0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Relacyjne uwarunkowania kreowania marek należących do detalistów (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Katowice, 1, 2019

  • Autor: Zbigniew Spyra

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
49,00 zł
44,10 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,90 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Relacyjne uwarunkowania kreowania marek należących do detalistów

Celem głównym pracy jest zaprezentowanie w aspekcie teoretycznym, poznawczym i praktycznym obszaru związanego z relacyjnymi uwarunkowaniami kreowania marek należących do detalistów. Praca ma charakter monografii naukowej. W jej strukturze można wyodrębnić dwie warstwy: teoretyczno-metodyczną oraz empiryczną, chociaż podział ten nie jest ostry. Składa się ze wstępu, pięciu rozdziałów oraz zakończenia. Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzający. Ma on na celu identyfikację „przestrzeni definicyjnej” dla kluczowej dla rozprawy kategorii „marki należącej do detalistów”. Rozpoczyna się od analizy definiowania kategorii marki należącej do detalistów oraz wybranych prób ich klasyfikowania. Rozdział drugi poświęcono podstawom teoretycznym wyjaśniającym istotę relacji międzyorganizacyjnych. Dokonano syntetycznej prezentacji podstawowych koncepcji teoretycznych i modeli mających odniesienie do relacji międzyorganizacyjnych pod kątem ich przydatności do opisu, wyjaśnienia i interpretacji relacji pomiędzy detalistami jako gestorami marek własnych a ich dostawcami. Rozważania w rozdziale trzecim skoncentrowano na relacjach między detalistami jako gestorami marek własnych a dostawcami tych marek. Zaprezentowano przy tym charakterystykę stron relacji z uwzględnieniem motywów oferowania przez detalistów produktów pod markami własnymi, jak również motywów, jakimi kierują się dostawcy podejmujący współpracę z detalistami w zakresie wytwarzania produktów opatrzonych markami własnymi detalistów. Rozdział czwarty ma charakter metodyczny. Opisano w nim metodykę i założenia badawcze dla badań empirycznych. Podkreślono, że w istocie badania relacji międzyorganizacyjnych ogniskują się wokół trzech zasadniczych problemów praktycznych: problemu identyfikowania własności struktury relacji rynkowych, problemu identyfikowania procesu relacji. Rozdział piąty prezentuje wyniki przeprowadzonych badań empirycznych dotyczących relacyjnych uwarunkowań kreowania marek należących do detalistów.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-539-5
  • ISBN druku: 978-83-7875-538-8
  • Liczba stron: 423
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP	9
Rozdział I
MARKI NALEŻĄCE DO DETALISTÓW – IDENTYFIKACJA PRZESTRZENI DEFINICYJNEJ	23
1. Pojęcie marek należących do detalistów – zakres interpretacji	23
1.1. Kategorie marek należących do detalistów	37
2. Funkcje i korzyści wynikające z obecności rynkowej marek należących do detalistów – perspektywa detalisty, konsumenta i dostawcy	42
3. Koncepcja kapitału marki bazującego na konsumencie a marka własna detalisty	49
3.1. Pomiar kapitału marki bazującego na konsumencie	52
3.2. Modele kapitału marek należących do detalistów	57
4. Wybrane teorie zmian systemowych w handlu detalicznym w wyjaśnianiu ewolucyjnego rozwoju marek należących do detalistów	68
4.1. Etapy ewolucyjnego rozwoju marek własnych detalistów	68
4.2. Teorie zmian systemowych w handlu detalicznym a marki należące do detalistów	72
5. Podsumowanie	78
Rozdział II
TEORETYCZNE PODSTAWY BUDOWY RELACJI MIĘDZYORGANIZACYJNYCH – KONTEKST KANAŁÓW MARKETINGOWYCH	81
1. Pojęcie i istota relacji międzyorganizacyjnych	81
1.1. Kooperacja i inne pojęcia synonimiczne wykorzystywane do opisu istoty relacji międzyorganizacyjnych	84
1.2. Treść, funkcje i atrybuty relacji międzyorganizacyjnych	94
2. Kluczowe podejścia teoretyczne wykorzystywane do badania relacji międzyorganizacyjnych w kanałach marketingowych	102
2.1. Teorie uzasadniające współpracę w kanałach marketingowych na poziomie przedsiębiorstwa	102
2.2. Teorie uzasadniające współpracę w kanałach marketingowych na poziomie relacji	108
2.3. Koncepcje uzasadniające współpracę w kanałach marketingowych wynikające z teorii sieci	113
2.4. Wybrane modele w marketingu relacji odnoszące się do współpracy w kanałach marketingowych	117
2.5. Modele analityczne przydatne do badania relacji międzyorganizacyjnych w kanale marketingowym w ujęciu dynamicznym	128
3. Typologia relacji międzyorganizacyjnych – przegląd literaturowy	132
