0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w wirtualnych łańcuchach dostaw

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2016

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Danuta Kisperska-Moroń

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 35,00 zł
31,50 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w wirtualnych łańcuchach dostaw

Niniejsze opracowanie przedstawia teoretyczne podstawy koncepcji wirtualizacji łańcuchów dostaw oraz założeń wprowadzania do nich zasad społecznej odpowiedzialności biznesu. Rozważania teoretyczne wsparto badaniami empirycznymi doświadczeń polskich firm w tym zakresie. Badania prowadzono w ramach projektu „Logos”, finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w latach 2013-2015. Projekt ten miał następujący tytuł: Model koordynacji wirtualnych łańcuchów dostaw spełniający wymogi społecznej odpowiedzialności biznesu. Podstawowym założeniem przeprowadzonych badań było dociekanie, czy przedsiębiorstwa, które potencjalnie mogą tworzyć wirtualne łańcuchy dostaw, są przygotowane do stosowania koncepcji społecznej odpowiedzialności. Nie oznacza to, że badaniu poddano kompletne wirtualne łańcuchy dostaw. Analizowane relacje przedsiębiorstw nie zawsze cechują się wirtualnością, choć firmy funkcjonują w różnych konfiguracjach. Zatem najczęściej badane przedsiębiorstwa są elementami klasycznych łańcuchów dostaw. Na podstawie studiów literaturowych i wcześniejszych doświadczeń badawczych w zakresie wirtualnych łańcuchów dostaw oraz ich społecznej odpowiedzialności w łańcuchach dostaw, skonstruowano podstawowy instrument badawczy w postaci rozbudowanej ankiety. Badania ankietowe przeprowadzone zostały w okresie maj-czerwiec 2013 r. przez profesjonalnych ankieterów Centrum Badań i Ekspertyz Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Danuta Kisperska-Moroń
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-343-8
  • ISBN druku: 978-83-7875-327-8
  • Liczba stron: 326
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie (Danuta Kisperska-Moroń)	9
Rozdział 1. Koncepcja wirtualnego łańcucha dostaw (Artur Świerczek)		17
1.1. Sieciowy charakter powiązań we współczesnych łańcuchach dostaw	17
1.2. Rola podejścia sieciowego w tworzeniu wirtualnych łańcuchów dostaw	22
1.3. Wirtualny charakter relacji międzyorganizacyjnych w łańcuchach dostaw	26
1.4. Rola informacji w funkcjonowaniu wirtualnych łańcuchów dostaw	30
1.5. Idea masowej indywidualizacji jako siła napędowa wirtualnych łańcuchów dostaw	38
1.6. Relacje koopetycji w wirtualnych łańcuchach dostaw	50
Rozdział 2. Społeczna odpowiedzialność firm w łańcuchach dostaw	59
2.1. Podstawy społecznej odpowiedzialności biznesu (Danuta Kisperska-Moroń)	59
2.1.1. Geneza koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu	59
2.1.2. Istota koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu	61
2.1.3. Społecznie odpowiedzialny łańcuch dostaw	65
2.1.4. Standardy społecznej odpowiedzialności biznesu w logistyce	68
2.2. Główne obszary społecznej odpowiedzialności firm w łańcuchach dostaw	73
2.2.1. Zarządzanie organizacyjne (organizational governance) (Danuta Kisperska-Moroń)	73
2.2.1.1. Organizacje gospodarcze i zarządzanie organizacyjne	73
2.2.1.2. Zarządzanie organizacyjne a kwestia społecznej odpowiedzialności	75
2.2.1.3. Przestrzeganie zasad społecznej odpowiedzialności organizacji gospodarczych	77
2.2.1.4. Skuteczność systemów zarządzania organizacyjnego w zakresie społecznej odpowiedzialności	87
2.2.2. Prawa człowieka oraz prawa pracownicze (Edyta Klosa)	91
2.2.2.1. Podstawy kształtowania koncepcji poszanowania praw człowieka i praw pracowniczych	91
2.2.2.2. Przestrzeganie przepisów prawa pracy	94
2.2.2.3. Praktyki w zakresie wynagrodzeń	102
2.2.2.4. Podejście do zdrowia oraz bezpieczeństwa pracowników	108
2.2.2.5. Zapewnianie pracownikom organizacji funkcjonujących w łańcuchach dostaw odpowiednich warunków socjalnych	112
2.2.2.5.1. Ogólne kwestie związane z zapewnieniem pracownikom odpowiednich warunków socjalnych w miejscu pracy	116
2.2.2.5.2. Przestrzeganie ogólnie obowiązujących przepisów oraz zaangażowanie w opracowywanie i stosowanie dodatkowych wewnętrznych standardów dotyczących warunków socjalnych	120
2.2.2.6. Zapewnianie warunków do dialogu społecznego z pracownikami organizacji funkcjonujących w łańcuchach dostaw	125
2.2.2.7. Dbałość o rozwój kwalifikacji pracowników	131
2.2.2.8. Podejście do problemu redukcji pracowników	137
2.2.2.9. Dbałość o zabezpieczenie interesów grup wymagających szczególnej troski	143
2.2.2.10. Zaangażowanie podmiotów funkcjonujących w łańcuchach dostaw w akcje społeczne	152
2.2.2.11. Zachęcanie dostawców w łańcuchach dostaw do przestrzegania praw człowieka i praw pracowniczych oraz uczestnictwa w akcjach społecznych	158
2.2.2.12. Wnioski dla przedsiębiorstw funkcjonujących w wirtualnych łańcuchach dostaw w zakresie poszanowania praw człowieka i praw pracowniczych	163
2.2.3.  Problemy środowiska w łańcuchach dostaw (Ryszard Piniecki)	166
2.2.3.1. Zapobieganie zanieczyszczeniom w łańcuchach dostaw	167
2.2.3.2. Zrównoważone wykorzystanie zasobów w wirtualnych łańcuchach dostaw	175
2.2.3.2.1. Strategie ogólnobiznesowe a środowisko	182
2.2.3.2.2. Struktura organizacyjna zarządzania a wymogi wynikające z polityki środowiskowej	187
2.2.3.3. Łagodzenie skutków oraz adaptacja do zmian klimatu	195
2.2.3.3.1. Zmiany klimatyczne	195
2.2.3.3.1.1. Efekt cieplarniany	195
2.2.3.3.1.2. Degradacja ozonosfery	198
2.2.3.3.2. Adaptacja do zmian klimatu	200
2.2.3.4. Ochrona środowiska, różnorodność biologiczna i przywracanie siedlisk przyrodniczych	205
2.2.4. Praktyki biznesowe i aspekty współpracy z klientami w łańcuchach dostaw (Marek Kasperek)	215
2.2.4.1. Uczciwe praktyki biznesowe w łańcuchach dostaw	215
2.2.4.2. Problemy konsumenckie w łańcuchu dostaw	232
2.2.4.3. Tendencje praktyk biznesowych i współpracy z klientami w badanych firmach	249
2.2.5. Zaangażowanie firm łańcucha dostaw w sprawy lokalnej społeczności (Danuta Kisperska-Moroń)	251
2.2.5.1. Wspólnota firm ze społecznością lokalną	251
2.2.5.2. Aktualne tendencje wspierania lokalnej społeczności przez polskie firmy	253
2.2.5.3. Podstawowe obszary wsparcia lokalnej społeczności wśród badanych firm	257
2.2.5.4. Działania w zakresie rozwoju lokalnych społeczności	261
Rozdział 3. Ryzyko i niepewność w łańcuchach dostaw (Edyta Klosa)	266
3.1. Determinanty podatności łańcuchów dostaw na zakłócenia	266
3.2. Definiowanie niepewności i ryzyka w kontekście łańcucha dostaw		270
3.3. Źródła, przyczyny, rodzaje i skutki ryzyka w tradycyjnych i wirtualnych łańcuchach dostaw	278
3.4. Wytyczne dla potrzeb zarządzania ryzykiem w wirtualnym łańcuchu dostaw	284
Podsumowanie (Danuta Kisperska-Moroń)	295
Literatura	299
Spis rysunków	311
Spis tabel	319
Informacje o autorach	323

