0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zmowy przetargowe w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2016

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Grzegorz Materna

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 111,00 zł
99,90 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zmowy przetargowe w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym

Monografia zawiera omówienie uregulowań służących przeciwdziałaniu zmowom przetargowym w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym. W publikacji przedstawiona jest krytyczna analiza przyjętego w polskim systemie prawnym modelu wielotorowej odpowiedzialności - antymonopolowej i karnej - za zmowy przetargowe. Autor, opowiadając się zasadniczo za utrzymaniem tego modelu, uzasadnia potrzebę zmian zapewniających respektowanie zasady niedublowania się postępowań i odpowiedzialności tego samego podmiotu za ten sam czyn (ne bis in idem) oraz zasady proporcjonalności.



W opracowaniu zawarto m.in.:

porównanie zakresu zastosowania zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i w prawie karnym,
wskazówki dotyczące interpretacji problematycznych pojęć,
wnioski de lege ferenda,
aktualne krajowe i unijne orzecznictwo sądowe i administracyjne.


Adresaci:
Książka przeznaczona jest dla pracowników UOKiK i pracowników innych służb, do których kompetencji należy przeciwdziałanie zmowom, a także sędziów oraz arbitrów KIO, którzy w swojej działalności orzeczniczej poszukują zarówno teoretycznych wyjaśnień, jak i praktycznych wskazówek na temat sposobu oceny określonych zjawisk gospodarczych. Monografia zainteresuje również prawników praktyków oraz pracowników naukowych specjalizujących się w problematyce prawa gospodarczego publicznego.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8092-846-6
  • ISBN druku: 978-83-264-9085-9
  • EAN: 9788380928466
  • Liczba stron: 514
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów  | str. 17

Wprowadzenie  | str. 21

Rozdział I
Znaczenie konkurencyjnych przetargów dla obrotu gospodarczego  | str. 43
1. Wprowadzenie  | str. 43
2. Przetarg w obrocie gospodarczym  | str. 45
2.1. Wprowadzenie  | str. 45
2.2. Przetarg jako tryb zawierania umów w świetle przepisów prawa cywilnego  | str. 45
2.3. Przetarg jako mechanizm realizacji zadań publicznych  | str. 47
2.3.1. Przepisy o zamówieniach publicznych  | str. 48
2.3.2. Wybrane inne źródła przetargów  | str. 49
3. Znaczenie (uczciwej) konkurencji dla realizacji celów przetargów  | str. 54
3.1. Wprowadzenie  | str. 54
3.2. Konkurencyjność przetargu w świetle kodeksu cywilnego  | str. 55
3.3. Uczciwa konkurencja jako ogólna zasada prawa zamówień publicznych  | str. 57
3.3.1. Prawo Unii Europejskiej  | str. 60
3.3.2. Prawo polskie  | str. 63
3.4. Konkurencja jako uzasadnienie procedur przetargowych przewidzianych w innych przepisach prawa publicznego  | str. 76
4. Ograniczenie konkurencji w przetargach jako aktualny problem dla prawidłowego obrotu gospodarczego w Polsce  | str. 78
5. Wnioski  | str. 92

Rozdział II
Przedmiot ochrony w sprawach zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym  | str. 95
1. Wprowadzenie  | str. 95
2. Przedmiot ochrony w sprawach zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji  | str. 96
2.1. Główny cel prawa ochrony konkurencji  | str. 96
2.2. Inne cele realizowane przez prawo ochrony konkurencji  | str. 98
2.3. Sprzeczność zmów przetargowych z celami prawa ochrony konkurencji  | str. 100
3. Przedmiot ochrony w sprawach zmów przetargowych w prawie karnym  | str. 100
3.1. Rodzajowy przedmiot ochrony  | str. 100
3.2. Indywidualny przedmiot ochrony  | str. 103
4. Porównanie przedmiotów ochrony w sprawach zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym  | str. 104
4.1. Podobieństwa przedmiotów ochrony  | str. 105
4.2. Różnice przedmiotów ochrony  | str. 107
5. Wnioski  | str. 109
5.1. Częściowa zbieżność przedmiotu ochrony w sprawach zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym  | str. 109
5.2. Konsekwencje zbieżności przedmiotu ochrony między prawem ochrony konkurencji i prawem karnym dla interpretacji art. 305 k.k.  | str. 110
5.3. Potrzeba modyfikacji znamion bezprawności w art. 305 k.k.  | str. 112

