0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Ujawnianie informacji niefinansowych w zakresie CSR. Dobre praktyki

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Izabela Emerling, Magdalena Wójcik-Jurkiewicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,00 zł
14,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Ujawnianie informacji niefinansowych w zakresie CSR. Dobre praktyki

W niniejszej monografii w warstwie teoretycznej skoncentrowano się na wskazaniu wielowymiarowości działań inicjowanych przez spółki należące do różnych sektorów w kontekście raportowania CSR. Część praktyczną zaś poświęcono wyróżnieniu obszarów, sposobów i zakresu ujawnianych informacji w ramach podejmowanych działań prospołecznych, proekologicznych, proetycznych i prośrodowiskowych, stanowiących studium dobrych praktyk.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Izabela Emerling, Magdalena Wójcik-Jurkiewicz
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-553-1
  • ISBN druku: 978-83-7875-552-4
  • Liczba stron: 174
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie do tematyki (Magdalena Wójcik-Jurkiewicz)	11
Część I
Ujawnienia niefinansowe
Rozdział I
Ujawnienia niefinansowe na przykładzie zintegrowanego sprawozdania Grupy Kapitałowej Lubelski Węgiel „Bogdanka” S.A. (Monika Żebrowska, Dawid Szałkowski)	17
1. Wprowadzenie	17
2. Istota i rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu	18
3. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/95/UE	19
4. Ujawnienia niefinansowe w raporcie Grupy Kapitałowej Lubelski Węgiel „Bogdanka” S.A.	20
5. Podsumowanie	24
Rozdział II 
Obowiązek ujawniania informacji niefinansowych a wartość przedsiębiorstwa – ujęcie teoretyczne (Emilia Renata Jadanowska, Justyna Janicka)	25
1. Wprowadzenie	25
2. Ujawnianie informacji niefinansowych a ich wpływ na wartość przedsiębiorstwa	26
3. Wybrane czynniki niematerialne a wartość przedsiębiorstwa	29
4. Podsumowanie	33
Rozdział III 
Przykłady kontrowersyjnych etycznie zachowań wybranych spółek (Aleksandra Błyskal, Monika Kmetko)	35
1. Wprowadzenie	35
2. Definicja i istota ujawnień niefinansowych oraz CSR	36
3. CSR na świecie – przykłady	37
4. Przykłady CSR w Polsce	40
5. Podsumowanie	43
Rozdział IV 
Raportowanie zintegrowane na przykładzie Grupy Orlen (Magdalena Wójcik-Jurkiewicz, Martyna Karaszewska, Monika Szydło)	45
1. Wprowadzenie	45
2. Czym jest zintegrowany raport i jaki jest jego cel?	46
3. Sprawozdawczość finansowa, sprawozdawczość biznesowa, a może zintegrowany raport?	47
4. Próba oceny raportu zintegrowanego – studium przypadku PKN Orlen	51
5. Podsumowanie	55
Część II
Raportowanie w zakresie CSR
Rozdział V 
Naruszenie zasad odpowiedzialnego biznesu na przykładzie „afery dieselgate” (Anna Garbulewska, Krzysztof Naruszewicz)	59
1. Wprowadzenie	59
2. Społeczna odpowiedzialność biznesu	59
3. Volkswagen a CSR	61
4. Afera „dieselgate” i jej następstwa	63
5. Podsumowanie	65
Rozdział VI 
Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu przez spółki należące do RESPECT Index (Bożena Kiczmer, Natalia Słonka)	66
1. Wprowadzenie	66
2. Obszary społecznej odpowiedzialności biznesu	67
3. RESPECT Index	68
4. Raportowanie danych CSR wybranych spółek RESPECT Index	69
5. Wpływ branży przedsiębiorstwa na treść raportów CSR	72
6. Podsumowanie	74
Rozdział VII
Społeczna odpowiedzialność biznesu w działalności banku PKO BP (Karolina Kulig, Kamila Trela)	75
1. Wprowadzenie	75
2. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu	76
3. Wykorzystanie strategii CSR w banku PKO BP 	77
4. Działania Fundacji PKO Banku Polskiego	83
5. Podsumowanie	85
Rozdział VIII
Raportowanie społecznej odpowiedzialności zgodnie z wytycznymi Global Reporting Initiative w krajach Unii Europejskiej (Joanna Piłacik)	86
1. Wprowadzenie	86
2. Raportowanie społecznej odpowiedzialności – wyzwanie dla przedsiębiorstw XXI wieku	87
3. Wytyczne Global Reporting Initiative	90
4. Raportowanie społecznej odpowiedzialności według wytycznych GRI w państwach założycielskich UE i w nowych krajach członkowskich	91
5. Podsumowanie	95
Rozdział IX
Społeczna odpowiedzialność w branży hazardowej na przykładzie Totalizatora Sportowego (Bożena Pałasz)	97
1. Wprowadzenie	97
2. Społeczna odpowiedzialność biznesu	98
3. Odpowiedzialny biznes w branży hazardowej	100
4. Informacje niefinansowe w raportach CSR Totalizatora Sportowego	101
5. Zaangażowanie społeczne	102
6. Bezpieczna gra	104
7. Zmiana Ustawy o rachunkowości i ryzyka związane z obowiązkiem ujawniania informacji niefinansowych	106
8. Podsumowanie	107
Część III 
Przykłady dobrych praktyk
Rozdział X
Dane środowiskowe w raportach CSR wybranych spółek – dobre praktyki (Robert Sroka, Artur Ochot, Magdalena Szymczak)	111
1. Wprowadzenie	111
2. Ustawa o rachunkowości w zakresie raportowania danych niefinansowych	112
3. Raportowanie danych w zakresie ochrony środowiska	115
4. Raportowanie środowiskowe spółek z różnych branż	118
5. Bank Ochrony Środowiska – inwestycyjne podejście do ochrony środowiska	121
6. Korzyści płynące z raportowania i ochrony środowiska	123
7. Podsumowanie	123
Rozdział XI
Regulacje związane z emisją zanieczyszczeń i ich ujawnienia w raportach wybranych spółek z sektora energetycznego (Tobiasz Folak)	125
1. Wprowadzenie	125
2. Ujawnianie informacji z zakresu emisji zanieczyszczeń oraz uprawnień do ich emisji	126
3. Grupa PGE	126
4. Grupa Tauron	128
5. Grupa Energa	131
6. Grupa Enea	134
7. Podsumowanie	136
Rozdział XII
Raport zintegrowany KGHM Polska Miedź S.A. jako źródło informacji niefinansowych (Emilia Koziarz, Agnieszka Omiliańczyk)	137
1. Wprowadzenie	137
2. Społeczna odpowiedzialność biznesu	137
3. Raport zintegrowany	139
4. Analiza raportu zintegrowanego KGHM Polska Miedź S.A.	141
5. Podsumowanie	142
Rozdział XIII
Ujawnienia organów nadzorczych w zakresie dobrych praktyk a ujawnienia niefinansowe (Izabela Emerling)	143
1. Wprowadzenie	143
2. Dobre praktyki jako podstawowe zasady ładu korporacyjnego	144
3. Obowiązki zarządu w zakresie dobrych praktyk	144
4. Kompetencje członków rad nadzorczych i ich obowiązki w zakresie dobrych praktyk	145
5. Dobre praktyki a ujawnianie informacji niefinansowych w oparciu o dyrektywę unijną	149
6. Podsumowanie	150
Bibliografia	153
Spis rysunków	171
Spis tabel	172

