0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Terapia zajęciowa w geriatrii

(Miękka)
4.40  (10 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 99,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 79,20 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

90,09 zł
Stan magazynowy:
Duża liczba
Dostępność:
w magazynie
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Zamówienia od 299 zł wysyłamy GRATIS!
- Zamów z DPD (kurier lub punkty) do 19:30, a Twoją paczkę wysyłamy jeszcze dziś i dostarczymy jutro!
Uwaga! Dotyczy dni roboczych (poniedziałek-piątek, z bez dni wolnych od pracy) oraz towarów dostępnych w magazynie. Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski, jeśli wartość zamówienia przekroczy 500 zł nie oferujemy płatności przy odbiorze.

Przedpłata (Przelewy24)         do 299 zł   od 299 zł
ORLEN Paczka
9,99 zł 0 zł
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka 10,99 zł 0 zł
Pocztex 11,99 zł 0 zł
InPost Paczkomaty 24/7
13,99 zł  0 zł
Kurier DPD
12,49 zł 0 zł
Punkty odbioru DPD
10,99 zł 0 zł
Odbiór w Księgarni PWN
0 zł 0 zł



Płatność przy odbiorze         do 299 zł   od 299 zł
Odbiór w Punktach Poczta, Żabka 14,99 zł 0 zł
Pocztex 15,99 zł 0 zł
Kurier DPD
16,49 zł 0 zł
Dodaj do schowka

Terapia zajęciowa w geriatrii

Opieka nad osobami starszymi jest wyzwaniem teraźniejszości. Terapia zajęciowa umożliwia właściwe ich wspieranie w zakresie wykonywania znaczących dla nich zajęć oraz podnoszenia jakości życia.

Podręcznik został opracowany przez doświadczonych praktyków i zarazem nauczycieli akademickich. Autorzy w przystępnej i syntetycznej formie prezentują możliwości oraz sposoby pracy terapeuty zajęciowego z seniorami.

Publikacja:

  • w klarowny sposób przedstawia proces starzenia się w odniesieniu do sfery psychologicznej i społecznej,
  • wyjaśnia specyfikę nowoczesnej terapii zajęciowej oraz ukazuje możliwości jej stosowania w pracy z osobami starszymi,
  • ma wymiar praktyczny – uwzględnia kliniczne aspekty terapii zajęciowej w geriatrii; wskazuje narzędzia oceny stanu pacjenta geriatrycznego; zawiera przykłady metod pracy z seniorami zarówno sprawnymi poznawczo, jak i z ograniczeniami w tym zakresie,
  • poświęca wiele uwagi seniorom demencyjnym – prezentuje konkretne strategie i rozwiązania, które można zastosować w pracy z osobami w różnych stadiach demencji,
  • zawiera treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej.

Podręcznik powstał z myślą o studentach kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.

Przedmowa:

"Starzenie się stanowi naturalny okres w życiu człowieka. Jego akceptacja i przeżywanie mają charakter indywidualny i niepowtarzalny. Analiza sytuacji demograficznej Polski pokazuje, że starzenie się społeczeństwa jest faktem, obok którego nie można przejść obojętnie przede wszystkim dlatego, że proces ten niesie ze sobą szereg wyzwań. Jednym z nich jest konieczność zapewnienia osobom starszym szeroko rozumianej opieki i właściwego wsparcia oraz umożliwienie im partycypacji w życiu społecznym.

Podnoszenie jakości życia osób starszych wymaga poświęcenia im należnej uwagi. W tym celu warto korzystać, oprócz tradycyjnie ujmowanych działań skoncentrowanych na opiece medycznej czy socjalnej, także z najnowszych osiągnięć właściwych dla terapii zajęciowej. Warto podkreślić, że dyscyplina ta w nowoczesnym, światowym ujęciu koncentruje się wokół umożliwienia osobie wykonywania ważnych i znaczących dla niej zajęć, co oznacza, że praca z seniorem powinna mieć charakter zindywidualizowany, uwzględniać jego potrzeby w zakresie realizowania zajęć z zakresu samoobsługi, czasu wolnego oraz tzw. produktywności.