Rozdział III
Pojęcia przetargu i przetargu publicznego na gruncie prawa ochrony konkurencji i prawa karnego  | str. 116
1. Wprowadzenie  | str. 116
2. Przetarg i przetarg publiczny w przepisach prawa  | str. 117
3. Znaczenie pojęcia przetargu dla zakresu zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji  | str. 121
3.1. Pojęcie przetargu  | str. 121
3.2. Przetarg a inne sposoby wyboru oferty w doktrynie i orzecznictwie  | str. 122
3.3. Przetarg a inne sposoby wyboru oferty - stanowisko własne  | str. 125
3.3.1. Aukcja  | str. 125
3.3.2. Licytacja elektroniczna  | str. 127
3.3.3. Zapytanie o cenę  | str. 128
3.3.4. Dialog konkurencyjny  | str. 129
3.3.5. Negocjacje z ogłoszeniem oraz bez ogłoszenia  | str. 129
3.3.6. Zamówienia z wolnej ręki  | str. 131
3.3.7. Partnerstwo innowacyjne  | str. 132
3.3.8. Podsumowanie  | str. 134
4. Znaczenie pojęcia przetargu publicznego dla zakresu karalności zmów przetargowych w prawie karnym  | str. 135
4.1. Pojęcie przetargu  | str. 135
4.2. Pojęcie przetargu publicznego  | str. 137
4.3. Pojęcie przetargu publicznego - stanowisko własne  | str. 141
5. Wnioski  | str. 143
5.1. Wnioski dotyczące pojęcia przetargu w prawie ochrony konkurencji  | str. 144
5.1.1. Postulat interpretacyjny  | str. 144
5.1.2. Wnioski de lege ferenda  | str. 145
5.2. Wnioski dotyczące pojęcia przetargu publicznego w prawie karnym  | str. 146
5.2.1. Postulat interpretacyjny  | str. 146
5.2.2. Wnioski de lege ferenda  | str. 146
5.2.3. Zakres kryminalizacji zmów przetargowych a przetargi prywatne  | str. 149

Rozdział IV
Zachowania objęte zakresem zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym  | str. 151
1. Wprowadzenie  | str. 151
2. Zawarcie porozumienia ograniczającego konkurencję jako znamię zmowy przetargowej w prawie ochrony konkurencji  | str. 152
2.1. Wprowadzenie  | str. 152
2.2. Porozumienie  | str. 154
2.3. Porozumienia ograniczające konkurencję  | str. 160
2.3.1. Ograniczenie konkurencji na rynku właściwym  | str. 160
2.3.2. Ograniczenie konkurencji a relacje wewnątrzorganizacyjne  | str. 165
2.3.3. Cel lub skutek ograniczenia konkurencji  | str. 167
2.3.4. Wyłączenia spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję  | str. 175
2.4. Zmowa przetargowa w świetle zakazu porozumień ograniczających konkurencję  | str. 180
2.4.1. "Kartelowe" zmowy przetargowe w świetle art. 6 ust. 1 pkt 7 u.o.k.k.  | str. 183
2.4.2. "Wertykalne" zmowy przetargowe w świetle art. 6 ust. 1 pkt 7 u.o.k.k.  | str. 190
2.4.3. "Kooperacyjne" porozumienia przetargowe w świetle art. 6 ust. 1 pkt 7 u.o.k.k.  | str. 193
2.4.3.1. Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia  | str. 194
2.4.3.2. Podwykonawstwo  | str. 197
2.4.3.3. Korzystanie z potencjału (zasobów) osoby trzeciej  | str. 199
2.4.3.4. Antymonopolowa ocena "kooperacyjnych" porozumień przetargowych  | str. 203
2.4.4. Inne niż art. 6 ust. 1 pkt 7 u.o.k.k. podstawy kwalifikacji zakazanych porozumień przetargowych  | str. 218
2.4.4.1. Prawo polskie  | str. 218
2.4.4.2. Prawo Unii Europejskiej  | str. 220
2.4.5. Ocena aktualnego podejścia do zmów przetargowych w świetle zakazu porozumień ograniczających konkurencję - ograniczenie konkurencji ze względu na cel czy skutek?  | str. 230
2.4.5.1. Uzgodnienia przetargowe niepowodujące ograniczenia konkurencji  | str. 236
2.4.5.2. Uzgodnienia przetargowe ograniczające konkurencję ze względu na cel  | str. 240
2.4.5.3. Uzgodnienia przetargowe ograniczające konkurencję ze względu na skutek  | str. 247
2.4.5.4. Porozumienia ograniczające konkurencję podlegające wyłączeniu spod zakazu  | str. 248
3. Wejście w porozumienie na szkodę beneficjenta przetargu jako znamię zmowy przetargowej w prawie karnym  | str. 250
3.1. Wprowadzenie  | str. 250
3.2. Wejście w porozumienie  | str. 253
3.2.1. Wejście w porozumienie a współsprawstwo  | str. 253
3.2.2. Wejście w porozumienie jako dokonanie uzgodnień  | str. 256
3.2.3. Brak wymogów co do formy zawarcia porozumienia  | str. 257
3.3. Treść porozumienia  | str. 259
3.3.1. Różnice między znamionami zmowy przetargowej w art. 305 § 1 i 2 k.k.  | str. 259
3.3.2. Przebieg przetargu jako przedmiot porozumienia  | str. 260
3.3.3. Treść porozumienia a rodzaje uczestników porozumienia  | str. 260
3.3.4. Treść porozumienia a inne typy przestępstw określone w art. 305 k.k.  | str. 262
3.3.5. Trudności w ustaleniu treści bezprawnego porozumienia przetargowego  | str. 264
3.3.6. Rola regulacji pozakarnych w odtwarzaniu zakresu kryminalizacji zmów przetargowych  | str. 266
3.4. Przesłanka działania na szkodę beneficjenta przetargu  | str. 273
3.4.1. Pojęcie szkody  | str. 273
3.4.2. Charakter i rozmiar szkody  | str. 274
3.4.3. Działanie na szkodę podmiotów innych niż beneficjent przetargu  | str. 276
3.4.4. Przesłanka działania na szkodę beneficjenta przetargu a wyrządzenie szkody  | str. 277
4. Zachowania objęte zakresem zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym - podobieństwa i różnice  | str. 281
4.1. Pojęcie porozumienia  | str. 281
4.2. Treść porozumienia  | str. 283
4.3. Cel porozumienia  | str. 286
5. Wnioski  | str. 286

