0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

DOBROSTAN PRACOWNIKÓW. Koncepcje, zadania, wyniki badań

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2021

  • Autor: Joanna Tabor-Błażewicz

  • Wydawca: Szkoła Główna Handlowa

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 21,70 zł
19,53 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

DOBROSTAN PRACOWNIKÓW. Koncepcje, zadania, wyniki badań

W pierwszym rozdziale zawarto definicje dobrostanu i ukazano genezę zaadaptowania tej koncepcji do obszaru zarządzania zarówno w wymiarze praktycznym, jak i teoretycznym. Uwzględniono również uwarunkowania zewnętrzne, w szczególności zmiany na rynku pracy i rosnącą rolę kapitału ludzkiego.

Rozdział drugi umiejscawia dobrostan w praktyce organizacji. Podjęto w nim rozważania nad strukturą organizacji, zwracając szczególną uwagę na nowe stanowisko, które pojawia się w organizacjach, a mianowicie tzw. menedżera ds.szczęścia - osoby, której rolą jest dbać o dobrostan pracowników w firmach. Badano także, na ile dobro stan mieści się w strategii, wizji i misji organizacji oraz czy jest procesem związanym bardziej ze społeczną odpowiedzialnością biznesu czy też wizerunkiem organizacji. Przedstawiono wyniki badań dotyczące wpływu różnych czynników kulturowych oraz podkreślono rolę ewaluacji, prezentując przykłady mierników.

Rozdział trzeci prezentuje konkretne działania realizowane w organizacjach w obszarze dobrostanu fizycznego, społecznego i psychicznego zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Przedstawiono również dobrostan z punktu widzenia pracownika: zależność od grup wiekowych, płci, postrzeganie i opinie dotyczące procesów organizacyjnych. Szczególną uwagę poświęcono benefitom, które często wiążą się z umacnianiem dobrostanu.

Rozdział czwarty dotyczy bieżących wydarzeń związanych z wpływem pandemii COVID-19 na zwiększone zainteresowanie dobrostanem oraz działania podejmowane przez organizacje w tym obszarze. Jest również próbą odpowiedzi na pytanie o to, jakie znaczenie nadadzą dobrostanowi pracodawcy w przyszłości: czy jest to jedynie chwilowa moda, czy też stały trend, który wejdzie do kanonu zadań działów personalnych?

Książka adresowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych współczesnymi wyzwaniami związanymi z funkcją personalną: praktyków zarządzających organizacjami, menedżerów działów personalnych, pracowników tych działów, teoretyków, szkoleniowców, wykładowców, osób realizujących badania i konsultantów z zakresu zarządzania ludźmi w przedsiębiorstwach. Aby uwypuklić wdrożeniowy aspekt książki, na koniec każdego rozdziału przygotowano pytania do refleksji skierowane w szczególności do praktyków. Mogą one stanowić podstawę do przygotowania i przeprowadzenia zmian w zakresie omawianego obszaru w Państwa firmach. Publikację polecam również osobom zainteresowanym problematyką zarządzania kapitałem ludzkim, w szczególności studentom i studentkom chcącym w przyszłości pracować w działach HR oraz słuchaczom i słuchaczkom studiów podyplomowych o tematyce menedżerskiej, liderskiej i związanej z zasobami ludzkimi. Mam nadzieję, że stanie się ona zachętą do dalszego zgłębiania wiedzy z tego zakresu oraz podjęcia praktycznych działań w organizacjach.

(fragment wstępu)

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8030-521-2
  • ISBN druku: 978-83-8030-521-2
  • Liczba stron: 128
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WPROWADZENIE

 

 

Rozdział 1

DOBROSTAN PRACOWNICZY - UJĘCIE TEORETYCZNE I DETERMINANTY

1.1. Pojęcie i istota dobrostanu pracowniczego

1.2. Geneza przeniesienia koncepcji na grunt zarządzania

1.3. Determinanty: rynek pracy, demografia

Podsumowanie

 

Rozdział 2

UWARUNKOWANIA ORGANIZACYJNE WELLBEINGU

2.1. Struktura: zaangażowanie działu HR i innych stanowisk, nowe stanowisko menedżera ds. szczęścia

2.2. Strategia, CSR czy wizerunek: umiejscowienie dobrostanu w organizacji

2.3. Kultura: wpływ czynników kulturowych na dbanie o dobrostan

2.4. Ewaluacja: mierniki dobrostanu

Podsumowanie

 

Rozdział 3

MIEJSCE DOBROSTANU W REALIZACJI FUNKCJI PERSONALNEJ

3.1. Wellbeing w organizacji: działania podejmowane w obszarze dobrostanu

3.2. Wellbeing: perspektywa pracownika

Podsumowanie

 

Rozdział 4

WSPÓŁCZESNE I PRZYSZŁOŚCIOWE SPOJRZENIE NA DOBROSTAN

4.1. Wpływ pandemii COVID-19 na działania w zakresie wellbeingu

4.2. Dobrostan jako priorytet na przyszłość czy chwilowa moda

4.3. Nowe trendy w działaniach personalnych wpływające na znaczenie dobrostanu

Podsumowanie

 

ZAKOŃCZENIE

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Inni Klienci oglądali również

3,83 zł 4,26 zł
Do koszyka

Kanały dystrybucji – kształtowanie relacji (wyd. II). Rozdział 3. Metodyka badań relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji

Książka Zbigniewa Spyry jest jedną z nielicznych na polskim rynku publikacji podejmujących problematykę relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystry­bucji w sposób tak kompleksowy i udokumentowany. Dla lepszego zrozumienia poruszanej proble...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej

Publikacja przedstawia projekt koncepcji metodologicznej w naukach o zarządzaniu, nazwanej układem wielkości organizacyjnych. Projekt ten ma 3 główne cele. Po pierwsze, układ wielkości organizacyjnych jest odpowiedzią na wciąż zwiększającą się &...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Metodologie badań medioznawczych

Publikacja mierzy się z metodologicznymi wymiarami dyscypliny naukowej jaka są nauki o mediach, stawiając sobie za cel określenie jej tożsamości metodologicznej oraz źródeł. Jest to zadanie poważne i trudne. Chcąc odnieść się do mediów ma...
8,01 zł 8,90 zł
Do koszyka

Elex - Zadania główne i poboczne - poradnik do gry

Nieoficjalny opis przejścia do Elex zawiera bardzo szczegółowe omówienia questów gry. Poradnik podzielony został na kilka dużych rozdziałów. Pierwszy rozdział to opisy przejścia wszystkich zadań głównego wątku fabular...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie kosztami podmiotów leczniczych. Rola i zadania pielęgniarek

Kalkulacja kosztów i zarządzanie kosztami to jeden z najtrudniejszych, a zarazem najważniejszych problemów polskiej ochrony zdrowia. W publikacji zdefiniowano zadania, jakie współcześnie stawiane są przed pielęgniarkami w tym zakre...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Studia z dziejów książki, bibliotek i prasy Przegląd badań za lata 2016–2018

Tematyka zawarta w artykułach jest bardzo różnorodna. Czytelnik znajdzie tu między innymi tekst opisujący rolę i znaczenie bibliotekarza w antycznych bibliotekach aleksandryjskich, artykuł o bibliotece pijarskiej szkoły wydziałowej w Łowiczu z 1...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!