0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną (eBook)

Wielowymiarowość uwarunkowań

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 1, 2009

  • Autor: Agnieszka Żywanowska

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
38,00 zł
34,20 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,80 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną

           W literaturze przedmiotu można znaleźć wiele doniesień z badań dotyczących zachowań agresywnych osób w normie intelektualnej, podczas gdy niewiele jest badań empirycznych traktujących zagadnienie w sposób interdyscyplinarny, odnoszących się do zachowań agresywnych osób lekko upośledzonych umysłowo w kontekście ich sytuacji osobistej rodzinnej i szkolnej. Ważne jest zatem wypełnienie tej luki w badaniach nad agresją jednostek lekko upośledzonych umysłowo i praca ta stanowi podjęcie próby realizacji tego celu.

          Książka składa się z dziewięciu rozdziałów, z których dwa pierwsze mają charakter teoretyczny, natomiast pozostałe są prezentacją wyników badań własnych Autorki. Poprowadzone zostały rozważania terminologiczne, zaprezentowano też koncepcje wyjaśniające przyczyny agresji, ujęte w dwa nurty: biologiczny i psychospołeczny a także teorie socjologiczne. Szczególną uwagę poświęcono przedstawieniu rodzajów agresji i wielości form ich wyrażania oraz zagadnieniom związanym z uwarunkowaniami zachowań agresywnych omawiając je w trzech aspektach: indywidualno - osobowościowym, rodzinnym oraz środowiska szkolnego i rówieśniczego. Analizie poddano również zagadnienie niepełnosprawności intelektualnej. Sytuacja osobista, rodzinna i szkolna uczniów została omówiona na podstawie analizy obrazu siebie, motywów zachowań agresywnych, struktury rodziny, warunków materialno - bytowych, atmosfery domu rodzinnego, stylu wychowania, postaw rodzicielskich, wyniki w nauce, motywacja do nauki szkolnej, uspołecznienie, pozycja w zespole klasowym oraz klimat społeczny szkoły. Pozycja zawiera też implikacje dla praktyki wynikające z przeprowadzonych badań.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika »
    3. Pedagogika specjalna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-330-9
  • Liczba stron: 258
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa	9
Wstęp	11
Rozdział 1. Agresja w świetle literatury. Przegląd wybranych badań i stanowisk	15
	1.1. Problemy definicyjno-pojęciowe	15
		1.1.1. Agresja	16
		1.1.2. Agresywność	19
		1.1.3. Przemoc	20
	1.2. Teorie agresji w świetle badań i poglądów	22
		1.2.1. Teorie biologiczne agresji	22
			1.2.1.1. Neurofizjologiczne i organiczne teorie agresji	22
			1.2.1.2. Popędowo-instynktywistyczne teorie agresji	26
		1.2.2. Psychospołeczne teorie agresji	28
			1.2.2.1. Agresja jako reakcja na frustrację	28
			1.2.2.2. Teoria społecznego uczenia się agresji	32
		1.2.3. Teorie socjologiczne	36
	1.3. Rodzaje agresji	38
	1.4. Uwarunkowania zachowań agresywnych	44
		1.4.1. Uwarunkowania indywidualno-osobowościowe	44
		1.4.2. Uwarunkowania rodzinne	51
		1.4.3. Uwarunkowania tkwiące w środowisku szkolnym i rówieśniczym	57
Rozdział 2. Upośledzenie umysłowe	61
	2.1. Niepełnosprawność – ustalenia terminologiczne	61
	2.2. Upośledzenie umysłowe	69
		2.2.1. Perspektywy badawcze upośledzenia umysłowego	69
		2.2.2. Przemiany w definiowaniu upośledzenia umysłowego	71
		2.2.3. Kryteria i klasyfikacje upośledzenia umysłowego	78
		2.2.4. Wielowymiarowość upośledzenia umysłowego	83
			2.2.4.1. Wymiar organiczny	84
			2.2.4.2. Wymiar psychiczny	86
			2.2.4.3. Wymiar społeczny	88
		2.2.5. Zachowania agresywne osób lekko upośledzonych umysłowo w świetle dotychczasowych badań	90
Rozdział 3. Metodologia badań własnych	99
	3.1. Przedmiot i cel badań	99
	3.2. Problemy i hipotezy	99
	3.3. Zmienne i ich wskaźniki	103
	3.4. Metody, techniki i narzędzia badań	105
	3.5. Dobór próby i organizacja badań	110
	3.6. Zastosowana procedura statystyczna	113
Rozdział 4. Zjawisko agresji u uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle podstawowych danych	115
	4.1. Przejawy zachowań agresywnych	115
		4.1.1. Przejawy zachowań agresywnych w zależności od płci	115
		4.1.2. Przejawy zachowań agresywnych w zależności od typu szkoły	120
	4.2. Umiejscowienie zdarzeń występowania zachowań agresywnych	124
Rozdział 5. Sytuacja osobista badanych uczniów w świetle wyników badań własnych	129
	5.1. Obraz samego siebie	129
		5.1.1. Ja realne	130
		5.1.2. Ja idealne	134
		5.1.3. Samoakceptacja	137
	5.2. Motywy zachowań agresywnych	139
Rozdział 6. Sytuacja rodzinna badanych uczniów w świetle wyników badań własnych	145
	6.1. Struktura rodziny	146
	6.2. Warunki materialno-bytowe rodzin	154
	6.3. Atmosfera domu rodzinnego	156
	6.4. Styl wychowania	162
	6.5. Postawy rodzicielskie	167
		6.5.1. Górowanie	168
		6.5.2. Koncentracja	171
		6.5.3. Bezradność	173
		6.5.4. Dystans	174
Rozdział 7. Sytuacja szkolna badanych uczniów w świetle wyników badań własnych	181
	7.1. Wyniki w nauce	183
	7.2. Przystosowanie społeczne	187
		7.2.1. Motywacja do nauki	187
		7.2.2. Uspołecznienie	192
	7.3. Pozycja w zespole klasowym	198
	7.4. Klimat szkoły	200
Rozdział 8. Podsumowanie badań	205
Rozdział 9. Implikacje dla praktyki	221
	9.1. Profilaktyka agresywnych zachowań uczniów	221
	9.2. Poziomy oddziaływań profilaktycznych	224
		9.2.1. Oddziaływania ukierunkowane na jednostkę	224
		9.2.2. Oddziaływania ukierunkowane na rodzinę	226
		9.2.3. Oddziaływania ukierunkowane na szkołę	228
		9.2.4. Oddziaływania wiążące się z konsekwencjami zachowań agresywnych	230
Bibliografia	233
Spis schematów i wykresów	255
Spis tabel	257

