0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Marketing bezpośredni

(eBook)

Koncepcja - zarządzanie - instrumenty

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Mariusz Trojanowski

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 50,00 zł
45,00 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Marketing bezpośredni

Zagadnienia omówione w książce są przedstawione w trzech wymiarach:

koncepcyjnym - usystematyzowanie wiedzy na temat marketingu bezpośredniego;
strategicznym - prezentacja podejścia zarządczego do marketingu bezpośredniego - od analizy, przez realizację, do kontroli i pomiaru efektywności marketingu bezpośredniego;
narzędziowo-operacyjnym - opis narzędzi marketingu bezpośredniego, takich jak: medialna reklama zwrotnego odzewu, przesyłki pocztowe, sprzedaż katalogowa, telemarketing i narzędzia internetowe, służących komunikacji, sprzedaży i budowaniu relacji z klientami.
Treść książki urozmaicają przykłady z praktyki, pokazujące zastosowanie marketingu bezpośredniego (elementów strategicznych i narzędziowych) w warunkach polskich. Dodatkowym elementem książki są aneksy, w których m.in. przedstawiono wyniki badań własnych autora na temat postaw nabywców indywidualnych wobec marketingu bezpośredniego.

Książkę warto polecić studentom uczelni ekonomicznych i innych uczelni wyższych kształcących się na kierunkach zarządzanie, marketing i komunikacja; a także menedżerom i praktykom gospodarczym odpowiadającym za działania marketingowe w organizacji.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-208-2128-4
  • ISBN druku: 978-83-208-1821-5
  • Liczba stron: 445
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 


CZĘŚĆ 1. PODSTAWY KONCEPCYJNE MARKETINGU BEZPOŚREDNIEGO 


1. Istota i reguły marketingu bezpośredniego 
1.1. Mity na temat marketingu bezpośredniego 
1.1.1. Marketing bezpośredni a marketing BTL 
1.1.2. Marketing bezpośredni a reklama pocztowa 
1.1.3. Marketing bezpośredni a sprzedaż wysyłkowa 
1.2. Ewolucja znaczeniowa pojęcia marketingu bezpośredniego 
1.2.1. Marketing bezpośredni jako kanał dystrybucji 
1.2.2. Marketing bezpośredni jako forma promocji firmy i jej produktów 
1.2.3. Marketing bezpośredni oparty na rozszerzonym użyciu baz danych jako nowa koncepcja marketingu 
1.3. Marketing bezpośredni - ujęcie współczesne 
1.4. Filozofia małych firm jako podstawa marketingu bezpośredniego 
1.5. Modele zastosowania marketingu bezpośredniego w praktyce rynkowej 
1.5.1. Model strategiczny pełnozakresowy (model A) 
1.5.2. Model strategiczny niepełnozakresowy (model B) 
1.5.3. Model taktyczny selektywny (model C) 
1.5.4. Model taktyczny masowy (model D - prymitywny) 
1.6. Marketing bezpośredni a marketing relacji i Customer Relationship Marketing (CRM) 
1.7. Znaczenie marketingu bezpośredniego w praktyce rynkowej 
1.7.1. Wydatki na marketing bezpośredni 
1.7.2. Sprzedaż w systemie marketingu bezpośredniego 
1.8. Proces zarządzania marketingiem bezpośrednim 
Przykład z praktyki: Samlerhuset Group - Skarbnica Narodowa 
Marketing bezpośredni jako model działania firmy 


2. Baza danych 
2.1. Kluczowe pojęcia 
2.2. Rodzaje danych 
2.2.1. Dane personalne 
2.2.2. Dane transakcyjne 
2.2.3. Dane komunikacyjne 
2.3. Budowa architektury systemu bazy danych 
2.3.1. Rola i zastosowanie bazy danych 
2.3.2. Użytkownicy bazy danych w firmie 
2.3.3. Format karty klienta 
2.3.4. Źródła danych 
2.3.5. Sposoby pozyskiwania danych 
2.3.6. Wejścia danych do systemu bazy 
2.3.7. Zarządzanie bazą danych 
Przykład z praktyki: Nestle Polska - Nestle Nutrition
Budowa bazy danych (za zgodą Nestle Nutrition) 