Rozdział V
Zakres podmiotowy zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym  | str. 295
1. Wprowadzenie / 295
2. Zakres podmiotowy zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji  | str. 296
2.1. Przedsiębiorca jako podmiot odpowiedzialności antymonopolowej  | str. 296
2.2. Odpowiedzialność przedsiębiorców za działania osób fizycznych będących ich reprezentantami  | str. 303
2.3. Odpowiedzialność antymonopolowa uczestników i organizatorów przetargu  | str. 304
2.4. Odpowiedzialność antymonopolowa a powiązania między przedsiębiorcami  | str. 307
2.5. Osoba zarządzająca jako podmiot odpowiedzialności antymonopolowej  | str. 313
3. Zakres podmiotowy zakazu zmów przetargowych w prawie karnym  | str. 317
3.1. Osoba fizyczna jako podmiot odpowiedzialności prawnokarnej  | str. 318
3.2. Różnorodność ról pełnionych w związku z przetargiem przez podmioty odpowiedzialności karnej z tytułu zmowy przetargowej  | str. 319
3.3. Problem porozumień zawieranych przez reprezentantów przedsiębiorców lub innych podmiotów mogących oddziaływać na przebieg przetargu  | str. 321
3.4. Podmiot zbiorowy jako podmiot odpowiedzialności za czyny zabronione pod groźbą kary  | str. 323
4. Podobieństwa i różnice zakresów podmiotowych zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i w prawie karnym  | str. 328
4.1. Udział w porozumieniu podmiotów niebędących przedsiębiorcami  | str. 328
4.2. Udział w porozumieniu osób fizycznych będących przedsiębiorcami  | str. 329
4.3. Udział w porozumieniu osób fizycznych działających na rzecz przedsiębiorców  | str. 330
4.4. Udział w porozumieniu organizatora przetargu  | str. 331
4.5. Udział w porozumieniu osób nieuczestniczących w przetargu  | str. 332
4.6. Porozumienia "wewnątrzorganizacyjne"  | str. 333
4.7. Problem odpowiedzialności następczej podmiotów zbiorowych  | str. 334
5. Wnioski  | str. 335
5.1. Ujęcie podmiotu naruszenia w prawie ochrony konkurencji  | str. 335
5.2. Ujęcie podmiotu naruszenia w prawie karnym  | str. 337
5.3. Konsekwencje podobieństwa podmiotowych zakresów zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym  | str. 338

