0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Ustawa o dostępie do informacji publicznej. Komentarz

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 246,00 zł
221,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Ustawa o dostępie do informacji publicznej. Komentarz

W komentarzu przedstawiono poszczególne uprawnienia kształtujące prawo dostępu do informacji publicznej oraz tryby, w jakich odbywa się ich realizacja.

Publikacja zawiera szczegółowe omówienie procedury zapewniania dostępu do informacji w trybie wnioskowym oraz w trybach bezwnioskowych, w tym liczne wskazówki dotyczące postępowania z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej, zasad pobierania opłat oraz wydawania decyzji i rozstrzygnięć.

Autorzy wyjaśniają również zagadnienia dotyczące:
- dokonywania czynności materialno-technicznych w związku ze złożonym wnioskiem - publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej - zapewnienia wstępu na posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów i innych gremiów mających charakter kolegialny.



Książkę przygotowało grono wybitnych autorów – uznanych ekspertów posiadających znaczny dorobek naukowy, jak i ugruntowane doświadczenie praktyczne w dziedzinie dostępu do informacji publicznej.

Publikacja pomoże w pracy sędziom, adwokatom i radcom prawnym. Będzie także przydatna dla kierowników jednostek sektora finansów publicznych, osób odpowiedzialnych za realizację dostępu do informacji publicznej oraz dla administratorów Biuletynu Informacji Publicznej i inspektorów ochrony danych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8328-899-4
  • ISBN druku: 978-83-8328-619-8
  • EAN: 9788383288994
  • Liczba stron: 500
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów | str. 13
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jedn. Dz.U. z 2022 r. poz. 902)  | str. 17
Rozdział 1. Przepisy ogólne  | str. 19
Art. 1. [Definicja informacji publicznej. Zakres zastosowania przepisów ustawy]  | str. 19

Pojęcie informacji publicznej – wprowadzenie  | str. 19
Pojęcie informacji publicznej w poglądach nauki prawa  | str. 21
Pojęcie informacji publicznej a art. 6 ust. 1 u.d.i.p.  | str. 24
Definicja informacji publicznej w orzecznictwie sądów administracyjnych  | str. 26
Podmiotowa i przedmiotowa definicja informacji publicznej w orzecznictwie sądów administracyjnych  | str. 26
Definiowanie sprawy publicznej i zadania publicznego w orzecznictwie sądów administracyjnych  | str. 27
Kryterium rzeczowe i podmiot wytwarzający informację publiczną  | str. 32
Informacja publiczna – kwestie szczegółowe  | str. 33
Dokument wewnętrzny z perspektywy wartości chronionej  | str. 40
Dokument wewnętrzny w nauce prawa i orzecznictwie sądów administracyjnych  | str. 42
Dokumenty prywatne  | str. 48
Informacje techniczne  | str. 51
Poinformowanie wnioskodawcy pismem o tym, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej  | str. 53
Zakres stosowania przepisów ustawy  | str. 54
Ograniczenia w dostępie do informacji publicznej wynikające z przepisów szczególnych  | str. 58

Art. 2. [Prawo do informacji publicznej]  | str. 61

Identyfikacja uprawnionego w trakcie prac Komisji Konstytucyjnej Zgromadzenia Narodowego (1993–1997 r.)  | str. 61
Realizacja prawa przez uprawnionego do czasu wejścia w życie ustawy o dostępie do informacji publicznej  | str. 62
Identyfikacja uprawnionego w ustawie z 6 września o dostępie do informacji publicznej  | str. 64
Przyjęcie przez zobowiązanego procedur służących weryfikacji uprawnienia żądającego w kontekście możliwości jego identyfikacji jako pierwotnego wnioskodawcy  | str. 68
Cudzoziemiec jako uprawniony a wymóg sporządzenia wniosku w języku urzędowym  | str. 70
Realizacja praw przez uprawnionego przy wykorzystaniu języka migowego  | str. 71
Osoba prawna i jednostka organizacyjna jako uprawniony  | str. 71
Organy, inne podmioty publiczne i osoby pełniące funkcje publiczne jako uprawniony  | str. 71
Celowość odwołania się przez ustawodawcę do pojęcia każdego w odniesieniu do zdefiniowania uprawnionego  | str. 74
Brak konieczności wykazywania przez uprawnionego interesu prawnego i/lub faktycznego  | str. 74
Wnioski ad personam i we „własnej sprawie”  | str. 78
Wnioski „poszukiwawcze”  | str. 83
Identyfikacja uprawnionego w kontekście realizacji prawa do uzyskania informacji przetworzonej  | str. 84
Kwestia ewentualnego orzeczenia o niekonstytucyjności art. 2 ust. 2 u.d.i.p.  | str. 85
Uprawniony na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej a uprawniony do wniesienia skargi konstytucyjnej  | str. 86

