0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Marketing. Koncepcje, strategie, trendy

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Poznań, 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Bogna Pilarczyk, Henryk Mruk, Maria Sławińska

  • Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 36,00 zł
32,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Marketing. Koncepcje, strategie, trendy

Celem przygotowanego podręcznika jest zaprezentowanie najważniejszych zasad oraz technik marketingowych służących zwiększaniu skuteczności działania przedsiębiorstwa na rynku. Przesądziło to o treści podręcznika, w którym definiowane koncepcje, strategie oraz trendy zostały zilustrowane wieloma przykładami praktycznymi. Ich zadaniem jest ułatwienie rozumienia zasad marketingu, a zarazem pobudzenie do kreowania własnych rozwiązań. W naszym przekonaniu zawarte w podręczniku treści mogą być użyteczne zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, także technicznych, humanistycznych i artystycznych, jak i dla osób działających w praktyce, czyli pracowników przedsiębiorstw oraz instytucji.
Rozdział pierwszy prezentuje istotę oraz genezę marketingu, a także marketing jako koncepcję zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując również na kierunki rozwoju. W rozdziale drugim przedstawiono odrębności marketingu w odniesieniu do podstawowych rynków, a mianowicie rynku dóbr konsumpcyjnych, rynku instytucjonalnego, sektora usług i organizacji non profit. Rozdział trzeci zawiera rozważania na temat procesu tworzenia i wdrażania strategii marketingowych, jest wzbogacony klasyfikacją i oceną różnych typów strategii. Kontynuacja tej problematyki, odniesiona do strategii konkurowania oraz budowania przewagi konkurencyjnej z uwzględnieniem modelu M. Portera, stanowi treść rozdziału czwartego.
Istotą marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem jest wiedza na temat zachowań konsumentów oraz segmentów rynkowych. W rozdziale piątym scharakteryzowano zachowania konsumentów, omówiono proces decyzyjny na różnych rynkach, krytycznie opisano trendy zachowań konsumentów, a także odwołano się do ekonomii behawioralnej i wyników badań neuromarketingowych. W rozdziale szóstym przedstawiono istotę oraz kryteria segmentacji, a także ich znaczenie w pozycjonowaniu produktów i marek. Rozdział siódmy poświęcono omówieniu metod badania potrzeb oraz zachowań konsumentów. Wiedząc, że konsumenci są w centrum zainteresowania marketingowego przedsiębiorstwa, przybliżono sposoby pozyskiwania informacji oraz metody badań ilościowych i jakościowych. W rozdziale ósmym zaprezentowano zagadnienia związane z produktem, cyklem jego życia, zarządzaniem portfelem produktów, zadaniami menedżera produktu, strategią wprowadzania nowego produktu na rynek oraz strategią opakowania. Rozdział dziewiąty skupia uwagę Czytelnika na sposobach budowania pozycji marki oraz zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstwa. W rozdziale dziesiątym opisano strategie cenowe, wskazując na znaczenie wartości w procesie budowania oferty przedsiębiorstwa. Kolejny, jedenasty rozdział zawiera rozważania na temat zarządzania dystrybucją. Obok treści związanych ze strategią dystrybucji pokazano trendy, które są obserwowane w tym obszarze. Rozdziały dwunasty i trzynasty przedstawiają sposoby i formy komunikacji. W pierwszym z nich skoncentrowano się na wyjaśnieniu form i narzędzi komunikacji masowej, a w drugim przedstawiono sposoby komunikacji bezpośredniej. Podstawą działań operacyjnych przedsiębiorstwa jest z reguły plan marketingowy. Rozdział czternasty zawiera omówienie procedury, etapów oraz struktury planu marketingowego w przedsiębiorstwie. W rozdziale końcowym, piętnastym, wskazano na istotę i znaczenie kontroli działalności marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem pomiaru wyników i audytu marketingowego oraz organizacyjnych aspektów kontroli marketingu.
Wychodząc z założenia, że przygotowany podręcznik ma służyć zdobywaniu wiedzy z zakresu marketingu oraz umiejętności jej praktycznego wykorzystania, na końcu każdego z rozdziałów zawarto pytania oraz zadania do samodzielnego rozwiązania. Duża część proponowanych zadań może być wykonywana w zespołach, co ma służyć zdobywaniu kwalifikacji w zakresie pracy grupowej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8211-032-6
  • ISBN druku: 978-83-7417-831-0
  • Liczba stron: 360
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp
1. Istota i znaczenie marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Maria Sławińska) 
1.1. Istota i geneza marketingu
1.2. Ewolucja orientacji przedsiębiorstw
1.3. Marketing jako koncepcja zarządzania
1.4. Kierunki rozwoju marketingu
2. Odrębności sektorowe marketingu (Maria Sławińska) 
2.1. Marketing dóbr konsumpcyjnych 
2.2. Marketing na rynku instytucjonalnym (B2B) 
2.3. Marketing usług 
2.4. Marketing organizacji non profit 
3. Proces tworzenia strategii marketingowej. Rodzaje strategii (Bogna Pilarczyk) 
3.1. Istota i proces tworzenia strategii marketingowej 
3.2. Ocena otoczenia marketingowego i zasobów przedsiębiorstwa 
3.3. Cele strategiczne i struktura instrumentów marketingu 
3.4. Rodzaje strategii 
4. Przewaga konkurencyjna i strategie konkurowania (Bogna Pilarczyk)
4.1. Istota konkurencji i typy przewagi konkurencyjnej 
4.2. Analiza konkurencji 
4.3. Strategia konkurencji 
5. Zachowania konsumentów (Henryk Mruk) 
5.1. Potrzeby i ich uwarunkowania 
5.2. Demograficzne i ekonomiczne aspekty zachowań nabywców 
5.3. Uwarunkowania psychologiczne i społeczne zachowań nabywców 
5.4. Inne uwarunkowania 
5.5. Proces podejmowania decyzji o zakupie 
5.6. Rodzaje decyzji zakupowych 
5.7. Nabywcy instytucjonalni 
6. Segmentacja nabywców i wybór rynku docelowego (Bogna Pilarczyk)
6.1. Istota i proces segmentacji 
6.2. Kryteria segmentacji 
6.3. Wybór rynku docelowego 
6.4. Pozycjonowanie oferty i produktu na rynku 
7. Metody badania potrzeb i zachowań konsumentów (Henryk Mruk) 
7.1. Informacje a decyzje marketingowe 
7.2. Źródła informacji 
7.3. Badania marketingowe – istota i etapy 
7.4. Sposoby dobierania próby 
7.5. Błędy związane z badaniami 
7.6. Rodzaje badań marketingowych 
7.7. Badania ankietowe 
7.8. Badania panelowe 
7.9. Badania jakościowe 
7.10. Obserwacje, eksperymenty i metody komparatywne 
7.11. Techniki projekcyjne 
7.12. Współpraca z agencją badań marketingowych 
7.13. Raport z badań 
7.14. Prezentacja raportu 
8. Strategia produktu i opakowania (Henryk Mruk) 
8.1. Istota i klasyfikacja produktów 
8.2. Poziomy produktu 
8.3. Cykl życia produktu 
8.4. Zarządzanie portfelem produktów 
8.5. Zadania menedżera produktu (MP) 
8.6. Opakowanie i jego rola 
8.7. Wprowadzanie nowego produktu na rynek 
8.8. Błędy i bariery we wprowadzaniu nowego produktu 
9. Zarządzanie marką i wizerunkiem (Henryk Mruk) 
9.1. Istota marki 
9.2. Nazwa marki 
9.3. Obszary budowania marki 
9.4. Rodzaje marek 
9.5. Marki prywatne (handlowe, DOB – distribution own brand) 
9.6. Wprowadzanie nowej marki na rynek 
9.7. Marka a półka sklepowa 
9.8. Zarządzanie marką 
9.9. Marka na rynku B2B 
9.10. Cykl życia marki 
9.11. Portfele, kanibalizm, mapy percepcji marek i podróbki marek 
9.12. Wartość marki 
9.13. Marki polskie 
10. Cena w strategii marketingowej (Henryk Mruk) 
10.1. Cena a wartość 
10.2. Funkcje cen 
10.3. Cena a instrumenty marketingu 
10.4. Elastyczność cenowa popytu 
10.5. Paradoksy cenowe 
10.6. Ceny a zachowania konsumentów 
10.7. Sposoby ustalania cen 
10.8. Ceny a oferta przedsiębiorstwa 
10.9. Strategie cenowe 
10.10. Opusty cenowe 
10.11. Marże 
10.12. Wojny cenowe 
11. Zarządzanie dystrybucją (Maria Sławińska) 
11.1. Dystrybucja jako instrument marketingu 
11.2. Funkcje dystrybucji 
11.3. Czynniki wpływające na wybór strategii dystrybucji 
11.4. Kanały dystrybucji 
11.5. Pośrednicy w kanałach dystrybucji 
11.6. Istota i znaczenie kooperacji w kanałach dystrybucji 
11.7. Konflikty w sferze dystrybucji i sposoby ich rozwiązywania 
11.8. Logistyka dystrybucji 
11.9. Trendy w zarządzaniu dystrybucją 
12. Sposoby komunikacji masowej (Bogna Pilarczyk) 
12.1. Istota i proces komunikacji marketingowej 
12.2. Reklama 
12.3. Promocja sprzedaży 
12.4. Public relations 
12.5. Niekonwencjonalne formy komunikacji masowej 
13. Metody komunikacji bezpośredniej (Bogna Pilarczyk)
13.1. Promocja osobista 
13.2. Marketing bezpośredni 
13.3. Targi i wystawy 
13.4. Niestandardowe formy komunikacji bezpośredniej 
14. Plan marketingowy (Maria Sławińska)
14.1. Istota i funkcje planu marketingowego 
14.2. Etapy procesu planowania marketingowego 
14.3. Struktura i podstawowe elementy planu marketingowego 
15. Kontrola działalności marketingowej (Maria Sławińska)
15.1. Istota i zadania kontroli marketingu 
15.2. Przedmiot kontroli marketingu 
15.3. Aspekty organizacyjne kontroli marketingu 
Bibliografia
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Wstęp
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

