Trudno jest się oprzeć wrażeniu, że w erze cyfrowej taktyki marketingowe ulegają zmianom niemalże codziennie. Ponieważ sposoby, w jakie się komunikujemy, wciąż ewoluują, nadążenie za najnowszymi trendami w mediach społecznościowych, wideo na YouTubie, aplikacjami mobilnymi i wszystkimi innymi przejawami high-tech wydaje się iście niewykonalnym zadaniem. Jak uchronić swój produkt lub usługę przed zawieruszeniem się w tym cyfrowym bezładzie?
Książka, którą trzymasz w ręku, pozwoli Ci być na bieżąco ze skutecznymi narzędziami marketingu cyfrowego. Da ci wszystko, czego potrzebujesz, aby zwracać się bezpośrednio do swoich odbiorców, nawiązywać z nimi silną więź na poziomie osobistym i generować jak największe zainteresowanie swoim biznesem. Poznasz najnowsze podejścia do efektywnych działań public relations, marketingu i komunikacji z klientami.
Ten przewodnik po przyszłości marketingu pomoże ci:
• wdrożyć nowe zasady i stać się pionierem rozwiązań marketingu cyfrowego,
• prowadzić marketing i public relations w czasie rzeczywistym dzięki wykorzystaniu technik takich jak newsjacking, służących zwróceniu uwagi odbiorców dokładnie wtedy, kiedy są na to gotowi,
• korzystać z możliwości marketingowych na platformach takich jak Facebook Live i Snapchat,
• tworzyć interesujące strony internetowe, wpisy na blogu, posty w mediach społecznościowych, filmy wideo i podcasty oraz wybierać tematy, które docenią klienci,
• wykorzystać sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do automatyzacji rutynowych zadań, dzięki czemu będziesz mógł skupić się na strategii marketingowej i działaniach PR,
• uzyskać cenne wskazówki dzięki analizom przypadków i autentycznym przykładom zaczerpniętym z doświadczeń przedsiębiorców,
• sprzedać dowolny produkt, usługę lub pomysł – i to za ułamek kosztów pochłanianych przez tradycyjne działania marketingowe i PR-owe.
Wprowadzenie Nowe zasady Życie z nowymi zasadami Co nowego Książka jak blog Historie sukcesu I. Jak internet zmienił zasady marketingu i PR 1. Stare zasady marketingu i PR są nieskuteczne online Reklama – bezdenna studnia zmarnowanych środków Jednokierunkowy marketing rozpraszający to relikt przeszłości Stare zasady marketingu W public relations liczyły się tylko media Public relations i dziennikarze Tak, media wciąż są ważne Komunikaty prasowe i dziennikarska czarna dziura Stare zasady PR Naucz się ignorować stare zasady 2. Nowe zasady marketingu i PR Najważniejsza rewolucja komunikacyjna w historii ludzkości OPEN, czyli jak być otwartym w biznesie Długi ogon marketingu Proszę, powiedz mi coś, czego nie wiem Sukces na mur-beton Długi ogon PR Nowe zasady marketingu i PR Marketing i PR zbiegają się w sieci 3. Jak bezpośrednio dotrzeć do kupujących Właściwy marketing w „okablowanym” świecie Pokaż światu, w czym się specjalizujesz Dostosuj treści do potrzeb odbiorcy Firma hydrauliczna rośnie w siłę na konkurencyjnym rynku Persony zakupowe – podstawowe informacje Myśl jak wydawca Stały kontakt z członkami wspólnoty Znaj swoje cele i pozwól, by treść prowadziła do działania Biznes w czasie rzeczywistym, czyli jak American Airlines dociera bezpośrednio do klientów II. Komunikacja internetowa, czyli jak bezpośrednio dotrzeć do kupujących 7 4. Media społecznościowe i twoja docelowa publiczność Czym w zasadzie są media społecznościowe? Media społecznościowe niczym koktajl party „Upgrade to Canada”, czyli jak program społecznościowy przechwytuje turystów Zwinność w komunikacji społecznościowej Marketing społecznościowy nie jest dla wszystkich, czyli o rynku marihuany w Stanach Zjednoczonych . Nowe zasady poszukiwania pracy Jak znaleźć nową pracę dzięki mediom społecznościowym Sukces Adagio Teas, czyli jak wypromować herbatę w mediach społecznościowych 5. Blogi – jak skłonić miliony do opowiedzenia twojej historii Rola blogów w dobie sieci społecznościowych Blogi, blogowanie i blogerzy Blog (czy nie blog) Blogujący prawnik z Kalifornii buduje autorytet i pozyskuje