CZĘŚĆ 2. ZARZĄDZANIE MARKETINGIEM BEZPOŚREDNIM 


3. Analizy marketingowe oparte na bazach danych 
3.1. Analizy zachowań zakupowych klientów 
3.2. Analiza wartości życiowej klientów 
3.2.1. Istota modelu wartości życiowej klientów 
3.2.2. Sposoby kalkulacji wartości życiowej klientów 
3.3. Analiza segmentacyjna 
3.4. Zgłębianie danych o klientach 
3.4.1. Zależności między zachowaniami klientów 
3.4.2. Segmentacja klientów 
3.4.3. Modele predykcyjne (scoringowe) 
3.5. Zewnętrzne bazy danych 
Przykład z praktyki: Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce 
Model scoringowy (za zgodą Acxiom Polska) 


4. Planowanie strategii w marketingu bezpośrednim 
4.1. Istota strategii marketingu bezpośredniego 
4.2. Relacje między celami marketingowymi 
4.3. Cele marketingu bezpośredniego 
4.4. Wyznaczanie grup docelowych działań marketingu bezpośredniego 
4.5. Marketing-mix w marketingu bezpośrednim 
4.5.1. Podejście segmentacyjne a podejście zindywidualizowane 
4.5.2. Indywidualizacja marketingu-mix 
4.6. Programy zdobywania nowych nabywców 
4.7. Programy działania dla zdobytych klientów - budowa lojalności klientów 
4.7.1. Znaczenie lojalności klientów 
4.7.2. Istota lojalności klientów 
4.7.3. Działania marketingowe ukierunkowane na tworzenie lojalności 
4.8. Narzędzia marketingu bezpośredniego 
4.8.1. Ogólna charakterystyka narzędzi marketingu bezpośredniego 
4.8.2. Klasyfikacja narzędzi marketingu bezpośredniego 
4.8.3. Kryteria doboru narzędzi marketingu bezpośredniego 
4.9. Budżet marketingu bezpośredniego 
Przykład z praktyki: Wilo Polska 
Planowanie strategii marketingu bezpośredniego (za zgodą Wilo Polska sp. z o.o.) 


5. Realizacja działań marketingu bezpośredniego 
5.1. Programy realizacji strategii marketingu bezpośredniego 
5.2. Kreacja przekazu komunikacyjnego w marketingu bezpośrednim 
5.2.1. Mechanizm oddziaływania komunikatu marketingowego na klientów 
5.2.2. Budowa przekazu w marketingu bezpośrednim 
5.2.3. Szybka ocena kreacji komunikatu marketingu bezpośredniego 
5.2.4. Zasady pracy copywritera tworzącego przekaz marketingu bezpośredniego 
5.3. Obsługa odpowiedzi nabywców 
5.3.1. Proces obsługi odpowiedzi nabywców 
5.3.2. Potrzeba podejścia marketingowego 
5.4. Organizacja marketingu bezpośredniego 
5.4.1. Marketing bezpośredni funkcjonujący dzięki własnym strukturom a outsourcing usług agencji zewnętrznych 
5.4.2. Marketing bezpośredni w strukturze organizacyjnej firmy 
5.4.3. Współpraca z zewnętrznymi agencjami usług marketingu bezpośredniego (outsourcing) 
Przykład z praktyki: IBM Polska 
Kreacja w kampanii marketingu bezpośredniego 


6. Kontrola i pomiar efektywności marketingu bezpośredniego 
6.1. Skuteczność a efektywność 
6.2. Organizacja pomiaru efektywności marketingu bezpośredniego 
6.3. Nakłady i efekty w działaniach marketingowych 
6.3.1. Nakłady na marketing bezpośredni 
6.3.2. Efekty działania marketingu bezpośredniego 
6.4. Wartość życiowa klienta w pomiarze efektywności 
6.5. Pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie stałych a zwrot z inwestycji marketingowej 
6.6. Sposoby pomiaru działań marketingowych 
6.7. Testowanie jako podstawa poprawy efektywności działań marketingu bezpośredniego 
6.7.1. Rodzaje i cele testów 
6.7.2. Testowane zmienne 
6.7.3. Dobór grupy do testu 
Przykład z praktyki: Wydawnictwo Wiedza i Praktyka 