Art. 3. [Uprawnienia wynikające z prawa do informacji publicznej]  | str. 88

Zakres przedmiotowy prawa do informacji  | str. 88
Pojęcie informacji przetworzonej  | str. 91
Informacja przetworzona sensu stricto  | str. 92
4. Informacja przetworzona sensu largo  | str. 93
Przesłanka udostępnienia informacji przetworzonej – szczególnie istotny interes publiczny  | str. 97
Analiza wniosku o udostępnienie informacji przetworzonej  | str. 101
Decyzja odmowna  | str. 104
Ograniczenie prawa do informacji – wykazanie szczególnego interesu publicznego  | str. 106
Nadużycie prawa do informacji w kontekście informacji przetworzonej  | str. 107
Wgląd do dokumentów urzędowych  | str. 109
Dostęp do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów  | str. 111
Udostępnianie informacji bieżących i archiwalnych  | str. 113

Art. 4. [Podmioty obowiązane do udostępniania informacji publicznej]  | str. 116

Założenia modelowe regulacji  | str. 117
Podmioty zobowiązane na tle art. 61 Konstytucji RP 
 a ustawowy model ich ujęcia  | str. 117
Zakres i charakter katalogu podmiotów zobowiązanych do udostępniania informacji publicznej  | str. 118
Koncepcja autonomicznego i dynamicznego ujęcia przez ustawodawcę definicji podmiotu zobowiązanego  | str. 122
Rola klauzul generalnych i zwrotów niedookreślonych w definiowaniu podmiotów zobowiązanych  | str. 125
Mieszany model identyfikacji zobowiązanego (koncepcja oparta na kryterium podmiotowo-przedmiotowym)  | str. 126
Identyfikacja sądów i prokuratury jako zobowiązanych do udostępniania informacji publicznej  | str. 132
Samorząd terytorialny jako przykład specyfiki definiowania podmiotów zobowiązanych  | str. 136
Związki zawodowe jako podmioty zobowiązane  | str. 141
Organizacje pracodawców jako podmioty zobowiązane  | str. 143
Partie polityczne jako podmioty zobowiązane  | str. 143
Posiadanie i nieposiadanie informacji jako przesłanka realizacji obowiązku  | str. 147

Art. 5. [Ograniczenie prawa do informacji publicznej]  | str. 155

Pojęcie informacji niejawnych  | str. 156
Informacje niejawne jako podstawa odmowy dostępu do informacji publicznej  | str. 159
Uzasadnienie decyzji o odmowie dostępu do informacji publicznej ze względu na ochronę informacji niejawnych  | str. 162
Ograniczenie ze względu na ochronę tajemnic ustawowych – zakres i tryb  | str. 165
Pojęcie tajemnicy ustawowo chronionej  | str. 165
Decyzja odmowna z powodu ochrony tajemnicy ustawowej  | str. 170
Prywatność osoby fizycznej oraz tajemnica przedsiębiorcy jako przesłanki ograniczenia  | str. 171
Ograniczenie prawa dostępu do informacji ze względu na prywatność osoby fizycznej  | str. 175
Prywatność i ochrona danych osobowych – podstawa lub podstawy ograniczenia dostępu do informacji  | str. 185
Zastosowanie RODO do dostępu do informacji publicznej  | str. 189
Współstosowanie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej i przepisów RODO  | str. 191
Osoba pełniąca funkcję publiczną  | str. 198
Informacje o osobach pełniących funkcje publiczne mające związek z pełnieniem funkcji publicznej  | str. 215
Anonimizacja jako sposób ograniczenia prawa dostępu do informacji publicznej  | str. 220
Rezygnacja z ochrony prywatności  | str. 224
Ograniczenie prawa dostępu do informacji publicznej ze względu na tajemnicę przedsiębiorcy  | str. 228
Rezygnacja przedsiębiorcy z przysługującego mu prawa  | str. 235
18. Ograniczenia dostępu do informacji w związku z przymusową restrukturyzacją oraz rekapitalizacją niektórych instytucji  | str. 236
Zakaz ograniczania dostępu do informacji o rozstrzyganych sprawach  | str. 237
Zakaz ograniczania dostępu do informacji o organizacji i trybie działania organów prowadzących postępowania  | str. 239