Rozdział VI
Subiektywne przesłanki odpowiedzialności za zmowę przetargową w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym  | str. 340
1. Wprowadzenie  | str. 340
2. Subiektywne przesłanki odpowiedzialności za zmowę przetargową w prawie ochrony konkurencji  | str. 341
2.1. Obiektywny charakter odpowiedzialności przedsiębiorcy z tytułu naruszenia zakazu praktyk ograniczających konkurencję  | str. 341
2.2. Co najmniej nieumyślne naruszenie jako warunek nałożenia na przedsiębiorcę kary pieniężnej z tytułu naruszenia zakazu praktyk ograniczających konkurencję  | str. 342
2.3. Umyślność jako warunek antymonopolowej odpowiedzialności osoby zarządzającej  | str. 344
2.4. Ujęcie strony podmiotowej w unijnym prawie ochrony konkurencji  | str. 346
3. Subiektywne przesłanki odpowiedzialności za zmowę przetargową w prawie karnym  | str. 347
3.1. Umyślność lub nieumyślność jako znamiona charakteryzujące stronę podmiotową czynu zabronionego w prawie karnym  | str. 347
3.2. Znamiona charakteryzujące stronę podmiotową zmowy przetargowej w prawie karnym  | str. 349
3.3. Przesłanki odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary  | str. 351
4. Wnioski  | str. 353

Rozdział VII
Wielość podstaw odpowiedzialności za zmowy przetargowe w świetle zasady ne bis in idem oraz zasady proporcjonalności  | str. 355
1. Wprowadzenie  | str. 355
2. Źródła zasady ne bis in idem w świetle prawa międzynarodowego i krajowego  | str. 356
2.1. Prawnomiędzynarodowe źródła zasady ne bis in idem  | str. 357
2.2. Źródła zasady ne bis in idem w prawie Unii Europejskiej  | str. 358
2.3. Źródła zasady ne bis in idem w prawie polskim  | str. 362
3. Zakres zastosowania zasady ne bis in idem  | str. 364
3.1. Zakres zastosowania zasady ne bis in idem w świetle europejskiej konwencji praw człowieka i podstawowych wolności  | str. 364
3.2. Zakres zastosowania zasady ne bis in idem w świetle prawa Unii Europejskiej  | str. 369
3.3. Zakres zastosowania zasady ne bis in idem jako polskiej zasady konstytucyjnej  | str. 371
3.4. Zakres zastosowania zasady ne bis in idem w odniesieniu do mechanizmów ochrony przed zmowami przetargowymi  | str. 375
4. Treść zasady ne bis in idem  | str. 381
4.1. Znaczenie pojęcia idem  | str. 382
4.2. Znaczenie pojęcia bis  | str. 385
5. Zbieg podstaw odpowiedzialności za zmowy przetargowe w świetle zasady ne bis in idem  | str. 386
5.1. Warianty dublowania odpowiedzialności wskutek zastosowania przepisów krajowych  | str. 388
5.1.1. Dublowanie odpowiedzialności przedsiębiorców niebędących osobami fizycznymi  | str. 388
5.1.2. Dublowanie odpowiedzialności przedsiębiorców będących osobami fizycznymi  | str. 390
5.1.3. Dublowanie odpowiedzialności osoby fizycznej niebędącej przedsiębiorcą, mającej status osoby zarządzającej w rozumieniu art. 4 pkt 3a u.o.k.k.  | str. 393
5.2. Warianty dublowania odpowiedzialności wskutek zastosowania przepisów prawa Unii Europejskiej  | str. 394
5.2.1. Dublowanie odpowiedzialności jednostek organizacyjnych mających status podmiotu zbiorowego oraz przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 101 TFUE  | str. 394
5.2.2. Dublowanie odpowiedzialności przedsiębiorstw w rozumieniu art. 101 TFUE będących osobami fizycznymi  | str. 395
5.2.3. Dublowanie odpowiedzialności przedsiębiorstw w rozumieniu art. 101 TFUE mających również status przedsiębiorcy w świetle ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów  | str. 396
5.2.4. Dublowanie odpowiedzialności przedsiębiorstw w rozumieniu art. 101 TFUE wskutek zastosowania wyłącznie przepisów unijnego prawa konkurencji  | str. 397
5.3. Obszary, w których nie dochodzi do dublowania odpowiedzialności  | str. 404
5.4. Kwalifikacja zbiegu podstaw odpowiedzialności za zmowy przetargowe w świetle zasady ne bis in idem  | str. 406
6. Zbieg podstaw odpowiedzialności za zmowy przetargowe w świetle zasady proporcjonalności  | str. 408
7. Eliminacja niekonstytucyjnego zbiegu podstaw odpowiedzialności w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego oraz propozycji doktryny i projektów legislacyjnych  | str. 411
7.1. Orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego  | str. 411
7.2. Propozycje doktryny i projekty legislacyjne  | str. 415
8. Wnioski  | str. 423
8.1. Wnioski z rozważań dotyczących wielości podstaw odpowiedzialności z tytułu zmów przetargowych  | str. 423
8.2. Eliminacja zbiegu podstaw odpowiedzialności z tytułu zmów przetargowych - uwagi de lege ferenda i wnioski de lege lata  | str. 428
8.2.1. Założenia proponowanych zmian  | str. 428
8.2.2. Propozycje zmian legislacyjnych i wnioski de lege lata  | str. 432

