0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 11

(eBook)

Człowiek z niepełnosprawnością w przestrzeni społecznej

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Zenon Gajdzica

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 29,80 zł
26,82 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 11

Świat jest pełen barier ograniczających realizację zamierzeń każdego człowieka.

Osoby, które w życiu nie doświadczyły niepełnosprawności osobiście lub nie zetknęły się z nią w relacjach z najbliższymi czy nie napotkały jej na swojej drodze zawodowej, zwykle nie są wstanie racjonalnie postrzegać trudności piętrzących się przed ludźmi z niepełnosprawnością. Często ograniczenia związane z niepełnosprawnością postrzegają przez pryzmat migawek medialnych, koncentrujących się na tym, co widoczne i mierzalne. Tymczasem istnieje wiele ograniczeń powstałych na skutek relacji, stereotypów czy niedoskonałych rozwiązań prawnych. Są one szczególnie widoczne w analizie sytuacji społecznej osób pozostających w centrum zainteresowania niniejszego tomu. Są to problemy związane z postawą wobec inności, bariery edukacyjne, zawodowe, prawne, a także te związane z życiem codziennym (chociażby skromne zasoby ekonomiczne czy niedocenianie możliwości wykonywania prostych czynności samoobsługowych). Jednym z celów tomu jest rozpatrzenie niektórych utrudnień, z którymi spotykają się osoby z niepełnosprawnością oraz ich najbliżsi – począwszy od tych ukonstytuowanych na organizacji życia społecznego (wyprowadzonych z uznanych teorii socjologicznych), a skończywszy na tych najbardziej przyziemnych, odnoszonych do jednostkowych, indywidualnych zdarzeń. Niektóre z nich są osadzone w zdarzeniach głęboko traumatycznych, inne wynikają z sytuacji mało istotnych.

Jedne kojarzą się z działaniem zinstytucjonalizowanym, planowym i przewidywalnym, a inne ze zdarzeniami przypadkowymi.

Kontynuacją tej problematyki jest zagadnienie zasobów własnych (często utożsamianych z kompetencjami), umożliwiających pokonywanie wymienionych barier oraz kwestie wsparcia udzielanego przez szeroko pojęte instytucje społeczne.

Treści oddanego czytelnikowi – już jedenastego – tomu serii Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych – pozostają właśnie w kręgu tej tematyki. Całość opracowania została podzielona na cztery części. Kategorią przewodnią pierwszej są przeżycia traumatyczne, w drugiej Czytelnik odnajdzie zagadnienia związane z postawami społecznymi wobec osób z niepełnosprawnością oraz ich planami życiowymi. Kolejna grupa tekstów umieszczonych w części trzeciej obejmuje zagadnienia kompetencji społecznych, wsparcia oraz innych uwarunkowań funkcjonowania osób niepełnosprawnych.

W części ostatniej zostały opisane kanadyjskie i francuskie doświadczenia w zakresie edukacji uczniów z niepełnosprawnością oraz czeskie przemiany w kształceniu pedagogów specjalnych na przykładzie Uniwersytetu Ostrawskiego, a także proces reformowania domów opieki społecznej na terenie Słowacji.

W imieniu kolegium redakcyjnego serii pragnę podziękować Autorom poszczególnych tekstów, a szczególne podziękowania kieruję w stronę Recenzenta tomu Pani prof. US, dr hab. Teresy Żołkowskiej, za niezwykle merytoryczną, a zarazem życzliwą ocenę treści.

