0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Uwarunkowania skuteczności działania inkubatorów przedsiębiorczości

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2016

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Krzysztof Świeszczak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 24,95 zł
22,46 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Uwarunkowania skuteczności działania inkubatorów przedsiębiorczości

Skłonność społeczeństwa do prowadzenia własnej działalności gospodarczej odgrywa istotną rolę w rozwoju krajowych gospodarek. Biorąc pod uwagę charakterystykę jednostek należących do sektora MŚP, ich potrzeby oraz bariery, niekiedy uniemożliwiające egzystencję na rynku, warto zwrócić uwagę na konieczność kreowania narzędzi wspomagających przedsiębiorczość. Spośród licznych instrumentów wsparcia jednostek z sektora MŚP na szczególną uwagę zasługują inkubatory przedsiębiorczości, których działalność koncentruje się wokół kompleksowej pomocy udzielanej zarówno obecnym, jak i potencjalnym przedsiębiorcom. Pomimo że w zasadzie każda ze wskazanych instytucji jest inna, posiada własne, niekiedy unikatowe cechy, zadania oraz cele, organizacje te należą do najbardziej popularnych form wspomagania postaw przedsiębiorczych funkcjonujących na całym świecie. W związku z tym podmioty gospodarcze objęte wsparciem uczestniczą w procesie inkubacji, którego finalnym celem jest przygotowanie przedsiębiorstw do stabilnej egzystencji na rynku. W monografii opisano problemy związane z uwarunkowaniami skuteczności inkubatorów przedsiębiorczości, która stanowi niezwykle istotny aspekt funkcjonowania analizowanych instytucji wsparcia. Analizy przeprowadzone na przykładzie organizacji prowadzących działalność w województwie łódzkim dostarczają wiele wniosków zarówno dla decydentów na poziomie lokalnym oraz regionalnym, jak i menedżerów wszystkich ośrodków inkubujących podmioty gospodarcze.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8088-054-2
  • ISBN druku: 978-83-8088-053-5
  • Liczba stron: 308
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp   9

Rozdział I. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości   15
1.1. Definicja przedsiębiorstwa   16
1.1.1. Przedsiębiorstwo z punktu widzenia ekonomii   17
1.1.2. Przedsiębiorstwo z punktu widzenia prawa polskiego   18
1.2. Pojęcie przedsiębiorczości i przedsiębiorcy   19
1.2.1.	Historyczne ujęcie przedsiębiorczości i przedsiębiorcy   20
1.2.2.	Współczesne ujęcie przedsiębiorczości i przedsiębiorcy   23
1.3. Modele działań przedsiębiorczych   27
1.3.1. Przedsiębiorczość żywiołowa   27
1.3.2. Przedsiębiorczość ewolucyjna   28
1.3.3. Przedsiębiorczość etyczna   29
1.3.4. Przedsiębiorczość systemowa   30
1.4. Przedsiębiorstwo w teorii ekonomii   30
1.4.1. Neoklasyczna teoria przedsiębiorstwa   31
1.4.2. Koncepcja menedżerska   32
1.4.3. Teoria kosztów transakcyjnych   33
1.4.4. Przedsiębiorstwo w teorii agencji   34
1.4.5. Podejście behawioralne   35
1.4.6. Koncepcja mechanizmu alokacji zasobów   36
1.4.7. Teoria praw własności   37
1.5. Cykl życia przedsiębiorstw    38
1.5.1.	Koncepcja dwuetapowego cyklu życia przedsiębiorstwa   40
1.5.2.	Koncepcja trzyetapowego cyklu życia przedsiębiorstwa   40
1.5.3.	Koncepcja czteroetapowego cyklu życia przedsiębiorstwa   42
1.5.4.	Koncepcja pięcioetapowego cyklu życia przedsiębiorstwa   44
1.6. Etapy tworzenia przedsiębiorstw    48
1.7. Potrzeby nowego przedsiębiorstwa   53
1.8. Przesłanki wspierania mikro- i małych przedsiębiorstw   55
1.9.	Formy wspierania mikro- i małych podmiotów gospodarczych w Polsce   56
1.9.1.	Finansowe instrumenty wspierające mikro- i małe przedsiębiorstwa   58
1.9.2.	Instrumenty niefinansowe wspierające mikro- i małe przedsiębiorstwa   63

