0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

E-usługi a RODO

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2021

  • Seria / cykl: PRAWO W PRAKTYCE

  • Autor: Małgorzata Ciechomska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 76,00 zł
68,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

E-usługi a RODO

Korzystanie z portali społecznościowych, telewizji na żądanie, poczty elektronicznej, wyszukiwarki internetowej, zakupów on-line czy usług e-administracji to codzienność społeczeństwa informacyjnego.
W prezentowanej publikacji znajdziemy odpowiedź na pytanie, jakie są zagrożenia związane z ochroną danych osobowych usługobiorców tych e-usług i jak należy im zapobiegać.

Książka szczegółowo omawia m.in.:• możliwe ryzyka i zasady ochrony przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem e-usług;• nowe zagrożenia, jak danetyzacja czy profilowanie;• pozycję i obowiązki administratora i współadministratora danych, również w ujęciu orzecznictwa europejskiego;• uprawnienia usługobiorców, takie jak np.: prawo dostępu do danych, prawo do bycia zapomnianym oraz prawo sprzeciwu.

Publikacja prezentuje również obowiązki usługodawców, tj. ochronę danych w fazie projektowania czy domyślną ochronę danych oraz omawia możliwe sankcje za naruszenia, w tym kary nakładane przez krajowe organy nadzoru.

