0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Finanse przedsiębiorstwa 8. Narzedzia i mechanizmy finansowe

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Jacek Grzywacz

  • Wydawca: Szkoła Główna Handlowa

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 22,40 zł
20,16 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Finanse przedsiębiorstwa 8. Narzedzia i mechanizmy finansowe

Zmieniające się stale warunki prowadzenia działalności gospodarczej zmuszają przedsiębiorców do ciągłego poszukiwania i udoskonalania metod racjonalnego zarządzania finansami. Odpowiedzią na pojawiąjące się wyzwania jest treść monografii, w której zwrócono uwagę na możliwości i sposoby wykorzystywania przez przedsiębiorstwo nowoczesnych rozwiązań służących bieżącemu sterowania finansami oraz pozyskiwania źródeł umożliwiających w sposób racjonalny finansowanie celów rozwojowych. Przykładem może być chociażby franczyza. Wszystkie zagadnienia poruszone w monografii mają nader aktualny charakter, odzwierciadlają również jakże złożoną rzeczywistość gospodarczą, stymulującą aktywność przedsiębiorstw w walce o bezpieczeństwo finansowe i rozwój

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Jacek Grzywacz
  • ISBN: 978-83-8030-291-4
  • Liczba stron: 170
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie 



Jacek Grzywacz

Możliwość racjonalnego wykorzystania przez przedsiębiorstwo systemów office banking w sterowaniu przepływami pieniężnymi i płynnością finansową 

Wstęp

1. Kluczowe znaczenie płynności finansowej w przedsiębiorstwie

2. Sterowanie środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie

3. Office banking w sterowaniu środkami pieniężnymi przedsiębiorstwa

3.1. Metody zarządzania poziomem zasobów pieniężnych

3.2. Przydatność systemów office banking

4. Cash pooling w przedsiębiorstwie

Podsumowanie

Bibliografia



Monika Łysakowska




Split payment - mechanizm podzielonej płatności 

Wstęp

1. Mechanizm podzielonej płatności

1.1. Definicja/istota mechanizmu podzielonej płatności

1.2. Rachunek VAT

1.3. Dysponowanie środkami zgromadzonymi na rachunku VAT

1.4. Realizacja przelewów z rachunku VAT

2. Mechanizm podzielonej płatności w przedsiębiorstwach

2.1. Przesłanki biznesowe

2.2. Przesłanki ekonomiczno-finansowe

2.3. Przesłanki informatyczne i rachunkowo-księgowe

3. Split payment - przymusowa dobrowolność

3.1. Powody stosowania split payment

3.2. Plusy i minusy

3.3. Efekt ?zarażania"

3.4. Wpływ mechanizmu podzielonej płatności na bieżącą płynność

Podsumowanie

Bibliografia




Kamil Gemra

Crowdfunding pożyczkowy - szansa czy zagrożenie dla współczesnych przedsiębiorstw? 