Rozdział II. Inkubator przedsiębiorczości jako forma wspierania nowo tworzonego podmiotu gospodarczego   65
2.1. Pojęcie inkubatorów przedsiębiorczości   66
2.2. Specyfika inkubatorów przedsiębiorczości   70
2.2.1. Cele działania inkubatorów przedsiębiorczości   71
2.2.2. Zadania inkubatorów przedsiębiorczości    73
2.2.3. Cechy inkubatorów przedsiębiorczości   74
2.3. Inicjatorzy inkubatorów przedsiębiorczości oraz ich formy prawne   79
2.4. Przebieg procesu inkubacji   83
2.4.1. Koncepcja czteroetapowego procesu inkubacji   83
2.4.2. Koncepcja sześcioetapowego procesu inkubacji   92
2.5. Rodzaje inkubatorów przedsiębiorczości   93
2.5.1. Tradycyjne inkubatory przedsiębiorczości   98
2.5.2. Inkubatory przedsiębiorczości „nowej generacji”   99
2.5.3.	Publiczne inkubatory przedsiębiorczości (not-for-profit)   100
2.5.4.	Prywatne inkubatory przedsiębiorczości (not-for-profit oraz for-profit)   101
2.5.5. Akademickie inkubatory przedsiębiorczości   103
2.5.6. Technologiczne inkubatory przedsiębiorczości   106
2.5.7. Alternatywne formy inkubatorów przedsiębiorczości   107

Rozdział III. Inkubacja przedsiębiorczości na świecie   111
3.1. Historia inkubatorów przedsiębiorczości   112
3.1.1.	Historia inkubatorów przedsiębiorczości na świecie   113
3.1.2.	Historia inkubatorów przedsiębiorczości w Polsce i w województwie łódzkim   117
3.2.	Analiza wyników dotychczasowych badań dotyczących sposobu funkcjonowania inkubatorów przedsiębiorczości   120
3.2.1.	Cechy inkubatorów przedsiębiorczości w wybranych krajach   123
3 .2 .2 .  Benchmarking inkubatorów przedsiębiorczości w Unii Europejskiej   130
3.2.3. Przeciętny inkubator przedsiębiorczości w Polsce   138
3.2.4. Kluczowe czynniki sukcesu inkubatorów przedsiębiorczości na świecie   141
3.3.	Autorski wzorzec inkubatora przedsiębiorczości oraz mierniki skuteczności funkcjonowania tych instytucji   148
3.3.1.	Komponenty autorskiego wzorca inkubatora przedsiębiorczości   148
3.3.2.	Wspieranie postaw przedsiębiorczych u potencjalnych przedsiębiorców   150
3.3.3.	Monitoring skuteczności działań podejmowanych przez inkubatory przedsiębiorczości   151
3.3.4.	Świadczenie usług przez inkubator przedsiębiorczości   152
3.3.5. Wewnętrzna i zewnętrzna sieć współpracy   153
3.3.6.	Polityka wejścia do oraz wyjścia z inkubatora przedsiębiorczości   154
3.3.7.	Mierniki skuteczności funkcjonowania inkubatorów przedsiębiorczości   154

Rozdział IV. Inkubatory przedsiębiorczości w województwie łódzkim   159
4.1. Organizacja i metodologia badania   160
4.2. Podstawowe informacje o inkubatorach przedsiębiorczości z województwa łódzkiego objętych badaniem   163
4.2.1. Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości w Łodzi   164
4.2.2. Inkubator Przedsiębiorczości w Kleszczowie   165
4.2.3. Inkubator Przedsiębiorczości w Kutnie   166
4.2.4. Inkubator Technologiczny w Bełchatowie   166
4.2.5. Inkubator Uniwersytetu Łódzkiego   167
4.2.6. Łódzki Inkubator Technologiczny   168
4.2.7. Zelowski Inkubator Przedsiębiorczości   169
4.3. Klasyfikacja inkubatorów w województwie łódzkim   170
4.4.	Analiza opisowa sposobu funkcjonowania inkubatorów przedsiębiorczości zlokalizowanych w województwie łódzkim   173
4.4.1.	Wspieranie postaw przedsiębiorczych u potencjalnych przedsiębiorców   174
4.4.2.	Monitoring skuteczności działań podejmowanych przez inkubatory przedsiębiorczości   179
4.4.3.	Świadczenie usług przez inkubator przedsiębiorczości   187
4.4.4. Wewnętrzna i zewnętrzna sieć współpracy   192
4.4.5.  Polityka wejścia do oraz wyjścia z inkubatora przedsiębiorczości   197

