0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU W POSZUKIWANIU NOWEGO PARADYGMATU

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2020

  • Redakcja naukowa: Piotr Płoszajski, Urszula Ornarowicz,

  • Wydawca: Szkoła Główna Handlowa

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 25,90 zł
23,31 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU W POSZUKIWANIU NOWEGO PARADYGMATU

Zagadnieniom współpracy w erze sieciowej i organicznie związanym z nią problemom społecznej odpowiedzialności jest poświęcony rozdział 7, autorstwa U. Ornarowicz. Autorka na podstawie studiów literaturowych i analizy studiów przypadków dotyczących wybranych form współpracy we współczesnej, usieciowionej gospodarce informacyjnej poszukuje odpowiedzi na pytanie: Czym jest ekonomia współpracy i w jakich relacjach pozostaje zakres jej nazwy z zakresem nazw bliskoznacznych, takich jak "ekonomia współtworzenia", "ekonomia dostępu", "ekonomia dzielenia się", "ekonomia współdzielenia", "ekonomia użytkowania" czy "ekonomia współużytkowania"? Podejmuje próbę budowania autorskiej koncepcji typologii różnych form społecznej współpracy. Korzystając ze źródeł literaturowych, wymienia cechy istotne usieciowionej gospodarki, a wśród nich współpracę w sieci, często przybierającą formę wspólnoty. Odwołując się do literatury, autorka charakteryzuje wspólnotę sieciową jako nowy typ zbiorowości społecznej - formę instytucjonalnej współpracy wykorzystującej technologie teleinformatyczne - a następnie buduje typologię wspólnot sieciowych. Uwzględniając dwa podstawowe kryteria, czyli fazy procesu gospodarczego (produkcji, wymiany i konsumpcji) i rodzaj współpracy między uczestnikami wspólnoty, wyróżnia sześć typów wspólnot, a następnie wspólnotę każdego typu charakteryzuje, podaje jej przykłady i określa jej cechy istotne. Ze względu na podobieństwo cech grupuje wspólnoty i opisuje w postaci pięciu modeli. Tabelaryczny opis każdego z modeli uwzględnia po trzy przykłady wspólnot, które są podstawą owego opisu (konstytuują go i uzasadniają), a także ich cechy-zdarzenia dynamiczne, które składają się na splot działań złożonych, określanych jako współpraca. Do owych cech-zdarzeń należą: współtworzenie, współużytkowanie, wspieranie, dzielenie się, wymiana, dostęp (wirtualny lub realny) oraz posługiwanie się instytucją własności (własność prywatna lub współwłasność). Porównanie cech przypisanych poszczególnym modelom pozwala autorce na zdefiniowanie ogólnie rozumianej ekonomii współpracy i wskazanie jej cech istotnych, takich jak dostęp wirtualny lub realny i dzielenie się. O szczegółowych formach tej współpracy przesądzają dodatkowe cechy, do których należą współtworzenie lub współużytkowanie, występujące oddzielnie lub razem. Tym samym autorka określa relacje między zakresami nazw: "ekonomia współpracy", "ekonomia dostępu", "ekonomia dzielenia się", "ekonomia współtworzenia" i "ekonomia współużytkowania". Zagadnienia społeczności sieciowych włącza do rozważań nad działaniami biznesu i jego społeczną odpowiedzialnością, wskazując na wynikające z owego "usieciowienia" zmiany w sposobie postrzegania tej odpowiedzialności. Zmiany te zalicza do jednego z trzech obszarów, do których należą: 1) nowe wartości ekonomiczne i pozaekonomiczne dla konsumenta, dostawcy, przedsiębiorstwa, regionu lub kraju, 2) skutki społeczne, 3) skutki środowiskowe. Rodzaj i znaczenie tak kwalifikowanych zmian uzależnia od formy współpracy między uczestnikami wspólnoty.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Piotr Płoszajski, Urszula Ornarowicz,
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8030-408-6
  • ISBN druku: 978-83-8030-408-6
  • Liczba stron: 183
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp

Maria Aluchna

Poza tradycyjną CSR. Organizacyjny i instytucjonalny kontekst społecznej odpowiedzialności biznesu

1.1. Motywy realizacji CSR

1.2. Zakres realizacji CSR

1.3. Instytucjonalny kontekst realizacji CSR

1.4. Organizacyjny kontekst realizacji CSR

 

Maria Roszkowska-Menkes

CSR w ruinie? Oko w oko z krytyką koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu

2.1. CSR = bałagan

2.2. CSR = antykapitalistyczna ideologia

2.3. CSR = kłamstwo

2.4. CSR = inkrementalne zmiany

2.5. CSR = wspólna wartość?

 

Justyna Szumniak-Samolej

Zastosowanie metody design thinking w procesie tworzenia i skalowania przedsiębiorstwa pozytywnego wpływu

3.1. Design thinking

3.2. Przedsiębiorstwo pozytywnego wpływu i przedsiębiorstwo społeczne

3.3. Trzy fazy tworzenia przedsiębiorstwa społecznego

3.4. Testowanie pomysłu na przedsiębiorstwo społeczne (faza I)

3.4.1. Zidentyfikowanie problemu społecznego oraz zdefiniowanie proponowanego rozwiązania (faza I, etap 1)

3.4.2. Określenie kryteriów efektywności (faza I, etap 2)

3.4.3. Określenie i segmentacja grupy docelowej (faza I, etap 3)

3.4.4. Zrozumienie beneficjentów (faza I, etap 4)

3.4.5. Analiza najbardziej konkurencyjnej opcji alternatywnej (faza I, etap 5)

3.4.6. Identyfikacja rzeczywistości operacyjnej (faza I, etap 6)

3.4.7. Analiza otoczenia społeczno-politycznego - interesariusze (faza I, etap 7)

3.4.8. Opracowanie schematu koncepcji biznesowej (faza I, etap 8)

3.5. Planowanie (faza II)

3.5.1. Tworzenie schematu docelowego i skalowanie zakresu działalności (faza II, etap 1)

3.5.2. Kwantyfikacja zadań do wykonania - identyfikacja kosztów operacyjnych i kosztów środków trwałych (faza II, etap 2)

3.5.3. Formalizacja założeń i ustalenie głównych punktów kontrolnych (faza II, etap 3)

3.6. Wdrożenie i skalowanie (faza III)

3.6.1. Wdrożenie projektu (faza III, etap 1)

3.6.2. Zarządzanie sukcesami i porażkami (faza III, etap 2)

3.6.3. Skalowanie przedsięwzięcia (faza III, etap 3)

 

Grażyna Aniszewska-Banaś

Przyszłość CSR skierowanej do pracowników - potrzeba spójności i zmiany wartości?

4.1. Nowe pokolenia na rynku pracy

4.2. Kultura organizacyjna w oczach różnych generacji

4.3. Artefakty kulturowe oraz oferta dla pracowników

4.4. Rola norm i wartości w kulturze organizacyjnej

4.5. Relacje z przełożonymi

4.6. CSR w systemach organizacji, czyli tworzenie warunków do realizacji nowych wartości

 

Mikołaj Pindelski

Problemy odpowiedzialności społecznej i etyki w automatyzacji i autonomizacji w biznesie

5.1. Automatyzacja a autonomizacja systemów

5.2. Automatyzacja i autonomizacja w biznesie

5.3. W kierunku systemów autonomicznych

5.4. Automatyzacja i autonomizacja przekazu emocji

5.5. Problemy odpowiedzialności społecznej zautomatyzowanych i zautonomizowanych systemów

5.6. Post work society - nowe bezrobocie

5.7. Post labour economy - nowa redystrybucja dochodów

5.8. Wpływ automatyzacji i autonomizacji na zachowania oraz relacje międzyludzkie

5.9. Pomyłki, błędy i odpowiedzialność

5.10. Zabezpieczenia systemów automatycznych i autonomicznych

 

