0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Marketing w gastronomii

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2023

  • Wydanie/Copyright: wyd. 2

  • Autor: Józef Sala

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 53,90 zł
48,51 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Marketing w gastronomii

Gastronomia jako ogniwo sfery usług pełni ważne funkcje gospodarcze i społeczne. Dostarczając wysoko przetworzone produkty żywnościowe, może się przyczyniać do unowocześnienia spożycia oraz korzystnie wpływać na poziom życia ludności.

Książka stanowi całościowe opracowanie z dziedziny marketingu w gastronomii.
Autor omówił w niej:
· pojęcie i rolę gastronomii w gospodarce rynkowej,
· istotę i specyfikę marketingu w gastronomii,
· usługę gastronomiczną jako produkt,
· strategie produktu w gastronomii indywidualnej i systemowej,
· dystrybucję usług gastronomicznych,
· kształtowanie cen w gastronomii,
· promocję usług gastronomicznych,
· usługi gastronomiczne jako komponent produktu w hotelarstwie,
· usługi gastronomiczne jako czynnik podnoszenia konkurencyjności produktu w hotelarstwie.

Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych oraz słuchaczy szkół o profilu turystycznym. Dostarcza niezbędnej wiedzy osobom zatrudnionym w biznesie restauracyjno-hotelarskim.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • ISBN: 978-83-208-2557-2
  • ISBN druku: 978-83-208-1953-3
  • Liczba stron: 228
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp
 
Rozdział 1. Pojęcie i rola gastronomii w gospodarce rynkowej
1.1. Podstawowe pojęcia związane z działalnością gastronomiczną
1.2. Funkcje gastronomii
1.3. Formy gastronomii. Kryteria klasyfikacji zakładów gastronomicznych
1.4. Podsystemy gastronomii w gospodarce rynkowej
1.5. Rola gastronomii w gospodarce rynkowej
1.5.1. Gastronomia jako ogniwo gospodarki żywnościowej i turystycznej w krajach wysoko rozwiniętych
1.5.2. Rola gastronomii na rynku dóbr konsumpcyjnych i usług w Polsce
 
Rozdział 2. Istota i specyfika marketingu w gastronomii
2.1. Rozwój marketingu w działalności gastronomicznej
2.2. Istota marketingu w gastronomii
2.3. Struktura marketingu-mix w gastronomii
 
Rozdział 3. Usługa gastronomiczna jako produkt
3.1. Istota i cechy produktu w gastronomii
3.2. Poziomy i elementy produktu w gastronomii
3.3. Metody różnicowania produktu. Pozycjonowanie zakładu gastronomicznego wobec konkurencji
3.4. Cykl życia usług gastronomicznych. Dynamika form organizacyjnych gastronomii
 
Rozdział 4. Strategie produktu w gastronomii indywidualnej
4.1. Strategia niszy rynkowej jako główny sposób konkurowania niezależnych firm gastronomicznych na rynku
4.2. Strategie produktu w wybranych formach gastronomii indywidualnej
4.2.1. Restauracje
4.2.1.1. Restauracje popularne
4.2.1.2. Restauracje luksusowe
4.2.1.3. Restauracje etniczne
4.2.1.4. Restauracje sławnych osób
4.2.2. Zakłady folklorystyczne
4.2.3. Dyskoteki
4.2.4. Puby
4.2.5. Winiarnie
4.2.6. Kawiarnie
4.2.7. Herbaciarnie
4.2.8. Kluby
4.2.9. Bistro
4.2.10. Tawerny
4.2.11. Bary
 
Rozdział 5. Strategie produktu w gastronomii systemowej
5.1. Istota i komponenty gastronomii systemowej
5.2. Strategie produktu w zakładach fast food
5.3. Strategia produktu w sieciach prowadzących zakłady typu fast casual
5.4. Strategia produktu w sieciach prowadzących zakłady typu casual dining
5.5. Strategia produktu w sieciach prowadzących bary kawowe
5.6. Strategia produktu w gastronomii handlowej
5.6.1. Usługi gastronomiczne w sieciach domów towarowych
5.6.2. Usługi gastronomiczne w sklepach spożywczych i na stacjach benzynowych
5.6.3. Sieci gastronomiczne w ośrodkach i centrach handlowych
 
