0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Postawy żywieniowe studentów kierunków nauczycielskich. Struktura i uwarunkowania

(eBook)

Struktura i uwarunkowania

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Agnieszka Buczak

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 33,60 zł
30,24 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Postawy żywieniowe studentów kierunków nauczycielskich. Struktura i uwarunkowania

Przedstawiona mi do recenzji książka to bardzo potrzebne, opracowane zgodnie z wymogami pisarstwa naukowego, a zarazem niezwykle interesujące studium teoretyczno-empiryczne nad uwarunkowaniami wyborów żywieniowych u ludzi dorosłych {...} Należy w tym miejscu wyraźnie podkreślić, że powodzenie tak oryginalnie zaprojektowanych działań wymagało od Autorki spełnienia warunku, jaki jest wysoki poziom kompetencji metodologicznych, któremu podołała w całej rozciągłości {...}.

To precyzyjnie zaplanowane i wzorowo zrealizowane pójście "w głąb" postawionego problemu badawczego pozwoliło na wyprowadzenie interesujących wniosków {....} W świetle uzyskanych wyników Autorka formułuje wskazówki dla kształcenia nauczycieli oraz dla edukacji szkolnej, zaznaczając, że w procesie kształtowania się u uczniów postaw żywieniowych jednakowo ważne są działania związane bezpośrednio z edukacją żywieniową rozumianą w kategoriach nauczania-uczenia się, jak i te, które są ukierunkowane na korelaty tych postaw, np. współpraca z rodzicami, kompensowanie przez szkołę niedostatków wynikających z zaburzonego funkcjonowania rodziny, kształtowanie u uczniów pozytywnej samooceny, kompetencji społecznych i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych.

Z recenzji dr hab. Anny Gaweł

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-227-9109-7
  • ISBN druku: 978-83-227-9109-7
  • Liczba stron: 276
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp   7

1. Postawy żywieniowe w perspektywie interdyscyplinarnej   13
	1. Analiza konstruktu postawa żywieniowa w kontekście teorii postaw   15
	2. Socjologiczne ujęcie postaw żywieniowych – preferencje żywieniowe i style odżywiania   27
	3. Typy postaw żywieniowych – próba klasyfikacji z perspektywy pedagogicznej 31

2. Wybrane uwarunkowania postaw żywieniowych   45
	1. Uwarunkowania biologiczne i zdrowotne sposobu odżywiania się   46
	2. Socjodemograficzne i kulturowe uwarunkowania postaw żywieniowych   54
	3. Funkcjonowanie rodziny jako czynnik postaw żywieniowych   66
	4. Samoocena i samoskuteczność jako wyznaczniki postaw wobec odżywiania 72
	5. Stres i radzenie sobie w kontekście sposobu odżywiania   76
	6. Kompetencje społeczne a postawy żywieniowe – płaszczyzny powiązań   80

3. Edukacyjny kontekst postaw żywieniowych   84
	1. Historyczne i kulturowo-społeczne aspekty edukacji żywieniowej   85
	2. Psychologiczne podstawy kształtowania się postaw żywieniowych   87
	3. Edukacja żywieniowa jako element edukacji zdrowotnej   90
	4. Edukacja żywieniowa w szkole jako warunek prawidłowych postaw i nawyków związanych z jedzeniem   94
	5. Nauczyciel i jego sposób odżywiania – znaczenie modelowania postaw żywieniowych w edukacji szkolnej   99
	6. Odżywianie a rozwój poznawczy i funkcjonowanie szkolne   101
	7. Wpływ społeczny grupy rówieśniczej oraz mediów w kontekście edukacji żywieniowej   103

4. Metodologiczne podstawy badań   110
	1. Paradygmat badawczy   110
	2. Teoretyczny model postaw żywieniowych   112
	3. Przedmiot i problematyka badań własnych   117
	4. Zmienne badawcze i ich wskaźniki   124
	5. Metoda badań i narzędzia badawcze   129
	6. Organizacja badań i charakterystyka grupy badanych   144
	
5. Analiza postaw żywieniowych badanych osób   150
	1. Typy postaw żywieniowych badanych studentów kierunków nauczycielskich 150
	2. Wewnętrzna struktura postaw żywieniowych badanych studentów.   152
	3. Zróżnicowanie typów postaw żywieniowych studentów kierunków nauczycielskich z uwzględnieniem zmiennych socjodemograficznych i zdrowotnych 157
	4. Podsumowanie   165