Rozdział 2. Dostęp do informacji publicznej | str. 241
Art. 6. [Przedmiot informacji publicznej]  | str. 241

Zakres i charakter ustawowej konkretyzacji informacji publicznej  | str. 243
Informacje o polityce wewnętrznej i zagranicznej  | str. 252
Informacje o zamierzeniach władzy ustawodawczej oraz wykonawczej  | str. 254
Informacje o projektowaniu aktów normatywnych  | str. 255
Informacja o programach w zakresie realizacji zadań publicznych, o sposobie ich realizacji, wykonywaniu i skutkach realizacji tych zadań  | str. 257
Identyfikacja osób pełniących funkcje publiczną  | str. 258
Dane publiczne a nośnik tych danych  | str. 259
Informacja o podmiotach, o których mowa w art. 4 ust. 1  | str. 259
Informacje o zasadach funkcjonowania podmiotów zobowiązanych do udostępniania informacji publicznej  | str. 264
Treść i postać aktów administracyjnych  | str. 266
Treść innych rozstrzygnięć  | str. 269
Dane publiczne  | str. 270
Stanowiska w sprawach publicznych zajęte przez organy władzy publicznej  | str. 271
Treść innych wystąpień i ocen dokonywanych przez organy władzy publicznej  | str. 276
Informacja o stanie państwa, samorządów i ich jednostek organizacyjnych  | str. 277
Podmiotowy i przedmiotowy zakres obowiązku informowania o majątku publicznym  | str. 277
Dług publiczny  | str. 283
Pomoc publiczna  | str. 283
Ciężary publiczne  | str. 285
Majątek publiczny – podsumowanie  | str. 286
Praktyka uznawania informacji publicznych o majątku publicznym w świetle orzecznictwa  | str. 287
Pojęcie dokumentu urzędowego  | str. 296

Art. 7. [Sposoby dostępu do informacji publicznej]  | str. 299

Charakterystyka regulacji  | str. 299
Specyfika form zapewniania dostępu do informacji publicznej  | str. 300
Ogólne zasady realizacji dostępu do informacji publicznej  | str. 302

Art. 8. [Biuletyn Informacji Publicznej]  | str. 303

Uwagi ogólne  | str. 304
Urzędowy publikator teleinformatyczny  | str. 305
Powszechność dostępu  | str. 306
Biuletyn Informacji Publicznej jako system ujednolicony  | str. 307
Katalog podmiotów zobowiązanych do publikowania informacji w Biuletynie Informacji Publicznej  | str. 309
Zakres przedmiotowy udostępnienia w BIP  | str. 311
Czas publikacji w BIP  | str. 312
Obowiązkowe elementy Biuletynu Informacji Publicznej  | str. 314
Wyłączenie jawności w Biuletynie Informacji Publicznej  | str. 315
Obowiązek oznaczenia informacji publikowanych w Biuletynie Informacji Publicznej  | str. 316

Art. 9. [Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej]  | str. 316

Strona główna BIP  | str. 317
Własne strony Biuletynu Informacji Publicznej  | str. 318
Przekazanie informacji administratorom strony głównej  | str. 319
Obowiązki ministra właściwego ds. informatyzacji  | str. 319
Scentralizowany System Dostępu do Informacji Publicznej  | str. 320
Delegacje do wydania rozporządzenia  | str. 320

Art. 9a.–9e (uchylone).  | str. 321
Art. 10. [Tryb wnioskowy udostępniania informacji publicznej]  | str. 321

