0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zarządzanie zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 51,00 zł
45,90 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zarządzanie zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych

Książka omawia niezwykle aktualne zagadnienie jakim jest zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach działających na rynkach międzynarodowych. Prawdziwe wyzwanie dla menedżerów takich przedsiębiorstw stanowi większa złożoność otoczenia i niepewność towarzysząca prowadzeniu działań poza granicami kraju pochodzenia. Wykonywanie zadań przez pracowników znajdujących się w różnych miejscach, często odległych od siebie geograficznie i kulturowo, wymaga także opracowania i wdrożenia adekwatnych strategii i metod zarządzania zasobami ludzkimi. Szczegółowo przedstawiono w niej m.in.:


genezę i istotę międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi,
czynniki determinujące funkcjonowanie międzynarodowych rynków pracy oraz występujące na nich tendencje,
rozwój pracowników i przebieg kariery w firmach międzynarodowych,
wykorzystanie modeli kompetencyjnych w zarządzaniu zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych,
strukturę zatrudnienia w przedsiębiorstwach międzynarodowych,
delegowanie pracowników na misje zagraniczne oraz ich adaptację w nowym środowisku pracy,
zarządzanie efektywnością pracy w środowisku międzynarodowym,
kształtowanie wynagrodzeń w przedsiębiorstwach funkcjonujących na rynkach międzynarodowych i zatrudniających pracowników z różnych krajów,
wykorzystanie technologii informatycznych w zarządzaniu zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych.


Adresaci:

Publikacja jest przeznaczona dla praktyków, dyrektorów i menedżerów przedsiębiostw działających na rynkach międzynarodowych, a także osób zajmujących się naukowo tym zagadnieniem, które znajdą w niej wiele informacji na temat doskonalenia metod zarządzania zasobami ludzkimi.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-9915-9
  • ISBN druku: 978-83-264-9203-7
  • EAN: 9788326499159
  • Liczba stron: 244
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp | str. 9

1. Geneza, rozwój i zakres międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi | str. 13
Aleksy Pocztowski

Globalny kontekst zarządzania zasobami ludzkimi | str. 13
Istota i cechy międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi | str. 16
Podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych | str. 21
Nurty rozwojowe międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi | str. 24
Wyzwania stojące przed międzynarodowym zarządzaniem zasobami ludzkimi | str. 27

2. Międzynarodowe rynki pracy | str. 29
Beata Buchelt

Istota rynku pracy | str. 29
Uwarunkowania międzynarodowych rynków pracy | str. 32
Międzynarodowe migracje | str. 36
Rosnące zatrudnienie w sektorze usług | str. 39
Bezrobocie wśród osób młodych | str. 42
Zacieśnianie się współpracy na międzynarodowych rynkach pracy | str. 45
Relacje między rynkiem pracy a zarządzaniem zasobami ludzkimi w perspektywie międzynarodowej | str. 46

3. Kariery ponad granicami | str. 49
Alicja Miś

Współczesna teoria kariery | str. 49
Konceptualizacja kariery globalnej | str. 50
Model kariery globalnej Peiperl i Jonsen | str. 52
Kompetencje globalne jako podstawa kariery | str. 54
Ścieżka kariery globalnej w perspektywie dualnej | str. 56
System karier w organizacji międzynarodowej: struktura i instrumentarium | str. 59

4. Modele kompetencyjne w międzynarodowym zarządzaniu zasobami ludzkimi | str. 66
Urban Pauli

Kontekst zarządzania kompetencjami | str. 66
Podejście do definiowania kompetencji | str. 68
Definicja kompetencji | str. 70
Cele i funkcje modeli kompetencyjnych | str. 72
Sposoby budowania modeli kompetencyjnych | str. 74
Kompetencje jako źródło przewagi konkurencyjnej | str. 77
Integrowanie procesów personalnych z wykorzystaniem modeli kompetencyjnych | str. 80

5. Zatrudnianie pracowników w przedsiębiorstwach międzynarodowych | str. 85
Tomasz Sapeta

Planowanie zatrudnienia | str. 85
Rekrutacja kandydatów do pracy | str. 88
Proces selekcji | str. 92
Formy zatrudnienia | str. 95
Zwolnienia pracowników | str. 97

6. Delegowanie pracowników za granicę w przedsiębiorstwach międzynarodowych | str. 101
Joanna Purgał-Popiela

Znaczenie misji zagranicznych w rozwoju międzynarodowej działalności przedsiębiorstwa | str. 101
Rodzaje misji zagranicznych ze względu na kierunek delegowania | str. 107
Rodzaje misji zagranicznych ze względu na czas pobytu w innej lokalizacji | str. 109
Charakterystyka osób delegowanych za granicę | str. 112
Organizacyjne wsparcie pracowników delegowanych za granicę | str. 113