Inni Klienci oglądali również

44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Współpraca w zakresie wymiaru sprawiedliwości i spraw wewnętrznych w Unii Europejskiej

Prof. zw. dr hab. Władysław Czapliński, profesor nauk prawnych, profesor w Instytucie Nauk Prawnych PAN i w Centrum Europejskim UW, autor wielu monografii i artykułów w czasopismach krajowych i zagranicznych. Specjalizuje się w prawie międzynaro...
13,46 zł 14,95 zł
Do koszyka

Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej

Kolejna publikacja w ramach serii „Edukacja dla Mądrości”, inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (Teaching for Wisdom)- praktyczny poradnik metodyczny dla nauczycieli, wychowawców i pedagogów, pracuj...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Informacja i komunikacja

Informacja to nie komunikacja. To komunikacja, a nie informacja stanowi dziś prawdziwe wyzwanie. Informacje już nie wystarczają, aby zaistniała komunikacja Rewolucja XXI wieku nie jest rewolucją informacji, ale komunikacji. Zmia...
80,82 zł 89,80 zł
Do koszyka

Dieta Paleo – naturalna dieta naszych przodków. Potrawy, dzięki którym poradzisz sobie z przewlekłymi chorobami autoimmunologicznymi, odzyskasz zdrowie i dobre samopoczucie

Czy można wyleczyć chorobę tarczycy? Czy stwardnienie rozsiane musi być wyrokiem? Czy celiakia już na zawsze ograniczy mój jadłospis? Jeśli należysz do grona osób, które zadają sobie podobne pytania, ta książka jest dla Ciebie! Aut...
51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Psychologia negocjacji. Między nauką a praktyką zarządzania

Książka pt. „Psychologia negocjacji: między nauką a praktyką zarządzania” jest skierowana do szerokiego grona odbiorców i ma na celu ukazanie oraz upowszechnienie osiągnięć psychologii w obszarze negocjacji. Często wiedza z zakresu n...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Spotkać drugiego. Prawo - etyka - praktyka

Spojrzenie na człowieka z perspektywy nauk humanistycznych i społecznych, w tym pedagogiki, pracy socjalnej, prawa i psychologii, filozofii i etyki, a także ekonomii, z natury rzeczy inspiruje do podjęcia interesujących zagadnień, które i dziś s...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!