• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Terapia zajęciowa w geriatrii (Miękka)

5.00  (5 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
79,00 zł
66,36 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 12,64 zł
Stan magazynowy:
Duża ilość
Wysyłka:
24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.
Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika.
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Cennik dostaw
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Dla zamówień od 250 zł oferujemy dostawę GRATIS!
Jeśli wartość zamówienia przekroczy 500 zł oferujemy wyłącznie płatność elektroniczną.
Zamówienia z min. jedną publikacją PZWL wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna Dla zamówień
z tytułem PZWL
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty 6,75 zł 5,75 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie 7,75 zł 6,75 zł
Kurier Poczta Polska 10,75 zł 9,75 zł
Paczkomaty InPost 11,75 zł 10,75 zł
Kurier 12,75 zł 11,75 zł



Płatność przy odbiorze Dla zamówień
z tytułem PZWL
Poczta Polska - odbiór w punkcie 10,75 zł 9,75 zł
Kurier Poczta Polska 13,75 zł 12,75 zł
Kurier 15,75 zł 14,75 zł
Dodaj do schowka

Terapia zajęciowa w geriatrii

Opieka nad osobami starszymi jest wyzwaniem teraźniejszości. Terapia zajęciowa umożliwia właściwe ich wspieranie w zakresie wykonywania znaczących dla nich zajęć oraz podnoszenia jakości życia.

Podręcznik został opracowany przez doświadczonych praktyków i zarazem nauczycieli akademickich. Autorzy w przystępnej i syntetycznej formie prezentują możliwości oraz sposoby pracy terapeuty zajęciowego z seniorami.

Publikacja:

  • w klarowny sposób przedstawia proces starzenia się w odniesieniu do sfery psychologicznej i społecznej,
  • wyjaśnia specyfikę nowoczesnej terapii zajęciowej oraz ukazuje możliwości jej stosowania w pracy z osobami starszymi,
  • ma wymiar praktyczny – uwzględnia kliniczne aspekty terapii zajęciowej w geriatrii; wskazuje narzędzia oceny stanu pacjenta geriatrycznego; zawiera przykłady metod pracy z seniorami zarówno sprawnymi poznawczo, jak i z ograniczeniami w tym zakresie,
  • poświęca wiele uwagi seniorom demencyjnym – prezentuje konkretne strategie i rozwiązania, które można zastosować w pracy z osobami w różnych stadiach demencji,
  • zawiera treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej.

Podręcznik powstał z myślą o studentach kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.

Przedmowa:

"Starzenie się stanowi naturalny okres w życiu człowieka. Jego akceptacja i przeżywanie mają charakter indywidualny i niepowtarzalny. Analiza sytuacji demograficznej Polski pokazuje, że starzenie się społeczeństwa jest faktem, obok którego nie można przejść obojętnie przede wszystkim dlatego, że proces ten niesie ze sobą szereg wyzwań. Jednym z nich jest konieczność zapewnienia osobom starszym szeroko rozumianej opieki i właściwego wsparcia oraz umożliwienie im partycypacji w życiu społecznym.

Podnoszenie jakości życia osób starszych wymaga poświęcenia im należnej uwagi. W tym celu warto korzystać, oprócz tradycyjnie ujmowanych działań skoncentrowanych na opiece medycznej czy socjalnej, także z najnowszych osiągnięć właściwych dla terapii zajęciowej. Warto podkreślić, że dyscyplina ta w nowoczesnym, światowym ujęciu koncentruje się wokół umożliwienia osobie wykonywania ważnych i znaczących dla niej zajęć, co oznacza, że praca z seniorem powinna mieć charakter zindywidualizowany, uwzględniać jego potrzeby w zakresie realizowania zajęć z zakresu samoobsługi, czasu wolnego oraz tzw. produktywności.