nowych klientów Zrozumieć ideę bloga Cztery zastosowania blogów w marketingu i PR Monitoruj blogi – od tego zależy reputacja twojej organizacji Zaprezentuj swój punkt widzenia, komentując wpisy na blogach Blogerzy uwielbiają ciekawe doświadczenia Jak dotrzeć do blogerów z różnych krańców świata Pozwalasz pracownikom wysyłać e-maile? Pozwól im też blogować! Tylko nie kolejny śmieciowy blog Zacznij już dziś 6. Audio i wideo skłaniają do działania Improwizacja z CIO Jaką uczelnię wybrać? Jak zbudować biznes na YouTubie Kręć wideo i dobrze się baw Podcasty – sposób na dostarczanie treści audio Hack the Entrepreneur, czyli jak firma konsultingowa zdobywaklientów dzięki podcastowi Podcast Grammar Girl 7. Bogata witryna internetowa Lobbing polityczny w sieci Treść – podstawa skutecznej witryny internetowej Docieranie do globalnego rynku Stwórz witrynę przyjazną urządzeniom mobilnym Spajająca rola treści Tworzenie dobrych witryn to bardziej sztuka niż nauka 8. Marketing i public relations w czasie rzeczywistym Marketing i PR w trybie natychmiastowym John Green „bije” Toma Cruise’a Otwórz się na działanie w czasie rzeczywistym Post napisany w czasie rzeczywistym przynosi zyski rzędu miliona dolarów Tu i teraz Snapchat dla biznesu Crowdsourcing jako źródło wsparcia w kryzysie 9. Rola sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w marketingu i PR Marketing i PR wspomagane sztuczną inteligencją Sztuczna inteligencja już wspomaga twój marketing Niech AI działa na korzyść twoich klientów Tworzenie projektu AI Włączanie AI do działań marketingowych Pozostać człowiekiem w świecie sztucznej inteligencji III. Si ła nowych zasad w praktyce. Plan działania 10. Jesteś tym, co publikujesz. Twój własny plan marketingowy i PR-owy Jakie cele ma twoja organizacja? Persony zakupowe w twojej organizacji Profil persony zakupowej Sukces Beko, czyli jak tworzyć produkty pożądane przez konsumentów na całym świecie Jak dotrzeć do wyższej kadry kierowniczej Znaczenie person zakupowych w marketingu internetowym Mów językiem nabywcy W co mają uwierzyć twoi kupujący? Tworzenie treści, które docierają do nabywców Szablon planowania strategii marketingowej Nowe zasady pomiaru sukcesu Zaproś kupującego na randkę Jeśli nie wycinki, to co? Co warto mierzyć Tworzenie treści to nie kolejny wydatek marketingowy Trzymaj się planu 11. Rozwijanie biznesu – marketing i PR jako narzędzia zwiększające sprzedaż Czas na rewolucję w sprzedaży Jak treści internetowe wpływają na proces zakupowy Jak stworzyć witrynę zorientowaną na klienta Krok 1: Sprzedaż zaczyna się od treści informacyjnych Krok 2: Przyjazne szturchnięcie Krok 3: Zamykanie transakcji Trenerka triatlonu tworzy treści dla wszystkich poziomów zaawansowania Sprzedawcy jako ambasadorzy treści . Twój naczelny sprzedawca Nowy proces sprzedaży wymaga edukacji sprzedawców Z rejestracją czy bez? Dane z oferty e-booka Zamknij sprzedaż. Kontynuuj rozmowę Mierz i udoskonalaj 50-procentowy wzrost biznesu w skali roku dzięki strategii treści 12. Strategie tworzenia rewelacyjnych treści Drogi rozpowszechniania informacji Jak tworzyć nieszablonowe treści Dlaczego Raytheon zatrudnia dziennikarzy do tworzenia treści Tworzenie treści w branżach silnie regulowanych Zaproś ekspertów spoza organizacji Kto napisał tę świetną białą księgę? Ile zarabia twój klient? 13. Jak pisać dla swoich nabywców Analiza bełkotu Jak to się stało, że tak kiepsko piszemy? Skuteczne pisanie w marketingu i public relations Podnoś jakość bloga dzięki informacji zwrotnej Humor w opisach produktów Boeing i brand journalism 14. Rola serwisów społecznościowych w marketingu Eugene Mirman z telewizji jest bardzo miły i lubi owoce morza Promowanie produktów i usług na Facebooku Zwiększanie zaangażowania dzięki grupom na Facebooku Odwiedź mój profil na LinkedIn Ćwierkaj na Twitterze, co ci w duszy gra Serwisy społecznościowe i budowanie marki osobistej CIA dołącza do Twittera Mniej sprzedawania, więcej udostępniania