0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Biznes lotniczy

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Adam Hoszman

  • Wydawca: Szkoła Główna Handlowa

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 30,80 zł
27,72 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Biznes lotniczy

Oddajemy w ręce Czytelników monografię prezentującą najważniejsze naszym zdaniem zagadnienia związane z funkcjonowaniem sektora lotniczego w ujęciu ekonomicznym i zarządczym. Treści zawarte w niniejszej książce są efektem badań naukowych prowadzonych przez autorów oraz ich doświadczeń we współpracy z szeregiem podmiotów działających na rynku transportu lotniczego, począwszy od organów regulacyjnych, przez zarządzających portami lotniczymi i przestrzenią powietrzną, aż po linie lotnicze. Dzięki takiemu połączeniu publikacja ma charakter nie tylko naukowy, lecz także praktyczny - wiele poruszanych w niej zagadnień dotyczy bowiem rozwiązań stosowanych w różnych obszarach funkcjonowania sektora lotniczego. Rozważania zawarte w niniejszej publikacji skupiają się przede wszystkim na zagadnieniach odnoszących się do rynku przewozów pasażerskich. Problematyka przewozu ładunków została celowo pominięta, ponieważ ze względu na swoją rozległość zasługuje na odrębną publikację. Omawiana problematyka została dobrana w taki sposób, aby naświetlić czytelnikom najważniejsze zagadnienia i przedstawić tym samym szeroki i aktualny obraz rynku transportu lotniczego oraz kontekst jego funkcjonowania zarówno w Polsce, jak i na świecie.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Adam Hoszman
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8030-335-5
  • Liczba stron: 199
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp

Dariusz Tłoczyński

1. Rynek usług transportu lotniczego

1.1. Wprowadzenie

1.2. Specyfika rynku usług transportu lotniczego

1.3. Polski rynek usług transportu lotniczego

1.4. Struktura podmiotowa i przedmiotowa rynku jako determinanta prowadzenia działalności operacyjnej w transporcie lotniczym

1.5. Podsumowanie

Bibliografia

 

Dominik Boniecki, Elżbieta Marciszewska

2. Liberalizacja, globalizacja, relacje kooperencyjne w transporcie lotniczym

2.1. Wprowadzenie

2.2. Relacje kooperencyjne w sektorze lotniczym

2.3. Rozwój umów joint venture na rynku lotniczym

2.4. Kooperencja w wielostronnych sojuszach lotniczych

2.4.1. Przypadki kooperencji w sojuszu Star Alliance

2.4.2. Przypadki kooperencji w sojuszu SkyTeam

2.4.3.     Przypadki kooperencji w sojuszu Oneworld

2.5. Podsumowanie

Bibliografia

 

Adam Hoszman

3. Ekonomika linii lotniczej

3.1. Wprowadzenie

3.2. Koszty, przychody i wynik finansowy

3.3. Przychody i koszty jednostkowe

3.3.1. Długookresowe tendencje zmian RASK i CASK i ich przyczyny

3.3.2. Yield

3.4. Wskaźniki load factor w przewozach pasażerskich i cargo

3.5. Zarządzanie przychodami i kosztami na poziomie strategii

3.5.1. Kluczowe determinanty kosztów

3.5.2. Stymulowanie przychodów

3.6. Podsumowanie

Bibliografia

 

Adam Hoszman, Paweł Zagrajek

4. Modele biznesowe linii lotniczych

4.1. Wprowadzenie

4.2. Systematyka i analiza modeli biznesowych wykorzystywanych na krótkim dystansie

4.2.1. Wybory w ramach komponentów tradycyjnego i niskokosztowego przewoźnika lotniczego

4.2.2. Wybory przewoźników niskokosztowych i ich konsekwencje

4.2.3. Przewaga kosztowa przewoźników niskokosztowych oraz różnice w przychodach w stosunku do linii tradycyjnych

4.3. Koncepcja przewoźnika niskokosztowego operującego na dalekim dystansie

4.3.1. Różnice o charakterze operacyjnym

4.3.2. Różnice o charakterze handlowym

4.3.3. Potencjał rozwoju światowych przewozów niskokosztowych

4.4. Podsumowanie

Bibliografia

 

Paweł Zagrajek

5. Planowanie operacyjne w przewoźniku lotniczym - wybrane elementy

5.1. Wprowadzenie

5.2. Planowanie floty

5.3. Planowanie siatki połączeń

5.4. Podsumowanie

Bibliografia

 

