0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Prawa pasażerów w transporcie lotniczym

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2024

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Agnieszka Kunert-Diallo

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 135,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 128,25 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

121,50 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Prawa pasażerów w transporcie lotniczym

Publikacja zawiera kompleksowe omówienie zagadnień ochrony prawnej pasażerów z punktu widzenia przepisów prawa lotniczego i turystycznego. Autorka analizuje podstawowe regulacje z dziedziny prawa międzynarodowego prywatnego, jakimi są konwencje lotnicze, a następnie wskazuje na pojawiające się do nich zmiany oraz nowe regulacje korygujące dotychczasowe postrzeganie celów, dla których zostały przyjęte te konwencje.

Zmieniające się otoczenie prawne i liczba orzeczeń TSUE w związku z interpretacją rozporządzeń unijnych (w szczególności rozporządzenia (WE) nr 261/2004, co do którego wydanych zostało ponad 200 orzeczeń) uzasadniają potrzebę analizy przepisów pod kątem prawidłowego formułowania roszczeń oraz zmian regulacji w dziedzinie praw pasażerów. Z tego względu opracowanie będzie stanowić cenne źródło wiedzy odnośnie do kierunków, jakie należy przyjmować przy stosowaniu prawa zastrzeżonego dla stosunków cywilnoprawnych w przewozach lotniczych.

Książka jest przeznaczona dla prawników, pracowników organizacji konsumenckich oraz samych konsumentów zainteresowanych omawianą problematyką.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8358-858-2
  • ISBN druku: 978-83-8358-725-7
  • EAN: 9788383588582
  • Liczba stron: 224
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów		9

Wprowadzenie		13

Rozdział I

Zakres ochrony prawnej pasażerów w świetle konwencji lotniczych regulujących odpowiedzialność przewoźnika lotniczego		19

1.	Zakres zastosowania konwencji międzynarodowych		19

2.	Zakres szkód objętych konwencjami międzynarodowymi		21

2.1.	Odpowiedzialność za szkody na osobie pasażera		21

2.2.	Odpowiedzialność za opóźnienie w przewozie pasażerów		36

2.3.	Odpowiedzialność za szkody w przewozie towarów i bagażu		39

3.	Rozszerzanie zasad ochrony prawnej konwencyjnej na podstawie przepisów unijnych		48

3.1.	Stosowanie przepisów konwencyjnych na podstawie rozporządzenia 2027/97		48

3.2.	Prawa dodatkowe niesprzeczne z konwencjami a wynikające z przepisów krajowych		52

3.3.	Dochodzenie roszczeń na podstawie konwencji międzynarodowych		56

Rozdział II

Europeizacja standardów międzynarodowych w zakresie nieregularności		61

1.	Odmowa przyjęcia na pokład z powodu zawyżonej liczby rezerwacji jako roszczenie nieobjęte konwencjami międzynarodowymi		61

2.	Zastrzeżenia środowiska lotniczego dotyczące wprowadzenia do stosowania rozporządzenia 261/2004		63

3.	Okoliczności egzoneracyjne ograniczające odpowiedzialność w sytuacji zakłóceń w przewozie lotniczym		69

3.1.	Pojęcia „okoliczności nadzwyczajne” i „racjonalne środki” jako przesłanki uzasadniające zwolnienie z obowiązku wypłaty odszkodowania		69

3.2.	Okoliczności zewnętrzne i wewnętrzne wobec działalności przewoźnika lotniczego		76

4.	Prawa pasażerów według rozporządzenia 261/2004 i orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej		87

4.1.	Uwagi ogólne		87

4.2.	Przewoźnik lotniczy i przewoźnik operujący		88

4.3.	Potwierdzona rezerwacja		90

4.4.	Odmowa przyjęcia na pokład		91

4.5.	Odwołanie lotu i jego opóźnienie		94

5.	Zakres zastosowania rozporządzenia 261/2004		98

5.1.	Miejsce rozpoczęcia i zakończenia lotu – terytorialny zakres stosowania rozporządzenia 261/2004		98

5.2.	Pozostałe przesłanki dotyczące stosowania rozporządzenia 261/2004		105

6.	Wspólne zasady odpowiedzialności niezależnie od przyczyny zakłócenia		108

6.1.	Prawo do informacji		108

6.2.	Zryczałtowane odszkodowanie		109

6.3.	Prawo do zwrotu należności i zmiana trasy podróży		116

6.4.	Prawo do opieki		118

6.5.	Dalsze odszkodowanie w rozumieniu konwencji międzynarodowych		119

7.	Rozwiązania prawne przyjęte w innych państwach w zakresie nieregularności		121

8.	Praktyka no-show		127

Rozdział III

Ochrona osób z niepełnosprawnościami w transporcie lotniczym		133

1.	Koncepcja niepełnosprawności na potrzeby zapewnienia dostępu do usług lotniczych		133

2.	Ochrona osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej sprawności ruchowej na podstawie rozporządzenia 1107/2006		136

Rozdział IV

Kontrola przestrzegania przepisów o ochronie prawnej konsumentów w przewozach lotniczych		141

1.	Rozpatrywanie reklamacji		141

2.	Kontrola sądowa		143

2.1.	Właściwość sądów		143

2.2.	Przedawnienie roszczeń z rozporządzenia 261/2004		147

2.3.	Egzekwowanie przepisów przez organy administracyjne		152

Rozdział V

Rosnące znaczenie obowiązków informacyjnych		155

1.	Obowiązki informacyjne w zakresie odpowiedzialności		155

2.	Obowiązki informacyjne przy zawieraniu umowy przewozu lotniczego		160

3.	Obowiązki informacyjne związane z bezpieczeństwem operacji		167

4.	Obowiązki informacyjne związane z nieregularnościami w przewozie lotniczym		169

Rozdział VI

Ochrona podróżnych w usługach turystycznych		173

1.	Cel dyrektywy 2015/2302		173

2.	Przedmiot i zakres ochrony pasażerów na podstawie dyrektywy 2015/2302		174

3.	Umowa o udział w imprezie turystycznej i związane z nią uprawnienia po stronie podróżnego		179

4.	Odpowiedzialność organizatora imprezy turystycznej i przedsiębiorcy ułatwiającego nabywanie usług		183

5.	Różne standardy ochrony podróżnych na wypadek niewypłacalności linii lotniczej		187

Rozdział VII

Planowane zmiany w przepisach regulujących ochronę prawną pasażerów w przewozach lotniczych		193

1.	Efektywniejsza polityka egzekwowania praw pasażerów równoważona ekonomicznym interesem przewoźników lotniczych		193

1.1.	Zmiany rozporządzenia 261/2004 i rozporządzenia 1107/2006		193

1.2.	Zmiany rozporządzenia 2027/97		198

1.3.	Czynniki wpływające na zmianę w podejściu do regulacji przepisów o ochronie prawnej pasażerów		199

2.	Ochrona pasażerów w podróży multimodalnej		205

Zakończenie		211

Bibliografia		217

Orzecznictwo		219

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!