Wstęp

1. Istota i rodzaje źródeł finansowania przedsiębiorstw

2. Charakterystyka crowdfundingu pożyczkowego

3. Pionierskie wykorzystanie nowych przepisów na rynku w Polsce

Podsumowanie

Bibliografia




Ewa Jagodzińska-Komar

Ryzyko kredytowe w świetle przepisów z Bazylei 

Wstęp

1. Bazylea I jako system prostych wag ryzyka kredytowego

2. Bazylea II (Nowa Umowa Kapitałowa)

2.1. Metoda standardowa pomiaru ryzyka kredytowego

2.2. Metoda wewnętrznych ratingów pomiaru ryzyka kredytowego

2.3. Metoda zaawansowanych wewnętrznych ratingów pomiaru ryzyka kredytowego

3. Kryzys finansowy a Bazylea III

4. Przyszłość Bazylei IV

Podsumowanie

Bibliografia




Małgorzata Dębska

Franczyza - analiza opłacalności przedsięwzięcia na przykładzie firmy XYZ 

Wstęp

1. Definicja i istota franczyzy

1.1. Definicja

1.2. Geneza franczyzy

1.3. Typologia franczyzy

2. Warunki umowy franczyzowej

3. Porównanie opłacalności przedsięwzięcia w modelu własnym i franczyzowym

4. Pułapki czyhające na franczyzobiorcę

Podsumowanie

Bibliografia




Kamil Guriew, Marcin Kaczorkiewicz

Finasowanie nieruchomości komercyjnych 

Wstęp

1. Zarys nieruchomości komercyjnych

1.1. Pojęcie nieruchomości komercyjnej

1.2. Rodzaje nieruchomości komercyjnych

1.3. Klasyfikacja inwestorów na rynku

2. Źródła finasowania nieruchomości komercyjnych

2.1. Finasowanie kapitałem obcym

2.2. Leasing jako technika finasowania

2.3. Finasowanie nieruchomości poprzez dłużne papiery wartościowe

3. Badanie finasowania nieruchomości komercyjnej na podstawie Firmy XYZ

3.1. Analiza branży analizowanego przedsiębiorstwa

3.2. Zestawienie źródeł finasowania na przykładzie analizowanej firmy

3.3. Analiza opłacalności inwestycji w nieruchomości komercyjnej

Podsumowanie

Bibliografia



Monika Królikowska, Joanna Ciarczyńska




Restrukturyzacja majątku trwałego w spółce świadczącej usługi finansowe jako element strategii grupy kapitałowej 

Wstęp

1. Istota i narzędzia restrukturyzacji majątku trwałego

1.1. Istota restrukturyzacji

1.2. Obszary restrukturyzacji

1.3. Sposoby restrukturyzacji podmiotów gospodarczych

1.4. Narzędzia i dobór metod zarządzania procesem restrukturyzacji

1.5. Elementy skutecznej restrukturyzacji

2. Stan faktyczny analizowanych podmiotów

2.1. Kluczowe elementy zinterpretowanego stanu faktycznego

2.2. Nieruchomości objęte projektem

3. Kierunki restrukturyzacji majątku

3.1. Podjęte działania

3.2. Podstawy prawne

3.3. Model finansowy

Podsumowanie



Bibliografia

Inni Klienci oglądali również

47,70 zł 53,00 zł
Do koszyka

Przedsiębiorstwa i ich interesariusze – relacje marketingowe i CSR. Tom 42

Na stronach niniejszej publikacji Czytelnik znajdzie treści dotyczące istotnych i aktualnych zagadnień związanych z marketingiem i społeczną odpowiedzialnością biznesu. Autorzy badają te obszary przyjmując różne punkty widzenia i analizując je w...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Symfonia Finanse i Księgowość

Współczesny księgowy nie może się obejść bez znajomości programu komputerowego do prowadzenia księgowości, dlatego umiejętność obsługi programu należącego do jednego z najpopularniejszych na rynku, na pewno będzie atutem przy poszukiwaniu pracy,...
94,50 zł 105,00 zł
Do koszyka

Ocena sytuacji finansowej operacyjnych grup kapitałowych

Zarządzanie finansami w grupach kapitałowych, którego podstawowym elementem jest ocena sytuacji finansowej, wiąże się z wieloma specyficznymi problemami. Celem tej obszernej monografii, mającej charakter teoretyczno-empiryczny, jest wskazanie pr...
15,29 zł 16,99 zł
Do koszyka

Bankowo-finansowa obsługa jednostek samorządu terytorialnego

„Bankowo-finansowa obsługa jednostek samorządu terytorialnego” pod redakcją naukową Beaty Filipiak i Stanisława Flejterskiego (...) pozwala zrozu­mieć interesy dwóch środowisk – dawców kapitału i jego biorców....
99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Finanse samorządowe po 25 latach samorządności. Diagnoza i perspektywy

Książka stanowi zbiór opracowań dotyczących teorii i praktyki stosowania prawa finansowego w polskich jednostkach samorządu terytorialnego. Jest swoistym kompendium zagadnień odnoszących się do finansowych aspektów samorządności. Obejmuje...
81,90 zł 91,00 zł
Do koszyka

Badania marketingowe. Pojęcia, metody, narzędzia

Każde przedsiębiorstwo funkcjonujące zgodnie z regułami wolnego rynku dąży do zdobycia przewagi konkurencyjnej, kreowania wizerunku własnej marki i oczywiście do zysku. Opra-cowanie strategii zapewniającej osiąganie takich celów nie byłoby możli...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!