Książka zainteresuje podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie e-commerce, adwokatów i radców prawnych specjalizujących się w prawie ochrony danych osobowych oraz reprezentujących klientów w postępowania przed UODO i sądami administracyjnymi a także sędziów sądów administracyjnych stosujących przepisy RODO w prowadzonych postępowaniach.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8246-445-0
  • ISBN druku: 978-83-8246-137-4
  • EAN: 9788382464450
  • Liczba stron: 376
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów | str. 15
Wstęp | str. 19
Część I
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH USŁUGOBIORCÓW USŁUG SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO – PODSTAWOWE POJĘCIA I ZAGADNIENIA
Rozdział 1
Geneza rozwoju prawnej ochrony danych osobowych w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego | str. 39
1.1. Wprowadzenie | str. 39
1.2. Pojęcie prywatności | str. 40
1.3. Ewolucja unijnego modelu ochrony danych osobowych | str. 45
1.3.1. Prawnomiędzynarodowe źródła norm w obszarze prywatności i ochrony danych osobowych | str. 46
1.3.2. Ochrona danych osobowych w prawie Unii Europejskiej | str. 53
1.3.2.1. Ochrona danych osobowych w prawie pierwotnym Unii Europejskiej | str. 53
1.3.2.2. Ochrona danych osobowych w prawie wtórnym Unii Europejskiej | str. 58
1.4. Relacja między prawem do ochrony danych osobowych a prawem do prywatności | str. 62
1.5. Podsumowanie | str. 64
Rozdział 2
Specyfika pojęcia „dane osobowe” w kontekście świadczenia usług społeczeństwa informacyjnego | str. 67
2.1. Wprowadzenie | str. 67
2.2. Definicja danych osobowych – kryterium identyfikowalności a problematyka danych posiadających „charakter” osobowy | str. 69
2.3. Przykłady szczególnych kategorii danych w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego | str. 80
2.3.1. Identyfikatory internetowe (ang. digital identifiers) | str. 81
2.3.2. Dane o lokalizacji | str. 85
2.3.3. Tzw. social login | str. 87
2.4. Anonimizacja danych osobowych | str. 88
2.5. Pseudonimizacja | str. 90
2.6. Przetwarzanie danych osobowych | str. 92
2.7. Przetwarzanie danych niewymagających identyfikacji | str. 93
2.8. Dane nieosobowe | str. 96
2.9. Podsumowanie | str. 99
Rozdział 3
Podstawowe pojęcia z zakresu świadczenia usług społeczeństwa informacyjnego | str. 103
3.1. Wprowadzenie | str. 103
3.2. Definicja usług społeczeństwa informacyjnego | str. 106
3.2.1. Usługa normalnie świadczona za wynagrodzeniem | str. 108
3.2.2. Usługa świadczona na odległość | str. 109
3.2.3. Usługa świadczona drogą elektroniczną | str. 110
3.2.4. Usługa świadczona indywidualnie | str. 112
3.3. Usługa łączności elektronicznej | str. 113
3.4. Strony usługi społeczeństwa informacyjnego | str. 121
3.4.1. Usługobiorcy | str. 121
3.4.2. Usługodawcy | str. 122
3.4.2.1. Podmioty udostępniające usługi | str. 123
3.4.2.2. Podmioty pośredniczące w dostępie do usług | str. 124
3.4.2.3. Dostawcy usług internetowych | str. 124
3.5. Podmioty przetwarzające dane w ramach świadczenia usług społeczeństwa informacyjnego | str. 125
3.5.1. Administrator | str. 127
3.5.2. Podmiot przetwarzający a administrator | str. 131
3.5.3. Współadministrator | str. 133
3.6. Odbiorca | str. 139
3.7. Podmiot danych | str. 139
3.8. Podsumowanie | str. 140
Część II
ZAGROŻENIA DLA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH USŁUGOBIORCÓW NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH E-USŁUG
Rozdział 4
Wybrane usługi społeczeństwa informacyjnego – analiza zagrożeń | str. 145
4.1. Wprowadzenie | str. 145
4.2. Chmura obliczeniowa – definicja | str. 147
4.2.1. Rodzaje usług w chmurze obliczeniowej | str. 151
4.2.2. Modele eksploatacji chmury obliczeniowej | str. 152
4.2.3. Chmura obliczeniowa – charakterystyka zjawiska | str. 153
4.3. Portale społecznościowe – zarys usługi | str. 156
4.4. Zagrożenia dla ochrony danych osobowych usługobiorców | str. 161
4.4.1. Reidentyfikacja usługobiorców usług społeczeństwa informacyjnego | str. 161
4.4.2. Brak kontroli usługobiorców nad swoimi danymi osobowymi | str. 165
4.4.2.1. Brak informacji o sposobie i podmiotach przetwarzających dane | str. 166
4.4.2.2. Brak przejrzystości wzorców umownych | str. 167
4.4.2.3. Ograniczenie przenoszalności danych osobowych usługobiorcy pomiędzy dostawcami e-usług | str. 168
4.4.2.4. Ograniczenie koncepcji zgody usługobiorcy i obowiązku informacyjnego | str. 169
4.4.2.5. Problem „własności” danych osobowych usługobiorcy | str. 170
4.4.2.6. Trudności związane z faktycznym usunięciem danych osobowych usługobiorcy | str. 171
4.4.2.7. Bariery notyfikacji naruszeń danych osobowych | str. 172
4.5. Podsumowanie | str. 173
Rozdział 5
Profilowanie oraz podejmowanie zautomatyzowanych decyzji jako szczególny sposób przetwarzania danych w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego | str. 177
5.1. Wprowadzenie | str. 177
5.2. Charakterystyka zjawiska profilowania w dobie ery big data | str. 178
5.3. Definicja profilowania i jego istota | str. 183
5.4. Profilowanie a podejmowanie zautomatyzowanych decyzji | str. 187
5.5. Zagrożenia związane z wykorzystaniem technik profilowania i podejmowania zautomatyzowanych decyzji | str. 188
5.5.1. Dyskryminacja | str. 189
5.5.2. Brak indywidualizacji (ang. de-individualisation) | str. 190
5.5.3. Asymetria informacji (ang. information asymmetries) | str. 190
5.5.4. Dodatkowe problemy aplikacyjne technik profilowania | str. 191
5.5.5. Brak przejrzystości przetwarzania danych oraz brak kontroli w ramach profilowania | str. 192
5.5.6. Reidentyfikacja | str. 195
5.6. Koncepcja danetyzacji (ang. datafication) | str. 195
5.7. Podsumowanie | str. 196
Część III
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH USŁUGOBIORCÓW USŁUG SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO NA PODSTAWIE RODO
Rozdział 6
Instrumenty ochrony danych osobowych w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego | str. 201
6.1. Wprowadzenie | str. 201
6.2. Podstawowe zasady przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego | str. 203
6.3. Bezpieczeństwo danych osobowych w kontekście świadczenia e-usług | str. 216
6.3.1. Podejście oparte na ryzyku | str. 217
6.3.2. Ochrona danych w fazie projektowania oraz domyślna ochrona danych | str. 223
6.3.3. Ocena skutków przetwarzania | str. 226
6.3.4. Obowiązki notyfikacyjne ciążące na administratorach danych | str. 229
6.4. Koncepcja neutralności technologicznej RODO | str. 234
6.5. Zakres terytorialny zastosowania rozporządzenia ogólnego | str. 238
6.6. Podsumowanie | str. 250
Rozdział 7
Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych i uprawnienia usługobiorców usług społeczeństwa informacyjnego | str. 253
7.1. Wprowadzenie | str. 253
7.2. Przesłanki legalizacyjne przetwarzania danych osobowych | str. 254
7.2.1. Zgoda podmiotu danych | str. 257
7.2.2. Wykonanie umowy | str. 271
7.2.3. Obowiązek prawny | str. 274
7.2.4. Ochrona żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej | str. 275
7.2.5. Wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi | str. 276
7.2.6. Prawnie uzasadniony interes | str. 277
7.2.7. Podstawy prawne przetwarzania przy użyciu szczególnych kategorii danych w usługach społeczeństwa informacyjnego | str. 282
7.3. Prawa usługobiorców w związku z przetwarzaniem danych osobowych w ramach usług społeczeństwa informacyjnego | str. 285
7.3.1. Prawa informacyjne | str. 286
7.3.2. Prawo dostępu do danych | str. 293
7.3.3. Prawo do przenoszenia danych do innego usługodawcy | str. 296
7.3.4. Prawo do sprostowania danych | str. 301
7.3.5. Prawo do usunięcia danych | str. 303
7.3.6. Prawo sprzeciwu | str. 307
7.4. Podsumowanie | str. 309
Rozdział 8
Środki ochrony prawnej podmiotu danych, odpowiedzialność i sankcje w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego | str. 313
8.1. Wprowadzenie | str. 313
8.2. Środki ochrony prawnej – uprawnienia podmiotu danych | str. 315
8.2.1. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego | str. 315
8.2.2. Prawo do skutecznego środka ochrony prawnej przed sądem przeciwko organowi nadzorczemu | str. 323
8.2.3. Prawo do skutecznego środka ochrony prawnej przed sądem przeciwko administratorowi lub podmiotowi przetwarzającemu | str. 325
8.2.4. Prawo do odszkodowania i odpowiedzialność | str. 328
8.3. Administracyjne kary pieniężne | str. 332
8.4. Podsumowanie | str. 336
Wnioski końcowe | str. 339
Bibliografia | str. 349
Orzecznictwo | str. 373

