0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną

(eBook)

Wielowymiarowość uwarunkowań

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Agnieszka Żywanowska

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 38,00 zł
34,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną

           W literaturze przedmiotu można znaleźć wiele doniesień z badań dotyczących zachowań agresywnych osób w normie intelektualnej, podczas gdy niewiele jest badań empirycznych traktujących zagadnienie w sposób interdyscyplinarny, odnoszących się do zachowań agresywnych osób lekko upośledzonych umysłowo w kontekście ich sytuacji osobistej rodzinnej i szkolnej. Ważne jest zatem wypełnienie tej luki w badaniach nad agresją jednostek lekko upośledzonych umysłowo i praca ta stanowi podjęcie próby realizacji tego celu.

          Książka składa się z dziewięciu rozdziałów, z których dwa pierwsze mają charakter teoretyczny, natomiast pozostałe są prezentacją wyników badań własnych Autorki. Poprowadzone zostały rozważania terminologiczne, zaprezentowano też koncepcje wyjaśniające przyczyny agresji, ujęte w dwa nurty: biologiczny i psychospołeczny a także teorie socjologiczne. Szczególną uwagę poświęcono przedstawieniu rodzajów agresji i wielości form ich wyrażania oraz zagadnieniom związanym z uwarunkowaniami zachowań agresywnych omawiając je w trzech aspektach: indywidualno - osobowościowym, rodzinnym oraz środowiska szkolnego i rówieśniczego. Analizie poddano również zagadnienie niepełnosprawności intelektualnej. Sytuacja osobista, rodzinna i szkolna uczniów została omówiona na podstawie analizy obrazu siebie, motywów zachowań agresywnych, struktury rodziny, warunków materialno - bytowych, atmosfery domu rodzinnego, stylu wychowania, postaw rodzicielskich, wyniki w nauce, motywacja do nauki szkolnej, uspołecznienie, pozycja w zespole klasowym oraz klimat społeczny szkoły. Pozycja zawiera też implikacje dla praktyki wynikające z przeprowadzonych badań.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja »
    3. Pedagogika specjalna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-330-9
  • ISBN druku: 978-83-7587-041-1
  • Liczba stron: 258
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa	9
Wstęp	11
Rozdział 1. Agresja w świetle literatury. Przegląd wybranych badań i stanowisk	15
	1.1. Problemy definicyjno-pojęciowe	15
		1.1.1. Agresja	16
		1.1.2. Agresywność	19
		1.1.3. Przemoc	20
	1.2. Teorie agresji w świetle badań i poglądów	22
		1.2.1. Teorie biologiczne agresji	22
			1.2.1.1. Neurofizjologiczne i organiczne teorie agresji	22
			1.2.1.2. Popędowo-instynktywistyczne teorie agresji	26
		1.2.2. Psychospołeczne teorie agresji	28
			1.2.2.1. Agresja jako reakcja na frustrację	28
			1.2.2.2. Teoria społecznego uczenia się agresji	32
		1.2.3. Teorie socjologiczne	36
	1.3. Rodzaje agresji	38
	1.4. Uwarunkowania zachowań agresywnych	44
		1.4.1. Uwarunkowania indywidualno-osobowościowe	44
		1.4.2. Uwarunkowania rodzinne	51
		1.4.3. Uwarunkowania tkwiące w środowisku szkolnym i rówieśniczym	57
Rozdział 2. Upośledzenie umysłowe	61
	2.1. Niepełnosprawność – ustalenia terminologiczne	61
	2.2. Upośledzenie umysłowe	69
		2.2.1. Perspektywy badawcze upośledzenia umysłowego	69
		2.2.2. Przemiany w definiowaniu upośledzenia umysłowego	71
		2.2.3. Kryteria i klasyfikacje upośledzenia umysłowego	78
		2.2.4. Wielowymiarowość upośledzenia umysłowego	83
			2.2.4.1. Wymiar organiczny	84
			2.2.4.2. Wymiar psychiczny	86
			2.2.4.3. Wymiar społeczny	88
		2.2.5. Zachowania agresywne osób lekko upośledzonych umysłowo w świetle dotychczasowych badań	90
Rozdział 3. Metodologia badań własnych	99
	3.1. Przedmiot i cel badań	99
	3.2. Problemy i hipotezy	99
	3.3. Zmienne i ich wskaźniki	103
	3.4. Metody, techniki i narzędzia badań	105
	3.5. Dobór próby i organizacja badań	110
	3.6. Zastosowana procedura statystyczna	113
Rozdział 4. Zjawisko agresji u uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle podstawowych danych	115
	4.1. Przejawy zachowań agresywnych	115
		4.1.1. Przejawy zachowań agresywnych w zależności od płci	115
		4.1.2. Przejawy zachowań agresywnych w zależności od typu szkoły	120
	4.2. Umiejscowienie zdarzeń występowania zachowań agresywnych	124
Rozdział 5. Sytuacja osobista badanych uczniów w świetle wyników badań własnych	129
	5.1. Obraz samego siebie	129
		5.1.1. Ja realne	130
		5.1.2. Ja idealne	134
		5.1.3. Samoakceptacja	137
	5.2. Motywy zachowań agresywnych	139
Rozdział 6. Sytuacja rodzinna badanych uczniów w świetle wyników badań własnych	145
	6.1. Struktura rodziny	146
	6.2. Warunki materialno-bytowe rodzin	154
	6.3. Atmosfera domu rodzinnego	156
	6.4. Styl wychowania	162
	6.5. Postawy rodzicielskie	167
		6.5.1. Górowanie	168
		6.5.2. Koncentracja	171
		6.5.3. Bezradność	173
		6.5.4. Dystans	174
Rozdział 7. Sytuacja szkolna badanych uczniów w świetle wyników badań własnych	181
	7.1. Wyniki w nauce	183
	7.2. Przystosowanie społeczne	187
		7.2.1. Motywacja do nauki	187
		7.2.2. Uspołecznienie	192
	7.3. Pozycja w zespole klasowym	198
	7.4. Klimat szkoły	200
Rozdział 8. Podsumowanie badań	205
Rozdział 9. Implikacje dla praktyki	221
	9.1. Profilaktyka agresywnych zachowań uczniów	221
	9.2. Poziomy oddziaływań profilaktycznych	224
		9.2.1. Oddziaływania ukierunkowane na jednostkę	224
		9.2.2. Oddziaływania ukierunkowane na rodzinę	226
		9.2.3. Oddziaływania ukierunkowane na szkołę	228
		9.2.4. Oddziaływania wiążące się z konsekwencjami zachowań agresywnych	230
Bibliografia	233
Spis schematów i wykresów	255
Spis tabel	257

