• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2023

  • Seria / cykl: HR

  • Autor: Joanna Żukowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 67,00 zł
60,30 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników

\n\nAutorka omawia 10 powszechnie stosowanych form rozwoju kompetencji pracowników takich jak: tutoring, mentoring, coaching, szkolenie, warsztat, trening, konferencja, kongres, seminarium, studia podyplomowe. Wskazuje, jak dopasować konkretne działania do potrzeb danych odbiorców.\n \n W książce opisano także kluczowe modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników, którymi są: czteropoziomowy model Kirkpatricka, model Hamblina, pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa, zmodyfikowany ROI, metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści, model krytycznych poziomów Guskey’a, model Holtona, model oceny wyników O’Connora (RA), model Kaufmanna i Kellera, model Brinkerhoffa, model IPO, model C-I-P-O, czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO), czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP), model Passmore’a i Velez (SOAP-M model), model Ramseya (GAP model), model Fiester i Morrisa. \n \n Interesującym uzupełnieniem jest przegląd badań dotyczących problematyki modeli oceny form rozwoju kompetencji, a także zaprezentowanie przez autorkę jej nowatorskiej metody pomiaru i oceny skuteczności działań rozwojowych pracowników. \n \n Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców. Zainteresuje także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii oraz studentów tych kierunków. \n \n „Zagadnienie rozwoju kompetencji personelu, stosowania różnych metod rozwojowych oraz pomiaru skuteczności działań podejmowanych w analizowanym obszarze, wpisuje się w aktualne trendy w zarządzaniu organizacjami. Akcentuje się przy tym potrzebę podejmowania aktywności, które przyniosą w długiej perspektywie korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom”. \n dr hab. Katarzyna Piwowar-Sulej, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8328-374-6
  • ISBN druku: 978-83-8328-092-9
  • EAN: 9788383283746
  • Liczba stron: 272
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  | str. 7
Rozdział I. Kompetencje w naukach o zarządzaniu  | str. 13
1.1. Istota kompetencji  | str. 13
1.2. Podejście holistyczne  | str. 18
1.3. Podejście do kompetencji w szkołach zarządzania  | str. 26
1.4. Typologia kompetencji  | str. 39
1.5. Kluczowe kompetencje  | str. 50
1.6. Rozwój kompetencji jako inwestycja w kapitał ludzki  | str. 53
Rozdział II. Rozwój kompetencji pracowników  | str. 63
2.1. Proces rozwoju kompetencji pracowników  | str. 63
2.2. Determinanty rozwoju kompetencji pracowników  | str. 68
2.3. Formy rozwoju kompetencji pracowników  | str. 74
2.3.1. . Tutoring, mentoring, coaching  | str. 77
2.3.2. . Mentoring  | str. 81
2.3.3. . Coaching  | str. 86
2.3.4. . Szkolenie, warsztat, trening  | str. 95
2.3.5. . Blended learning  | str. 98
2.3.6. . Self-directed learning  | str. 99
2.3.7. . Konferencja, kongres, seminarium  | str. 104
2.3.8. . Studia podyplomowe  | str. 106
2.4. Podsumowanie  | str. 107
Rozdział III. Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 112
3.1. Ewaluacja rozwoju kompetencji pracowników  | str. 112
3.2. Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 117
3.2.1. . Czteropoziomowy model Kirkpatricka  | str. 117
3.2.2. . Model Hamblina  | str. 121
3.2.3. . Pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa  | str. 122
3.2.4. . Zmodyfikowany ROI  | str. 123
3.2.5. . Metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści  | str. 126
3.2.6. . Model krytycznych poziomów Guskeya  | str. 127
3.2.7. . Model Holtona  | str. 128
3.2.8. . Model oceny wyników O’Connora (RA)  | str. 129
3.2.9. . Model Kaufmana i Kellera  | str. 130
3.2.10. . Model Brinkerhoffa (SCM)  | str. 131
3.2.11. . Model IPO  | str. 132
3.2.12. . Model C-I-P-O  | str. 133
3.2.13. . Czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO)  | str. 135
3.2.14. . Czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP)  | str. 135
3.2.15. . Model Passmore’a i Velez (SOAP-M model)  | str. 136
3.2.16. . Model Ramseya (GAP model)  | str. 138
3.2.17. . Model Fiester i Morris  | str. 139
3.3. Analiza porównawcza modeli oceny form rozwoju kompetencji ....... pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń  | str. 141
3.4. Przegląd badań poświęconych problematyce modeli oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 148
Rozdział IV. Metodyka i wyniki badań  | str. 155
4.1. Teoretyczne podstawy badań jakościowych  | str. 155
4.2. Charakterystyka badania  | str. 161
4.2.1. . Cel badania  | str. 161
4.2.2. . Pytania badawcze  | str. 162
4.2.3. . Model badawczy  | str. 162
4.2.4. . Dobór przypadków do badania i przedmiot badania  | str. 164
4.2.5. . Opracowanie narzędzi gromadzenia danych, przeprowadzenie badań terenowych i analiza zgromadzonych danych  | str. 167
4.3. Analiza studiów przypadków  | str. 170
Rozdział V. Autorska metoda oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 188
5.1. Założenia dotyczące oceny  | str. 188
5.2. Autorska metoda i jej zastosowanie  | str. 191
Zakończenie  | str. 201
Aneks  | str. 205
Załącznik 1. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora medialnego  | str. 205
Załącznik 2. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora przetwórstwa mięsnego  | str. 211
Załącznik 3. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora transportowego  | str. 216
Załącznik 4. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora piwowarskiego  | str. 222
Załącznik 5. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora nowych technologii  | str. 227
Załącznik 6. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora doradczego  | str. 232
Załącznik 7. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora obsługi klienta  | str. 237
Załącznik 8. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora medycznego  | str. 241
Bibliografia  | str. 245
Spis rysunków  | str. 267
Spis tabel  | str. 269

