0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Projakościowe zarządzanie w organizacjach ochrony zdrowia

(eBook)

Diagnoza i kierunki doskonalenia

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Ewa Czyż-Gwiazda, Krystyna Lisiecka, Mira Lisiecka-Biełanowicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 17,00 zł
15,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Projakościowe zarządzanie w organizacjach ochrony zdrowia

Celem niniejszej pracy jest próba diagnozy stanu zarządzania jakością usług zdrowotnych na przykładzie wybranych organizacji lecznictwa zamkniętego, a także wskazanie sposobów i możliwości poprawy oraz doskonalenia procesów zarządzania jakością usług zdrowotnych w organizacjach tego typu. Podstawą takich działań powinien być pomiar świadczonych usług w ujęciu procesowym. Praca ma charakter teoretyczno-badawczy. Strukturę pracy tworzą cztery rozdziały. W rozdziale pierwszym zaprezentowano zamierzenia zmian organizacyjnych w systemie ochrony zdrowia. Rozważania rozpoczęto od zdefiniowania i przybliżenia kategorii systemu ochrony zdrowia, jego elementów, interesariuszy. Scharakteryzowano strukturę organizacyjną i ekonomiczną systemu ochrony zdrowia w Polsce oraz przedstawiono założenia opieki koordynowanej i usieciowienia szpitali jako sposobów na poprawę jakości świadczeń zdrowotnych. Sformułowano priorytety systemu ochrony zdrowia w zakresie pomiaru jakości usług zdrowotnych. W rozdziale drugim uwaga została skoncentrowana na problematyce pomiaru jakości świadczeń zdrowotnych w podmiotach leczniczych, w tym na minimalizacji zdarzeń niepożądanych. Rozdział trzeci zawiera charakterystykę modelu doskonałości EFQM (European Foundation for Quality Management), jego obszarów, kryteriów i podkryteriów, który stał się kanwą oceny poziomu dojrzałości projakościowego systemu zarządzania w wybranych podmiotach leczniczych. W rozdziale czwartym zaprezentowano zjawisko certyfikacji podmiotów leczniczych na zgodność z normą ISO 9001.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-389-6
  • ISBN druku: 978-83-7875-388-9
  • Liczba stron: 188
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9
Rozdział 1
Zamierzenia zmian organizacyjnych w systemie ochrony zdrowia. Kontekst badań
1.1. System ochrony zdrowia – specyfika, interesariusze i obszary aktywności	13
1.2. Projektowanie strategicznych kierunków zmian logiki systemu ochrony zdrowia w kraju	26
1.2.1. Struktura organizacyjna i ekonomiczna systemu ochrony zdrowia oraz planowane zmiany	26
1.2.2. Opieka koordynowana sposobem poprawy jakości świadczeń zdrowotnych	38
1.2.3. Usieciowienie szpitali	41
1.3. Priorytety systemu ochrony zdrowia w zakresie poziomu jakości świadczeń zdrowotnych – rozwiązania strukturalne	44
1.3.1. Normalizacja, akredytacja i certyfikacja na rzecz jakości świadczeń zdrowotnych w placówkach ochrony zdrowia	44
1.3.2. O systemie autoryzacji oraz o Agencji ds. Jakości Opieki Zdrowotnej i Bezpieczeństwa Pacjenta	47
Rozdział 2
Pomiar jakości świadczeń zdrowotnych podstawą doskonalenia projakościowego zarządzania w podmiotach leczniczych
2.1. Problematyka mierzenia jakości świadczeń w placówkach ochrony zdrowia	53
2.2. Minimalizacja zdarzeń niepożądanych w procesie pomiaru jakości świadczeń zdrowotnych w podmiotach leczniczych	60
2.3. Pomiar wyników organizacyjnych w podmiotach leczniczych w świetle badań własnych	70
2.3.1. Charakterystyka prowadzonych badań	70
2.3.2. Identyfikacja miar wyników organizacyjnych w podmiotach leczniczych. Studia przypadków	72
2.3.3. Ocena systemu pomiaru wyników w placówkach ochrony zdrowia. Wyniki badań ankietowych	91
2.2.4. Wielowymiarowa ocena dokonań podmiotu leczniczego. Propozycja zestawu miar	96
Rozdział 3
Ocena poziomu dojrzałości systemu zarządzania w podmiotach leczniczych według metodyki EFQM
3.1. Charakterystyka Modelu Doskonałości EFQM	99
3.1.1. Doskonałość organizacyjna – tło teoretyczne	102
3.1.2. Proces oceny systemu zarządzania organizacją	103
3.2. Metodyka badań – omówienie	105
3.2.1. Kryteria doskonałości organizacyjnej według Modelu Doskonałości EFQM	105
3.2.2. Procedura badań	107
3.3. Poziom dojrzałości systemu zarządzania w badanych organizacjach ochrony zdrowia – wyniki badań	108
3.3.1. Stopień dojrzałości systemu zarządzania w badanych organizacjach ochrony zdrowia – publicznych i niepublicznych	111
Rozdział 4
Regulacje normalizacyjne w zakresie projakościowego doskonalenia zarządzania w podmiotach leczniczych
4.1. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009 oraz normy PN-EN ISO 9001:2015 jako podstawa certyfikacji systemu zarządzania jakością	114
4.2. Analiza porównawcza wymagań dla podmiotów leczniczych według wymagań normy PN-EN ISO 9001 i standardów akredytacyjnych CMJ	124
4.2.1. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009. Rozdział 4 – Systemy zarządzania jakością	124
4.2.2. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009. Rozdział 5 – Odpowiedzialność kierownictwa	128
4.2.3. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009. Rozdział 6 – Zarządzanie zasobami	132
4.2.4. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009. Rozdział 7 – Realizacja wyrobu	135
4.2.5. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009. Rozdział 8 – Pomiary, analiza, doskonalenie	146
4.3. Standardy akredytacyjne CMJ a norma PN-EN ISO 9001 – analiza porównawcza	152
Podsumowanie	163
Bibliografia	167
Spis rysunków	175
Spis tabel	177
Załącznik
1. Kwestionariusz ankiety – miary	179
2. Kwestionariusz ankiety – EFQM	182
3. Okołooperacyjna Karta Kontrolna WHO	188

