0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2018

  • Autor: Bartosz Fingas, Marcin Szala, Piotr Czekierda

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 69,00 zł
62,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków

Tutoring jest jedną z metod edukacji spersonalizowanej, polegającą na systematycznej pracy w relacji mistrz–uczeń. Ma na celu wspieranie ucznia w rozwijaniu jego potencjału w oparciu o jego umiejętności i zainteresowania. Treść książki obejmuje:



założenia teoretyczne tutoringu,
opis procesu stawania się tutorem,
wdrażanie i finansowanie programów tutoringowych,
funkcjonowanie tutoringu w szkole, na uczelni i w edukacji nieformalnej, np. w organizacjach pozarządowych,
studia przypadków – opisy funkcjonowania tutoringu w różnych instytucjach,
wywiady z praktykami tutoringu.


Niewątpliwym walorem tej książki jest jej kompleksowość: autorzy kładą nacisk zarówno na wnikliwy opis teoretycznych podstaw metody, jak i na konkretne przykłady jej zastosowania. Adresaci:Publikacja stanowi bogate źródło wiedzy o tej metodzie oraz znakomitą inspirację do jej stosowania i wdrażania. Adresatami książki są osoby interesujące się edukacją w szkole i na uczelni oraz edukacją nieformalną i rozwojem osobistym."






Książka ta jest niezwykle ważną i potrzebną pozycją na polskim rynku wydawniczym. Przygotowane przez wybitnych znawców problematyki kompendium wiedzy na temat tutoringu stanowi lekturę obowiązkową dla wszystkich pragnących poznać najważniejsze trendy współczesnej edukacji.

Dr Małgorzata Sidor-Rządkowska Politechnika Warszawska


Pierwsza część niniejszej pracy zawiera świetne kompendium wiedzy na temat tutoringu. Autorzy wskazują na badania i projekty dotyczące zastosowania tej metody. Jednak szczególnie interesujące jest ukazanie przypadków praktycznego i – co najważniejsze – udanego zastosowania tego podejścia. Otrzymujemy zbiór inspirujących relacji z procesu wdrażania metody tutoringu do pracy szkoły, uniwersytetu oraz organizacji pozarządowych, możemy także przeanalizować wywiady z uczestnikami projektów tutoringowych.

Dr Stanisław Kowal kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8160-217-4
  • ISBN druku: 978-83-8124-969-0
  • EAN: 9788381602174
  • Liczba stron: 356
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp | str. 9

Przedmowa do drugiego wydania | str. 13

Część I. Co to jest tutoring? Kim jest tutor?

Rozdział 1. Czym jest tutoring? | str. 21
Piotr Czekierda

Instytucje są tak dobre jak ludzie, którzy je tworzą | str. 22
Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana | str. 24
Mistrz, który pozwala spojrzeć głębiej | str. 28
Proces tutoringu i jego rodzaje (tutoring naukowy i rozwojowy) | str. 30
Tutoring, coaching, mentoring – różnice i podobieństwa | str. 33
Inspirować do wielkości | str. 40

Rozdział 2. Fundamenty i źródła tutoringu | str. 43
Bartosz Fingas

Relacja mistrz–uczeń | str. 45
Edukacja spersonalizowana i etyka cnót | str. 51
Psychologia pozytywna | str. 57
Tutoring – między ideałem a rzeczywistością | str. 64

Rozdział 3. Praca tutorska i proces stawania się tutorem | str. 68
Marcin Szala

Specyfika pracy tutora | str. 68
Stawanie się tutorem | str. 77
Proces kształcenia tutorów | str. 85
Podsumowanie | str. 94

Rozdział 4. Tutoring nie jest tani. Dlaczego się opłaca i jak go finansować? | str. 95
Damian Godlewski

Jakie zasoby są potrzebne, by wdrożyć tutoring? | str. 95
Wdrażanie tutoringu w szkole. Ile to kosztuje? | str. 96
Jakie są długofalowe korzyści z wdrażania tutoringu? | str. 99
Sposoby finansowania programów tutoringowych | str. 104
Podsumowanie | str. 116

Część II. Tutoring – obszary zastosowań i badania

Rozdział 1. Tutoring szkolny – personalizacja edukacji | str. 121
Paweł Zuchniewicz

Bitwa o człowieka | str. 121
Razem możemy więcej | str. 123
Personalizacja a indywidualizacja | str. 126
Rzecznik | str. 128

Rozdział 2. Tutoring akademicki – pomiędzy epistemą a doxą. Tożsamość metody w kontekście kształcenia uniwersyteckiego | str. 129
Beata Karpińska-Musiał

Wprowadzenie | str. 129
Skąd takie pozycjonowanie tutoringu w teorii i praktyce akademickiej? | str. 130
Doxa i epistema w tutoringu – spotkanie idei z doświadczeniem | str. 133
Tutoring a przywództwo ideowe z punktu widzenia pedagogiki | str. 135
Tutoring a epistemiczne struktury poznawcze – perspektywa językoznawcza i dydaktyczna | str. 137
Podmiot „stający się” i „tożsamość narracyjna” – hermeneutyka Paula Ricouera a mechanizmy działające w metodzie tutoringu akademickiego | str. 139
Podsumowanie oraz kontekst wdrożeń w instytucji kształcenia wyższego (HEI) | str. 141

Rozdział 3. Badania: tutoring w opinii nauczycieli akademickich – perła z lamusa czy perła do lamusa? | str. 146
Marta Kowalczuk-Walędziak

Wprowadzenie | str. 146
Metodologia badań | str. 148
Analiza wyników badań | str. 150
Dyskusja i wnioski końcowe | str. 160

