0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Profesjonalny coaching. Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2012

  • Autor: Małgorzata Sidor-Rządkowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Profesjonalny coaching. Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha

Trzy lata po ukazaniu się pozycji Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, która szybko stała się bestsellerem, Małgorzata Sidor-Rządkowska przygotowała kolejną książkę. Tym razem przedmiot rozważań stanowi odpowiedź na pytanie, czym jest profesjonalny coaching - jakie zasady i standardy etyczne muszą być przestrzegane, aby proces ten przebiegał prawidłowo, autentycznie wspierając rozwój jednostek i zespołów. W książce omówiono: istotę i rodzaje coachingu, relacje między coachingiem a innymi formami wspierania rozwoju, taki mi jak mentoring, konsulting, szkolenia, różnice między coachingiem a psychoterapią, najważniejsze zasady etyczne coachingu, dylematy etyczne pojawiające się w codziennej pracy oraz propozycje ich rozstrzygania - w tej części swoim doświadczeniem dzieli się kilkunastu coachów wywodzących się z różnych nurtów i szkół omawianej profesji. "Z pełnym przekonaniem stwierdzam, że powstała książka bardzo potrzebna, dotycząca aktualnej, ważnej problematyki, interesującej szerokie grono coachów, menedżerów, specjalistów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi oraz wiele innych osób, które pragną poznać tajniki coachingu. Jest to książka napisana dobrym, precyzyjnym, a jednocześnie bardzo przejrzystym językiem. Jest innowacyjna w treści i formie. Jestem pewien, że zyska szerokie grono czytelników". Prof. nadzw. dr hab. Czesław Szmidt kierownik Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-5168-3
  • ISBN druku: 978-83-264-3785-4
  • EAN: 9788326451683
  • Liczba stron: 204
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O autorce 
 str. 9

Wstęp 
 str. 11

Rozdział 1. Istota i formy coachingu 
 str. 13

Czym jest coaching ? 
 str. 13

Rodzaje coachingu 
 str. 18

 Rozdział 2. Coaching a inne formy wspierania rozwoju pracowników 
 str. 24

Coaching a mentoring 
 str. 24

Coaching a szkolenie 
 str. 27

Coaching a konsulting 
 str. 30

Coaching a psychoterapia 
 str. 33

 Rozdział 3. Kodeks etyki zawodowej jako zbiór zasad moralnych przedstawicieli profesji 
 str. 36

Kilka uwag terminologicznych 
 str. 36

Kodeks etyczny - drogowskaz postępowania czy przejaw instrumentalizacji moralności? 
 str. 38

Współczesne kodeksy etyczne 
 str. 42

14 zasad coacha 
 str. 48

Kodeksy etyczne coachingu 
 str. 50

Rozdział 4. Najważniejsze zasady moralne w świetle Kodeksu Etycznego Coacha 
 str. 53

