0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Paradygmaty zarządzania biznesem w otoczeniu sieciowym

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Barbara Woźniak-Sobczak, Paweł Kosiń

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 18,00 zł
16,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Paradygmaty zarządzania biznesem w otoczeniu sieciowym

Celem ogólnym podjętych w monografii badań jest rozpoznanie istoty, rodzajów korzyści, uwarunkowań wynikających z zarządzania biznesem zgodnego z zidentyfikowanymi paradygmatami. Skuteczność osiągnięcia celu głównego wymagała badań spełniających cele szczegółowe, do których zaliczono: określenie atrybutów paradygmatów zarządzania podmiotami w otoczeniu sieciowym; identyfikację determinant wyboru formy organizacyjnej, zasad współdziałania międzyorganizacyjnego w przestrzeni sieciowej; identyfikację sposobów wykorzystania zasobów w przebiegających w sieciach procesach gospodarczych; identyfikację metod zarządzania relacjami w organizacjach sieciowych; identyfikację ryzyka kreowania renty sieciowej. Tym celom podporządkowano strukturę monografii. Prezentowane wyniki badań dedykowane są zarówno praktykom gospodarczym, jak i osobom studiującym zarządzanie. Rozdział pierwszy wyznaczył konwencję wnioskowania. Jej podstawą była interpretacja desygnatu paradygmatu. Dzięki identyfikacji atrybutów paradygmatów współczesnego zarządzania, wykazano ich wzajemne uwarunkowania i zróżnicowany charakter oddziaływania. Umożliwiło to ich hierarchizację oraz zbudowanie trójpoziomowego modelu, w którym można wyodrębnić metaparadygmat, paradygmat całościowy, a także paradygmaty cząstkowe.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Barbara Woźniak-Sobczak, Paweł Kosiń
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-394-0
  • ISBN druku: 978-83-7875-393-3
  • Liczba stron: 175
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7
Rozdział 1. PARADYGMATY WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM (Barbara Woźniak-Sobczak)	11
1.1. „Kanwa” tworzenia paradygmatów współczesnego zarządzania		11
1.2. Atrybuty metaparadygmatu współczesnego zarządzania		15
1.3. Całościowy paradygmat współczesnego zarządzania		16
1.4. Paradygmaty cząstkowe zarządzania przedsiębiorstwem		17
1.4.1. Cząstkowe paradygmaty dotyczące celu zarządzania		19
1.4.2. Cząstkowe paradygmaty dotyczące warunków zarządzania biznesem w przestrzeni sieciowej	26
1.4.3. Cząstkowy paradygmat technologii informacyjnej		31
Rozdział 2. PARADYGMAT ORGANIZACJI SIECIOWEJ (Katarzyna Żak)	37
2.1. Sieciowa struktura organizacyjna	37
2.2. Identyfikacja determinant wyboru sieciowej formy współdziałania międzyorganizacyjnego	40
2.2.1. Determinanty wynikające z teorii zależności od zasobów	40
2.2.2. Determinanty wynikające z teorii kosztów transakcyjnych		41
2.2.3. Determinanty wynikające z teorii gier	41
2.2.4. Determinanty wynikające z teorii agencji	42
2.2.5. Determinanty wynikające z teorii władzy i polityki oraz teorii wymiany społecznej	42
2.2.6. Formalizacja współdziałania międzyorganizacyjnego w sieci	50
2.3. Zasady współdziałania międzyorganizacyjnego w sieci	59
2.3.1. Atrybut i wymagania wobec organizacji sieciowej	60
2.3.2. Orkiestracja i rola orkiestratora	62
2.3.3. Rola zaufania we współdziałaniu międzyorganizacyjnym w sieci	68
2.4. Korzyści i mankamenty współdziałania w ramach organizacji sieciowej	72
Rozdział 3. ZASOBY W SIECI (Włodzimierz Rudny)	76
3.1. Zasoby sieciowe a klasyczna teoria zasobowa	76
3.2. Zasoby w ujęciu interakcyjnym	77
3.3. Sieci międzyorganizacyjne	80
3.4. Determinanty wartości zasobów: perspektywa ex ante	83
3.4.1. Wartość zasobów w podejściu RBV	83
3.4.2. Asymetria informacji, niepewność i rola menedżerów	86
3.5. Innowacje w sieci a zasoby	89
3.5.1. Struktura sieci i jej wpływ na innowacyjność	89
3.5.2. Sieci innowacyjne	92
Rozdział 4. ZARZĄDZANIE RELACJAMI JAKO PRZYKŁAD UWARUNKOWAŃ FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW (Anna Kwiecień)	95
4.1. Uwarunkowania relacyjne	95
4.2. Relacje – podstawa funkcjonowania sieci	96
4.3. Zdolność sieciowa a efektywność relacji sieciowych i koordynacja działań	98
4.4. Zarządzanie relacjami	105
4.5. Mapowanie interesariuszy jako narzędzie do zarządzania relacjami z interesariuszami	111
4.6. Sieciowy kapitał ludzki	115
4.7. Zarządzanie relacjami z pracownikami	118
4.8. Zarządzanie relacjami w kontekście efektów finansowych	119
Rozdział 5. RYZYKO W PRZEDSIĘBIORSTWIE W SIECI MIĘDZYORGANIZACYJNEJ (Paweł Kosiń)	123
5.1. Ryzyko przedsiębiorstwa działającego w sieci	123
5.2. Aspekty odmienności zarządzania ryzykiem w organizacji usieciowionej	128
5.3. Ryzyko operacyjne w kontekście decyzji o intensyfikacji relacji sieciowych	135
5.4. Współczesne koncepcje zarządzania strategicznego a problem ryzyka działalności przedsiębiorstwa w sieci międzyorganizacyjnej	138
5.5. Ryzyko przedsiębiorstwa działającego w sieci jako problem portfela inwestycyjnego	143
5.6. Ryzyko jako nieodłączny składnik sytuacji decyzyjnej	149
Zakończenie	153
Literatura	157
Spis rysunków	173
Spis tabel	174
Informacje o autorach	175

Inni Klienci oglądali również

16,94 zł 24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Myśl jak człowiek biznesu

„Czy to możliwie, że od sposobu myślenia zależy nasze działanie, a potem wynik i sukces? Każdy biznes, przedsiębiorstwo, sukces zaczyna się w świecie przekonań lidera – a więc w głowie. Wystarczą dwa słowa wypowiedziane w myślach: To...
43,20 zł 48,00 zł
Do koszyka

Paradygmaty współczesnej dydaktyki

           Książka jest próbą rekonstrukcji źródeł teoretycznych i metodologicznych dydaktyki jako subdyscypliny naukowej. Poprzez odejście od wąsko instrumentalnego, upraktycznionego rozumienia dyda...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Wizualizacja informacji w biznesie

Prezentowana książka w przystępny sposób omawia metody zastosowania wizualizacji w obszarze biznesowym. Autor zamieścił w publikacji sporo ciekawych przykładów narzędzi i technik, które krok po kroku pokazują, jak zmienić opraco...
41,40 zł 46,00 zł
Do koszyka

Biznes muzyczny

Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub ...
62,10 zł 69,00 zł
Do koszyka

Model biznesu sieci przedsiębiorstw

Przyjęta przez Autora metoda rozwiązywania postawionych problemów jest nowatorska. Oparto tę me-todę na bogatym aparacie naukowym, który Autor szczegółowo opisuje i prawidłowo stosuje. Opracowa-na propozycja identyfikacji składnik&...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!