0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Rynek usług szkoleniowych w Polsce

(eBook)

Uwarunkowania – modele – implikacje

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Alicja Winnicka-Wejs

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 33,00 zł
29,70 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Rynek usług szkoleniowych w Polsce

Przedmiot rozważań ujęto w pięciu rozdziałach. W rozdziale pierwszym dokonano eksplikacji podstawowych pojęć związanych ze szkoleniami. Szkolenie przedstawiono jako przedmiot zainteresowania różnych dyscyplin naukowych, ujęty na tle wybranych współczesnych koncepcji, nurtów i metod zarządzania, a także z perspektywy organizacji i gospodarki. W rozdziale drugim omówiono pojęcie rynku usług szkoleniowych oraz jego elementów. Zaprezentowano rynek w aspektach: podmiotowym, przedmiotowym, przestrzennym i czasowym, dokonując typologii podmiotów oferujących szkolenia, a także indywidualnych i instytucjonalnych odbiorców usług szkoleniowych. Wskazano zalety i wady rozwiązań modelu rynkowego na tle pozostałych – korporacyjnego i państwowego. Rozdział trzeci dotyczy rozwoju rynku usług szkoleniowych w Polsce w perspektywie historycznej. W rozdziale czwartym określono i scharakteryzowano główne determinanty rozwoju współczesnego rynku usług szkoleniowych w Polsce: uwarunkowania egzogeniczne (w otoczeniu), uwarunkowania endogeniczne (organizacyjne), uwarunkowania indywidualne (dotyczące pracownika/beneficjenta szkoleń). Ostatni, piąty rozdział zawiera wyniki badania empirycznego dotyczącego głównych determinant rozwoju rynku usług szkoleniowych w Polsce, percepcji funkcjonowania poszczególnych jego elementów, transparentności, trendów, popytu i podaży, ryzyka konkurencji, kluczowych problemów oraz wyzwań stojących przed branżą szkoleniową. Niniejsza monografia jest w polskiej literaturze pierwszą próbą kompleksowej charakterystyki rynku usług szkoleniowych w Polsce i usystematyzowania dotychczasowego dorobku naukowo-badawczego w tym zakresie. Zaproponowane treści, autorski model badawczy, wyniki badań własnych stanowią oryginalny wkład Autorki we wzbogacenie wiedzy na temat rynku usług szkoleniowych w Polsce, jego uwarunkowań i pożądanego modelu funkcjonowania.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-509-8
  • ISBN druku: 978-83-7875-508-1
  • Liczba stron: 322
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9
Rozdział 1
ISTOTA I ZNACZENIE SZKOLEŃ – EKSPLIKACJA POJĘĆ	17
1.1. Szkolenia jako przedmiot zainteresowania różnych dyscyplin naukowych	17
1.1.1. Andragogika jako nauka o kształceniu dorosłych	17
1.1.2. Psychologia kształcenia	19
1.1.3. Ekonomiczny kontekst szkolenia w teorii kapitału ludzkiego	21
1.1.4. Szkolenia w aspekcie zarządzania		25
1.2. Szkolenia z perspektywy organizacji	31
1.2.1. Szkolenie jako instrument rozwoju kapitału ludzkiego	31
1.2.2. Szkolenie jako rodzaj inwestycji niematerialnej	37
1.2.3. Szkolenie jako narzędzie rozwoju kompetencji	40
1.2.4. Szkolenia a doskonalenie i kształcenie zawodowe	43
1.3. Szkolenia z perspektywy gospodarki	47
1.3.1. Szkolenia jako narzędzie aktywnej polityki rynku pracy	47
1.3.2. Szkolenia a przewaga konkurencyjna 	49
1.3.3. Szkolenia w gospodarce opartej na wiedzy	51
1.3.4. Idea uczenia się przez całe życie	55
1.4. Konkluzje	56
Rozdział 2
RYNEK USŁUG SZKOLENIOWYCH – ELEMENTY I MODELE	59
2.1. Istota rynku usług szkoleniowych	59
2.1.1. Pojęcie rynku usług szkoleniowych	59
2.1.2.Rynek w aspektach: podmiotowym, przedmiotowym, przestrzennym i czasowym	61
2.2. Podaż usług szkoleniowych	64
2.2.1. Typy podmiotów oferujących szkolenia	64
2.2.2. Usługi szkoleniowe jako przedmiot transakcji	70
2.3. Popyt na szkolenia	76
2.3.1. Segmentacja instytucjonalnych odbiorców usług szkoleniowych	78
2.3.2. Typologia indywidualnych beneficjentów szkoleń i ich charakterystyka 	79
2.4. Standardy jakości w działalności szkoleniowej	83
2.5. Model rynkowy na tle pozostałych modeli	88
2.5.1. Model rynkowy	89
2.5.2. Model korporacyjny	91
2.5.3. Model państwowy	93
2.5.4. Zalety oraz wady modeli: rynkowego, korporacyjnego i państwowego	95
2.6. Konkluzje	97
Rozdział 3
ETAPY ROZWOJU RYNKU USŁUG SZKOLENIOWYCH W POLSCE	100
3.1. Oświata dorosłych w okresach: zaborów i międzywojennym	100
3.2. Rozwój edukacji dorosłych po II wojnie światowej do 1989 r.	103
3.3. Powstanie rynku szkoleń w 1989 r. i jego rozwój do 2004 r.	105
3.4. Zmiany na rynku usług szkoleniowych po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej (2004-2013)	111
3.5. Rynek usług rozwojowych w nowej perspektywie finansowej Funduszy Europejskich (2014-2020)	121
3.6. Charakterystyka firm szkoleniowych i ich ofert w latach 2004-2017	124
3.7. Trendy zmian w szkoleniu ustawicznym w Polsce w latach 2005-2015	135
3.8. Konkluzje	148
Rozdział 4
UWARUNKOWANIA WSPÓŁCZESNEGO RYNKU USŁUG SZKOLENIOWYCH W POLSCE	153
4.1. Uwarunkowania egzogeniczne (w otoczeniu)	155
4.1.1. Uwarunkowania ekonomiczne	155
4.1.2. Uwarunkowania społeczne	166
4.1.3. Uwarunkowania polityczne	171
4.1.4. Uwarunkowania prawne	177
4.2. Uwarunkowania endogeniczne (organizacyjne)	183
4.2.1. Strategie ogólne, personalne i plany rozwojowe pracodawców	183
4.2.2. Kultury organizacyjne 	188
4.2.3. Struktury organizacyjne i modele orientacji szkoleniowej	191
4.2.4. Profil działalności i wielkość organizacji	194
4.2.5. Sytuacja finansowa	197
4.2.6. Potencjał konkurencyjny firm szkoleniowych	198
4.3. Uwarunkowania indywidualne	200
4.3.1. Determinanty indywidualnych wyborów beneficjentów szkoleń	200
4.3.2. Aspiracje edukacyjne Polaków	204
4.4. Konkluzje	207
Rozdział 5
RYNEK USŁUG SZKOLENIOWYCH W POLSCE – WYNIKI BADANIA EMPIRYCZNEGO	210
5.1. Opis metodyki prowadzenia badań	210
5.2. Charakterystyka populacji oraz próby	211
5.3. Wyniki badania empirycznego	215
5.3.1. Główne determinanty rozwoju rynku szkoleń w Polsce	215
5.3.2. Percepcja funkcjonowania rynku szkoleń w Polsce	216
5.3.3. Transparentność rynku szkoleń	218
5.3.4. Trendy związane z przeobrażeniami na rynku szkoleń	220
5.3.5. Generowanie popytu na szkolenia w Polsce	222
5.3.6. Charakterystyka podaży usług szkoleniowych	226
5.3.7. Ryzyko konkurencji na rynku szkoleń w Polsce	228
5.3.8. Kluczowe problemy i wyzwania w branży szkoleniowej	231
5.3.9. Analiza wybranych zależności	234
5.3.10. Statystyczna analiza determinant pożądanego modelu funkcjonowania rynku szkoleń w Polsce	242
5.4. Implikacje dla teorii i praktyki	251
5.5. Konkluzje	259
Zakończenie	263
Bibliografia	267
Spis rysunków	309
Spis tabel	310
Aneks – ankieta badawcza	315

