0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Terapia zajęciowa dzieci (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 1, 2019

  • Autor: Aleksandra Kulis, Beata Batorowicz, Małgorzata Szmurło, Urszula Chrabota

  • Wydawca: PZWL

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
63,00 zł
53,55 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 9,45 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Terapia zajęciowa dzieci

Książka w kompleksowy sposób przedstawia problematykę zajęciowości wśród najmłodszych i szeroko omawia zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z osobami w wieku rozwojowym. W podręczniku omówiono niepełnosprawność wieku rozwojowego oraz etapy rozwoju dziecka. Przedstawiono użyteczne w pracy terapeuty zajęciowego narzędzia oceny. Szczególnie szeroko przedstawione zostały obszary interwencji terapeuty zajęciowego m.in.: kontrola motoryczna, umiejętności manualne, I ADL (złożone czynności dnia codziennego), integracja sensoryczna, wzrok, słuch, interakcje społeczne, karmienie, komunikacja, zabawa, umiejętności grafomotoryczne i pisanie, pomoce techniczne. Ważną częścią podręcznika są przykłady interwencji terapeutycznych u dzieci (studia przypadków), które wzmacniają jego wartość merytoryczną. Treści zawarte w książce są zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Medycyna »
    3. Rehabilitacja i fizjoterapia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-200-5855-0
  • ISBN druku: 978-83-200-5826-0
  • Liczba stron: 208
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
1. Podstawy terapii zajęciowej u dzieci – Urszula Chrabota  1
	1.1. Podejście robić-być-stawać się (doing-being-becoming)   2
	1.2. Teoria motywacji 2
	1.3. Terapia skupiona na dziecku i rodzinie  3
	1.4. Zespół terapeutyczny 4
	1.5. Proces terapii zajęciowej 5
		1.5.1. Proces terapii według AOTA (American Occupational Therapy Intervention) 6
		1.5.2. Proces terapii według CAOT (Canadian Association of Occupational Therapy) 7
	Polecenia i pytania sprawdzające 9
	Piśmiennictwo 9
2. Niepełnosprawność wieku rozwojowego – Małgorzata Szmurło 11
	2.1. Niepełnosprawność ruchowa 12
	2.2. Niepełnosprawność intelektualna 15
		2.2.1. Kryteria diagnostyczne niepełnosprawności intelektualnej 15
		2.2.2. Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej 17
	2.3. Zaburzenia ze spektrum autyzmu 19
	2.4. Niepełnosprawność wzrokowa 20
	2.5. Niepełnosprawność słuchowa 21
	2.6. Niepełnosprawność sprzężona 22
	2.7. Podsumowanie 22
Polecenia i pytania sprawdzające 23
Piśmiennictwo 23
3. Rozwój funkcjonalny dziecka – Małgorzata Szmurło 27
	3.1. Teorie i koncepcje rozwojowe 27
		3.1.1. Teorie rozwoju poznawczego 28
		3.1.2. Teorie rozwoju ruchowego 30
		3.1.3. Percepcja i działanie 33
		3.1.4. Etapy uczenia motorycznego 34
	3.2. Rozwój społeczno-emocjonalny 35
		3.2.1. Regulacja emocji 35
		3.2.2. Rozwój zajęciowy 35
	Polecenia i pytania sprawdzające 37
	Piśmiennictwo 37
4. Narzędzia oceny – Aleksandra Kulis 39
	4.1. Wywiad 39
	4.2. Badanie w zakresie struktury i funkcji organizmu 40
		4.2.1. Pomiary liniowe i kątowe 40
		4.2.2. Badanie napięcia mięśniowego 41
		4.2.3. Klasyfikacja Zancolliego 43
		4.2.4. Klasyfikacja House’a 45
		4.2.5. Ocena chwytów 45
		4.2.6. Ocena czucia 46
	4.3. Testy i klasyfikacje funkcjonalne 47
		4.3.1. System klasyfikacji funkcji motoryki dużej – rozszerzony i poprawiony 47
		4.3.2. Manual Ability Classification System 49
		4.3.3. Melbourne Assessment 51
		4.3.4. Quality of Upper Extremity Skills Test 51
		4.3.5. Kids-Assisting Hand Assessment 53
		4.3.6. ABILHAND-Kids 54
		4.3.7. ABILOCO-Kids 54
	4.4. Ocena poziomu uczestnictwa 55
		4.4.1. Canadian Occupational Performance Measure 55
