0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Kurier 0 zł »


ABC pedagoga specjalnego. Poradnik dla nauczyciela ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi dla studentów kierunków pedagogicznych oraz osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 4, 2011

  • Autor: Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska, Alicja Krztoń

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
39,80 zł
35,82 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,98 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

ABC pedagoga specjalnego. Poradnik dla nauczyciela ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi dla studentów kierunków pedagogicznych oraz osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym

Książka ma na celu przybliżenie idei integracji oraz miejsca dziecka niepełnosprawnego w świecie. Autorki skupiają uwagę przede wszystkim na pracy pedagoga specjalnego, która wymaga olbrzymiego zaangażowania i poświęcenia.

Obok przedstawienia charakterystyki upośledzenia umysłowego z najczęściej spotykanymi przyczynami trudności w uczeniu się książka porusza tematykę edukacji dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej (nie zapominając o założeniach prawnych). Czytelnik zapoznaje się z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. m.in. kwestią doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianiem uczniów niepełnosprawnych czy też rolą pracy w grupach, a także poznaje cele i zadania rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji oraz wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo na tego typu zajęciach. Przejrzystość programu i podział na etapy rozwoju określonych umiejętności stanowi cenne źródło pomocy dydaktycznej dla pedagogów i innych osób zainteresowanych prowadzeniem terapii indywidualnej z dzieckiem niepełnosprawnym.

Praca zawiera przykładowe opracowania: dokumentów, standardów wymagań, rozkładów materiału dla uczniów, konspektów oraz przykładowych ocen opisowych, które w mniejszym, bądź większym stopniu towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Książka stanowi skarbnicę informacji dla pedagogów prowadzących bądź zaczynających prowadzić zajęcia w klasach integracyjnych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika »
    3. Pedagogika specjalna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-564-5
  • Liczba stron: 168
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	11
Część pierwsza. Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej	15
	Charakterystyka upośledzenia umysłowego	17
	Najczęstsze przyczyny trudności w uczeniu się	24
		1. Zaburzenia rozwoju ruchowego	24
		2. Zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych	28
		3. Zaburzenia spostrzeżeń słuchowych	29
		4. Zaburzenia rozwoju mowy	29
	Edukacja dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej	31
	Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji	34
	Kilka rad dla nauczyciela, jak należy postępować z uczniem specjalnej troski	38
	Podsumowanie	39
	Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej	42
Część druga. Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej	47
	Rewalidacja indywidualna – cele i zadania	49
	Ramowy program rewalidacji indywidualnej	50
	Wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo podczas zajęć rewalidacji indywidualnej	52
Część trzecia. Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji	55
	Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji	57
Część czwarta. Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej	69
Część piąta. Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego	75
	Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego	77
	Przykładowe opracowanie dokumentacji przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego Beaty C	78
		Informacje o uczniu	78
		Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego	78
		Zebrane informacje o uczniu (wywiad środowiskowy, informacje lekarskie, opinie o uczniu, inne)	79
		Z wywiadu lekarskiego	81
		Semestralna ocena opisowa ucznia	82
		Diagnoza pedagogiczna określająca mocne i słabe strony ucznia oraz rodzaj wsparcia, jakie dziecko otrzyma	83
		Program edukacyjny	85
		Program terapeutyczny	86
		Oświadczenie rodzica (prawnego opiekuna)	89
	Karta obserwacji ucznia klasy I	90
	Przykładowe opracowanie standardów wymagań dla ucznia klas I i IV	96
		Standardy wymagań dla ucznia klasy I	96
		Standardy wymagań dla ucznia klasy IV	102
	Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klas I i IV	127
		Schemat tabeli. Dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy dla uczniów klasy I	127
		Przykładowy dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy I	128
		Schemat tabeli. Plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy IV	131
		Tygodniowy rozkład materiału dla uczniów klasy IV z j. polskiego, matematyki i przyrody	132
	Schemat konspektu	139
	Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I–III	141
		Konspekt do lekcji – klasa I	143
		Konspekt do lekcji – klasa II	148
		Konspekt do lekcji – klasa III	153
	Przykładowe oceny opisowe	157
Bibliografia	167

Inni Klienci oglądali również

39,60 zł 44,00 zł
Do koszyka

Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej

Współczesna szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na przekazywanie wiedzy. Jej funkcja wychowawcza częstokroć realizowana jest niejako na marginesie, często przypadkowo. Szkoła stanowi dla dziecka bardzo ważne środowisko wychowawcze. Bio...

Prawo administracyjne. Skrypt dla studentów kierunku Administracja - Kontrola administracji publicznej

W pracy skupiono się na przedstawieniu instytucji ogólnych prawa administracyjnego. Ale nie ograniczono się tylko do tego problemu. Duży nacisk położony został na kwestie europejskie w prawie administracyjnym. Przedstawiono także niektóre...
14,18 zł 15,75 zł
Do koszyka

Doskonalenie i rozwój zawodowy nauczycieli wychowania fizycznego

W wychowaniu fizycznym idea edukacji permanentnej obrazuje proces, który nie ustaje wraz z chwilą ukończenia szkoły, lecz trwa nieustannie i przejawia się w całożyciowej trosce o różne wartości kultury fizycznej. Takie spojrzenie na eduka...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Groźny Pan Oates oraz inne fascynujące opowieści

Znajdziecie tu opowieści o księciach i cyganach, biskupach i niedźwiedziach - historie, które przypomną Wam, że wiara jest szczególnie silna w młodych duszach, a zło nigdy nie może równać się z dobrem. Pośród bohateró...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Poradnik antystresowy

„Poradnik Antystresowy” powstał w wyniku potrzeby stworzenia takiego utworu przez osobę całkowicie nie związaną zawodowo z tematyką książki. Dlatego język jest zrozumiały, a porady jak najbardziej do zaakceptowania i stosowania, wypró...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Emaus oraz inne spojrzenia do wnętrza Pisma

Pierwsza część książki dotyczy najbardziej tajemniczych scen z życia Jezusa: Emaus, rzezi niewiniątek, pojmania, przeklęcia drzewka figowego. Część druga to eseje o kobietach-ofiarach z najstarszego tekstu Biblii – Księgi Sędziów. Autor śl...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.