0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2014

  • Autor: Bogna Pilarczyk, Henryk Mruk, Małgorzata Michalik

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 59,00 zł
53,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym

Książka stanowi całościowe opracowanie zagadnień z zakresu marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Autorzy kompleksowo omówili w niej cechy rynku farmaceutycznego, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie tematy jak:


zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym,
strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki,
tworzenie cen i marż handlowych oraz stosowanie opustów cenowych,
marketingowe zarządzanie hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego,
reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej,
badanie zachowań pacjentów - znaczenie wiedzy z neuromarketingu dla budowania skutecznych strategii i działań marketingowych.
Najnowsze wydanie uwzględnia istotne zmiany prawa farmaceutycznego, takie jak zakaz reklamy aptek, ograniczenia w promocji leków oraz stałe ceny i marże na leki refundowane.





Adresaci:

Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów marketingu podmiotów zajmujących się wytwarzaniem, dystrybucją i logistyką produktów farmaceutycznych, a także pracowników aptek i studentów takich kierunków jak farmacja, promocja zdrowia oraz zarządzanie i marketing.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-7836-9
  • ISBN druku: 978-83-264-3447-1
  • EAN: 9788326478369
  • Liczba stron: 288
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O autorach | str. 9

Wstęp | str. 11

Rozdział 1
Orientacja marketingowa na rynku farmaceutycznym | str. 15

 Henryk Mruk

Elementy rynku farmaceutycznego | str. 15

Istota orientacji marketingowej | str. 20

Zarządzanie marketingowe na rynku farmaceutycznym | str. 25

 Rozdział 2
Uwarunkowania działań marketingowych na rynku farmaceutycznym | str. 31