Kontakt z fanami Jak Amanda Palmer zebrała milion dolarów dzięki portalom społecznościowym Która sieć społecznościowa jest dla mnie odpowiednia? Nextdoor – sieć społecznościowa dla lokalnych firm Nie możesz być na każdej imprezie w mieście Optymalizacja stron w serwisach społecznościowych Integracja mediów społecznościowych z wydarzeniami offline Zbierz grono oddanych fanów Sieci społecznościowe i komunikacja kryzysowa Aktywność w mediach społecznościowych przypomina aktywność fizyczną 15. Blogowanie – bezpośrednia droga do nabywcy O czym mam blogować? Etyka blogowa i wytyczne dla blogujących pracowników Podstawy blogowania – co trzeba wiedzieć, żeby zacząć Odpicuj sobie blog Budowanie grona odbiorców nowego bloga Taguj i daj się namierzyć Blogujące miasta Blogowanie poza Ameryką Północną Na co czekasz? 16. Obraz jest wart tysiąca słów Zdjęcia jako przekonujący marketing treści Fotografie prawdziwych osób są skuteczniejsze niż przypadkowe zdjęcia stockowe Jak sprzedać drogi produkt za pomocą autentycznych zdjęć Za co kocham Instagram Marketing na Instagramie Udostępnianie treści na Pintereście Promowanie pomysłów z wykorzystaniem SlideShare Infografiki 17. Wideo i podcasty bez tajemnic Wideo a twoi nabywcy Nieformalne wideo biznesowe Zgoda na wykorzystanie wizerunku to nie powód do obsesji Potrzebujesz jedynie smartfona Facebook Live – sposób na świetny content marketing w czasie rzeczywistym Wideo jako próbka specjalistycznych umiejętności Pierwsze kroki w świecie wideo Wideo tworzone z myślą o kupujących generuje leady sprzedażowe Podcasty dla początkujących 18. Jak dotrzeć bezpośrednio do nabywców dzięki komunikatom informacyjnym Komunikaty informacyjne w świecie WWW Nowe zasady komunikatów Daj się znaleźć w sieci Wprowadzanie nabywców do procesu sprzedaży Tworzenie strategii komunikatów informacyjnych Publikowanie komunikatów informacyjnych za pośrednictwem serwisów dystrybucji Powiększ grono odbiorców dzięki kanałom RSS Publikuj swoje komunikaty informacyjne w firmowej witrynie Znaczenie linków w komunikatach informacyjnych Skup się na słowach i frazach kluczowych, których używają twoi kupujący Jeśli coś jest warte opowiedzenia mediom, opowiedz to również swoim obecnym i potencjalnym klientom! 19. Twoje centrum prasowe – przestrzeń nie tylko dla mediów Twój pokój prasowy jako (darmowe) narzędzie Docieranie do dziennikarzy i opowiadanie swojej historii Najlepsze praktyki w prowadzeniu newsroomu Politechnika w Ontario promuje swoich naukowców Jak dotrzeć do dziennikarzy, klientów i blogerów za pośrednictwem newsroomu 20. Nowe zasady docierania do mediów „Re:”, niespersonalizowany pitch i inne szemrane taktyki Nowe zasady relacji z mediami Blogi i relacje z mediami Wzmianki na blogu ściągają uwagę mainstreamowych mediów Jak siły powietrzne Stanów Zjednoczonych strzelają pomysłami Jak skutecznie zabiegać o uwagę mediów 21. Newsjacking – porwij media swoją historią Dziennikarze chcą wiedzieć to, co wiesz ty Ustosunkuj się do bieżących wydarzeń Jak znaleźć newsy warte „kradzieży” Twitter jako podstawowe narzędzie newsjackingu Uważaj! Newsjacking może zrujnować twoją markę Newsjacking dla zabawy i zysku 22. Marketing w wyszukiwarkach internetowych Jak trafić na pierwszą stronę w Google Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek Dlaczego warto mieć własne zasoby marketingowe Długi ogon wyszukiwania . Bardzo długi ogon wyszukiwania głosowego Stwórz własną niszę w wyszukiwarce Skuteczne strony docelowe Optymalizacja przeszłości Marketing w wyszukiwarkach na rozdrobionym rynku 23. Do dzieła! Twoje nowe nastawienie mentalne Ewolucja dyrektora marketingu Okiełznaj swój lęk Łączenie życia zawodowego z osobistym w sieciach społecznościowych Uzyskaj cenną pomoc (i podziękuj za wątpliwe wsparcie) Brand journalism w okręgu szkolnym Korzyści dla wszystkich typów organizacji Teraz twoja kolej Podziękowania O autorze Chcesz, aby David Meerman Scott wystąpił podczas twojego wydarzenia?