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
35,64 zł 39,60 zł
Do koszyka

Uznanie dorosłości człowieka z niepełnosprawnością

Inspiracją do napisania tej książki była przede wszystkim chęć poznania i zrozumienia dorosłości osób o niepełnej sprawności intelektualnej, która jest lub nie jest uznana przez rodzinę, specjalistów, pracowników instytucji ...
11,25 zł 12,50 zł
Do koszyka

Głos Pana kruszącego cedry libańskie, czyli rekolekcje dla osób, które się nawracają

Zbiór nauk rekolekcyjnych dla osób zakonnych, jak też i świeckich, które się nawracają, zrywając z grzechem. Do nich to Pan Bóg kieruje te oto słowa: Dziecko moje! Łaski, które codziennie odbierasz ode mnie, są dwojak...
19,22 zł 21,35 zł
Do koszyka

Antyterrorystyczne formacje Policji w przypadku zbrojnej agresji na RP

Główną przesłanką powołania do życia pododdziałów antyterrorystycznych Policji była konieczność przeciwdziałania zjawiskom niezwykle groźnym dla bezpieczeństwa publicznego, jakimi niewątpliwie były rosnące zagrożenia związane z terroryzme...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Wybrane aspekty środowiska rodzinnego w percepcji i ocenie osób osadzonych w polskich zakładach karnych

Książka dotyczy problematyki rodzinnej osób osadzonych w zakładach karnych w Polsce. Sytuacja rodziny polskiej na przełomie wieków może być analizowana również w aspekcie rzeczywistości przestępczej. W książce starano się przedstawić niektóre proble...
19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

Blok zadań dla osób zagrożonych DEMENCJĄ. PROGRAM OCHRONY PAMIĘCI cz II

Autorski program ochrony pamięci, którym może posługiwać się każdy zainteresowany – osoba troszcząca się o własną lub o cudzą sprawność zapamiętywania teraźniejszości i przywoływania na pamięć przeszłości – z chęcią opiniuję jako war...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!