0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Aktywność estetyczna dziecka w zintegrowanym systemie nauczania (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 1, 2004

  • Autor: Sylwia Jakubiec

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
20,00 zł
18,00 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,00 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Aktywność estetyczna dziecka w zintegrowanym systemie nauczania

Celem rozważań teoretycznych Autorki oraz badań eksperymentalnych jest próba określenia wpływu aktywności estetycznej wprowadzonej do nauczania zintegrowanego, na rozwój dzieci w młodszym wieku szkolnym, a przede wszystkim na ich rozwój twórczy (wyobraźni i myślenia twórczego, aktywności twórczej), estetyczny (wrażliwości estetycznej i zasobu pojęć z dyscyplin artystycznych), społeczny (w zakresie funkcjonowania w zespole).

Podstawy do określenia wartości proponowanej i zastosowanej przez Autorkę formy pracy z dziećmi, stał się trzyletni eksperyment pedagogiczny (zatwierdzony przez MEN), którego efekty zostały zaprezentowane w prezentowanej publikacji. Książka powinna znaleźć adresatów wśród nauczycieli klas I-III, nauczycieli studiujących i zajmujących się innowacjami i eksperymentami oraz studentów kierunków pedagogicznych.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-331-6
  • Liczba stron: 224
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Podziękowania	9
Wprowadzenie	11
1. Wybrane aspekty rozwoju psychicznego dziecka w młodszym wieku szkolnym	15
	1.1. Pojęcie rozwoju psychicznego	15
		1.1.1. Podstawowe czynniki rozwoju	16
		1.1.2. Aktywność jako główny wyznacznik rozwoju	18
	1.2. Rozwój twórczy	20
		1.2.1. Znaczenie pojęcia twórczość	22
		1.2.2. Cechy myślenia twórczego	23
		1.2.3. Czynniki i metody rozwijania wyobraźni	27
		1.2.4. Istota twórczości dziecięcej	30
		1.2.5. Aktywność twórcza dziecka	31
			1.2.5.1. Ekspresja jako przejaw aktywności twórczej	32
			1.2.5.2. Warunki sprzyjające rozwijaniu aktywności twórczej	33
	1.3. Rozwój estetyczny	34
		1.3.1. Rozwijanie wrażliwości estetycznej	35
		1.3.2. Wzbogacanie zasobu pojęć estetycznych	37
	1.4. Rozwój społeczny w zakresie funkcjonowania w zespole	39
2. Stymulowanie rozwoju dziecka	43
	2.1. Oddziaływania wychowawcze sprzyjające podejmowaniu różnorodnych form aktywności	43
	2.2. Pedagogiczne koncepcje wychowania estetycznego jako wychowania przez sztukę i do sztuki	45
	2.3. Istota zintegrowanego nauczania i wychowania	49
	2.4. Estetyczna aktywność dziecka w systemie nauczania zintegrowanego	52
	2.5. Wpływ estetycznej aktywności dziecka na jego rozwój twórczy, estetyczny i społeczny	54
3. Metodologia badań własnych	57
	3.1. Założenia badawcze	57
		3.1.1. Cel badań	57
		3.1.2. Problemy badawcze	57
		3.1.3. Hipotezy robocze	58
		3.1.4. Zmienne	59
	3.2. Metody badań i narzędzia badawcze	64
		3.2.1. Eksperyment pedagogiczny	64
		3.2.2. Opis wskaźników i narzędzi badawczych	68
	3.3. Organizacja i przebieg badań	77
		3.3.1. Próba badawcza	77
		3.3.2. Poszczególne fazy eksperymentu	80
			3.3.2.1. Faza diagnostyczna	81
			3.3.2.2. Faza właściwa	82
			3.3.2.3. Faza końcowa	82
	3.4. Kierunek analizy wyników – badania ilościowe i jakościowe	83
4. Charakterystyka działań pedagogicznych w grupie eksperymentalnej	87
	4.1. Organizacja i przebieg pracy uczniów w klasie eksperymentalnej	87
	4.2. Scenariusze zajęć w klasie eksperymentalnej	89
	4.3. Wybrane przykłady ćwiczeń stosowanych w klasie eksperymentalnej	98
5. Przedstawienie wyników eksperymentu	103
	5.1. Wyniki badań rozwoju twórczego	103
		5.1.1. Poziom wyobraźni i zdolności do twórczego myślenia	103
			5.1.1.1. Płynność myślenia	107
			5.1.1.2. Giętkość myślenia	111
			5.1.1.3. Wyobraźnia i oryginalność myślenia	127
		5.1.2. Wyniki badań w zakresie aktywności twórczej	136
			5.1.2.1. Ekspresja ruchowo-mimiczna (dramatyczna)	137
			5.1.2.2. Ekspresja plastyczna	138
			5.1.2.3. Ekspresja słowna	140
	5.2. Wyniki badań rozwoju estetycznego	143
		5.2.1. Poziom wiedzy pojęciowej z zakresu plastyki i muzyki	143
		5.2.2. Wyniki badań wrażliwości estetycznej	147
	5.3. Wyniki badań rozwoju społecznego w zakresie funkcjonowania w zespole klasowym	159
	5.4. Podsumowanie	163
Zakończenie	169
Bibliografia	173
Aneksy	185
Indeks nazwisk	219
Indeks rzeczowy	223