Inni Klienci oglądali również

76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

RODO. Prawo do zapomnienia w sferze zatrudnienia

Przedmiotem analizy w niniejszej publikacji jest prawo do zapomnienia w sferze zatrudnienia, wywodzące się z konstytucyjnej ochrony prywatności i przysługujące każdemu pracownikowi na gruncie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679...
71,28 zł 79,20 zł
Do koszyka

RODO 2019 Plusy i minusy zmian od 4 maja

Publikacja zawiera omówienie wszystkich zmian wprowadzonych przez ustawę z 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 20...
91,80 zł 102,00 zł
Do koszyka

RODO. Przewodnik ze wzorami

W książce w praktyczny sposób wyjaśniono przepisy RODO, wskazano wiele dokumentów i rozwiązań, dzięki którym czytelnik będzie mógł postępować zgodnie z tą regulacją unijną. Autorzy wykorzystali opinie Grupy Roboczej Art. 2...
91,80 zł 102,00 zł
Do koszyka

Ochrona danych medycznych. RODO w ochronie zdrowia

W publikacji zostały omówione nowe standardy przetwarzania danych osobowych i medycznych w podmiotach leczniczych wprowadzone rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych ...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Usługi hotelarskie w Groupon. Produkt. Podmioty. E-dystrybucja

Głównym celem pracy jest ukazanie roli serwisów zakupów grupowych (w tym zwłaszcza serwisu Groupon) w dystrybucji usług hotelarskich.Przeprowadzone badania uwzględniły zarówno ocenę znaczenia serwisów zaku...
35,28 zł 39,20 zł
Do koszyka

Odwrotne obciążenie 2018. Usługi budowlane i towary

Publikacja szczegółowo omawia mechanizm odwrotnego obciążenia oraz sposób rozliczania usług budowlanych, które są nim objęte. Dodatkowo zawiera opis rozliczeń oraz rodzaje towarów, do których procedura odwrotnego obci...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!