Celem niniejszej publikacji jest przede wszystkim zaprezentowanie możliwości, jakie daje stosowanie terapii zajęciowej w pracy z seniorami zarówno sprawnymi poznawczo, jak i w późnym stadium demencji. Książka ta ma wymiar nie tylko teoretyczny, lecz przede wszystkim praktyczny. Przedstawiono w niej m.in. przykładowe narzędzia oceny stanu pacjenta geriatrycznego, wskazano wybrane metody pracy z seniorami, zaprezentowano opisy przypadków oraz opisano konkretne strategie i rozwiązania, które można z powodzeniem wdrażać w pracy z seniorami w różnych stadiach demencji.

Książka została przygotowana głównie z myślą o terapeutach zajęciowych i studentach tego kierunku. Może jednak stanowić także cenne źródło informacji dla psychologów, pedagogów oraz osób zawodowo zajmujących się pracą z osobami starszymi."

Edyta Janus

  • Kategorie:
    1. Medycyna »
    2. Geriatria
    1. Medycyna »
    2. Rehabilitacja medyczna
    1. Psychologia »
    2. Psychologia osobowości
    1. Psychologia »
    2. Psychologia społeczna
    1. Edukacja »
    2. Podręczniki akademickie
    1. Fizjoterapia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788320053654
  • EAN: 9788320053654
  • Liczba stron: 150
  • Wymiary: 16.5x24.0cm
  • Waga: 0.26kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
Rozdział 1. Psychologiczno-społeczne aspekty starzenia się i starości
– Edyta Janus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11

1.1. Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
1.2. Granice okresu starości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
1.3. Zmiany w sferze poznawczej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
1.4. Sfera emocjonalno-motywacyjna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
1.5. Osobowość osób starszych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
1.6. Teorie adaptacji do starości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
1.7. Społeczny wymiar starzenia się . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
1.8. Stereotypy dotyczące starzenia się i starości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
1.9. Aktywność osób starszych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
1.10. W stronę pozytywnego starzenia się . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
1.11. Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Pytania sprawdzające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Literatura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34

Rozdział 2. Wprowadzenie do terapii zajęciowej osób starszych
– Aleksandra Kulis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37

2.1. Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
2.2. Praca terapeuty zajęciowego z osobami starszymi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
2.3. Miejsca pracy terapeuty zajęciowego z seniorami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
2.4. Umiejętności i kompetencje terapeuty zajęciowego pracującego
z seniorami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
2.5. Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
Pytania sprawdzające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
Literatura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51

Rozdział 3. Kliniczne aspekty terapii zajęciowej w geriatrii
– Aneta Bac . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53

3.1. Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
3.2. Ograniczenia funkcjonalne, poznawcze i behawioralne u pacjentów
geriatrycznych z chorobą otępienną . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
3.3. Ograniczenia funkcjonalne u pacjentów geriatrycznych z wybranymi
schorzeniami somatycznymi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
3.3.1. Choroby serca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
3.3.2. Cukrzyca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
3.3.3. Zaburzenia widzenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
3.3.4. Schorzenia narządu ruchu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
3.4 Metody i narzędzia oceny pacjenta geriatrycznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
3.4.1. Wywiad . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
3.4.2. Obserwacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
3.4.3. Testy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
3.5. Wybrane obszary interwencji terapeutycznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
3.5.1. Higiena osobista . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
3.5.2. Gotowanie/przygotowywanie posiłków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
3.5.3. Poruszanie się (lokomocja) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
3.5.4. Robienie zakupów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
3.5.5. Sprzątanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
3.5.6. Ubieranie się . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
3.6. Trening mózgu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
3.6.1. Zdolności poznawcze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
3.6.2. Wybrane czynniki wpływające na skuteczność treningu mózgu . . . . 87
3.6.3. Przykładowe rozwiązania terapeutyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
3.7. Opisy przypadków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
3.7.1. Pacjent geriatryczny z chorobą otępienną . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
3.7.2. Pacjent geriatryczny z chorobą somatyczną . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
3.8. Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Pytania sprawdzające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
Literatura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100

Rozdział 4. Innowacyjne metody pracy z seniorami w późnym stadium demencji
– Agnieszka Smrokowska-Reichmann . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103