Zakres trybu wnioskowego udostępniania informacji publicznej  | str. 321
Charakter wniosku o udostępnienie informacji publicznej  | str. 324
Forma wniosku  | str. 324
Złożenie wniosku  | str. 325
Elementy obligatoryjne wniosku w przypadku udzielenia informacji publicznej  | str. 327
Elementy obligatoryjne wniosku w przypadku odmowy dostępu informacji publicznej  | str. 331
Umocowania do złożenia wniosku o udostępnienie informacji publicznej w imieniu innego podmiotu  | str. 332
Tryb rozpoznania wniosku o udostępnienie informacji publicznej  | str. 333
Wyłączenie stosowania trybu wnioskowego w przypadku publikacji informacji w BIP lub na portalu danych  | str. 338
Powiadomienia  | str. 340
Udostępnienie informacji publicznej  | str. 342
Prowadzenie postępowania w kierunku odmowy udostępnienia informacji publicznej  | str. 343

Art. 11. [Udostępnienie informacji publicznej przez jej wyłożenie lub wywieszenie]  | str. 347

Charakter wyłożenia lub wywieszenia  | str. 347
Miejsce ogólnie dostępne i sposób udostępnienia  | str. 348
Wyłożenie lub wywieszenie a tryb wnioskowy  | str. 350
Forma udostępnienia  | str. 351

Art. 12. [Obowiązki podmiotu udostępniającego informacje publiczne]  | str. 351

Obowiązki podmiotu udostępniającego informacje publiczne  | str. 351
Oznaczanie udostępnianych informacji  | str. 351
Formy utrwalenia udostępnianych informacji publicznych  | str. 354

Art. 13. [Termin udostępnienia informacji publicznej]  | str. 358

Zakres zastosowania  | str. 358
Termin udostępnienia informacji publicznej na wniosek  | str. 362
Rozpoczęcie biegu terminu  | str. 367
Liczenie terminów  | str. 369
Skutki niezachowania terminu  | str. 369

Art. 14. [Sposób i forma udostępnienia informacji publicznej]  | str. 373

Elementy wniosku o udostępnienie informacji publicznej  | str. 377
Brak środków technicznych do udostępnienia informacji publicznej przez podmiot obowiązany w sposób i w formie określonych w treści wniosku dostępowego  | str. 381
Obowiązki podmiotu obowiązanego w przypadku, gdy wnioskowana informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonych we wniosku dostępowym  | str. 382

Art. 15. [Koszty związane z udostępnieniem informacji]  | str. 385

Zasada bezpłatności i pojęcie dodatkowych kosztów  | str. 386
Tryb pobierania opłaty  | str. 387

Art. 16. [Decyzje o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania i ich zaskarżalność odwołaniem]  | str. 388

Formalne uwarunkowania wydania decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania  | str. 388
Materialne przesłanki wydania decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania  | str. 396
Postępowanie odwoławcze w sprawach dostępu do informacji publicznej  | str. 399

Art. 17. [Rozstrzygnięcia podmiotów zobowiązanych niebędących organami władzy publicznej i ich zaskarżalność wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy]  | str. 406

Odpowiednie stosowanie art. 16 u.d.i.p. do rozstrzygnięć podmiotów zobowiązanych niebędących  organami władzy publicznej  | str. 406
Postępowanie z wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy w sprawach dostępu do informacji publicznej  | str. 411

Art. 18. [Dostęp do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów]  | str. 415

Charakterystyka regulacji  | str. 416
Kolegialne organy władzy publicznej  | str. 420
Jawność posiedzeń  | str. 422
Dostęp do posiedzeń  | str. 427

Art. 19. [Protokoły i stenogramy obrad organów kolegialnych]  | str. 430

Charakterystyka regulacji  | str. 430
Protokoły obrad  | str. 433
Udostępnianie materiałów audiowizualnych i teleinformatycznych  | str. 436

Art. 20. [Udostępnianie informacji przez władze lokalne]  | str. 438

Charakterystyka regulacji  | str. 438
Zakres podmiotowy  | str. 438
Odpowiednie stosowanie 18 i 19 u.d.i.p.  | str. 440