Inni Klienci oglądali również

17,10 zł 19,00 zł
Do koszyka

Ekwiwalencja w międzynarodowych badaniach rynku

W rozdziale I zdefiniowano pojęcie „badań rynku”, charakteryzując ich międzynarodowy wymiar i wskazując na konsekwencje, z jakimi badacz musi się liczyć, realizując badania w wielu krajach. Omówiono procedurę międzynarodowych badań r...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Rynek pracy w procesie przekształceń państwa socjalnego we współczesnych Niemczech

Cechą charakterystyczną nowego trendu w polityce społecznej jest przeniesieni punktu ciężkości z socjalnych uprawnień jednostki na jej socjalne zobowiązania. Znajduje to odzwierciedlenie przede wszystkim w koncepcji aktywnej polityki rynku pracy, kt&oa...
49,50 zł 55,00 zł
Do koszyka

Rynek pracy w Polsce i w Unii Europejskiej

Celem książki jest służenie pomocą przede wszystkim studentom, interesującym się szeroko rozumianą problematyką rynku pracy. Może ona pozwolić im zrozumieć skomplikowanie współczesnych zasad rządzących rynkiem pracy nie tylko po to, by zdobyć...
15,30 zł 17,00 zł
Do koszyka

Kultura organizacyjna w Polsce i Korei Południowej oraz jej kreowanie poprzez politykę kadrową

Polityka kadrowa ma priorytetowe znaczenie w każdej firmie. Właśnie od zatrudnionych osób, od kadry, zależy, czy dana organizacja będzie się prężnie rozwijała i stanowiła konkurencję dla wszystkich innych funkcjonujących na tym samym rynku os&oa...
99,00 zł 110,00 zł
Do koszyka

Wykładnia prounijna Naczelnego Sądu Administracyjnego w zakresie przepisów dotyczących podatku od towarów i usług

W publikacja przedstawiono, w jaki sposób i z jakim skutkiem Naczelny Sąd Administracyjny zapewnia efektywność prawa unijnego, realizując obowiązek wykładni zgodnej przy rozstrzyganiu spraw w zakresie krajowego podatku od towarów i usług,...
44,80 zł 64,00 zł
Do koszyka

Krótkookresowy wpływ rekomendacji na rynek giełdowy w Polsce

Co sprawia, że ceny papierów wartościowych reagują na wydanie rekomendacji? Co wpływa na to, że niektóre rekomendacje oddziałują na ceny akcji mocniej od innych? Odpowiedzi na te pytania tworzą cenną wiedzę, która może przyczynić s...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!