7. Adaptacja pracownicza w międzynarodowym środowisku pracy | str. 117
Iwona Kubica

Cechy międzynarodowego środowiska pracy | str. 117
Istota i rodzaje adaptacji do pracy | str. 118
Wprowadzenie do organizacji międzynarodowej | str. 120
Adaptacja w procesie pracy | str. 125
Zmiana pracy - adaptowalność jednostki | str. 128
Pomiar efektywności programów adaptacyjnych w firmach międzynarodowych | str. 130

8. Zarządzanie efektywnością pracy | str. 132
Beata Buchelt, Grzegorz Łukasiewicz

Istota koncepcji zarządzania efektywnością pracy | str. 132
Uwarunkowania systemu zarządzania przez efekty | str. 136
Funkcjonalny wymiar zarządzania przez efekty | str. 143
Podmioty zarządzania przez efekty | str. 147

9. Rozwój pracowników | str. 150
Urban Pauli

Cele i funkcje działalności rozwojowej | str. 150
Przedmiot i tematyka szkoleń | str. 153
Organizacja działań szkoleniowych | str. 156
Metody szkolenia pracowników | str. 161
Rola szkoleń w zarządzaniu wiedzą w organizacji międzynarodowej | str. 164

10. Wynagradzanie pracowników | str. 166
Tomasz Sapeta

Determinanty kształtowania wynagrodzeń w kontekście międzynarodowym | str. 166
Zastosowanie formuł w tworzeniu pakietów wynagrodzeń | str. 172
Kształtowanie struktury wynagrodzeń | str. 178

11. Kulturowe uwarunkowania międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi | str. 183
Małgorzata Machaczka

Geneza, pojęcie i typologie kultury organizacyjnej | str. 183
Funkcje kultury organizacyjnej | str. 190
Różnorodność kulturowa w przedsiębiorstwach międzynarodowych | str. 192
Modele relacji międzykulturowych i typologia zróżnicowanych kultur organizacyjnych | str. 195
Zmiana kultury organizacyjnej w kontekście międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi | str. 197

12. Technologie informatyczne w międzynarodowym zarządzaniu zasobami ludzkimi | str. 201
Marcin Karwiński

Geneza i rozwój systemów informatycznych | str. 201
System informatyczny w przedsiębiorstwie | str. 203
Zastosowania systemów informatycznych w przedsiębiorstwach prowadzących działalność międzynarodową | str. 206
Użytkownicy systemu informatycznego w przedsiębiorstwie | str. 211
Kryteria zakupu oprogramowania komputerowego | str. 213
Wirtualizacja zarządzania | str. 214

Bibliografia | str. 217

Indeks | str. 239

O autorach | str. 243

Inni Klienci oglądali również

53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Marketingowe zarządzanie apteką

Ostatnie zmiany w prawie farmaceutycznym postawiły apteki przed nowymi wyzwaniami. Stałe ceny i marże leków refundowanych oraz zakaz reklamy aptek wymagają zmiany strategii marketingowego zarządzania tymi placówkami.
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Kapitał ludzki i kapitał społeczny a rozwój regionalny

Zamiarem Autorów książki jest interdyscyplinarne spojrzenie na kapitał ludzki i kapitał społeczny, a także na ich związki z rozwojem regionalnym. Określenia kapitał ludzki używają chętniej ekonomiści, kapitał społeczny jest natomiast domeną socjolog...
54,00 zł 60,00 zł
Do koszyka

Ochrona klienta na rynku ubezpieczeniowym. Studium publicznoprawne

Książka Aldony Piotrowskiej stanowi ciekawe opracowanie trudnego zagadnienia. Zawarte w niej twierdzenia są właściwie uzasadnione, ale jednocześnie prowokują do dyskusji. Szczególnie cenne są przedstawione w pracy uwagi de lege ferenda wskazując...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania organizacji

Przed ryzykiem warto się zabezpieczać nie tylko rezerwami finansowymi, ale także przemyślanym planem reagowania na symptomy i przejawy ryzyka.Książka została napisana przez praktyka i wiodącego specjalistę z zakresu zarządzania zapewnianiem...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Rozmowy o rynku książki 13

Zbiór 30 wywiadów publikowanych w dwutygodniku "Biblioteka Analiz" w 2013 roku. Bohaterami rozmów są przedstawiciele wydawnictw i księgarń, firm dystrybucyjnych oraz instytucji kultury, a także sektora poligraficznego i p...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Upadłość (bankructwo) państwa w stosunkach międzynarodowych

Przedmiotem monografii Kariny Jędrzejowskiej jest upadłość państwa definiowana jako niewywiązywanie się przez suwerenne podmioty ze zobowiązań wobec wierzycieli oraz zmiany warunków spłaty zadłużenia dokonane na wniosek państwa-dłużnika (restruk...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!