0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zrównoważona konsumpcja w polskich gospodarstwach domowych – postawy, zachowania, determinanty

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Sławomir Smyczek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 25,00 zł
22,50 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zrównoważona konsumpcja w polskich gospodarstwach domowych – postawy, zachowania, determinanty

W monografii autorzy podejmują istotny, choć mało rozpoznany temat we współczesnej gospodarce i nauce, jakim jest zrównoważona konsumpcja w gospodarstwach domowych. Rozważania oscylują wokół czterech głównych obszarów: przestrzennego, poświęconego poszukiwaniom rozwiązań możliwych implementacji koncepcji zrównoważonej konsumpcji w układzie międzynarodowym i makroekonomicznym; organizacyjnego, podejmującego rozważania nad wsparciem biznesu w procesie implementacji koncepcji zrównoważonej konsumpcji w gospodarstwach domowych; podmiotowego, w którym zwrócono uwagę na konieczność równowagi wydatków na konsumpcję, poczynienia oszczędności i przyjęcia prośrodowiskowej aksjologii w omawianych podmiotach; przedmiotowego, odnoszącego się do skali i form konsumpcji w gospodarstwach domowych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Sławomir Smyczek
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-678-1
  • ISBN druku: 978-83-7875-677-4
  • Liczba stron: 270
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9

Rozdział 1
Zrównoważona konsumpcja jako element zrównoważonego rozwoju gospodarczego (Jolanta Zrałek)	13
1.1. Współczesny kryzys zrównoważenia	13
1.2. Powstanie i rozwój koncepcji zrównoważonego rozwoju gospodarczego	15
1.3. Istota zrównoważonej konsumpcji	22
Bibliografia	28

Rozdział 2
Zrównoważenie konsumpcji w układzie międzynarodowym (Agata Małysa-Kaleta)	34
2.1. Istota i znaczenie zrównoważenia konsumpcji w układzie przestrzennym	34
2.2. Istota, uwarunkowania i znaczenie konwergencji w procesach zrównoważenia konsumpcji	36
2.3. Konwergencja struktury konsumpcji jako przedmiot badań	41
2.4. Międzynarodowe porównania konsumpcji w krajach Unii Europejskiej – ocena zrównoważenia konsumpcji z uwzględnieniem wybranych aspektów	45
Bibliografia	64

Rozdział 3
Zrównoważenie konsumpcji w ujęciu makroekonomicznym (Urszula Grzega)	66
3.1. Metodyka pomiaru konsumpcji zrównoważonej – perspektywa makroekonomiczna	67
3.2. Wskaźniki rozwoju zrównoważonego Unii Europejskiej – ogólne wytyczne	70
3.3. Wskaźniki UE w obszarze odpowiedzialnej konsumpcji i produkcji	72
3.4. Wskaźniki zrównoważonego rozwoju Polski	84
Bibliografia	94

Rozdział 4
Koncepcja zrównoważonej produkcji jako determinanta rozwoju konsumpcji zrównoważonej (Justyna Matysiewicz)	97
4.1. Koncepcja produkcji zrównoważonej	97
4.2. Projektowanie na rzecz zrównoważonej produkcji i koncepcje je wspierające	101
4.3. Wybrane koncepcje pomiaru zrównoważonej produkcji	103
4.4. Zrównoważona produkcja a propozycja wartości dla klienta	105
4.5. Zrównoważona produkcja w świetle badań empirycznych	107
Bibliografia	117

Rozdział 5
Zrównoważone zachowania konsumentów w sferze spożycia i ich racjonalność (Ewa Kieżel)	121
5.1. Zrównoważona konsumpcja a racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów w sferze spożycia żywności	122
5.2. Kryteria ocen racjonalności zachowań konsumentów w sferze spożycia żywności w kontekście zrównoważonej konsumpcji	126
5.3. Zachowania konsumentów w sferze spożycia żywności i ocena ich racjonalności	128
Bibliografia	144

Rozdział 6
Wykorzystanie usług cyfrowych a zrównoważona konsumpcja (Izabela Sowa)	146
6.1. Zrównoważony rozwój a cyfryzacja usług publicznych	146
6.2. Zachowania konsumentów usług cyfrowych	148
6.3. Determinanty i bariery wykorzystywania cyfrowych usług publicznych	158
Bibliografia	167