Rozdział 6. Dystrybucja usług gastronomicznych
6.1. Pojęcie i elementy systemu dystrybucji
6.2. Współczesne kierunki rozwoju systemu dystrybucji usług gastronomicznych i ich uwarunkowania
6.3. Podstawowe kanały dystrybucji usług gastronomicznych
6.3.1. Kanały bezpośrednie
6.3.2. Kanały pośrednie
6.3.2.1. Istota kanałów pośrednich
6.3.2.2. Rodzaje i funkcje pośredników w kanałach dystrybucji
6.4. Uwarunkowania i kierunki rozwoju wertykalnych i horyzontalnych systemów marketingu
6.4.1. Determinanty procesów integracji w kanałach dystrybucji
6.4.2. Franchising
6.4.3. Alianse strategiczne
 
Rozdział 7. Kształtowanie cen
7.1. Pojęcie i elementy ceny
7.2. Czynniki decyzji cenowych w gastronomii
7.3. Podstawowe metody kształtowania cen
7.3.1. Kształtowanie cen oparte na formule kosztowej
7.3.2. Kształtowanie cen zorientowane na konkurencję
7.3.3. Kształtowanie cen zorientowane na popyt
7.4. Różnicowanie cen
7.4.1. Istota i przyczyny różnicowania cen
7.4.2. Różnicowanie cen ze względu na wielkość sprzedaży
7.4.3. Różnicowanie cen ze względu na czas zakupu
7.4.4. Różnicowanie cen ze względu na typ nabywcy
 
Rozdział 8. Promocja usług gastronomicznych
8.1. Pojęcie i struktura systemu promocji
8.2. Reklama usług gastronomicznych
8.2.1. Istota i rola reklamy na rynku usług gastronomicznych
8.2.2. Organizacja reklamy w firmie gastronomicznej
8.2.3. Zarządzanie reklamą
8.2.3.1. Uwarunkowania i zakres decyzji reklamowych
8.2.3.2. Etapy procesu planowania kampanii reklamowej
8.3. Public relations
8.4. Promocja sprzedaży
8.5. Sprzedaż osobista
 
Rozdział 9. Usługi gastronomiczne jako komponent produktu w hotelarstwie
9.1. Pojęcie i funkcje hotelarstwa
9.2. Współczesne kierunki rozwoju hotelarstwa
9.3. Rola gastronomii w strukturze produktu w hotelarstwie
 
Rozdział 10. Usługi gastronomiczne jako czynnik podnoszenia konkurencyjności produktu w hotelarstwie
10.1. Zakres usług gastronomicznych w hotelach
10.2. Gastronomia hotelowa — funkcje i kierunki rozwoju
10.3. Obsługa gości w pokojach i jej rola w podnoszeniu jakości produktu hotelowego
10.4. Organizowanie bankietów i działalność cateringowa
10.5. Czynniki sukcesu w gastronomii hotelowej
10.6. Główne współczesne kierunki rozwoju gastronomii hotelowej
 
Bibliografia

Inni Klienci oglądali również

22,46 zł 24,95 zł
Do koszyka

Marketing wewnętrzny we współczesnej organizacji

Marketing wewnętrzny stanowi próbę zaadaptowania marketingu w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Według tej koncepcji wiodącym punktem odniesienia i najcenniejszym kapitałem każdej organizacji jest pracownik traktowany jako klient wewnętrzn...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Marketing alternatywny

Jak wykorzystując marketing alternatywny zwiększać zyski minimalnym nakładem kosztów? Niewidzialna ręka rynku nie popiera monopolistów ani wielkich firm, które spoczęły na laurach. Popiera najbardziej kreatywnych i odważnych...
51,30 zł 57,00 zł
Do koszyka

Marketing. Podręcznik akademicki

"Marketing. Podręcznik akademicki" to nowa pozycja na rynku wydawniczym, w której autorzy w zrozumiały, bardzo przystępny sposób wyjaśniają istotę i znaczenie współczesnego marketingu. Niewątpliwym wyróżnikiem podr...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Marketing usług zdrowotnych

.. Publikacja zawiera kompleksowe omówienie wszystkich podstawowych zagadniendotyczacych marketingu placówek sluzby zdrowia, zasad budowania ich przewagikonkurencyjnej i umacniania pozycji na rynku. Ksiazka pomaga:– zroz...
45,00 zł 50,00 zł
Do koszyka

Marketing bezpośredni

Zagadnienia omówione w książce są przedstawione w trzech wymiarach: koncepcyjnym - usystematyzowanie wiedzy na temat marketingu bezpośredniego; strategicznym - prezentacja podejścia zarządczego do marketingu bezpośredniego - od...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

International Marketing in Europe

The aim of this book is to provide basic knowledge on international marketing in the European market. It is targeted at students of management, international business and international economic relations, but may also be appreciated by practitioners un...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!