0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

The retail trade in Europe – diagnosis and future prespectives

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,00 zł
14,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

The retail trade in Europe – diagnosis and future prespectives

Retail trade constitutes an important sector of economies in European countries. Retail trade faces numerous changes caused by the processes of concentration and integration of retailers, internationalization of commercial organizations, progress within IT technologies and trends in customers` behaviours. Multiplicity and diversity of customers` needs, which may be satisfied in retail trade, contribute to the commencement of diverse ways of providing products to their customers by retail trade enterprises. The result of these changes is a new structure of retail trade network in particular European countries.
The objective of this study is the diagnosis of retail trade functioning in Europe and an attempt to outline perspectives and directions of development of this economic sector. The report constitutes a complex study of retail trade, retailers and retail chains functioning in Europe and its selected countries.
The characteristics of retail trade in Europe were conducted on the basis of available Eurostat statistics, data published by national statistical offices, research agencies, organisations of retailers and other institutions dealing with retail trade.
The primary sources were used for the needs of this work as well. The extensive objectives of this work required specifying the subject and spatial matter of direct research. The objects of the research were inhabitants of selected European countries: Belgium, Finland, France, Germany, Poland, Romania, Slovakia and Hungary.
The attempts to predict perspectives and directions of retail trade development in Europe were based on the experts` evaluation method.
The publication will certainly be very interesting for all people dealing with the issue of retail trade on a daily basis. The managers of retail companies, researchers as well as students will find these themes very useful.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: ??angielski_pl_PL??
  • ISBN: 978-83-7875-255-4
  • ISBN druku: 978-83-7875-255-4
  • Liczba stron: 158
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Introduction           7

Chapter 1. Theoretical and methodological aspects of retail trade research in Europe        9

1.1. Specific of retail trade as a research subject       9
1.2. Source foundations for retail trade research in Europe    17
1.3. Methodological assumptions for retail trade research in Europe   25

Chapter 2. Retail trade in Europe           29

2.1. Retail trade in European Union in the years 2008-2012   29
2.2. Retailing in European countries in the years 2008-2012    37
2.3. Retailers in Europe        46

Chapter 3. Retail trade in selected European countries     58

3.1. Characteristics of research samples     58
3.2. Retailing in European countries – case study      61
3.2.1. Belgium           62
3.2.2. Finland            71
3.2.3. France           79
3.2.4. Germany         88
3.2.5. Hungary           98
3.2.6. Poland            106
3.2.7. Romania          113
3.2.8. Slovakia           122
3.3. Perspectives and directions of retail trade development in 2020 according to experts          129

Conclusion            141
Bibliography         145
List of tables         151
Słowa kluczowe: retail trade retailers europe EU

Inni Klienci oglądali również

89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Keeping the cash flowing. The principles and practice of modern trade credit management in Poland's market economy

This book explores an important but often neglected aspect of a firm's finances: trade credit management (TCM). When firms offering credit to each other so purchases can be made on open account it is a vital source of business-to-business credit flows....
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Korea art and artistic relations with Europe

Korea. Art and Artistic Relations with Europe contains selected papers presented at the international conference organized by the Polish Institute of World Art Studies in Warsaw in 2012. Those include analyses of the aesthetic concepts and interpretati...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Introduction to International Trade

Podręcznik jest pierwszą tego rodzaju pozycją literaturową w Polsce. Autorzy prezentują przekrojowo problematykę planowania i realizacji transakcji handlowych na rynku międzynarodowym. Praktyczne aspekty przedstawione w podręczniku obejmują opracowywan...
53,48 zł 59,42 zł
Do koszyka

Financial reporting of micro and small enterprises (MSE) in transition economies of Central and Eastern Europe

The study attempts to address three research problems: 1. What is the status and significance of the MSE-sector enterprises in selected CEE countries?2. What reporting obligations do enterprises from the MSE sector have?3. What is the...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Services in Europe – diagnosis and development perspectives

At present, services constitute over half of gross added value of the entire global economy. In economically well-developed countries such as France, Great Britain, Italy or Luxembourg, this share amounts to 82%-85% in each of these countries. It is si...
39,69 zł 44,10 zł
Do koszyka

Human being v. Person. Medically assisted procreation in the bioethical standards of The Council of Europe

Oddawana do rąk Czytelnika monografia jest pierwszą anglojęzyczną publikacją prezentującą w sposób kompleksowy regulacje prawne Rady Europy dotyczące medycznie wspomaganej prokreacji. Autor, po przedstawieniu problematyki statusu ludzkiego życia...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!