Rozdział 7
Wirtualizacja zachowań konsumentów a zrównoważona konsumpcja (Marta Grybś-Kabocik)	168
7.1. Wirtualizacja zachowań konsumentów – istota i charakterystyka	168
7.2. Wpływ wirtualizacji na poziom zrównoważonej konsumpcji	170
7.3. Społeczności wokół idei zrównoważonej konsumpcji w mediach społecznościowych	175
Bibliografia	178

Rozdział 8
Koncepcja silnego zrównoważenia – konsekwencje dla konsumpcji oraz zachowań konsumentów (Jolanta Zrałek)	179
8.1. Słabe i silne zrównoważenie − istota podejść	180
8.2. Efekty odbicia jako przesłanka silnego podejścia w zrównoważonej konsumpcji	183
8.3. Zachowania polskich konsumentów w kontekście silnego zrównoważenia – wyniki badań pierwotnych	184
Bibliografia	201

Rozdział 9
Postawy konsumentów wobec koncepcji zrównoważonej konsumpcji (Sławomir Smyczek)	204
9.1. Istota postaw konsumentów wobec koncepcji zrównoważonej konsumpcji	204
9.2. Charakterystyka postaw konsumentów wobec koncepcji zrównoważonej konsumpcji	207
9.3. Charakterystyka trójczynnikowego modelu postaw konsumentów wobec koncepcji zrównoważonej konsumpcji	212
Bibliografia	220

Rozdział 10
Luka między postawami a zachowaniami konsumentów i jej konsekwencje dla upowszechnienia zrównoważonej konsumpcji (Aleksandra Burgiel)	222
10.1. Niezgodność między postawami i intencjami a zachowaniami konsumentów	223
10.2. Zrównoważone zachowania a postawy i przekonania polskich konsumentów – wyniki badań pierwotnych	228
10.3. Konsekwencje istnienia luki i rekomendacje dotyczące jej domykania	242
Bibliografia	246

Podsumowanie	249

Załączniki 
1. Aneks metodyczny badań własnych nad zrównoważoną konsumpcją w polskich gospodarstwach domowych	255
2. Kwestionariusz ankiety wykorzystany w badaniach własnych	257

Informacja o autorach	267

Inni Klienci oglądali również

28,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Solidarność a narodziny demokratycznej Polski

Pomysł mego współpracownika dr. Wojciecha Ogrodnika, by „powtórzyć Touraine’a”, początkowo wydał mi się szalony. Uległem argumentom Zespołu. I była to dobra decyzja! Dzięki temu Czytelnik ma w ręku książkę, będącą arcyci...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Praktyki manipulacyjne w polskich kampaniach wyborczych

Autor książki analizuje stosowane w marketingu politycznym praktyki manipulacyjne wykorzystywane w walce o głosy wyborców. Manipulacje te są rozpatrywane nie w kategoriach etycznych, ale jako utylitarny sposób pozyskiwania poparcia dla po...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Z ziemi włoskiej do Polski

"Podręczniki dr Ewy Lipińskiej są bardzo znane i często stosowane na wydziałach polonistycznych we Włoszech; należą one do ważnych materiałów dydaktycznych dla studiujących język polski jako obcy. Do najpopularniejszych tytułów należ...
21,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Segmentacja społeczeństwa polskiego

Jedną z głównych przyczyn negatywnej oceny istniejącego w Polsce porządku społecznego są trudności w dostosowaniu się ludzi do warunków i mechanizmów gospodarki rynkowej.Trudności adaptacyjne w obszarze aktywności zawo...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Między zagrożeniem a nadzieją. Polityka rozwoju miast Polski w kontekście globalnych megatrendów

Czym są społeczno-gospodarcze megatrendy? Co oznacza dla społeczeństwa i gospodarki ich wszechobecność i nieuchronność? Autorzy publikacji proponują rozważenie najważniejszych współczesnych megatrendów i wynikających z nich konsekwencji, ...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

#Wrzenie. Lewaczka, ksiądz i polski kocioł

Takim językiem o takich rzeczach w naszym kraju nikt jeszcze z księdzem nie rozmawiał.Będzie hałas. Będzie #WRZENIELewaczka i ksiądz. Karolina Korwin Piotrowska i Grzegorz Kramer SJ. Kontrowersyjna dziennikarka i popularny jezui...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!