0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Biznes muzyczny

(eBook)

Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Patryk Gałuszka

  • Wydawca: Placet

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 46,00 zł
41,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Biznes muzyczny

Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie w trakcie zakupów w sklepie lub podczas przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni oraz artystów ją tworzących i wykonujących.

Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem?

Postęp technologiczny – wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu – całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę dużym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. „piractwo internetowe” godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Sztuka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7488-020-6
  • ISBN druku: 978-83-7488-146-3
  • Liczba stron: 298
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie  
Rozdział 1. Narodziny i rozwój branży fonograficznej
1.1.  Historyczne podstawy handlu dobrami kultury
1.2.  Historia branży fonograficznej w latach 1877–1954 
1.3.  Historia branży fonograficznej w latach 1955–1999
Rozdział 2. Organizacja biznesu muzycznego
2.1.  Struktura biznesu muzycznego: model trzech strumieni	39
2.2.  Rodzaje i struktura wytwórni muzycznych
2.3.  Prawne uwarunkowania działalności fonograficznej
2.4.  Ekonomiczne aspekty działalności fonograficznej
2.5.  Kontrakt: z czego żyje artysta nagrywający?
Rozdział 3. Marketing muzyki  w tradycyjnym modelu funkcjonowania branży fonograficznej
3.1.  Produkt branży fonograficznej w modelu tradycyjnym
3.2.  Dystrybucja produktów fonograficznych
3.3.  Promocja produktów branży fonograficznej
3.4.  Cena jako instrument marketingu na rynku fonograficznym
Rozdział 4.Rynek muzyczny  w czasach upowszechniania się Internetu
4.1.  Internet + plik mp3 = ?
4.2.  „Piractwo internetowe” versus „dostęp do dóbr kultury”
4.3.  Narodziny handlu plikami muzycznymi
4.4. Zmiany na rynku muzycznym i krótkowzroczność marketingowa firm fonograficznych
Rozdział 5. Nowy biznes muzyczny
5.1.  Dystrybucja płyt za pomocą Internetu
5.2.  Sklepy z plikami funkcjonujące według modelu  „płać za ściągnięcie” (pay–per–download)
5.3.  Model subskrypcyjny
5.4.  Superdystrybucje (model „Weed”)
5.5.  Serwisy reklamowe
5.6.  Telefonia mobilna i rynek dzwonków do telefonów
5.7.  Strategia „ofert pakietowych”
5.8.  Netaudio
5.9.  Serwisy społecznościowe
5.10.  Blogi
5.11.  Agregatorzy
5.12.  Największe wytwórnie muzyczne w nowej rzeczywistości
5.13.  Wytwórnie niezależne w warunkach rozwoju marketingu  muzyki on-line
5.14.  Nowe modele dla indywidualnych artystów
5.15.  Perspektywy rozwoju nowej fonografii
Podsumowanie
Spisy i Bibliografia
Słowa kluczowe: ekonomia muzyka fonografia biznes

Inni Klienci oglądali również

16,94 zł 24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
41,30 zł 59,00 zł
Do koszyka

Rekiny biznesu w mediach

Marka osobista to nagroda za to, jaki jesteś i co osiągnąłeś, a PROFIL PUBLICZNY to narzędzie do zakomunikowania tego kluczowym partnerom. Marki osobiste – stają się współcześnie niemal pożądane. Podczas programu COMMUNICATION QUEST ludzie...
44,91 zł 49,90 zł
Do koszyka

Siła kobiet w biznesie

Kobiety zmieniają świat, ale jeszcze nie doceniają siebie. Nie wiedzą, jakie dary wnoszą do gospodarki dzięki swojej pracy. Dotąd krytykowane kobiece cechy, takie jak misyjność, uczuciowość, uważność, troskliwość i wiele innych, stanowią wielki niewyko...
53,91 zł 59,90 zł
Do koszyka

W jakiej formie prawnej prowadzić biznes?

Nazywam się Małgorzata Koczan. Jestem radcą prawnym i od 10 lat doradzam przedsiębiorcom i osobom, które planują rozpocząć swój biznes. Poza wiedzą w swojej pracy zawodowej dzielę się także doświadczeniem, które nabyłam i któ...
20,21 zł 22,45 zł
Do koszyka

Wstęp do lingwistyki w biznesie

Publikacja stanowi pierwszy na rynku wydawniczym podręcznik przygotowany z myślą o studentach i wykładowcach kierunku lingwistyka dla biznesu – interdyscyplinarnego kierunku o profilu praktycznym, mającego na celu zapewnienie studentom zaró...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Edukacja muzyczna dzieci z perspektywy pedagogicznej i profilaktyczno-terapeutycznej

Publikacja poświęcona jest edukacji muzycznej, która jest jednym z elementów niezbędnych do prawidłowego wzrostu dzieci. Edukacja to proces. Nie ma gotowej recepty na zaspokojenie dziecięcej potrzeby muzyki, tym bardziej, że każdy mały cz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!