		4.4.2. Pediatric Evaluation of Disability Inventory, Pediatric Evaluation of Disability Inventory Computer Adaptive Test 57
		4.4.3. Child Occupational Self Assessment 59
		4.4.4. Children’s Assessment of Participation and Enjoyment and Preferences for Activities for Children 59
		4.4.5. Self-reported Experiences of Activity Settings 60
		4.4.6. Measure of Environmental Qualities of Activity Settings 61
		4.4.7. Pediatryczny Kwestionariusz Jakości Życia 62
		4.4.8. Goal Attainment Scaling 62
		4.4.9. Skala Barthel 62
	Polecenia i pytania sprawdzające  63
	Piśmiennictwo 63
5. O bszary interwencji 67
	5.1. Kontrola motoryczna – Aleksandra Kulis 67
		5.1.1. Podnoszenie i kontrolowanie głowy 69
		5.1.2. Obracanie się 70
		5.1.3. Siedzenie 71
		5.1.4. Pełzanie i raczkowanie 73
		5.1.5. Stanie i chodzenie 73
		5.1.6. Bieganie 75
		5.1.7. Skakanie 75
	Polecenia i pytania sprawdzające 76
	Piśmiennictwo 76
	5.2. Umiejętności manualne – Aleksandra Kulis 76
	Polecenia i pytania sprawdzające 83
	Piśmiennictwo  84
	5.3. Czynności życia codziennego (Activities of Daily Living – ADL) – Urszula Chrabota 84
		5.3.1. Obszary interwencji w zakresie podstawowych czynności życia codziennego 86
		5.3.2. Złożone czynności życia codziennego (IADL) 103
		5.3.3. Uczestnictwo w życiu społecznym 105
	Polecenia i pytania sprawdzające  107
	Piśmiennictwo 108
	5.4. Wzrok, słuch – Aleksandra Kulis 108
		5.4.1. Wzrok 108
		5.4.2. Słuch 111
	Polecenia i pytania sprawdzające 111
	Piśmiennictwo 112
	5.5. Integracja sensoryczna – Małgorzata Szmurło 112
		5.5.1. Podstawowe wzorce zaburzeń przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder – SPD) 113
		5.5.2. Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego 117
		5.5.3. Narzędzia diagnostyczne zaburzeń przetwarzania sensorycznego 118
		5.5.4. Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego 119
		5.5.5. Fakty oparte na badaniach naukowych dotyczących zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD) 124
	Polecenia i pytania sprawdzające  125
	Piśmiennictwo 125
	5.6. Zabawa i zajęcia w czasie wolnym – Beata Batorowicz 126
		5.6.1. Zabawa 126
		5.6.2. Zajęcia w czasie wolnym 129
		5.6.3. Wpływ niepełnosprawności na zabawę i zajęcia czasu wolnego 130
		5.6.4. Rola terapeuty zajęciowego 131
		5.6.5. Ocena 133
		5.6.6. Interwencja 133
		5.6.7. Podsumowanie  135
	Polecenia i pytania sprawdzające  137
	Piśmiennictwo 137
	5.7. Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się w terapii zajęciowej – Beata Batorowicz 138
		5.7.1. Komunikacja w życiu dziecka 139
		5.7.2. Brak mowy i niepełnosprawność u dzieci 139
		5.7.3. Komunikacja wspomagająca i alternatywna (augmentative and alternative communication – AAC) 141
		5.7.4. Terminologia i pojęcia kluczowe  143
		5.7.5. Grupy dzieci używających AAC 143
		5.7.6. Charakterystyka porozumiewania się przy użyciu AAC 144
		5.7.7. Kompleksowość 145
		5.7.8. Strategie wspomagające interakcje 145
		5.7.9. Rola terapeuty zajęciowego 148
		5.7.10. Cel i podejście 148
		5.7.11. Model i ramy pojęciowe 149
		5.7.12. Opis i ocena 149
		5.7.13. Rodzaje i przykłady interwencji 156
		5.7.14. Ocena wyników  157
	Polecenia i pytania sprawdzające  158
	Piśmiennictwo 159
	5.8. Grafomotoryka i pisanie – Aleksandra Kulis 161
	Polecenia i pytania sprawdzające 166
	Piśmiennictwo 167
6. Przykłady interwencji terapeutycznych u wybranych dzieci 169
	6.1. Studium przypadku – Małgosia – Aleksandra Kulis 169
	6.2. Studium przypadku – Bartek – Urszula Chrabota 176
		6.2.1. Ocena 177
		6.2.2. Interwencja 177
	6.3. Studium przypadku – Kasia – Beata Batorowicz 180
	6.4. Studium przypadku – Szymek – Aleksandra Kulis 183
Skorowidz 193