22,46 zł 24,95 zł
Do koszyka

Marketing wewnętrzny we współczesnej organizacji

Marketing wewnętrzny stanowi próbę zaadaptowania marketingu w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Według tej koncepcji wiodącym punktem odniesienia i najcenniejszym kapitałem każdej organizacji jest pracownik traktowany jako klient wewnętrzn...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Koncepcja "gry językowej" Wittgensteina w świetle badań współczesnego językoznawstwa

Seria PRAGMATYKA I SEMATYKA MOWY. Studia i analizy. Tom 1 To próba rekonstrukcji znaczenia "gry językowej" i konfrontacji zawartego w niej modelu komunikacji z kategoriami powstałymi współcześnie. Koncepc...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Public Relations i marketing w sektorze publicznym

Niniejsza książka jest próbą refleksji nad problematykąmarketingu i public relations organizacji zaliczanych do szerokorozumianego sektora publicznego. Przynosi Czytelnikowi studiai szkice, których autorzy opisują wyzwan...
48,51 zł 53,90 zł
Do koszyka

Marketing przedsiębiorstw usługowych w procesie internacjonalizacji

Książka wpisuje się w nurt wieloletnich zainteresowań naukowych oraz badawczych Autorki.Celem książki jest identyfikacja zachowań rynkowych podmiotów usługowych w kontekście współczesnych procesów internacjonalizacji oraz okr...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Strategia eksportowa – towary szybko rotujące

Niniejsza publikacja dla przedsiębiorców działających w sektorze towarów szybko rotujących jest przeznaczony nie tylko dla podmiotów, które planują działalność eksportową, ale również mają doświadczenie na jakimś rynk...
71,91 zł 79,90 zł
Do koszyka

Nowe zasady marketingu i PR. Jak poprzez social media, podcasty, content marketing, newsjacking oraz sztuczną inteligencję dotrzeć bezpośrednio do kupujących

Trudno jest się oprzeć wrażeniu, że w erze cyfrowej taktyki marketingowe ulegają zmianom niemalże codziennie. Ponieważ sposoby, w jakie się komunikujemy, wciąż ewoluują, nadążenie za najnowszymi trendami w mediach społecznościowych, wideo na YouTubie, ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!