Pomiar efektywności działań marketingu bezpośredniego (za zgodą Wydawnictwa Wiedza i Praktyka) 


CZĘŚĆ 3. INSTRUMENTY MARKETINGU BEZPOŚREDNIEGO 


7. Reklama zwrotnego odzewu 
7.1. Istota reklamy zwrotnego odzewu i jej rodzaje 
7.1.1. Reklama inicjująca (akwizycyjna) 
7.1.2. Reklama sprzedażowa 
7.2. Zalety i wady reklamy zwrotnego odzewu 
7.3. Dobór mediów reklamy zwrotnego odzewu 
7.3.1. Łatwość generowania odpowiedzi zwrotnej 
7.3.2. Ilość informacji, jakie można przekazać 
7.3.3. Selektywność definiowania odbiorców komunikatu 
7.3.4. Siła wpływu na odbiorców i wywoływania ich reakcji zwrotnej 
7.3.5. Efektywność medium reklamowego 
7.4. Telesprzedaż 
7.4.1. Rodzaje projekcji telesprzedażowych 
7.4.2. Emisje telesprzedażowe w Polsce 
7.4.3. Zalety i wady telesprzedaży 
7.4.4. Podstawowe zasady i decyzje telesprzedażowe 
7.5. Pomiar efektów reklamy zwrotnego odzewu 
Przykład z praktyki: Towarzystwo ubezpieczeniowe Liberty Mutual - Liberty Direct 
Reklama zwrotnego odzewu - kreacja i dobór mediów (za zgodą Liberty Direct Mutual) 


8. Przesyłka pocztowa 
8.1. Przesyłka pocztowa jako narzędzie marketingu bezpośredniego 
8.2. Funkcje i zastosowania przesyłki pocztowej 
8.3. Zalety i wady przesyłki pocztowej 
8.4. Planowanie i organizacja kampanii przesyłki pocztowej 
8.5. Pakiet wysyłkowy 
8.5.1. Koperta zewnętrzna 
8.5.2. List przewodni 
8.5.3. Materiał informacyjno-promocyjny 
8.5.4. Karta zwrotna 
Przykład z praktyki: Goodyear Dunlop Tires Polska 
Kampania wysyłki pocztowej w celu pozyskania nowych klubowiczów 


9. Katalog sprzedaży wysyłkowej 
9.1. Definicja i rodzaje katalogów 
9.2. Zalety i wady katalogu 
9.2.1. Zalety i wady katalogu dla firm 
9.2.2. Zalety i wady katalogu dla nabywców 
9.3. Fundamentalne (cechy) zasady użycia katalogu sprzedaży wysyłkowej 
9.4. Projektowanie katalogu sprzedaży wysyłkowej 
9.4.1. Wielkość katalogu 
9.4.2. Ułożenie produktów 
9.4.3. Szata graficzna 
9.4.4. Teksty katalogowe 
9.4.5. Formularz zamówienia 
9.5. Promocja i dystrybucja katalogu 
9.6. Analiza rezultatów użycia katalogu wysyłkowego 
Przykład z praktyki: Bertelsmann Media - Klub Świat Książki 
Wykorzystanie katalogu w promocji i sprzedaży książek (za zgodą Bertelsmann Media) 