Aleksandra Kulis

Doktor nauk o kulturze fizycznej, magister rehabilitacji ruchowej. Adiunkt w Katedrze Terapii Zajęciowej na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie. Certyfikowana Teacher Training in Occupational Therapy Theory, Practice and Education (certyfikat wydany przez European Network of Occupational Therapy in Higher Education – ENOTHE). Nauczyciel akademicki w zakresie terapii zajęciowej dzieci, terapii zajęciowej osób z trudnościami w uczeniu się oraz terapii zajęciowej osób w starszym wieku, a także masażu leczniczego i drenażu limfatycznego. Prowadzi wykłady i warsztaty z obszaru terapii zajęciowej, m.in. na kursie „Interdyscyplinarne leczenie dzieci z dziecięcym porażeniem mózgowym”. Praktykę z zakresu terapii zajęciowej nabywała, współpracując z placówkami na terenie kraju oraz w Belgii, Holandii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Kanadzie. Autorka wielu wystąpień na konferencjach krajowych i zagranicznych związanych z tematyką terapii zajęciowej. Współautorka podręczników „Terapia zajęciowa” oraz „Terapia zajęciowa w geriatrii”. Współautorka tłumaczenia na język polski i walidacji nowoczesnych narzędzi stosowanych w terapii zajęciowej do oceny jakości uczestnictwa dzieci w zajęciach pozaszkolnych i pozalekcyjnych. Członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Terapii Zajęciowej oraz członek Sekcji Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji.

Małgorzata Szmurło

Doktor nauk medycznych, lekarz specjalista rehabilitacji medycznej. Absolwentka Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum w Krakowie, doktorat obroniła na Wydziale Lekarskim Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Doświadczenie kliniczne w zakresie kompleksowego leczenia rehabilitacyjnego dzieci i młodzieży oraz wczesnej diagnostyki zaburzeń rozwoju zdobyła na Oddziale Rehabilitacji Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie, w Maltańskim Ośrodku Wczesnej Interwencji oraz na Oddziale Rehabilitacji Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego im. św. Ludwika w Krakowie – Małopolskiego Centrum Rehabilitacji Dzieci w Radziszowie. Nauczyciel akademicki na Wydziale Lekarskim dla Obcokrajowców UJ Collegium Medicum oraz na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Autorka wielu wystąpień na konferencjach krajowych i zagranicznych związanych z tematyką niepełnosprawności wieku rozwojowego. Odbyła staże kliniczno-naukowe w Klinice Rehabilitacji Uniwersytetu Medycznego w Amsterdamie oraz w innych placówkach rehabilitacyjnych w Holandii. Uzyskała stypendium American Academy for Cerebral Palsy and Developmental Medicine. W pracy klinicznej i badawczej szczególnie interesuje się wczesną diagnostyką i terapią neurorozwojową niemowląt, leczeniem spastyczności u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz diagnostyką funkcjonalną i terapią ręki u dzieci z zaburzeniami neurologicznymi.