Celem niniejszej publikacji jest przede wszystkim zaprezentowanie możliwości, jakie daje stosowanie terapii zajęciowej w pracy z seniorami zarówno sprawnymi poznawczo, jak i w późnym stadium demencji. Książka ta ma wymiar nie tylko teoretyczny, lecz przede wszystkim praktyczny. Przedstawiono w niej m.in. przykładowe narzędzia oceny stanu pacjenta geriatrycznego, wskazano wybrane metody pracy z seniorami, zaprezentowano opisy przypadków oraz opisano konkretne strategie i rozwiązania, które można z powodzeniem wdrażać w pracy z seniorami w różnych stadiach demencji.

Książka została przygotowana głównie z myślą o terapeutach zajęciowych i studentach tego kierunku. Może jednak stanowić także cenne źródło informacji dla psychologów, pedagogów oraz osób zawodowo zajmujących się pracą z osobami starszymi."

Edyta Janus

  • Kategorie:
    1. Medycyna »
    2. Geriatria
    1. Medycyna »
    2. Rehabilitacja medyczna
    1. Psychologia »
    2. Psychologia osobowości
    1. Psychologia »
    2. Psychologia społeczna
    1. Edukacja »
    2. Podręczniki akademickie
    1. Fizjoterapia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788320053654
  • EAN: 9788320053654
  • Liczba stron: 150
  • Wymiary: 16.5x24.0cm
  • Waga: 0.26kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Rozdział 1. Psychologiczno-społeczne aspekty starzenia się i starości
– Edyta Janus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11

1.1. Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
1.2. Granice okresu starości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
1.3. Zmiany w sferze poznawczej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
1.4. Sfera emocjonalno-motywacyjna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
1.5. Osobowość osób starszych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
1.6. Teorie adaptacji do starości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
1.7. Społeczny wymiar starzenia się . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
1.8. Stereotypy dotyczące starzenia się i starości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
1.9. Aktywność osób starszych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
1.10. W stronę pozytywnego starzenia się . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
1.11. Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Pytania sprawdzające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Literatura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34

Rozdział 2. Wprowadzenie do terapii zajęciowej osób starszych
– Aleksandra Kulis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37

2.1. Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
2.2. Praca terapeuty zajęciowego z osobami starszymi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
2.3. Miejsca pracy terapeuty zajęciowego z seniorami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
2.4. Umiejętności i kompetencje terapeuty zajęciowego pracującego
z seniorami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
2.5. Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
Pytania sprawdzające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
Literatura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51

Rozdział 3. Kliniczne aspekty terapii zajęciowej w geriatrii
– Aneta Bac . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53

3.1. Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
3.2. Ograniczenia funkcjonalne, poznawcze i behawioralne u pacjentów
geriatrycznych z chorobą otępienną . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
3.3. Ograniczenia funkcjonalne u pacjentów geriatrycznych z wybranymi
schorzeniami somatycznymi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
3.3.1. Choroby serca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
3.3.2. Cukrzyca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
3.3.3. Zaburzenia widzenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
3.3.4. Schorzenia narządu ruchu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
3.4 Metody i narzędzia oceny pacjenta geriatrycznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
3.4.1. Wywiad . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
3.4.2. Obserwacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
3.4.3. Testy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
3.5. Wybrane obszary interwencji terapeutycznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
3.5.1. Higiena osobista . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
3.5.2. Gotowanie/przygotowywanie posiłków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
3.5.3. Poruszanie się (lokomocja) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
3.5.4. Robienie zakupów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
3.5.5. Sprzątanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
3.5.6. Ubieranie się . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
3.6. Trening mózgu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
3.6.1. Zdolności poznawcze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
3.6.2. Wybrane czynniki wpływające na skuteczność treningu mózgu . . . . 87
3.6.3. Przykładowe rozwiązania terapeutyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
3.7. Opisy przypadków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
3.7.1. Pacjent geriatryczny z chorobą otępienną . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
3.7.2. Pacjent geriatryczny z chorobą somatyczną . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
3.8. Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Pytania sprawdzające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
Literatura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100

Rozdział 4. Innowacyjne metody pracy z seniorami w późnym stadium demencji
– Agnieszka Smrokowska-Reichmann . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103