Inni Klienci oglądali również

26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Między osobą a wspólnotą. Kategoria uczestnictwa w myśli społecznej Karola Wojtyły – Jana Pawła II

Uczestnictwo – pojęcie wprowadzone przez Karola Wojtyłę w ostatniej części traktatu Osoba i czyn – pokazuje szczególną perspektywę patrzenia tego autora na człowieka i wspólnotę. Jest to perspektywa zakreślona zdolnością człow...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Nowe koncepcje w nauce o marketingu i rynkach

Przedmiotem rozważań w niniejszej księdze są nowe koncepcje marketingu, zidentyfikowane przez Profesora Leszka Żabińskiego. Układ strukturalny publikacji wyznaczają osiągnięcia Profesora Leszka Żabińskiego w sferze metodologicznej. Profesor od wielu la...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Nowoczesne modele współpracy przedsiębiorstw

Wraz z następującą globalizacją rynków i liberalizacją gospodarki światowej obserwuje się wzrost konkurencji w ostatnich latach, co w obliczu zacho­dzących zmian w otoczeniu w zakresie technologii, regulacji i popytu powoduje jeszcze wyższy ...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Praktyka zarządzania wiedzą klienta w perspektywie małych i średnich przedsiębiorstw usługowych

Tematyka monografii wpisuje się w popularny w krajowej i światowej literaturze dyskurs łączący zagadnienia zarządzania wiedzą i relacjami z klientami. Zawarte w niej rozważania koncentrują się na działalności przedsiębiorstw z sektora MŚP. Dokonano w n...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Internacjonalizacja przedsiębiorstw działających w branżach high-tech

Publikacja jest monografią naukową, zawierającą całościowe ujęcie procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw z branż wysokich technologii. Autorka przedstawia w niej między innymi:• przegląd podstawowych pojęć, zwłaszcza terminologii ...
20,79 zł 23,10 zł
Do koszyka

Od opiekuńczości do pomocniczości. Z perspektywy polityki społecznej

W pracy podjęto problematykę polityki społecznej w kontekście dwóch zasad organizujących myślenie o tej dyscyplinie – zasady opiekuńczości i pomocniczości. Monografia ma charakter teoretyczno-praktyczny, bowiem zawarte w niej rozważania do...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!