4. Determinanty rozwoju i sukcesu relacji międzyorganizacyjnych	144
5. Podsumowanie	152
Rozdział III
RELACJE MIĘDZY DETALISTAMI A DOSTAWCAMI ICH MAREK WŁASNYCH JAKO KATEGORIA RELACJI MIĘDZYORGANIZACYJNYCH	154
1. Sieci handlowe jako podmioty kreujące własne marki	154
1.1. Motywy relacyjne oferowania przez detalistów produktów pod markami własnymi	162
1.2. Detalista jako gestor marki własnej i jego sieć relacji	164
2. Producent – dostawca produktów opatrzonych markami własnymi detalistów jako podmiot sieci relacji detalistów	170
2.1. Opcje strategiczne producentów w zakresie dostarczania detalistom produktów opatrzonych ich markami własnymi	171
2.2. Motywy producentów podejmujących współpracę z detalistami w zakresie wytwarzania produktów opatrzonych markami własnymi detalistów	175
3. Relacje między detalistami a dostawcami ich marek własnych na tle wybranych typologii relacji międzyorganizacyjnych	183
3.1. Czynniki determinujące kreowanie relacji międzyorganizacyjnych pomiędzy dostawcami a detalistami jako gestorami marek własnych	183
3.2. Parametry oceny relacji pomiędzy producentami a detalistami jako gestorami marek własnych z perspektywy marketingu relacji i zarządzania łańcuchem dostaw	189
4. Ewolucja funkcji i wymogów relacyjnych w procesie kreowania marek należących do detalistów	198
5. Cechy umów konstytuujących relacje między detalistami jako gestorami marek własnych a ich dostawcami	204
6. Podsumowanie	210
Rozdział IV
ASPEKTY METODYCZNE BADAŃ RELACJI MIĘDZY DETALISTAMI JAKO GESTORAMI MAREK WŁASNYCH A ICH DOSTAWCAMI	214
1. Relacje międzyorganizacyjne jako przedmiot badań	214
2. Zakresy badań relacji międzyorganizacyjnych w kontekście kreowania marek należących do detalistów	217
3. Źródła informacji i metody badań empirycznych relacji międzyorganizacyjnych w kontekście kreowania marek należących do detalistów	219
4. Modele badawcze przydatne do badania relacyjnych uwarunkowań kreowania marek należących do detalistów	226
4.1. Model otoczenia jako podstawa badań relacyjnych uwarunkowań kreowania marek należących do detalistów	228
5. Ocena i pomiar relacji międzyorganizacyjnych w kontekście kreowania marek należących do detalistów – przykłady konstruktów	239
6. Przesłanki i metodyka badania relacji międzyorganizacyjnych w kontekście kreowania marek należących do detalistów	249
6.1. Modele koncepcyjne przyjęte do badań	253
7. Podsumowanie	260
Rozdział V
RELACYJNE UWARUNKOWANIA KREOWANIA MAREK WŁASNYCH NALEŻĄCYCH DO DETALISTÓW W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH	262
1. Determinanty zakupu marek własnych należących do detalistów – perspektywa konsumentów	262
1.1. Cele i metodyka badania	262
1.2. Preferowane miejsca zakupów konsumentów indywidualnych na rynku produktów szybkorotujących (FMCG) – wyniki badania	264
1.3. Postawy konsumentów wobec marek należących do detalistów – weryfikacja modelu	268
1.3.1. Hipotezy badawcze	268
1.3.2. Model pomiarowy zmiennych ukrytych – identyfikacja	269
1.3.3. Ocena jakości modelu pomiarowego	271
1.3.4. Oszacowanie parametrów modelu	273
1.3.5. Ocena jakości modelu	274
1.3.6. Respecyfikacja modelu	277
1.3.7. Ocena hipotez i wnioski badawcze	280
2. Relacyjne uwarunkowania kreowania marek własnych należących do detalistów – perspektywa detalisty jako gestora marek własnych	282
2.1. Cele i metodyka badania	282
2.2. Identyfikacja i ocena działań związanych z kształtowaniem relacji z dostawcami w procesach kreowania marek własnych – studia przypadków	287
2.2.1. Opis przypadku – Aldi	287
2.2.2. Opis przypadku – Biedronka	291
2.2.3. Opis przypadku – Lidl	298
2.2.4. Opis przypadku – Auchan	303
2.2.5. Opis przypadku – Carrefour	307
2.2.6. Opis przypadku – Tesco	317
2.2.7. Podsumowanie	328
3. Identyfikacja i ocena relacyjnych uwarunkowań kreowania marek należących do detalistów – perspektywa dostawców	332
3.1. Cele i metodyka badania	332
3.2. Wyniki badania	336
3.2.1. Identyfikacja typów realizowanych opcji strategicznych w zakresie oferowania detalistom ich marek własnych oraz kluczowych czynników sukcesu dla każdej opcji strategicznej	336
3.2.2. Identyfikacja roli ryzyka jako czynnika determinującego skuteczny rozwój lub niepowodzenie w relacjach	343
3.2.3. Identyfikacja efektów indywidualnych wpływu współpracy w obszarze dostarczania marek należących do detalistów	354
3.2.4. Identyfikacja realizowanego modelu współpracy z detalistami jako gestorami marek własnych	361
ZAKOŃCZENIE	367
BIBLIOGRAFIA	379
SPIS TABEL	407
SPIS RYSUNKÓW	411
SPIS STUDIÓW PRZYPADKÓW	412
ANEKS	413