Zenon Gajdzica

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja »
    3. Pedagogika specjalna
  • Redakcja: Zenon Gajdzica
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-227-9
  • Liczba stron: 186
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie (Zenon Gajdzica)	9
Introduction (Zenon Gajdzica)	11
Część I. Osoba niepełnosprawna w perspektywie przeżyć traumatycznych	15
	Andrzej Radziewicz-Winnicki; „Piętno” jako traumatyczny stan doznawanego upośledzenia społecznego (kontynuacja pilnej debaty nad oczekiwaną rehabilitacją społeczną osób przejawiających określoną ułomność)	15
	Zenon Gajdzica; Kategorie opresyjne i nacechowane pozytywnie w deskrypcji sytuacji społecznej człowieka niepełnosprawnego	25
	Małgorzata Maria Dąbkowska; Niekorzystny wpływ traumatycznych wydarzeń życiowych na funkcjonowanie dzieci	33
	Anna Gajdzica; Kilka obrazków z drogi życia – od piętna do akceptacji społecznej, czyli sytuacja matek dzieci niepełnosprawnych	41
	Dorota Lizoń-Szłapowska; Macierzyństwo kobiet z niepełnosprawnością intelektualną w świetle badań własnych	53
Część II. Wybrane problemy postaw społecznych wobec ludzi niepełnosprawnych	61
	Janina Wyczesany; Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec osób niepełnosprawnych – analiza porównawcza	61
	Alicja Hruzd, Ewa Ogrodzka-Mazur; Kampanie medialne a postawy studentów pedagogiki wobec osób niepełnosprawnych	67
	Jolanta Suchodolska; Młodzi niepełnosprawni – w obliczu antycypowanej przyszłości	83
Część III. Człowiek niepełnosprawny w perspektywie wsparcia społecznego	103
	Teresa Zbyrad; Niepełnosprawność intelektualna – problemy opieki i wyzwania społeczne	103
	Anna Wojnarska, Renata Zubrzycka; Środowiskowe uwarunkowania kompetencji społecznych młodzieży upośledzonej umysłowo	113
	Katarzyna Gabryś; Środowiska wsparcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych	125
	Anna Zamkowska; Współpraca szkoły kształcącej uczniów niepełnosprawnych z instytucjami zewnętrznymi	133
Część IV. Edukacja i opieka osób niepełnosprawnych w perspektywie doświadczeń zagranicznych	145
	Mariola Gańko-Karwowska; Etapy rozwoju szkolnictwa specjalnego we Francji: segregacja – adaptacja – integracja	145
	Małgorzata Gil; W kierunku edukacji włączającej w Kanadzie	157
	Petr Franiok; Spojrzenie retrospektywne na studia w zakresie pedagogiki specjalnej w Ostrawie	173
	Ladislav Horňák, Ján Šrenkel; Jakość warunków życia mieszkańców Domu Opieki Społecznej w Osadnem	179

Inni Klienci oglądali również

12,29 zł 13,65 zł
Do koszyka

Systemowy trening językowy – STJ – dysleksja. O rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej uczniów dyslektycznych w starszych klasach szkoły podstawowej w ramach edukacji polonistycznej

Celem niniejszej publikacji było określenie poziomu kompetencji komunikacyjnej uczniów dyslektycznych szkoły podstawowej oraz poszukiwanie zależności między doborem metod dydaktycznych a wyrabianiem sprawności językowej uczniów poprzez ta...
25,92 zł 28,80 zł
Do koszyka

Współczesne problemy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach

Współczesne zarządzanie zasobami ludzkimi uzależnione jest od funkcjonowania organizacji, dostosowania strategii i polityki personalnej do potrzeb strategii przedsiębiorstwa. W dobie globalizacji, wśród zmian społeczno-gospodarczych ekspo...
90,35 zł 139,00 zł
Do koszyka

Pilates w rehabilitacji

Pilates to kompleksowa metoda, której ostatecznym celem jest osiągnięcie dobrego samopoczucia. Ćwiczenia i zasady pilates mogą pomóc pacjentom wyzdrowieć po urazach i zabiegach operacyjnych, a także zoptymalizować funkcjonowanie u os&oacu...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Proces kształcenia uczniów wybranych klas mundurowych szkół ponadgimnazjalnych prowadzących przedmiot nauczania edukacja wojskowa

Autorzy przedstawili ogólną charakterystykę edukacji proobronnej w Polsce z jej implikacjami dla systemu bezpieczeństwa narodowego. Zaakcentowano duże znaczenie patriotyzmu i wychowania fizycznego w edukacji klas mundurowy. Dokonano deskrypcji e...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Poczucie sensu życia osób niepełnosprawnych ruchowo

          Autorka [...] niniejszej pracy rozwija problematykę egzystencji człowieka, odwołując się do różnych koncepcji naukowych i licznych badań, oraz przekazuje wiele wartościowych informacji o możliwo...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Koncepcja wychowania fizycznego dla wszystkich etapów edukacji Zdrowie-Sport-Rekreacja

PORADNIK METODYCZNYIV ETAP EDUKACYJNY – SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE PROGRAM NAUCZANIA PLANY PRACYPRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIAKoncepcja edukacji fizycznej „Zdrowie, Sport, Rekreacja” ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!