Inni Klienci oglądali również

24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Ochrona dziedzictwa kulturalnego i naturalnego. Perspektywa prawna i kryminologiczna

Prezentowana książka stanowi cenne kompendium wiedzy na temat prawnej i kryminologicznej ochrony dziedzictwa kulturalnego i naturalnego. Niepodważalnym atutem opracowania jest ukazanie zależności istniejących pomiędzy tymi dwiema kategoriami dó...
45,00 zł 50,00 zł
Do koszyka

Promocja zdrowia dziś i perspektywy jej rozwoju w Europie

Rozwój promocji zdrowia jako integralnej części zdrowia publicznego poszedł w Europie tak daleko, iż wymaga on znacznie większej niż dotychczas uwagi. Podstawy promocji zdrowia zostały już wielokrotnie publikowane w różnych monografiach i...
19,31 zł 21,45 zł
Do koszyka

Zarządzanie kontraktem psychologicznym w polskiej kulturze organizacyjnej

Monografia stanowi wkład w uporządkowanie i poszerzenie wiedzy w obszarze pojęcia kontraktu psychologicznego oraz zarządzania tym kontraktem w organizacjach. Zaprezentowane wyniki badań to pierwszy krok w kierunku określenia, zbadania i zaproponowania ...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji polskiej i brytyjskiej

Ilekroć zdarza się nam rozmawiać z nauczycielami, którzy pracują z uczniami z różnego rodzaju dysfunkcjami, zawsze zastanawiamy się nad filozofią podejścia do takich osób, nad naszym do nich stosunkiem, nad sposobem ich traktowania...
145,80 zł 162,00 zł
Do koszyka

Ochrona strony słabszej stosunku prawnego. Księga jubileuszowa ofiarowana Profesorowi Adamowi Zielińskiemu

"Wszechstronny dorobek naukowy Jubilata oraz Jego bujna przeszłość w różnych organach zarówno stosowania, jak i tworzenia prawa sprawiają, że na rzucone hasło odpowiedziano zewsząd. Księga pamiątkowa złożona z powstałych opracowań ni...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!