0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Sprawdź

Żywienie kobiet w ciąży (Miękka)

Porady lekarzy i dietetyków.

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
29,00 zł
23,78 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 5,22 zł
Stan magazynowy:
Duża ilość
Wysyłka:
24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.
Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika.
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Cennik dostaw
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Dla zamówień od 199 zł oferujemy dostawę GRATIS!
Płatność elektroniczna
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty5,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie8,99 zł
Kurier Poczta Polska9,99 zł
Paczkomaty InPost9,99 zł
Kurier16,99zł
Odbiór w księgarni PWNGRATIS
Płatność za pobraniem
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty8,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie11,99 zł
Kurier Poczta Polska12,99 zł
Kurier19,99 zł
Dodaj do schowka

Żywienie kobiet w ciąży

Lekarze i dietetycy są zgodni co do tego, że brak dostatecznej liczby korzystnych składników w diecie zagraża zdrowiu nie tylko kobiety ciężarnej, lecz także oczekiwaneego przez nią dziecka. Jakie to składniki? Gdzie je można znaleźć? W jakich ilościach spożywać? Czy posiłki o różnorodnych smakach, upajające mocą zapachów i mieniące się bogactwem kolorów, zapewnią zdrowie przyszłej matce i jej nie narodzonemu dziecku? A może powinna ona jeszcze sięgnąć po suplementy? Jeśli tak, to kiedy? Przed ciążą, czy w czasie ciąży? A co z tyciem? Nie bać się nadwagi, czy też cały czas się pilnować? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć w tym poradniku. Przygotowali go specjaliści z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie. Poruszone problemy zainteresują zarówno kobiety ciężarne, jak i opiekujących się nimi lekarzy.

  • Kategorie:
    1. Medycyna »
    2. Ginekologia i położnictwo
    1. Poradniki medyczne »
    2. Diety
    1. Poradniki medyczne »
    2. Ciąża i poród
    1. Dla pacjenta »
    2. Diety
    1. Dla pacjenta »
    2. Ciąża i poród
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788320044157
  • EAN: 9788320044157
  • Liczba stron: 160
  • Wymiary: 14.0x20.0cm
  • Waga: 0.20kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Wprowadzenie
Znaczenie prawidłowego żywienia się kobiety podczas ciąży
Masa ciała matki przed ciążą i przyrost masy ciała matki podczas ciąży
Białko
Kwas foliowy
Witaminy antyoksydacyjne
Witamina A
Wapń
Żelazo
Cynk
Jod
Magnez
Nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 oraz izomery trans nienasyconych kwasów tłuszczowych
Ogólne zasady prawidłowego żywienia się kobiet
Dekalog prawidłowego żywienia się kobiety w okresie rozrodczym
1.             Dbaj o różnorodność spożywanych produktów
2.             Strzeż się nadwagi i otyłości, bądź aktywna ruchowo
3.             Produkty zbożowe powinny być dla Ciebie głównym źródłem kalorii
4.             Spożywaj codziennie 3 duże szklanki chudego mleka. Mleko można zastąpić jogurtem, kefirem a częściowo także serem
5.             Mięso spożywaj z umiarem
6.             Spożywaj codziennie dużo warzyw i owoców
7.             Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych, a także wszelkich produktów zawierających cholesterol
8.      Zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy
9.      Ograniczaj spożycie soli
10.  Unikaj alkoholu
Zasady żywienia kobiety ciężarnej w oparciu o 10 zasad zdrowego żywienia
1.      Dbaj o różnorodność spożywanych produktów
2.      Dbaj o prawidłowy przyrost masy ciała
3.      Produkty zbożowe powinny być dla Ciebie głównym źródłem kalorii 
4.      Spożywaj codziennie 3-4 duże szklanki chudego mleka
5.      Mięso spożywaj codziennie, ale z umiarem
6.      Spożywaj codziennie dużo warzyw i owoców
7.      Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych, a także wszelkich produktów zawierających cholesterol
8.      Zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy
9.      Ograniczaj spożycie soli
10.  Zrezygnuj z alkoholu. Ogranicz spożycie kawy i mocnej herbaty
     Najczęstsze pytania stawiane przez kobiety ciężarne
Dieta dla kobiet planujących macierzyństwo oraz dla kobiet w I trymestrze ciąży
Dieta dla kobiet w II i III trymestrze ciąży
Wybrane przepisy kulinarne
Potrawy z płatków owsianych
Surówki, sałatki i inne potrawy z warzyw i owoców
Dania z ryb
Piśmiennictwo

Polecamy

Tab1

    Recenzje

    Dodaj recenzję
    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
     
    Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
    Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.