4.1. Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
4.2. Znaczenie zajęciowości u seniorów w późnym stadium demencji . . . . . . . 104
4.2.1. Specyfi ka zajęć seniorów w późnym stadium demencji . . . . . . . . . . 106
4.2.2. Szczegóły praktyki terapeutycznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
4.3. Strukturyzacja przestrzeni jako element stabilizacji seniora w późnym
stadium demencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
4.3.1. Przestrzeń a kompetencja orientacji u seniora w późnym stadium
demencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
4.3.2. Wystrój wnętrz a bezpieczeństwo seniora w późnym stadium
demencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
4.4. Koncepcja Person-Centered Care Toma Kitwooda a terapia zajęciowa
z seniorami w późnym stadium demencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
4.4.1. Demencja a bycie osobą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
4.4.2. Katalog potrzeb osoby według Toma Kitwooda . . . . . . . . . . . . . . . . 123
4.4.3. Techniki pracy z seniorem demencyjnym w koncepcji
Person-Centered Care . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
4.5. Komunikacja walidacyjna z seniorem w późnym stadium demencji jako
narzędzie pracy terapeuty zajęciowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
4.5.1. Istota i priorytety walidacji gerontologicznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
4.5.2. Cztery stadia dezorientacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
4.5.3. Techniki walidacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
4.5.4. Przykłady walidacji pacjentów w poszczególnych stadiach
dezorientacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
4.5.5. Możliwe błędy podczas walidowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
4.6. Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
Pytania sprawdzające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
Literatura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139

Słowniczek pojęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143

Skorowidz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147

Edyta Janus

Dr nauk humanistycznych w dyscyplinie socjologii, magister psychologii, trener - szkoleniowiec. Certyfikowany Teacher Training in Occupational Therapy Theory, Practice and Education. Certyfikat wydany przez: The European Network of Occupational Therapy in Higher Education (ENOTHE). Adiunkt w Katedrze Terapii Zajęciowej na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie. Praktykę z zakresu terapii zajęciowej nabywała w placówkach krajowych, a także w Portugalii, Słowenii, Wielkiej Brytanii. Autorka książki ,,Psychologia w pracy terapeuty zajęciowego. Wybrane zagadnienia” oraz licznych artykułów korespondujących z tematyką terapii zajęciowej. Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Terapii Zajęciowej.

Aneta Bac

Dr hab. nauk o kulturze fizycznej, profesor nadzwyczajny, magister rehabilitacji ruchowej, certyfikowany nauczyciel terapii zajęciowej. Nauczyciel akademicki w zakresie fizjoterapii w ortopedii, fizjoterapii w chirurgii ogólnej, terapii zajeciowej w ortopedii oraz ergonomii środowiskowej. Współautorka podręczników z zakresu terapii zajeciowej oraz licznych publikacji naukowych z zakresu fizjoterapii i terapii zajęciowej, autorka licznych wystapień z zakresu fizjoterapii i terapii zajęciowej na konferencjach krajowych i zagranicznych oraz propagatorka nowoczesnej terapii zajeciowej w Polsce. W swojej pracy naukowej skupia sie głownie na problematyce patologii stop u dzieci i dorosłych. Członek Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji, współzałożycielka i prezes Polskiego Stowarzyszenia Terapii Zajeciowej, kierownik Katedry Terapii Zajęciowej Wydziału Rahabilitacji Ruchowej AWF Kraków. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała we wspólpracy z placówkami krajowymi oraz zagranicznymi m.in. w Belgii, Finlandii i we Włoszech.

Aleksandra Kulis

Doktor nauk o kulturze fizycznej, magister rehabilitacji ruchowej. Adiunkt w Katedrze Terapii Zajęciowej na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie. Certyfikowana Teacher Training in Occupational Therapy Theory, Practice and Education (certyfikat wydany przez European Network of Occupational Therapy in Higher Education – ENOTHE). Nauczyciel akademicki w zakresie terapii zajęciowej dzieci, terapii zajęciowej osób z trudnościami w uczeniu się oraz terapii zajęciowej osób w starszym wieku, a także masażu leczniczego i drenażu limfatycznego. Prowadzi wykłady i warsztaty z obszaru terapii zajęciowej, m.in. na kursie „Interdyscyplinarne leczenie dzieci z dziecięcym porażeniem mózgowym”. Praktykę z zakresu terapii zajęciowej nabywała, współpracując z placówkami na terenie kraju oraz w Belgii, Holandii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Kanadzie. Autorka wielu wystąpień na konferencjach krajowych i zagranicznych związanych z tematyką terapii zajęciowej. Współautorka podręczników „Terapia zajęciowa” oraz „Terapia zajęciowa w geriatrii”. Współautorka tłumaczenia na język polski i walidacji nowoczesnych narzędzi stosowanych w terapii zajęciowej do oceny jakości uczestnictwa dzieci w zajęciach pozaszkolnych i pozalekcyjnych. Członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Terapii Zajęciowej oraz członek Sekcji Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji.