Inni Klienci oglądali również

Jakie konsekwencje dla rozliczeń VAT podatnika mają nieuczciwe działania jego pracowników, kontrahentów lub osób trzecich

Przedsiębiorca nie zawsze może uniknąć skutków nieuczciwego działania swoich pracowników, czy kontrahentów. Musi zapłacić VAT z faktur wystawionych przez pracownika, gdy zostały wprowadzone do obrotu nawet gdy nie dokumentują rzecz...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Wychowanie a płciowość osób w relacjach międzyludzkich z perspektywy pedagogiki personalistycznej - 01 Płeć jako potencjał osoby ludzkiej w relacji z drugą osobą

Czas dorastania i dojrzewania stawia przed młodym człowiekiem rozmaite zadania. Niejednokrotnie zadania te wiążą się z wieloma problemami, wątpliwościami, dylematami. Wychowawca to ktoś, kto ma nieść pomoc w tym trudnym okresie. Tymczasem współc...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną

Autorka przedstawia problemy związane z dojrzewaniem dziewcząt i chłopców niepełnosprawnych intelektualnie. Omawia zmiany biologiczne, intelektualne, emocjonalne i społeczne pojawiające się w okresie dojrzewania, wyraziście ukazując spiętrzenie ...
3,69 zł 4,00 zł
Do koszyka

O naukowej polszczyźnie humanistycznej złotego wieku - 08 Rozdz. 11-13. Leksyka intelektualna; Nauka wyeksponowana; Podsumowanie

Praca pokazuje początki polskiego języka humanistyki i dowodzi jego genezy w wieku XVI (a nie – jak dotychczas twierdzono – w wiekach późniejszych) – w nurcie europejskich i polskich prac nad publikowaniem i komentowaniem Pisma...
134,10 zł 149,00 zł
Do koszyka

Komunalizacja versus uwłaszczenie państwowych osób prawnych (na przykładzie nieruchomości PKP)

Książka omawia występujące współcześnie zagadnienia prawne komunalizacji i uwłaszczenia państwowych osób prawnych. Stanowiąc polemikę z dominującą linią orzeczniczą sądów administracyjnych w nadal toczących się postępowaniach komun...

Dzieło Lucyny Frąckiewicz inspiracją dla współczesnej polityki społecznej - 14 Problemy integracji społecznej osób niepełnosprawnych intelektualnie

Trudno jest wytyczyć jednoznaczne granice polityki społecznej jako dyscypliny naukowej, pisała Profesor Lucyna Frąckiewicz. „W coraz szerszym zakresie korzysta z dorobku innych dyscyplin, by z kolei służyć też innym dyscyplinom bogactwem doświadc...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.