Rafał Mrówka

Design thinking a sukces budowany u podstaw piramidy dochodowej

6.1. Narodziny koncepcji sukcesu budowanego u podstaw piramidy dochodowej i jej znaczenie

6.2. Krytyka założeń modelu

6.3. Nowa perspektywa - w kierunku zaangażowania

6.4. BOP 2.0 - w kierunku wykorzystania design thinking

 

Urszula Ornarowicz

Od wspólnot sieciowych i ekonomii współpracy do społecznej odpowiedzialności biznesu

7.1. Ekonomia współpracy w usieciowionej gospodarce informacyjnej

7.2. Mimo rozproszenia - wspólnota. Wspólnota sieciowa

7.3. Z perspektywy wspólnoty sieciowej: współpraca, dostęp, współtworzenie czy współużytkowanie?

7.3.1. Wspólnoty sieciowe zintegrowane w sferze tworzenia (produkcji), wymiany i konsumpcji - współtworzenie i współużytkowanie

7.3.2. Wspólnoty sieciowe w sferze tworzenia (produkcji) - współtworzenie i wspieranie projektów

7.3.3. Wspólnoty sieciowe w sferze wymiany - dzielenie się własnością i jej wymiana

7.3.4. Wspólnoty sieciowe w sferze wymiany - dzielenie się własnością i jej nieodpłatne przekazanie

7.3.5. Wspólnoty sieciowe w sferze wymiany i konsumpcji - dzielenie się dostępem do wolnej przestrzeni i jej współużytkowanie/równoczesne użytkowanie

7.3.6. Wspólnoty sieciowe w sferze wymiany i konsumpcji - dzielenie się prawem do czasowego korzystania z miejsca zakwaterowania lub rzeczy, czasowe ich współużytkowanie

7.4. Modele sieciowych społeczności współpracy - ekonomia współtworzenia i współużytkowania jako szczególne przypadki ekonomii współpracy

7.5. Sieciowe społeczności współpracy w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu

Inni Klienci oglądali również

4,04 zł 4,49 zł
Do koszyka

Nowy Rok

„Nowy Rok” to utwór autorstwa Bolesława Prusa, jednego z najwybitniejszych przedstawicieli polskiej literatury pozytywizmu i współtwórcy realizmu.“?Onegdaj był wielki ruch w Warszawie...
30,24 zł 33,60 zł
Do koszyka

Nowe przestrzenie. Szkice o namiętności

Omawiana książka to nie konstrukcja licząca trzynaście rozdziałów, ale jakby droga krzyżowa trzynastu stacji namiętności, na której Autor daje głos postaciom tak różnym (zda się...), jak Racine, Descartes, Norwid, Novalis, Słowacki...
20,70 zł 23,00 zł
Do koszyka

W poszukiwaniu własnego głosu

Jest to praca stanowiąca dowód biegłej orientacji Autorki w prowadzaniu naukowych badań literaturoznawczych, umiejętności dokonywania trafnych analiz utworów literackich oraz konstruowania logicznych i przekonujących wniosków. Pod...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Nowy Świat

Sky, Estra i Maroon to przyjaciele, którzy osieroceni po buncie maszyn, dorastają razem w Kolebce, osobliwym domu dziecka rządzonym przez tak zwanych Rodziców. Przy pierwszej sposobności uciekają i ukrywają się wśród im podobnyc...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Nowa historia ewolucji człowieka

Dlaczego spośród kilkunastu żyjących niegdyś gatunków hominidów przetrwał właśnie homo sapiens? Co właściwie tak mocno odróżnia nas od wszystkich innych istot z którymi dzielimy planetę? Kiedy i jak doszło do tego odr...
24,30 zł 27,00 zł
Do koszyka

Nowy dom

Nawet czas nie jest w stanie osłabić prawdziwej miłościDorastanie w okupowanej Warszawie skutecznie zahartowało Teresę, która walczyła wówczas w szeregach AK. Z dawnych czasów pozostały jej dwie rzeczy: przekonanie, że ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!