0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2005

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Maja Szymura-Tyc

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 5,00 zł
4,50 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa

Dostrzegając występowanie pewnej luki między poglądami badaczy procesów tworzenia wartości a teorią marketingu, w niniejszej monografii podjęto próbę przedstawienia dorobku marketingu na tle szerszych rozważań poświęconych procesom tworzenia wartości prowadzonych na gruncie nauk o zarządzaniu i częściowo ekonomii, tzw. nowej ekonomii instytucjonalnej. Przyjęte w pracy podejście jest próbą spojrzenia na marketing „z zewnątrz” – z perspektywy współczesnych modeli przewagi konkurencyjnej, w szczególności modelu opartego na zasobach i kompetencjach oraz relacjach wiążących przedsiębiorstwo z jego partnerami w systemie lub sieci wartości.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 83-7246-319-0
  • ISBN druku: 83-7246-319-0
  • Liczba stron: 294
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP	9
CZĘŚĆ I
TWORZENIE I PODZIAŁ WARTOŚCI WE WSPÓŁCZESNYCH MODELACH PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ	17
1. Współczesne modele przewagi konkurencyjnej	17
1.1. Model przewagi konkurencyjnej M. Portera	18
1.2. Model przewagi konkurencyjnej opartej na zasobach i kompetencjach	23
1.3. Model międzyorganizacyjnej przewagi konkurencyjnej opartej na relacjach	30
2. Modele łańcucha, systemu i sieci wartości	36
2.1. Proste modele łańcucha wartości	37
2.2. Model łańcucha i systemu wartości M. Portera	41
2.3. Model sieci wartości	46
3. Podział wartości tworzonej przez system i sieć wartości	53
4. Zarządzanie procesem tworzenia i podziału wartości	61

CZĘŚĆ II
MARKETING W PROCESIE TWORZENIA WARTOŚCI DLA KLIENTA	65
1. Wartość dla klienta w teorii marketingu	65
1.1. Kategoria wartości dla klienta i jej atrybuty	66
1.2. Wartość dla klienta w procesie konkurencji	77
2. Marketing jako zarządzanie wartością dla klienta	84
2.1. Procesowe koncepcje marketingu	84
2.2. Zarządzanie wartością dla klienta	90
2.3. Marketing w modelach łańcucha i sieci wartości	93
3. Definiowanie wartości dla klienta	98
3.1. Analiza potrzeb i oczekiwań klientów	100
3.1.1. Nowa rola klientów w definiowaniu wartości	101
3.1.2. Nowe kryteria segmentacji klientów	104
3.1.3. Nowe kryteria wyboru klientów	109
3.2. Analiza zasobów i kompetencji przedsiębiorstwa	112
3.3. Analiza ofert wartości konkurentów	115
3.4. Miejsce i rola przedsiębiorstwa w systemie i sieci wartości	118
4. Kształtowanie wartości dla klienta	120
4.1. Kształtowanie wartości podstawowej	121
4.2. Kształtowanie wartości dodatkowej	122
4.2.1. Dodatkowe funkcje produktu	123
4.2.2. Wzornictwo produktu	124
4.2.3. Komplementarne produkty i usługi	125
4.3. Kształtowanie wartości poszerzonej o obsługę klienta	127
4.4. Kształtowanie wartości opartej na relacjach	130
4.4.1. Marka i wizerunek przedsiębiorstwa	130
4.4.2. Relacje z klientami	133
4.5. Nowe zjawiska w procesie kształtowania wartości	136
4.5.1. Masowa indywidualizacja	136
4.5.2. Systemowość współczesnych produktów i usług	140
4.5.3. Produkty oparte na informacji	141
5. Komunikowanie wartości klientom	144
5.1. Przesłanki komunikowania wartości klientom	144
5.1.1. Informowanie o oferowanej wartości	145
5.1.2. Kształtowanie oczekiwań klientów	146
5.1.3. Kreowanie nowych potrzeb	148
5.2. Zintegrowany system komunikacji marketingowej	149
5.2.1. Integracja zewnętrzna	152
5.2.2. Integracja wewnętrzna	156
5.3. Rola marki w procesie komunikowania wartości	157
5.4. Nowe narzędzia w procesie komunikowania wartości	161
6. Oferowanie wartości klientom	165
6.1. Obsługa klienta jako źródło wartości dla klienta	166
6.1.1. Logistyczna obsługa klienta	167
6.1.2. Transakcyjna obsługa klienta	170
6.2. Kanały marketingowe w procesie oferowania wartości	174
6.3. Zarządzanie kanałami marketingowymi	177
6.3.1. Określenie oczekiwanego poziomu obsługi klienta	177
6.3.2. Określenie działań niezbędnych do obsługi klienta	178
6.3.3. Wybór podmiotów tworzących kanał marketingowy	179
6.3.4. Mechanizmy koordynacji w kanałach marketingowych	181