2,24 zł 2,49 zł
Do koszyka

Prywatnoprawne instrumenty oddziaływania Skarbu Państwa na przedsiębiorców - 05 Mediacja jako jedna z podstawowych form ADR w sprawach administracyjnych w prawie europejskim i prawie polskim

Przedmiotem niniejszej pracy zbiorowej są relacje sektora publicznego z sektorem prywatnym, oparte na niepublicznych formach oddziaływania Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego na przedsiębiorców. Przykładem takich form są przede...
8,91 zł 9,90 zł
Do koszyka

Wydatki na okulary dla pracowników – rozliczenie podatkowe i składkowe oraz ewidencja rachunkowa

Pracodawcy często finansują pracownikom zakup okularów korygujących. Najczęściej realizują w ten sposób obowiązek wynikający z przepisów prawa pracy. Rzadziej zakupy okularów korygujących finansują dobrowolnie. W związku z t...
3,14 zł 3,49 zł
Do koszyka

W cieniu tragedii wołyńskiej 1943 roku - 07 Metody i formy aktów ludobójstwa dokonywanych przez ukraińskich nacjonalistów. Wybrane przykłady oparte na relacjach świadków

Publikacja W cieniu tragedii wołyńskiej 1943. 70. rocznica mordów Polaków na Kresach Południowo-Wschodnich Rzeczypospolitej jest owocem konferencji naukowej poświęconej tej tragicznej rocznicy, a zorganizowanej przez Instytut Historii Uni...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Rynkowe i technologiczne oraz regulacyjne uwarunkowania rozwoju krajowego sektora ciepłowniczego

Autorzy książki podjęli niezwykle istotny problem efektywnego wytwarzania, dostarczania i zużycia energii cieplnej co stanowi obecnie jeden z najważniejszych priorytetów w krajowej polityce energetycznej.Autorzy zajęli się kwestią implikac...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

Ekonomia rozwoju

Celem działalności gospodarczej jest wytwarzanie i konsumpcja dóbr. Z upływem czasu realizacja tego celu doprowadziła do wyodrębnienia się krajów zamożnych i ubogich. Różnice w poziomie zamożności stawały się tak duże, że po II woj...
48,60 zł 54,00 zł
Do koszyka

Procesy i problemy w realizacji zrównoważonego i trwałego rozwoju w Polsce. Kontekst makroekonomiczny

Niniejsza monografia jest opracowaniem naukowym, w którym podjęto zagadnienie zrównoważonego i trwałego rozwoju gospodarki narodowej. Przedstawione zostały aktualne wskaźniki i dane dla Polski, które zaprezentowano na tle zmian w k...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.