Agnieszka Smrokowska-Reichmann

Absolwentka Instytutu Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Klinicznych Form Terapii Zajęciowej w Katedrze Terapii Zajęciowej Akademii Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie. Międzynarodowy Specjalista Snoezelen z ramienia ISNA-MSE. Propagatorka metody Snoezelen w Polsce. Od wielu lat współpracuje z organizacjami i placówkami opieki senioralnej w Polsce. Prowadzi szkolenia dotyczące m. in. metod komunikacji z seniorami demencyjnymi, również w ramach projektów europejskich.

  • Seria

  • Seria Terapia zajęciowa

    Seria książek dla kierunku terapia zajęciowa.

    Seria przygotowywana pod patronatem merytorycznym Komitetu Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.

    W serii znalazły się podręczniki z przedmiotów kierunkowych prezentujące w przystępnej i syntetycznej formie możliwości i sposoby pracy z pacjentami. Prezentowane treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej. Książki przygotowane z myślą o studentach terapii zajęciowej oraz fizjoterapii. Będą pomocne także dla psychologów, pedagogów oraz opiekunów medycznych

    Autorami są doświadczeni praktycy i zarazem nauczyciele akademiccy reprezentujący między innymi Akademię Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie – pierwszą uczelnię w Polsce, która rozpoczęła kształcenie terapeutów zajęciowych na poziomie akademickim.

    41,65 zł 49,00 zł
    Do koszyka

    Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

    Książka Hanny Olechnowicz ¦ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie - podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy r...
    120,60 zł 134,00 zł
    Do koszyka

    Metody terapii manualnej w leczeniu dysfunkcji powięziowych

    Nie budzi zdziwienia fakt, że renesans zainteresowania powięzią spowodował, że również tej tkance poświęcił swoje najnowsze dzieło światowej sławy osteopata Leon Chaitow. Autor ten jest znanym i uznanym w Polsce autorytetem z zakresu terapii man...
    90,54 zł 99,00 zł
    Do koszyka

    Terapia laserowa w retinopatii cukrzycowej

    Kolejna pozycja z cyklu monografii omawiających wykorzystanie laseroterapii w okulistyce, prezentująca podstawowe, aktualne wiadomości na temat leczenia retinopatii cukrzycowej, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów praktycznych. Jednym ...
    66,36 zł 79,00 zł
    Do koszyka

    Terapia zajęciowa dzieci

    Książka w kompleksowy sposób przedstawia problematykę zajęciowości wśród najmłodszych i szeroko omawia zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z osobami w wieku rozwojowym. W podręczniku omówiono niepełnosprawność...
    75,60 zł 84,00 zł
    Do koszyka

    Terapia metodą Vojty

    Książka ma pomóc wszystkim, którzy rozpoczynają wdrażanie rehabilitacji metodą Vojty, w osiągnieciu sukcesów leczniczych, a także zachęcać do wymiany opinii na temat terapii.Każdy rozdział książki stanowi zamkniętą całość i m...
    145,35 zł 148,98 zł
    Do koszyka

    Stany nagłe Geriatria

    Książka jest poświęcona stanom nagłym w geriatrii. Autorzy – wybitni specjaliści – kładą nacisk na odrębności diagnostyki i leczenia osób w podeszłym wieku.Publikacja jest szczególnie przydatna dla::- lekarzy pracu...

    Recenzje

    Dodaj recenzję
    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
     
    Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
    Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.