CZĘŚĆ III
MARKETING W PROCESIE TWORZENIA WARTOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORSTWA	189
1. Zasoby i kompetencje marketingowe przedsiębiorstw	189
1.1. Zasoby i kompetencje przedsiębiorstwa – podstawowe definicje	190
1.2. Zasoby marketingowe przedsiębiorstwa	196
1.3. Umiejętności, zdolności i kompetencje marketingowe	204
2. Marketingowe źródła wartości dodanej dla przedsiębiorstwa	213
2.1. Marketingowy kapitał intelektualny	214
2.2. Marka	216
2.3. Relacje z klientami	219
2.4. Relacje w kanałach dystrybucji	220
2.5. Relacje z dostawcami	221
3. Marketingowe źródła wartości rynkowej przedsiębiorstwa	222

ZAKOŃCZENIE	227

ANEKS 1
NOWA EKONOMIA INSTYTUCJONALNA A WSPÓŁCZESNE PARADYGMATY PRZEDSIĘBIORSTWA, RYNKU I KONKURENCJI	239
1. Koszty transakcji i przepływ informacji a granice przedsiębiorstwa	241
1.1. Dolna granica wielkości przedsiębiorstw	242
1.2. Górna granica wielkości przedsiębiorstw	245
1.3. Koszty informacji a wzrost wielkości przedsiębiorstw	247
1.4. Stosunki własności a wzrost wielkości przedsiębiorstw	249
2. Specyfika zasobów i cechy transakcji a forma koordynacji działalności gospodarczej	250
2.1. Zasoby specyficzne i idiosynkretyczne a struktura regulacji	252
2.2. Kryteria wyboru struktur regulacji	253
3. Konkurencja i współdziałanie	257

ANEKS 2
ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ DLA KLIENTA – PRZYKŁADY	261
1. Benetton	261
1.1. Definiowanie wartości	262
1.2. Kształtowanie wartości	263
1.3. Komunikowanie wartości	266
1.4. Oferowanie wartości	268
2. LPP	269
2.1. Definiowanie wartości	270
2.2. Kształtowanie wartości	271
2.3. Komunikowanie wartości	272
2.4. Oferowanie wartości	272

BIBLIOGRAFIA	275
SPIS RYSUNKÓW	293
SPIS TABEL	294

Inni Klienci oglądali również

25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Produkty pochodzenia roślinnego o zwiększonej wartości odżywczej i lepszej jakości zdrowotnej

W ostatnich latach przemysł żywnościowy dynamicznie się rozwija i dostosowuje do wy-magań i potrzeb coraz bardziej świadomego konsumenta. Oferuje nowe formy produktów żywnościowych jak żywność gotową do spożycia, wygodną czy funkcjonalną. Ogromn...
39,60 zł 44,00 zł
Do koszyka

Marketing w turystyce. Wydanie III

Książka „Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć tury­stycznych.Obok części ogólnej, omawiającej naturę marketingu ...
22,05 zł 24,50 zł
Do koszyka

Przedsiębiorstwa rodzinne w Polsce

W książce określono skalę ekonomicznego znaczenia przedsiębiorczości rodzinnej dla gospodarki polskiej. Przedstawiono też rolę i znaczenie przedsiębiorczości rodzinnej na świecie oraz cechy specyficzne, decydujące o potrzebie odrębnego traktowania tej ...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Tożsamość jako proces

Monografia pokonferencyjna składa się z tekstów będących próbą spojrzenia na procesy kształtowania się przynależności bądź odrębności z wykorzystaniem nowoczesnych teorii kulturowych w sposób interdyscyplinarny, przy połączeniu trz...
62,10 zł 69,00 zł
Do koszyka

50 praw marketingu Kotarbińskiego

Jacek Kotarbiński swoją nową książką udowadnia, że świat marketingu ma swojego Murphy’ego i własne prawa, o których można mówić rzeczowo, a przy tym lekko i z humorem. „50 praw marketingu Kotarbińskiego” to wyjątkowo praktyczna publikacja dedykowana pr...
31,49 zł 34,99 zł
Do koszyka

Psychologia procesu w relacjach

Poprawione i uzupełnione wydanie w nowym tłumaczeniu. Uzupełniając terapię rodzinną o sen i pracę z ciałem, Arnold Mindell stosuje psychologię zorientowaną na proces do pracy z relacjami. Bada teorię hologramu, nieświadomość zbiorową oraz ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!