Urszula Chrabota

Magister rehabilitacji ruchowej, nauczyciel akademicki fizjoterapii i terapii zajęciowej. Absolwentka szkolenia dla nauczycieli akademickich z zakresu teorii, praktyki stosowania i nauczania terapii zajęciowej, zorganizowanego przez European Network of Occupational Therapy in Higher Education (certyfikat szkolenia Teacher Training in Occupational Therapy Theory, Practice and Education). Współautorka publikacji naukowych na temat terapii zajęciowej i fizjoterapii oraz wykładowca szkoleń warsztatowych o interdyscyplinarnym leczeniu dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Współprowadzi zajęcia dydaktyczne z terapii zajęciowej na kursach organizowanych przez Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego. Autorka licznych wystąpień poświęconych różnym aspektom nowoczesnej terapii zajęciowej, reedukacji mięśni dna miednicy oraz rehabilitacji pacjentów dializowanych na konferencjach naukowych krajowych i zagranicznych. Współautorka podręczników „Terapia zajęciowa” oraz „Terapia zajęciowa w chorobach narządu ruchu”. Członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Terapii Zajęciowej.

Inni Klienci oglądali również

13,20 zł
Do koszyka

Terapia w chorobach układu nerwowego. Rozdział 4

Rozdział 4. z publikacji pt. „Terapia w chorobach układu nerwowego”, redakcja naukowa: Wojciech Kozubski. Nowoczesny podręcznik leczenia chorób układu nerwowego. Publikacja obejmuje najistotniejsze zagadnienia klinicznej neurologii. ...
1,80 zł 2,00 zł
Do koszyka

Wyczytać świat – międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży - Plecy mamy Fiński projekt Markusa Majaluoma w polskim domu

Celem publikacji pt. Wyczytać świat. Międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży pod redakcją Bernadety Niesporek-Szamburskiej i Małgorzaty Wójcik-Dudek jest próba wieloaspektowego opisania międzykulturowości – zjawiska n...
28,08 zł 31,20 zł
Do koszyka

Wszystkie dzieci Louisa

W latach 80. w Holandii rodzą się dzieci o skórze ciemniejszej, niż było to w planie. Jedną z zaskoczonych matek jest Sonja. Rok wcześniej wybiera cechy dawcy nasienia: wysoki, wykształcony, dyrektor w sektorze bankowym, zamężny, posiadający wła...
49,14 zł 54,60 zł
Do koszyka

Środowiskowe i rodzinne uwarunkowania poziomu wybranych koordynacyjnych zdolności motorycznych. Longitudinalne badania dzieci wiejskich w wieku od 7 do 11 lat

Głównym celem pracy jest ocena wpływu modyfi katorów środowiskowych oraz uwarunkowań rodzinnych na poziom rozwoju wybranych koordynacyjnych zdolności motorycznych w analizowanym okresie ontogenezy.

Terapia zajęciowa. Rozdział 2

ROZDZIAŁ 2 Z PUBLIKACJI PT. "TERAPIA ZAJĘCIOWA" REDAKCJA NAUKOWA ANETA BAC. "Podręcznik przedstawia obszary pracy oraz kompetencje terapeuty zajęciowego, umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji z...
89,00 zł
Do koszyka

Terapia manualna wybranych dysfunkcji kończyny górnej. Przewodnik dla terapeutów.

Ciągły rozwój i postęp w naukach medycznych nie omija również dziedziny fizjoterapii i związanych z nią zagadnień leczenia dysfunkcji narządu ruchu. Dotychczasowe osiągnięcia umożliwiają nam dysponowanie szeregiem zróżnicowanych sp...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.