Rozdział VIII
Podsumowanie - wnioski oraz propozycje interpretacyjne i legislacyjne  | str. 448
1. Wprowadzenie  | str. 448
1.1. Waga problematyki zmów przetargowych oraz prawnych instrumentów przeciwdziałania tym praktykom  | str. 448
1.2. Wielotorowość prawnej interwencji służącej przeciwdziałaniu zmowom przetargowym  | str. 450
2. Zakres odpowiedzialności z tytułu zmów przetargowych  | str. 451
2.1. Wnioski z analizy zagadnienia  | str. 452
2.2. Propozycje interpretacyjne i legislacyjne  | str. 457
2.2.1. Pojęcie przetargu na gruncie art. 6 ust. 1 pkt 7 u.o.k.k.  | str. 459
2.2.2. Pojęcie przetargu publicznego na gruncie art. 305 k.k.  | str. 460
2.2.3. Konstrukcja przestępnej zmowy przetargowej  | str. 462
2.2.4. Przesłanka narażenia na szkodę beneficjenta przetargu publicznego na gruncie art. 305 k.k.  | str. 463
2.2.5. Sposób oceny zmów przetargowych na gruncie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów  | str. 464
3. Wielość podstaw odpowiedzialności z tytułu zmów przetargowych  | str. 469
3.1. Wnioski z analizy zagadnienia  | str. 469
3.2. Propozycje interpretacyjne i legislacyjne  | str. 472
3.2.1. Założenia formułowanych propozycji  | str. 472
3.2.2. Zbieg odpowiedzialności antymonopolowej z odpowiedzialnością karną lub odpowiedzialnością podmiotów zbiorowych  | str. 473
3.2.3. Artykuł 6 u.o.p.z.  | str. 475
3.2.4. Zbieg odpowiedzialności tzw. osób zarządzających  | str. 475
3.2.5. Zbieg odpowiedzialności przy stosowaniu prawa Unii Europejskiej  | str. 476
4. Wniosek końcowy  | str. 477

Bibliografia  | str. 479

Orzecznictwo  | str. 495

Inni Klienci oglądali również

37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Administracja. Prawo administracyjne. Część ogólna

Monografia jest skierowana zarówno do pracowników naukowych i studentów wszystkich kierunków, których programy nauczana obejmują problematykę teorii administracji, w tym prawa administracyjnego.
29,70 zł 33,00 zł
Do koszyka

Prawo i pięść

Autor „Prawa i pięści”, jednocześnie założyciel i dyrektor Fundacji LEX NOSTRA przez lata toczył nierówną walkę z bezdusznością i niesprawiedliwością aparatu państwa. Jego droga udowodniła, że można nie tylko przetrwać i nie złamać s...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Prawo karne. Wydanie 12

Książka Prawo karne prezentuje całość wykładu z zakresu prawa karnego, obejmującego program nauczania tego przedmiotu.Składa się z dwóch części, z których:pierwsza omawia zagadnienia ogólne, dotyczące m.in. nauki ...
230,40 zł 256,00 zł
Do koszyka

System prawa pracy. TOM IV. Indywidualne prawo pracy. Pozaumowne stosunki pracy

W tomie IV Systemu prawa pracy przedstawione zostały zagadnienia dotyczące pozaumownych stosunków pracy. W kolejnych częściach szczegółowo omówiono stosunki pracy nawiązywane na podstawie powołania, wyboru i mianowania. Są to akty ...
75,60 zł 84,00 zł
Do koszyka

Przeszkoda opisowości w praktyce udzielenia praw na znaki towarowe

Opisowość jest jednym z najczęściej podnoszonych zarzutów w procesie uzyskiwania praw na znaki towarowe zarówno przed Urzędem Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej, jak i Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO...
179,10 zł 199,00 zł
Do koszyka

Ochrona praw jednostki przed sądem administracyjnym w sprawach dyscyplinarnych

Monografia jest pierwszym na rynku wydawniczym opracowaniem, które w sposób zwięzły oraz kompleksowy przedstawia instytucje postępowania sądowoadministracyjnego mające wpływ na ocenę ochrony praw jednostki w sprawach dyscyplinarnych.

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!