Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Co sprawia, że ceny papierów wartościowych reagują na wydanie rekomendacji? Co wpływa na to, że niektóre rekomendacje oddziałują na ceny akcji mocniej od innych? Odpowiedzi na te pytania tworzą cenną wiedzę, która może przyczynić się do trafniejszych decyzji inwestycyjnych. Siła oddziaływania rekomendacji na zmiany wartości spółek zależy od wielu czynników, przykładowo: od zawartości informacyjnej raportów, cech analityków i domów maklerskich, upowszechnienia rekomendacji czy też ogólnej sytuacji rynkowej. W książce zostały zaprezentowane wyniki pierwszych w Polsce badań empirycznych nad czynnikami kształtującymi siłę oddziaływania rekomendacji na zmiany cen walorów na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wnioski płynące z badań stanowią źródło wiedzy zarówno dla badaczy, jak i praktyków: doradców inwestycyjnych, maklerów oraz inwestorów. Książka jest też przydatną lekturą uzupełniającą dla słuchaczy studiów ekonomicznych. dr Paweł Mielcarz jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Katedry Finansów Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. W pracy naukowej i dydaktycznej zajmuje się głównie problematyką zarządzania wartością przedsiębiorstw, wyceną podmiotów gospodarczych, projektów inwestycyjnych oraz opcji realnych. Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu artykułów, w tym artykułów w czasopismach z listy JCR, oraz książki „Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstw”. Współpracuje z kilkoma europejskimi uczelniami (stale z ESSCA, École de Management, University of Porto), w których prowadzi zajęcia z zakresu wyceny oraz fuzji i przejęć. Jest autorem wielu ekspertyz i opinii wykonanych na zlecenie podmiotów komercyjnych, instytucji rządowych oraz organów nadzoru finansowego i wymiaru sprawiedliwości.
Wprowadzenie 7 Rozdział 1. Krótkookresowe oddziaływanie rekomendacji na wartość spółek – przegląd literatury przedmiotu 17 1.1. Wydanie rekomendacji a krótkookresowa reakcja rynkowa 18 1.2. Upowszechnienie rekomendacji a reakcja rynkowa 27 1.3. Przegląd badań portfelowych w zakresie oddziaływania rekomendacji 30 1.4. Krótkookresowe oddziaływanie rekomendacji na rynku polskim 34 Rozdział 2. Krótkookresowe oddziaływanie rekomendacji na GPW – wyniki analizy zdarzeń 41 2.1. Próba badawcza i zastosowana metodyka 41 2.2. Oddziaływanie rekomendacji pozytywnych 48 2.3. Oddziaływanie rekomendacji negatywnych 56 2.4. Oddziaływanie rekomendacji neutralnych 65 Rozdział 3. Reakcja rynkowa a podstawowe cechy rekomendacji i rekomendowanych podmiotów 73 3.1. Charakterystyka zmiennych 73 3.2. Wyniki badań 76 Rozdział 4. Wpływ zawartości raportów na siłę oddziaływania rekomendacji 83 4.1. Jakościowe cechy raportu a reakcja rynków akcji 84 4.1.1. Długość raportu a reakcja rynkowa cen akcji 88 4.1.2. Nasycenie raportu elementami graficznymi a reakcja rynkowa cen akcji 94 4.1.3. Ton raportu a reakcja rynkowa cen akcji 100 4.2. Zastosowane metody wyceny a reakcja rynkowa 108 Rozdział 5. Wpływ cech podmiotów oraz analityków na siłę oddziaływania rekomendacji 115 5.1. Kwalifikacje analityka przygotowującego rekomendację a reakcja rynkowa 116 5.2. Charakter domu maklerskiego a reakcja rynkowa 125 Rozdział 6. Wpływ czynników pozainformacyjnych na siłę oddziaływania rekomendacji 133 6.1. Upowszechnienie rekomendacji wśród klientów domów maklerskich a oddziaływanie rekomendacji 134 6.2. Upowszechnienia zewnętrzne a oddziaływanie rekomendacji 144 6.3. Nastroje rynkowe a oddziaływanie rekomendacji 152 6.4. Potencjał rekomendowanych spółek a oddziaływanie rekomendacji 158 Podsumowanie 167 Bibliografia 173 Spis tabel 183 Spis wykresów 185