4.1. Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
4.2. Znaczenie zajęciowości u seniorów w późnym stadium demencji . . . . . . . 104
4.2.1. Specyfi ka zajęć seniorów w późnym stadium demencji . . . . . . . . . . 106
4.2.2. Szczegóły praktyki terapeutycznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
4.3. Strukturyzacja przestrzeni jako element stabilizacji seniora w późnym
stadium demencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
4.3.1. Przestrzeń a kompetencja orientacji u seniora w późnym stadium
demencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
4.3.2. Wystrój wnętrz a bezpieczeństwo seniora w późnym stadium
demencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
4.4. Koncepcja Person-Centered Care Toma Kitwooda a terapia zajęciowa
z seniorami w późnym stadium demencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
4.4.1. Demencja a bycie osobą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
4.4.2. Katalog potrzeb osoby według Toma Kitwooda . . . . . . . . . . . . . . . . 123
4.4.3. Techniki pracy z seniorem demencyjnym w koncepcji
Person-Centered Care . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
4.5. Komunikacja walidacyjna z seniorem w późnym stadium demencji jako
narzędzie pracy terapeuty zajęciowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
4.5.1. Istota i priorytety walidacji gerontologicznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
4.5.2. Cztery stadia dezorientacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
4.5.3. Techniki walidacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
4.5.4. Przykłady walidacji pacjentów w poszczególnych stadiach
dezorientacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
4.5.5. Możliwe błędy podczas walidowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
4.6. Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
Pytania sprawdzające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
Literatura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139

Słowniczek pojęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143

Skorowidz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Str70-73 od Terapia zajeciowa srodek off80gOpolgraf MEDY17020-2.pdf (pdf)
71 KB

Edyta Janus

Dr nauk humanistycznych w dyscyplinie socjologii, magister psychologii, trener - szkoleniowiec. Certyfikowany Teacher Training in Occupational Therapy Theory, Practice and Education. Certyfikat wydany przez: The European Network of Occupational Therapy in Higher Education (ENOTHE). Adiunkt w Katedrze Terapii Zajęciowej na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie. Praktykę z zakresu terapii zajęciowej nabywała w placówkach krajowych, a także w Portugalii, Słowenii, Wielkiej Brytanii. Autorka książki ,,Psychologia w pracy terapeuty zajęciowego. Wybrane zagadnienia” oraz licznych artykułów korespondujących z tematyką terapii zajęciowej. Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Terapii Zajęciowej.

Aneta Bac

Aneta Bac – doktor habilitowana nauk o kulturze fizycznej, profesor AWF w Krakowie, magister rehabilitacji ruchowej, certyfikowany nauczyciel terapii zajęciowej. Nauczyciel akademicki w zakresie fizjoterapii w ortopedii, fizjoterapii w chirurgii ogólnej, terapii zajęciowej w ortopedii oraz ergonomii środowiskowej.

Prof. Aneta Bac jest współautorką licznych publikacji naukowych z zakresu fizjoterapii i terapii zajęciowej, autorką licznych wystąpień z zakresu fizjoterapii i terapii zajęciowej na konferencjach krajowych i zagranicznych oraz podręczników  z tych dziedzin, wśród nich Diagnostyki narządu ruchu w fizjoterapii, tom I oraz wydanych z PZWL m. in.: Fizjoterapii w dysfunkcjach stopy i stawu skokowo-goleniowego, Terapii zajęciowej. Kompendium, Terapii zajęciowej w dysfunkcjach narządu ruchu.

Prof. Aneta Bac w pracy naukowej skupia się głównie na problematyce patologii stóp u dzieci i dorosłych. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji, współzałożycielką i prezesem Polskiego Stowarzyszenia Terapii Zajęciowej, dyrektor Instytutu Nauk Stosowanych Wydziału Rehabilitacji Ruchowej AWF w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobywała we współpracy z placówkami krajowymi oraz zagranicznymi m.in. w Belgii, Finlandii i we Włoszech, ukończyła też liczne kursy z zakresu fizjoterapii w ortopedii.

Aleksandra Kulis

Doktor nauk o kulturze fizycznej, magister rehabilitacji ruchowej. Adiunkt w Katedrze Terapii Zajęciowej na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie. Certyfikowana Teacher Training in Occupational Therapy Theory, Practice and Education (certyfikat wydany przez European Network of Occupational Therapy in Higher Education – ENOTHE). Nauczyciel akademicki w zakresie terapii zajęciowej dzieci, terapii zajęciowej osób z trudnościami w uczeniu się oraz terapii zajęciowej osób w starszym wieku, a także masażu leczniczego i drenażu limfatycznego. Prowadzi wykłady i warsztaty z obszaru terapii zajęciowej, m.in. na kursie „Interdyscyplinarne leczenie dzieci z dziecięcym porażeniem mózgowym”. Praktykę z zakresu terapii zajęciowej nabywała, współpracując z placówkami na terenie kraju oraz w Belgii, Holandii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Kanadzie. Autorka wielu wystąpień na konferencjach krajowych i zagranicznych związanych z tematyką terapii zajęciowej. Współautorka podręczników „Terapia zajęciowa” oraz „Terapia zajęciowa w geriatrii”. Współautorka tłumaczenia na język polski i walidacji nowoczesnych narzędzi stosowanych w terapii zajęciowej do oceny jakości uczestnictwa dzieci w zajęciach pozaszkolnych i pozalekcyjnych. Członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Terapii Zajęciowej oraz członek Sekcji Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji.