 Bogna Pilarczyk

Czynniki kształtujące działania marketingowe na rynku farmaceutycznym | str. 31

Struktura podmiotowa rynku farmaceutycznego | str. 44

 Rozdział 3
Badania marketingowe na rynku farmaceutycznym | str. 56

 Małgorzata Michalik

Istota i procedura badań marketingowych | str. 56

Podział badań marketingowych | str. 63

Badania ilościowe | str. 64

Badania jakościowe | str. 70

Współpraca z agencją marketingową | str. 77

 Rozdział 4
Zachowania nabywców i segmentacja rynku farmaceutycznego | str. 79

 Małgorzata Michalik

Wiedza o nabywcach | str. 79

Czynniki kształtujące zachowania nabywców | str. 82

Etapy procesu zakupu | str. 85

Neuromarketing a wiedza o nabywcy | str. 90

Klienci instytucjonalni | str. 90

Istota i kryteria segmentacji | str. 91

Etapy procesu segmentacji | str. 95

 Rozdział 5
Strategia produktu na rynku farmaceutycznym | str. 98

Henryk Mruk

Istota i klasyfikacja produktów | str. 98

Cykl życia produktu | str. 102

Zarządzanie portfelem produktów | str. 106

Wprowadzanie nowego produktu na rynek | str. 109

Błędy i bariery we wprowadzaniu nowego produktu | str. 116

Rola opakowania | str. 118

 Rozdział 6
Zarządzanie marką | str. 124

 Henryk Mruk

Istota marki | str. 124

Marka a segmentacja i proces decyzyjny | str. 129

Strategie marek | str. 131

Pozycjonowanie marki | str. 134

Wartość marki i jej wycena | str. 136

 Rozdział 7
Strategie cen i marż na rynku farmaceutycznym | str. 139

Henryk Mruk

Cena w koncepcji marketingu mix | str. 139

Metody ustalania cen | str. 142

Strategie cenowe | str. 144

Ceny w świetle ekonomii behawioralnej | str. 147

Opusty cenowe | str. 148

Elastyczność cenowa popytu | str. 150

Marże handlowe | str. 152

 Rozdział 8
Procesy dystrybucji na rynku farmaceutycznym | str. 155

Bogna Pilarczyk

Istota i rodzaje kanałów dystrybucji | str. 155

Funkcjonowanie hurtu farmaceutycznego | str. 166

Pozaapteczny kanał dystrybucji leków | str. 172

Rozdział 9
Rola apteki na rynku farmaceutycznym | str. 180

Małgorzata Michalik

Apteka partnerem dla producenta | str. 180

Wizerunek i tożsamość apteki | str. 181

Merchandising apteczny | str. 187

Usługi dodatkowe w aptece | str. 196

Standardy obsługi pacjenta w aptece | str. 198

Rozdział 10
Strategia komunikacji masowej na rynku farmaceutycznym | str. 202

Bogna Pilarczyk

Istota komunikacji marketingowej | str. 202

Reklama na rynku farmaceutycznym | str. 205

Promocja sprzedaży na rynku farmaceutycznym | str. 218

Działania public relations na rynku farmaceutycznym | str. 220

Rozdział 11
Komunikacja indywidualna jako element marketingu mix | str. 229

Małgorzata Michalik

Promocja osobista | str. 229

Promocja bezpośrednia | str. 239

E-pharmamarketing - nowoczesne formy komunikacji marketingowej | str. 244

Programy lojalnościowe | str. 247

Budowanie zaufania i tworzenie kultury organizacyjnej zespołu | str. 250

Rozdział 12
Strategie marketingowe i proces ich tworzenia na rynku farmaceutycznym | str. 253

Henryk Mruk, Bogna Pilarczyk

Istota i proces tworzenia strategii | str. 253

Rodzaje strategii marketingowych | str. 263

 Bibliografia | str. 273

Indeks | str. 281

Inni Klienci oglądali również

71,10 zł 79,00 zł
Do koszyka

Poradnik inwestora rynku nieruchomości

Poradnik w kompleksowy sposób przygotowuje inwestora lub kandydata na inwestora rynku nieruchomości do korzystnego oraz bezpiecznego zakupu mieszkań, a także późniejszego czerpania zysków z ich wynajmu i odsprzedaży na rynku wt&oac...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Strategia marketingu narracyjnego w Policji

Celem książki jest analiza strategii marketingu narracyjnego jako skutecznego narzędzia łączącego techniki kształtowania wizerunku Policji. W książce zostaną zanalizowane atrybuty językowe narracji marketingowej, ze szczególnym odniesieniem do m...
152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Rynek usług finansowych: inwestycyjnych bankowych i ubezpieczeniowych – między teorią a praktyką

Przedmiotowa monografia jest próbą przystępnego przestawienia autorsko wybranych istotnych zagadnień, dedykowaną nie tylko osobom profesjonalnie zajmującym się tematyką usług finansowych, lecz także nauczycielom i uczniom szkół średnich j...
268,20 zł 298,00 zł
Do koszyka

System Prawa Pracy. TOM VIII. Prawo rynku pracy

Tom VIII Systemu Prawa Pracy zawiera omówienie problematyki prawa rynku pracy stanowiącego obszerną, choć jeszcze ostatecznie nieusystematyzowaną część prawa pracy. Do chwili obecnej brakowało na polskim rynku pozycji, która zagadnienia t...
3,06 zł 3,40 zł
Do koszyka

Finansowanie firm na rynkach zagranicznych (wyd. II). Rozdział 5. Wpływ notowania spółek na giełdach zagranicznych na giełdę krajów

W książce w sposób kompleksowy przedstawiono zagadnienia związane z gromadzeniem kapitału na działalność firmy krajowej za pośrednictwem ryn­ków zagranicznych. Może być z powodzeniem polecana do nauki finansów na studiach wyższ...
26,46 zł 29,40 zł
Do koszyka

BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTÓW na rynku żywności

Anna DąbrowskaŻywność stanowi podstawę egzystencji człowieka - potrzeba zaspokojenia głodu jest najważniejsza, ale można ją plasować i na wyższych poziomach piramidy Maslowa.Warto przybliżyć znaczenie trzech pojęć, które ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!