Inni Klienci oglądali również

Wystarczająco dobre życie. Konteksty psychologiczne - Karolina Dejko, Analiza związków między systemem przywiązania i rodzicielską zdolnością do mentalizacji a funkcjonowaniem psychospołecznym dziecka. Włączenie rodzica w proces terapii dziecka

Po co żyjemy? Czym jest dobre życie? Człowiek nieustannie docieka sensu swojego istnienia, próbując odnaleźć jego przyczynę i cel. W prezentowanej monografii, wpisującej się w nurt psychologii pozytywnej, ukazano, jakich odpowiedzi na pytania o ...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Origami dla dzieci. Cuda z papieru

Origami to sztuka składania papierowych figurek bez pomocy nożyczek i kleju, będąca świetną zabawą dla dzieci i dorosłych. Dowiedz się, jak krok po kroku wykonać modele m.in. Królika, Gadającego Stworka, Skaczącej Żaby, Dziobiącego Kurczaka, Ł&o...
2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 2 - 09 Dlaczego nauczanie poezji jest ważne?

„Tom drugi publikacji gromadzi artykuły, których autorzy skupili się na zagadnieniach sposobów nauczania, dobrych praktyk nauczycielskich oraz na kwestiach tak bardzo społecznie dyskutowanych, a dotyczących systemu egzaminów....
3,60 zł 4,00 zł
Do koszyka

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 11 Propozycja rozwiązania modelowego – implikacje do ewentualnych zmian w systemie edukacji osób

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga s...
6,30 zł 7,00 zł
Do koszyka

Rytmika Emila Jaques-Dalcroze'a w edukacji i terapii dzieci z symptomami nadpobudliwości psychoruchowej - 03 Rozdz. 3-4. Metodologia badań własnych; Opis autorskiego programu zajęć z rytmiki dla dzieci 6-letnich wykazujących symptomy nadpobudliwości ...

Głównym problemem większości dzieci z ADHD są deficyty uwagi oraz zakłócenia hamowania swojego zachowania (Barkley, Borkowska, Kołakowski). Na konieczność wczesnej diagnozy oraz leczenia dzieci z tym rzeczywistym zaburzeniem rozwojowym zw...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Legitymizacja systemu instytucjonalnego Unii Europejskiej - 05 Teoretyczne aspekty zagadnienia legitymizacji systemu instytucjonalnego Unii Europejskiej

Książka zawiera pogłębioną analizę systemu instytucjonalnego UE w kontekście jego legitymizacji (prawomocności, prawowitości). Podejmuje m.in. takie kwestie jak „deficyt demokracji” i „deficyt legitymizacji” w UE. Punktem wyjści...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.