Rozdział V. Analiza skuteczności inkubatorów przedsiębiorczości z województwa łódzkiego oraz rekomendacje w zakresie inkubacji podmiotów gospodarczych   203
5.1.	Analiza porównawcza benchmarku inkubatora przedsiębiorczości z inkubatorami z województwa łódzkiego   204
5.2.	Analiza wskaźnikowa skuteczności inkubatorów przedsiębiorczości zlokalizowanych w województwie łódzkim   209
5.2.1.	Poziomy skuteczności działania inkubatorów przedsiębiorczości z województwa łódzkiego    210
5.2.2.	Analiza w obszarze wspierania postaw przedsiębiorczych u  potencjalnych przedsiębiorców   216
5.2.3.	Analiza w obszarze monitoringu skuteczności działań podejmowanych przez inkubatory przedsiębiorczości   223
5.2.4.	Analiza w obszarze świadczenia usług przez inkubator przedsiębiorczości   232
5.2.5.	Analiza w obszarze wewnętrznej i zewnętrznej sieci współpracy   239
5.2.6.	Analiza w obszarze polityki wejścia do oraz wyjścia z inkubatora przedsiębiorczości   247
5.2.7.	Ogólna analiza skuteczności inkubatorów przedsiębiorczości z województwa łódzkiego   254
5.3.	Wnioski i rekomendacje w zakresie poprawy skuteczności inkubatorów przedsiębiorczości z województwa łódzkiego   256
5.3.1.	Ocena skuteczności funkcjonowania inkubatorów przedsiębiorczości z województwa łódzkiego w świetle prowadzonej przez nie działalności   257
5.3.2.	Rekomendowane kierunki rozwoju inkubatorów przedsiębiorczości z województwa łódzkiego koncentrujące się wokół poprawy skuteczności ich funkcjonowania   260

Zakończenie   271
Bibliografia   275
Spis aktów prawnych   299
Netografia   301
Spis rysunków    303
Spis tabel    305

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Rozwój pielęgniarstwa w Polsce i na świecie - działania profilaktyczne w różnych okresach życia człowieka

Pielęgniarstwo to zawód szczególny, który w dużym stopniu zależy od kształcenia przyszłych pielęgniarek/pielęgniarzy. Wysoki poziom kształcenia w tym zawodzie ma duże znaczenie w ustawicznym rozwoju pielęgniarstwa. Współczes...
21,15 zł 23,50 zł
Do koszyka

Społeczno-kulturowe uwarunkowania systemów gospodarczych. SE 69

Analiza porównawcza systemów gospodarczych skłania do poszukiwania źródeł różnic w efektach gospodarowania i sprawności ich funkcjonowania. Jak wiadomo, gospodarki rynkowe różnią się pomiędzy sobą. To zróżnicowanie może wynikać m.in. ze społeczno-ku...
37,80 zł 54,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie zasobami ludzkimi w otoczeniu międzynarodowym. Kulturowe uwarunkowania

Umiejętność radzenia sobie w otoczeniu międzynarodowym jest jedną z najważniejszych kompetencji każdego menedżera. Podstawą sukcesu menedżera jest właściwa komunikacja. Aby ten cel osiągnąć, niezbędne jest zrozumienie postaw oraz zwyczajów wsp&o...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Wielka Płyta. Analiza skuteczności podwyższania efektywności energetycznej

„(…) cenne opracowanie naukowo-techniczne dotyczące jednego ze strategicznych celów społeczno-gospodarczego rozwoju kraju: racjonalizacji użytkowania energii. Budownictwo i gospodarka komunalna to dzisiaj nadal dziedzina bardzo ener...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Lokalne i regionalne czynniki wsparcia przedsiębiorczości. Klasteryzacja, promocja, doradztwo i lokalny kapitał społeczny

Monografia została oparta na wynikach ogólnopolskiego projektu naukowego finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki (NCN). Zebrany w ten sposób materiał badawczy posłużył przygotowaniu opracowania łączącego zagadnienie wspie...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!