10. Telemarketing 
10.1. Określenie telemarketingu i jego rodzaje 
10.2. Funkcje i zastosowania telemarketingu 
10.2.1. Sprzedaż przez telefon (telesprzedaż) 
10.2.2. Obsługa klientów 
10.2.3. Gromadzenie i weryfikowanie danych o potencjonalnych nabywcach 
10.2.4. Informowanie otoczenia o swoich działaniach 
10.2.5. Selekcjonowanie nabywców 
10.2.6. Umówienie wizyty przedstawiciela handlowego 
10.2.7. Prowadzenie badań marketingowych (wywiad telefoniczny) 
10.2.8. Zwiększenie efektywności innych instrumentów marketingu bezpośredniego 
10.3. Zalety i wady telemarketingu 
10.4. Planowanie i organizacja akcji telemarketingowej 
10.4.1. Telemarketerzy 
10.4.2. Teleskrypty rozmów telefonicznych 
10.4.3. Telezasady komunikacji 
10.4.4. Telesprzęt 
10.5. Zasady wykorzystania i prowadzenia infolinii 
10.5.1. Określenie infolinii 
10.5.2. Przeznaczenie infolinii 
10.5.3. Uruchomienie infolinii 
10.6. Marketing mobilny (przesyłki telefoniczne) 
10.6.1. Podstawowe narzędzia marketingu mobilnego 
10.6.2. Techniki marketingu mobilnego 
10.6.3. Cechy marketingu mobilnego 
Przykład z praktyki: Towarzystwo ubezpieczeniowe Amplico AIG Life i Bank PKO BP 
Telemarketing w sprzedaży ubezpieczeń (za zgodą Amplico AIG Life i PKO BP) 


11. Marketing bezpośredni w Internecie 
11.1. Charakterystyka narzędzi marketingu bezpośredniego w Internecie 
11.1.1. Cechy Internetu jako medium komunikacji marketingowej 
11.1.2. Klasyfikacja narzędzi marketingu bezpośredniego w Internecie 
11.2. Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM) 
11.3. Optymalizacja wyników wyszukiwania (SEO) 
11.4. Programy partnerskie (afiliacyjne) 
11.5. Reklama odsłonowa (graficzna) w serwisie WWW 
11.6. E-mailing - wysyłka poczty elektronicznej 
11.6.1. Rodzaje wysyłek e-mailingowych 
11.6.2. Zalety i ograniczenia e-mailingu 
11.6.3. Zasady projektowania wysyłek e-mailingowych 
11.7. Personalizowane strony WWW 
11.7.1. Istota personalizacji stron WWW 
11.7.2. Metody pozyskiwania informacji o odbiorcy 
11.7.3. Zalety i wady personalizowanych stron www 
11.8. Handel wirtualny (e-commerce) 
11.8.1. Internetowe katalogi produktów 
11.8.2. Sklepy internetowe 
11.8.3. Kategorie sklepów internetowych 
Przykład z praktyki: Egmont Polska 
E-mailing nakłaniający do wejścia do Klubu i zakupu produktów 


Aneks 1. Etyka i odpowiedzialność społeczna w marketingu bezpośrednim 
 

Aneks 2. Kształtowanie się postaw nabywców wobec marketingu bezpośredniego w Polsce w latach 1998-2007 (badanie własne) 
 

Aneks 3. Kwestionariusz ankiety do badania postaw konsumentów wobec sprzedaży w systemie marketingu bezpośredniego (sprzedaży wysyłkowej) 


Zakończenie 


Bibliografia
Słowa kluczowe: marketing bezpośredni

Inni Klienci oglądali również

79,80 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Marketing. Koncepcje, strategie, trendy

Celem przygotowanego podręcznika jest zaprezentowanie najważniejszych zasad oraz technik marketingowych służących zwiększaniu skuteczności działania przedsiębiorstwa na rynku. Przesądziło to o treści podręcznika, w którym definiowane koncepcje, ...
65,80 zł 94,00 zł
Do koszyka

New media in the marketing communication of enterprises in the international market

The book addresses the use of new media in communication in foreign markets. It describes the latest marketing strategies which were created due to the widespread access to the Internet, the development of technology and new media, such as social media...
38,70 zł 43,00 zł
Do koszyka

Marketing międzynarodowy

Ilu konsumentów zastanawia się skąd pochodzą eleganckie buty „Gino Rossi”? Oczywiście z Włoch… Nic bardziej mylnego! Czy znana marka soków „Kubuś” ma szanse zaistnieć na Węgrzech bądź w Czechach bez zmiany j...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Marketing polityczny a public relations

Tom 25. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego."Pomysł na przygotowanie publikacji o związkach między marketingiem politycznym a public relations...
80,91 zł 89,90 zł
Do koszyka

Marketing. Sztuka konkurowania i współpracy

Podręcznik marketingu przeznaczony dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w ramach przedmiotu „Podstawy marketingu”, „Marketing”, „Zarządzanie marketingowe” oraz innych przedmiotó...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!