Zasada nadrzędności dobra klienta 
 str. 54

Szacunek dla autonomii klienta 
 str. 56

Dotrzymywanie zobowiązań 
 str. 59

Prawdomówność i uczciwość 
 str. 60

Obowiązek zachowania tajemnicy 
 str. 63

Rozdział 5. Dylematy etyczne 
 str. 66

Istota dylematu etycznego 
 str. 66

Jak rozstrzygać dylematy etyczne? 
 str. 68

Dylematy etyczne coachingu 
 str. 70

Dylematy etyczne - komentarze do studiów przypadków 
 str. 75 

Dylemat I. (Zbyt) szczery klient 
 str. 77

Dylemat II. Poufna wiadomość 
 str. 86

Dylemat III. Coach versus konsultant 
 str. 92

Dylemat IV. Czy coach może stać się psychoterapeutą? 
 str. 100

Dylemat V. Zmiana celów 
 str. 106

Dylemat VI. Raport 
 str. 111

Dylemat VII. Marta i Tomasz 
 str. 116

Dylemat VIII. Zwolnienie lekarskie 
 str. 121

Dylemat IX. Coach a mobbing 
 str. 125

Dylemat X. Wystąpienia publiczne 
 str. 128

Dylemat XI. (Nie)wiara w klienta 
 str. 132

Dylemat XII. Czy przedłużyć coaching? 
 str. 136

Dylemat XIII. Różnice wartości 
 str. 140

Dylemat XIV. Wezwanie na świadka 
 str. 144

Dylemat XV. Wyniki sprzedaży 
 str. 146

Dylemat XVI. Tajemnica Agnieszki 
 str. 149

Coaching wewnętrzny a coaching zewnętrzny - rozmowa 
 str. 151

Trudne sytuacje w mojej pracy - relacje coachów 
 str. 157

Oczyszczające spotkanie 
 str. 159

Pierwsza klientka 
 str. 162

Historia Krzysztofa 
 str. 164

Czy podjąć się coachingu? 
 str. 166

Konsekwencje awansu 
 str. 168

Coaching czy konsulting? 
 str. 171

Coaching, który się nigdy nie odbył 
 str. 173

Informacje o autorach wypowiedzi 
 str. 179

Bibliografia 
 str. 183

Aneks. Wybrane kodeksy etyczne coachingu 
 str. 187

Kodeks Etyczny Izby Coachingu 
 str. 189

Kodeks Etyczny International Coach Federation (ICF) 
 str. 194

Kodeks Etyczny Association for Professional Executive Coaching and SupervisionTM 
 str. 198

Inni Klienci oglądali również

131,40 zł 146,00 zł
Do koszyka

Stałe miejsce prowadzenia działalności w VAT a podmiotowość prawnopodatkowa. Dylematy, konsekwencje, ryzyka

W książce omówiono zagadnienie stałego miejsca prowadzenia działalności w podatku od wartości dodanej. Zaprezentowano wnikliwą analizę zarówno polskich, jak i unijnych regulacji w tym zakresie, a także stanowisko doktryny i orzecznictwo s...
27,90 zł 31,00 zł
Do koszyka

Dopasowanie kompetencyjne człowieka do pracy

W psychologii wyróżnia się trzy możliwe przyczyny zadowolenia z pracy. Po pierwsze, środowisko. Jeżeli w pracy są jasno postawione cele, systematyczne wsparcie przełożonego i współpracowników, a także poczucie kontroli nad realizow...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Modelowanie procesów magazynowych w zastosowaniu do oceny wydajności i bezpieczeństwa pracy w magazynach

W monografii przedstawiono modelowanie procesów magazynowych widziane z perspektywy oceny wydajności i bezpieczeństwa pracy. Pracę poprzedziła prezentacja wybranych aspektów modelowania procesów magazynowych. Sprecyzowano także szc...
26,64 zł 29,60 zł
Do koszyka

Jak czerpać radość z pracy

Najnowsza książka autorki kultowej "Magii sprzątania". Japońska guru porządkowania teraz postanawia uprzątnąć bałagan nie tylko w naszych domach, ale również w pracy i naszym podejściu do niej. Pokazuje, jak doprowadzić do porządku bi...
12,29 zł 13,65 zł
Do koszyka

Kompetencje hermeneutyczne. Doskonalenie przez (samo)kształcenie. Wokół inspiracji dla studentów pedagogiki i pracy socjalnej

Niniejsza publikacja skierowana przede wszystkim do młodych czytelników, jest wyrazem nadziei, że zawarte w nim drogowskazy pomogą im samodzielnie ukształtować swoje dorosłe życie, że dokonają mądrych wyborów dzięki licznym umiejętnościom...
22,95 zł 25,50 zł
Do koszyka

Praca a zadowolenie z życia wśród młodych

Zdecydowana większość badań dowodzi, że pracujący są szczęśliwsi niż bezrobotni. Niemniej różnice w poziomie satysfakcji między tymi dwoma grupami są w niektórych krajach bardzo duże, a w innych nieznaczne. Głównym celem książki je...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!