0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2023

  • Seria / cykl: HR

  • Autor: Joanna Żukowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 67,00 zł
60,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników


Autorka omawia 10 powszechnie stosowanych form rozwoju kompetencji pracowników takich jak: tutoring, mentoring, coaching, szkolenie, warsztat, trening, konferencja, kongres, seminarium, studia podyplomowe. Wskazuje, jak dopasować konkretne działania do potrzeb danych odbiorców.

W książce opisano także kluczowe modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników, którymi są: czteropoziomowy model Kirkpatricka, model Hamblina, pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa, zmodyfikowany ROI, metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści, model krytycznych poziomów Guskey’a, model Holtona, model oceny wyników O’Connora (RA), model Kaufmanna i Kellera, model Brinkerhoffa, model IPO, model C-I-P-O, czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO), czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP), model Passmore’a i Velez (SOAP-M model), model Ramseya (GAP model), model Fiester i Morrisa.

Interesującym uzupełnieniem jest przegląd badań dotyczących problematyki modeli oceny form rozwoju kompetencji, a także zaprezentowanie przez autorkę jej nowatorskiej metody pomiaru i oceny skuteczności działań rozwojowych pracowników.

Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców. Zainteresuje także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii oraz studentów tych kierunków.

„Zagadnienie rozwoju kompetencji personelu, stosowania różnych metod rozwojowych oraz pomiaru skuteczności działań podejmowanych w analizowanym obszarze, wpisuje się w aktualne trendy w zarządzaniu organizacjami. Akcentuje się przy tym potrzebę podejmowania aktywności, które przyniosą w długiej perspektywie korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom”.
dr hab. Katarzyna Piwowar-Sulej, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8328-374-6
  • ISBN druku: 978-83-8328-092-9
  • EAN: 9788383283746
  • Liczba stron: 272
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  | str. 7
Rozdział I. Kompetencje w naukach o zarządzaniu  | str. 13
1.1. Istota kompetencji  | str. 13
1.2. Podejście holistyczne  | str. 18
1.3. Podejście do kompetencji w szkołach zarządzania  | str. 26
1.4. Typologia kompetencji  | str. 39
1.5. Kluczowe kompetencje  | str. 50
1.6. Rozwój kompetencji jako inwestycja w kapitał ludzki  | str. 53
Rozdział II. Rozwój kompetencji pracowników  | str. 63
2.1. Proces rozwoju kompetencji pracowników  | str. 63
2.2. Determinanty rozwoju kompetencji pracowników  | str. 68
2.3. Formy rozwoju kompetencji pracowników  | str. 74
2.3.1. . Tutoring, mentoring, coaching  | str. 77
2.3.2. . Mentoring  | str. 81
2.3.3. . Coaching  | str. 86
2.3.4. . Szkolenie, warsztat, trening  | str. 95
2.3.5. . Blended learning  | str. 98
2.3.6. . Self-directed learning  | str. 99
2.3.7. . Konferencja, kongres, seminarium  | str. 104
2.3.8. . Studia podyplomowe  | str. 106
2.4. Podsumowanie  | str. 107
Rozdział III. Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 112
3.1. Ewaluacja rozwoju kompetencji pracowników  | str. 112
3.2. Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 117
3.2.1. . Czteropoziomowy model Kirkpatricka  | str. 117
3.2.2. . Model Hamblina  | str. 121
3.2.3. . Pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa  | str. 122
3.2.4. . Zmodyfikowany ROI  | str. 123
3.2.5. . Metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści  | str. 126
3.2.6. . Model krytycznych poziomów Guskeya  | str. 127
3.2.7. . Model Holtona  | str. 128
3.2.8. . Model oceny wyników O’Connora (RA)  | str. 129
3.2.9. . Model Kaufmana i Kellera  | str. 130
3.2.10. . Model Brinkerhoffa (SCM)  | str. 131
3.2.11. . Model IPO  | str. 132
3.2.12. . Model C-I-P-O  | str. 133
3.2.13. . Czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO)  | str. 135
3.2.14. . Czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP)  | str. 135
3.2.15. . Model Passmore’a i Velez (SOAP-M model)  | str. 136
3.2.16. . Model Ramseya (GAP model)  | str. 138
3.2.17. . Model Fiester i Morris  | str. 139
3.3. Analiza porównawcza modeli oceny form rozwoju kompetencji ....... pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń  | str. 141
3.4. Przegląd badań poświęconych problematyce modeli oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 148
Rozdział IV. Metodyka i wyniki badań  | str. 155
4.1. Teoretyczne podstawy badań jakościowych  | str. 155
4.2. Charakterystyka badania  | str. 161
4.2.1. . Cel badania  | str. 161
4.2.2. . Pytania badawcze  | str. 162
4.2.3. . Model badawczy  | str. 162
4.2.4. . Dobór przypadków do badania i przedmiot badania  | str. 164
4.2.5. . Opracowanie narzędzi gromadzenia danych, przeprowadzenie badań terenowych i analiza zgromadzonych danych  | str. 167
4.3. Analiza studiów przypadków  | str. 170
Rozdział V. Autorska metoda oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 188
5.1. Założenia dotyczące oceny  | str. 188
5.2. Autorska metoda i jej zastosowanie  | str. 191
Zakończenie  | str. 201
Aneks  | str. 205
Załącznik 1. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora medialnego  | str. 205
Załącznik 2. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora przetwórstwa mięsnego  | str. 211
Załącznik 3. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora transportowego  | str. 216
Załącznik 4. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora piwowarskiego  | str. 222
Załącznik 5. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora nowych technologii  | str. 227
Załącznik 6. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora doradczego  | str. 232
Załącznik 7. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora obsługi klienta  | str. 237
Załącznik 8. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora medycznego  | str. 241
Bibliografia  | str. 245
Spis rysunków  | str. 267
Spis tabel  | str. 269