Agnieszka Smrokowska-Reichmann

Absolwentka Instytutu Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Klinicznych Form Terapii Zajęciowej w Katedrze Terapii Zajęciowej Akademii Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie. Międzynarodowy Specjalista Snoezelen z ramienia ISNA-MSE. Propagatorka metody Snoezelen w Polsce. Od wielu lat współpracuje z organizacjami i placówkami opieki senioralnej w Polsce. Prowadzi szkolenia dotyczące m. in. metod komunikacji z seniorami demencyjnymi, również w ramach projektów europejskich.

  • Seria

  • Seria Terapia zajęciowa

    Seria książek dla kierunku terapia zajęciowa.

    Seria przygotowywana pod patronatem merytorycznym Komitetu Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.

    W serii znalazły się podręczniki z przedmiotów kierunkowych prezentujące w przystępnej i syntetycznej formie możliwości i sposoby pracy z pacjentami. Prezentowane treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej. Książki przygotowane z myślą o studentach terapii zajęciowej oraz fizjoterapii. Będą pomocne także dla psychologów, pedagogów oraz opiekunów medycznych

    Autorami są doświadczeni praktycy i zarazem nauczyciele akademiccy reprezentujący między innymi Akademię Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie – pierwszą uczelnię w Polsce, która rozpoczęła kształcenie terapeutów zajęciowych na poziomie akademickim.

    Inni Klienci oglądali również

    37,58 zł 45,00 zł
    Do koszyka

    Analiza łańcuchowa w terapii dialektyczno-behawioralnej

    Poznaj możliwości analizy łańcuchowej w terapii DBT Podstawę skutecznej terapii stanowi właściwa ocena problemów klienta, a narzędziem, które pomoże jej dokonać, jest analiza łańcucha behawioralnego. Shireen Rizvi, doświadczona psychol...
    83,99 zł 89,90 zł
    Do koszyka

    Terapia oparta na procesach w praktyce

    Terapie zdrowia psychicznego oparte na dowodach naukowych były przez długi czas definiowane w kategoriach naukowo potwierdzonych protokołów skoncentrowanych na zespołach objawów. Takie podejście pomija jednak procesy indywidualne, kt&oacu...
    83,50 zł 99,99 zł
    Do koszyka

    Terapia dialektyczno-behawioralna DBT Trening umiejętności

    Najważniejszy podręcznik dla terapeutów wdrażających trening umiejętności DBTCoraz większa liczba badań sugeruje, że trening umiejętności jest obiecującą interwencją m.in. u młodzieży z tendencjami samobójczymi, a także u doro...
    41,22 zł 65,00 zł
    Do koszyka

    Terapia zimnem Jak morsowanie uszczęśliwia twoje ciało i umysł

    Morsowanie uszczęśliwia! Czego potrzebujesz, aby poprawić sobie humor? Poczuć lekkość i radość? Poznaj uzdrawiającą moc zimnej wody, która zahartuje twoje ciało i wyostrzy umysł. Dzięki tej książce: ·zadbasz o odporność, zdrowie fizyczne...
    17,99 zł 29,50 zł
    Do koszyka

    Mandala antystresowa Terapia antystresowa poprzez sztukę

    Od najdawniejszych czasów artyści poszukiwali piękna i dobra, starając się je następnie wyrazić w swoich dziełach. Ta niezwykła książka zaprasza Cię, Czytelniku, do twórczego odkrycia niezwykłej tajemnicy wielkich dzieł sztuki. Wsłuchaj s...
    16,24 zł 21,00 zł
    Do koszyka

    Terapia ręki od A do Z Obie rączki rysują

    Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z...

    Recenzje

    Dodaj recenzję
    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!