6. Psychospołeczne korelaty postaw żywieniowych badanych studentów kierunków nauczycielskich   167
	1. Postawy żywieniowe a funkcjonowanie rodziny badanych studentów   168
	2. Postawy żywieniowe a samoocena globalna badanych studentów   177
	3. Postawy żywieniowe a sposoby radzenia sobie ze stresem studentów kierunków nauczycielskich   179
	4. Postawy żywieniowe a kompetencje społeczne badanych studentów   185
	5. Podsumowanie   189

7. Predyktory postaw żywieniowych badanych studentów – wyniki analizy regresji 190
	1. Modele wyjaśniające typy postaw żywieniowych w grupie badanych studentów   191
	2. Predyktory postaw żywieniowych badanych studentek i studentów   196
	3. Podsumowanie   203

8. Profile postaw żywieniowych osób badanych – wyniki analizy skupień   205
	1. Profile wyodrębnione na podstawie powiązań między typami postaw żywieniowych badanych studentów   206
	2. Socjodemograczne i zdrowotne różnice w profilach postaw żywieniowych studentów kierunków nauczycielskich   209
	3. Psychospołeczne korelaty profili postaw żywieniowych badanych studentów kierunków nauczycielskich   213
	4. Podsumowanie   216

9. Dyskusja wyników   218
	1. Struktura postaw żywieniowych badanych studentów  218
	2. Zróżnicowanie postaw żywieniowych względem zmiennych socjodemograficznych i zdrowotnych   220
	3. Korelaty postaw żywieniowych studentów kierunków nauczycielskich   221
	4. Predyktory typów postaw żywieniowych studentów kierunków nauczycielskich   228
	5. Profile postaw żywieniowych badanych studentów   233
	6. Podsumowanie   235

Zakończenie   238
Literatura   246
Skala Postaw Żywieniowych   269
Spis tabel i rysunków   273

Inni Klienci oglądali również

20,79 zł 23,10 zł
Do koszyka

Uwarunkowania radzenia sobie młodzieży w sytuacjach zagrożenia wykluczeniem społecznym

W książce zaprezentowano uwarunkowania radzenia sobie młodzieży w sytuacjach zagrożenia wykluczeniem społecznym. Zjawisko wykluczenia społecznego rozpatrywane jest z różnych perspektyw badawczych. Jeden z najważniejszych wątków stanowi uk...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Komunikowanie polityczne. Skrypt dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz politologii

Komunikacja jest centralnym elementem strukturalnym systemu demokratycznego. Współcześnie dawną antyczną agorę zastąpiły media masowe, które stały się najważniejszym pośrednikiem między aktorami politycznymi a publicznością (obywatelami)....
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Społeczne i sytuacyjne uwarunkowania agresji młodzieży

Szczególnie niepokojące dla rodziców, wychowawców i pedagogów są zachowania agresywne przejawiane przez najmłodszych.Zagadnienie przyczyn zachowań agresywnych u dzieci jest szeroko omawiane nie tylko w pracach ba...
46,62 zł 51,80 zł
Do koszyka

Poziom rozwoju somatycznego i funkcjonalnego populacji populacji dzieci wiejskich Żywiecczyzny i jego społeczno - ekonomiczne uwarunkowania

Przeprowadzone w latach 1995-1996 oraz 2005-2006 badania nad rozwojem fizycznym i funkcjonalnym dziewcząt i chłopców wiejskich z Żywiecczyzny wpisują się w nurt badań auksologicznych. Głównym celem pracy jest ocena poziomu rozwoju,intensy...
35,82 zł 39,80 zł
Do koszyka

ABC pedagoga specjalnego. Poradnik dla nauczyciela ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi dla studentów kierunków pedagogicznych oraz osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym

Książka ma na celu przybliżenie idei integracji oraz miejsca dziecka niepełnosprawnego w świecie. Autorki skupiają uwagę przede wszystkim na pracy pedagoga specjalnego, która wymaga olbrzymiego zaangażowania i poświęcenia. Obok przedstawieni...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Postawy wobec Żydów wyrażone w narracjach warszawskich seniorów.

Niniejsza publikacja jest teoretyczno-empirycznym studium socjologicznym dotyczącym wypowiedzi i postaw warszawskich seniorów odnośnie Żydów, ich dziedzictwa i tradycji, a także relacji polsko-żydowskich, których sami doświadczyli ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!