Rozdział 4. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych | str. 165
Joanna Gardynik

Charakterystyka tutoringu w organizacjach społecznych | str. 165
Cele osiągane w tutoringu w projektach społecznych | str. 166
Tutoring szansą dla organizacji pozarządowych | str. 169
Korzyści płynące z tutoringu w organizacjach społecznych | str. 171

Rozdział 5. Tutoring a edukacja domowa | str. 175
Marek Budajczak

Główne terminy i ich definicje | str. 176
Interrelacje między tutoringiem a edukacją domową | str. 177
Społeczne perspektywy rozwijania relacji tutoring–edukacja domowa i ich stosunek do oświaty zbiorowej | str. 182

Część III. Studia przypadków

Wprowadzenie: Co ma wpływ na skuteczne wdrożenie tutoringu? Kilka ważnych uwag na marginesie | str. 187
Krzysztof Słaboń

Proaktywność / kreatywne podejście do rzeczywistości / przywództwo | str. 188
Budowanie zespołu, potęga pytania „dlaczego?” i wspólna wizja | str. 189
Myślenie strategiczne i zmiana | str. 191

Rozdział 1. Tutoring w szkole | str. 193

Tutoring w Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Poznaniu | str. 193
Miłosz Piękny, Katarzyna Rudnicka
Tutoring w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie – jak wdrażaliśmy tutoring | str. 202
Magdalena Niemczuk-Kobosko
Tutoring w zespole szkół nr 6 we Wrocławiu | str. 212
Anna Jędrzejczyk
Tutoring w szkole „Żagle” Stowarzyszenia „Sternik”– między szkołą a rodziną | str. 221
Paweł Zuchniewicz

Rozdział 2. Tutoring akademicki | str. 230

Tutoring na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – Wydziałowa Indywidualna Ścieżka Edukacyjna po pięciu latach funkcjonowania | str. 230
Łukasz Danel, Jakub Kwaśny, Agnieszka Żur
Tutoring w Kolegium „Artes Liberales” | str. 240
Krzysztof Rutkowski
Tutoring na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego | str. 247
Ewa Szymczak, Mirosława Malinowska
Tutoring na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego – w trosce o jakość w ilości | str. 257
Beata Karpińska-Musiał
Tutoring na uniwersytetach w Oksfordzie i Cambridge | str. 272
Marcin Szala

Rozdział 3. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych | str. 284

Tutoring w Stowarzyszeniu Praktyków Kultury | str. 284
Daniel Brzeziński
Tutoring w Akademii Przyszłości Stowarzyszenia Wiosna – nie rybę, nie wędkę, ale mentalność wędkarza | str. 288
Anna Wilczyńska, Anna Żaczek
Tutoring w Szkole Liderów | str. 298
Małgorzata Lelonkiewicz, Agnieszka Szelągowska
Tutoring w Programie Tutor Collegium Wratislaviense i Fundacji Dorastaj z Nami | str. 309
Joanna Gardynik

Część IV. Wywiady

Wywiad z Tomaszem Krupskim, podopiecznym w Programie Tutor | str. 321
Wywiad z Małgorzatą Witczak i Katarzyną Jędrzak, tutorkami z I Liceum Ogólnokształcącego im. Hugona Kołłątaja w Krotoszynie | str. 326
Wywiad z dr Sabiną Ratajczak, tutorką, prodziekan Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej | str. 332
Wywiad z dr Ewą Szymczak, prodziekan ds. kształcenia, Wydział Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego | str. 341

O autorach | str. 347

Inni Klienci oglądali również

26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Globalizacja w teorii i praktyce

Współczesny świat podlega szeroko rozumianym procesom globalizacji. Dotyczy ona, chociaż nie w takim samym stopniu, wszystkich dziedzin życia i wpływa w określony sposób na kondycję gospodarczą państw, regionów, grup społecznych or...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Biblioterapia w praktyce

W książce przedstawiono wyjątkowe scenariusze, przeznaczone do pracy z grupą. Głównym celem zamieszczonych tekstów jest profilaktyka oraz praca z emocjami. Scenariusze mogą znaleźć zastosowanie zarówno na zajęciach dydaktycznych, j...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Analiza komunikacji politycznej a teoria Douglasa N.Waltona

Komunikacja polityczna determinuje naszą recepcję rzeczywistości społecznej.Wpływa na odbiór obowiązujących regulacji prawnych, działalności instytucji etc.Problem pojawia się wtedy, kiedy przekaz przestaje być spójny pod względem przekon...
19,14 zł 21,27 zł
Do koszyka

Planowanie i zarządzanie strategiczne w NGO: Od teorii do praktyki

Książka jest obszernym podręcznikiem planowania i zarządzania strategicznego w instytucjach typu NGO. Dowiemy się z niej o historii tej metody i korzyściach, jakie wynikają z zastosowania jej w organizacjach typu non-profit.Pierwsza częś...
29,97 zł 33,30 zł
Do koszyka

Między władzą spojrzenia a praktyką

Dla Urianchajów Ałtaj jest nie tylko „zwyczajnym” miejscem zamieszkania, ale także potężną siłą przenikającą ludzkie życie. Ludzie, którzy żyją w Ałtaju na co dzień, po imieniu nazywają każdą rzekę, górę, jezioro czy do...
98,91 zł 109,90 zł
Do koszyka

Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Teoria i praktyka

Pierwsze kompleksowe ujęcie zagadnień dojrzewania i osiągania dorosłości przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Okres dojrzewania i osiągania dorosłości stanowi w przypadku osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu kolej...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!