Inni Klienci oglądali również

8,91 zł 9,90 zł
Do koszyka

Wydatki na okulary dla pracowników – rozliczenie podatkowe i składkowe oraz ewidencja rachunkowa

Pracodawcy często finansują pracownikom zakup okularów korygujących. Najczęściej realizują w ten sposób obowiązek wynikający z przepisów prawa pracy. Rzadziej zakupy okularów korygujących finansują dobrowolnie. W związku z t...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Rynkowe i technologiczne oraz regulacyjne uwarunkowania rozwoju krajowego sektora ciepłowniczego

Autorzy książki podjęli niezwykle istotny problem efektywnego wytwarzania, dostarczania i zużycia energii cieplnej co stanowi obecnie jeden z najważniejszych priorytetów w krajowej polityce energetycznej.Autorzy zajęli się kwestią implikac...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

Ekonomia rozwoju

Celem działalności gospodarczej jest wytwarzanie i konsumpcja dóbr. Z upływem czasu realizacja tego celu doprowadziła do wyodrębnienia się krajów zamożnych i ubogich. Różnice w poziomie zamożności stawały się tak duże, że po II woj...
37,80 zł 54,00 zł
Do koszyka

Procesy i problemy w realizacji zrównoważonego i trwałego rozwoju w Polsce. Kontekst makroekonomiczny

Niniejsza monografia jest opracowaniem naukowym, w którym podjęto zagadnienie zrównoważonego i trwałego rozwoju gospodarki narodowej. Przedstawione zostały aktualne wskaźniki i dane dla Polski, które zaprezentowano na tle zmian w k...
45,00 zł 50,00 zł
Do koszyka

Wybrane metody wieloskalowe w analizie nierówności powierzchni

Niniejsza monografia wprowadza polskiego czytelnika w świat metod wieloskalowych stosowanych w analizie nierówności powierzchni, stanowiąc podsumowanie osiągnięć znakomitych znawców tematu – począwszy od Richardsona, przez Mandelbr...
170,10 zł 189,00 zł
Do koszyka

Doping w sporcie i jego prawnokarne oceny

Pierwsze w polskiej literaturze prawniczej opracowanie poświęcone problematyce karnoprawnej reakcji na zjawisko dopingu w sporcie.Celem rozprawy jest nie tylko analiza funkcjonujących w Polsce regulacji karnych, mogących znaleźć zastosowani...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!