Business Partnerów | str. 217
Budżet | str. 217
Koszty | str. 218
Przychody (z projektów/procesów HR) | str. 220
Zwrot z inwestycji | str. 221
Czas zwrotu z inwestycji (BEP) | str. 223
Wskaźnik rentowności kapitału ludzkiego (HCI – Human Capital Index) | str. 224

Rozdział 7. Studia przypadków | str. 225
Zarządzanie efektywnością – pobożne życzenie czy realne oczekiwania? | str. 225
Rynek celów | str. 230
Zarządzanie talentami | str. 236
Nowa funkcja w zderzeniu kultur organizacyjnych | str. 242
Ograniczenie poziomu rotacji pracowników | str. 248

Bibliografia | str. 257

Indeks | str. 261

Inni Klienci oglądali również

31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Astronawigacja. Teoria i praktyka

Astronawigacja przywołuje różnego rodzaju skojarzenia: z podróżami fenickich, a później również arabskich kupców, z wyprawami epoki wielkich odkryć geograficznych lub widokiem dawnych żaglowców o burtach najeżo...
44,42 zł 49,35 zł
Do koszyka

LEGO Technic w praktyce

Każdy wie, jak tworzyć niezwykłe konstrukcje za pomocą LEGO, ale nie każdy zdaje sobie sprawę, że można wykonać ruchome pojazdy oraz modele obejmujące wyposażenie do lądowania i klapy, które się wysuwają i chowają. Można nawet zbudować działając...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Maska w kulturze współczesnej Europy. Teorie i praktyki

Wojciech Dudzik proponuje rozpoznanie i interpretację funkcji oraz form obecności maski, rozumianej jako przedmiot materialny, we współczesnej kulturze europejskiej i polskiej. Poddaje weryfikacji przeświadczenie, że maska – wskutek sekula...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Koncepcje oporu we współczesnych naukach społecznych

Przedmiotem pracy jest kategoria oporu analizowana w kontekście założeń wybranych teorii funkcjonujących w obrębie nauk społecznych. Opór został przedstawiony jako kategoria związana ze strategiami transgresyjnymi i emancypacyjnymi, odniesiono g...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Arteterapia w teorii i praktyce

Arteterapia w wąskim znaczeniu obejmuje terapię z użyciem sztuk plastycznych, w szerokim znaczeniu obejmuje natomiast muzykoterapię, biblioterapię, a ponadto działania terapeutyczne z wykorzystaniem teatru, filmu oraz malarstwa, rzeźby, grafiki i innyc...
20,70 zł 23,00 zł
Do koszyka

Planetoidy w świetle współczesnych koncepcji filozoficznych.

Planetoidy to jeden z głównych celów badawczych astronomii planetarnej, ale zarazem terra incognita w filozofii. Poznaniu naukowemu tych obiektów praktycznie nie towarzyszy refleksja filozoficzna. Tymczasem jest wiele problem&oacut...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!