Inni Klienci oglądali również

29,61 zł 32,90 zł
Do koszyka

Błąd w sztuce i niepowodzenie medyczne w polskim systemie prawnym. Prawnoetyczne uwarunkowania zabiegów medycznych

Celem tekstu było przybliżenie kategorii „błędu sztuki lekarskiej”. W toku analizy zaprezentowano ujęcie subiektywne oraz obiektywne tego terminu, a także poglądy kwestionujące zasadność określeń „błąd” i „sztuka”. W...
41,40 zł 46,00 zł
Do koszyka

Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce

Świadomość znaczenia marki pracodawcy stale rośnie. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że aby mogły odnieść rynkowy sukces równie mocno jak lojalnych klientów i stosowania biznesowych reguł, potrzebują wykwalifikowanych, zmotywowanych ...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Społeczne i sytuacyjne uwarunkowania agresji młodzieży

Szczególnie niepokojące dla rodziców, wychowawców i pedagogów są zachowania agresywne przejawiane przez najmłodszych. Zagadnienie przyczyn zachowań agresywnych u dzieci jest szeroko omawiane nie tylko w pracach badawczych wi...
31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce

Buduj swój wizerunek profesjonalnie, skorzystaj ze sprawdzonej wiedzy zawartej w tej książce! Na to, jak jesteśmy odbierani przez innych, pracujemy przez całe życie. Chcemy tego, czy nie wciąż dostarczamy ludziom informacji na swój temat ...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Rodzinne uwarunkowania moralności młodych sportowców

Książka ta jest interesującym i zarazem twórczym pomysłem badawczym, osadzonym na styku teorii wychowania fizycznego, socjologii i psychologii sportu. Przedmiotem swych studiów autorka uczyniła moralność społeczną młodych sportowcó...
29,51 zł 31,99 zł
Do koszyka

Moja marka

Co sprawia, że marka staje silna i wyróżnia się na rynku? Na czym polega jej wyjątkowość i co powoduje, że jej wartość rośnie? Co Apple, Google, Amazon czy Nokia robią lepiej niż inne firmy? Co stoi za sukcesem takich marek, jak Nespresso, Red B...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.