Art. 21. [Skarga do sądu administracyjnego]  | str. 440

Zakres i kryterium kontroli sprawowanej przez sądy administracyjne  | str. 440
Odrębności w zakresie kontroli sprawowanej przez sąd administracyjny wprowadzone przepisami ustawy o dostępie do informacji publicznej  | str. 443
Pojęcie bezczynności  | str. 444
Wymogi formalne skargi na bezczynność, a w tym stosowanie art. 52 p.p.s.a. na gruncie ustawy o dostępie do informacji publicznej  | str. 447
Obowiązki podmiotu zobowiązanego po wniesieniu skargi do sądu na bezczynność  | str. 450
Przedmiot skargi na bezczynność, a w tym udzielenie informacji niepełnej a skarga na bezczynność  | str. 451
Rozpoznanie skargi na bezczynność przez sąd  | str. 452

Art. 22. (uchylony).  | str. 454
Art. 23. [Przepis karny]  | str. 454

Aspekt podmiotowy  | str. 454
Przestępstwo umyślne  | str. 455
Status pokrzywdzonego  | str. 455
Praktyka stosowania  | str. 456
Sankcja karna  | str. 457

Rozdział 2a. (uchylony)   | str. 458
Art. 23a–23i. (uchylone)  | str. 458
Rozdział 3. Przepisy o zmianie przepisów obowiązujących, przepisy przejściowe i końcowe  | str. 459
Art. 24. [„Procedura prasowa” udostępniania informacji publicznych]  | str. 459

Prawo dostępu prasy do informacji  | str. 460
Autonomiczność trybu prasowego pozyskiwania informacji  | str. 460
Przesłanki zespolenia trybów dostępowych  | str. 461
Identyfikacja zobowiązanego do udostępnienia informacji prasowej  | str. 462
Mechanizm „kładki” z art. 3a pr. pras. i jego skutki  | str. 465
Aktualność informacji prasowej a respektowanie przepisów RODO  | str. 473
Czy informacja prasowa powinna być identyfikowana jako informacja sektora publicznego przekazywana  w celu ponownego wykorzystywania?  | str. 475
Uwagi de lege lata i de lege ferenda  | str. 476

Art. 25. [Sprawy niezakończone do dnia wejścia w życie ustawy]  | str. 477
Art. 26. [Wejście w życie ustawy]  | str. 477
Bibliografia  | str. 479
O autorach  | str. 495

Inni Klienci oglądali również

44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym

W monografii przedstawiono zaawansowaną metodykę oceny ryzyka na potrzeby systemu zarządzania kryzysowego w Polsce. Jest realizacją obowiązku posiadania krajowej metodyki w tym zakresie, spoczywającego na Polsce jako członku Unii Europejskiej. W pełni ...
152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Komentarz

Komentarz zawiera kompleksowe omówienie problematyki prawnej odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w tym orzecznictwa organów orzekających w tych sprawach oraz orzecznictwa sądów. W publikacj...
99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Mediacja w postępowaniu cywilnym. Komentarz

W komentarzu szczegółowo omówiono mediację w postępowaniu cywilnym po zmianach wprowadzonych nowelą z dnia 10 września 2015 r. oraz wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi, z uwzględnieniem przepisów dyrektywy w sprawie niekt...
170,10 zł 189,00 zł
Do koszyka

Zawody zaufania publicznego na gruncie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r.

Problematyka statusu zawodów zaufania publicznego była częstym przedmiotem zainteresowania doktryny. Pojawiające się w niej rozważania najczęściej ograniczały się jednak do analizy instytucji właściwych tylko dla pewnej grupy zawodowej, bądź też...
68,40 zł 76,00 zł
Do koszyka

Rybactwo śródlądowe. Komentarz

Ustawa o rybactwie śródlądowym z 1985 r. od momentu jej uchwalenia stanowiła przedmiot bardzo wielu nowelizacji. W komentarzu omówiono wszystkie zmiany, które do tej pory wprowadzono, również wynikające z nowelizacji ustawy ...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Analiza i ocena funkcjonowania kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych

Zasadniczym celem przedstawianej monografii jest analiza i ocena systemu kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych w świetle obowiązujących regulacji prawnych oraz dorobku różnych dyscyplin naukowych. W rozdziale pier...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!