Adam Hoszman

6. Przychody linii lotniczych i revenue management

6.1. Wprowadzenie

6.2. Źródła przychodów linii lotniczych

6.2.1. Przychody taryfowe

6.2.2. Przychody dodatkowe

6.3. Przesłanki różnicowania cen

6.4. Revenue management w praktyce

6.4.1. Rola klas rezerwacyjnych i zarządzanie nimi

6.4.2. Znaczenie restrykcji taryfowych

6.4.3. Niedopasowanie podaży i popytu oraz jego skutki

6.5. Konkurencja ze strony przewoźników korzystających z VI wolności

6.6. Podsumowanie

Bibliografia

 

Adam Hoszman

7. Rola opłat lotniskowych w zarządzaniu portem lotniczym

7.1. Wprowadzenie

7.2. Regulacje dotyczące opłat lotniskowych

7.3. Typologia opłat lotniskowych i zasady ich ustalania

7.4. Zarządzanie strategiczne

7.5. Zarządzanie operacyjne

7.6. Podsumowanie

Bibliografia

 

Bartosz Stolarek

8. Bezpieczeństwo w transporcie lotniczym

8.1. Wprowadzenie

8.2. Ewolucja bezpieczeństwa w transporcie lotniczym

8.3. Transformacja w zakresie bezpieczeństwa w transporcie lotniczym

8.3.1. Wpływ procesów administracyjnych i organów odpowiedzialnych za ich kontrolę

8.3.2. Analiza kontroli bezpieczeństwa w portach lotniczych

8.3.3. Zmiany w postrzeganiu bezpieczeństwa przez pasażerów

8.4. Ekonomiczne skutki środków ochrony w portach lotniczych

8.4.1. Środki bezpieczeństwa a popyt w pasażerskim transporcie lotniczym

8.4.2. Złożoność systemu transportu towarów a zagrożenia w transporcie lotniczym

8.5. Podsumowanie

 

Bibliografia
Szybka wysyłka zamówień
Kup online i odbierz na uczelni

Inni Klienci oglądali również

26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Etat, biznes tradycyjny czy marketing sieciowy

Twoje obecne nastawienie do MLM ma swoje źródło w tym, co Ci na ten temat mówiono. Tylko czy to aby na pewno prawda? Jeśli Twoja wiedza pochodzi od osoby, która tylko powierzchownie zna temat (z “trzeciej ręki”),...
27,72 zł 30,80 zł
Do koszyka

Biznes cyfrowy. Technologie.Modele.Regulacje

Cyfryzacja i problematyka jej wpływu na przedsiębiorstwo są przedmiotem ożywionych debat zarówno w obszarze strategicznych oraz taktycznych, jak i operacyjnych decyzji w przedsiębiorstwach. Obecnie jest również przedmiotem dyskusji podcza...
91,80 zł 102,00 zł
Do koszyka

Postępowania i kontrole podatkowe. Prawa i obowiązki przedsiębiorców według Konstytucji biznesu

"Konstytucja biznesu z założenia ma w sposób całościowy i spójny regulować zasady wykonywania działalności gospodarczej w Polsce, a poprzez stworzenie korzystnych, przejrzystych i stabilnych warunków do prowadzenia tej działal...
41,30 zł 59,00 zł
Do koszyka

Liderki biznesu. Jak zwyciężać i zmieniać świat

Książka została napisana z inicjatywy Fundacji Liderek Biznesu. 13 historii napisanych na podstawie wywiadów z bohaterkami, polskimi bizneswoman. Poruszone są w niej kwestie: • partnerstwa w biznesie, • równowagi między życiem p...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Światowa Organizacja Handlu i Unia Europejska wobec nowych wyzwań we współczesnym biznesie międzynarodowym

Celem monografii jest przedstawienie Światowej Organizacji Handlu i Unii Europejskiej w warunkach nowych wyzwań współczesnego biznesu międzynarodowego.W perspektywie funkcjonowania WTO i Unii Europejskiej istotna jest potrzeba osłabi...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Diamenty Kobiecego Biznesu. Kobiety, którymi warto się inspirować

Na pozór różni je bardzo wiele. Wykształcenie, wiek, temperament, styl życia… Przede wszystkim zaś odmienne branże, w których funkcjonują, wielkość firmy czy doświadczenie. Jednak tym, co łączy bohaterki e-booka, któr...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!