0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Rola liderów w sukcesie przedsiębiorstw społecznych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Martyna Wronka-Pośpiech

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 19,00 zł
17,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Rola liderów w sukcesie przedsiębiorstw społecznych

Głównym celem niniejszego opracowania jest wyjaśnienie relacji zachodzących pomiędzy stylem kierowania, orientacją przedsiębiorczą a sukcesem przedsiębiorstw społecznych oraz określenie pożądanego zestawu cech i kompetencji osób nimi zarządzających. Prowadzone badania były zorientowane na realizację następujących celów szczegółowych o charakterze:teoretycznym (przegląd i systematyzacja literatury przedmiotu, ukierunkowane w szczególności na wyjaśnienie podstawowych pojęć); metodycznym (skonstruowanie narzędzi służących pomiarowi sukcesu przedsiębiorstwa społecznego, badaniu zależności zachodzących pomiędzy stylem przywództwa, orientacją przedsiębiorczą i sukcesem przedsiębiorstwa społecznego oraz określenie zestawu cech i kompetencji pożądanych u przedsiębiorstw społecznych);praktycznym (dostarczenie praktykom wytycznych podnoszenia skuteczności i sprawności badanych organizacji). Realizacja postawionego celu badawczego została poprzedzona krytyczną analizą koncepcji odnoszących się do zakreślonego obszaru tematycznego, zawartych zarówno w polskiej, jak i zagranicznej literaturze przedmiotu. Podstawowe etapy badań obejmowały studia literatury przedmiotu, opracowanie modelu teoretycznego i narzędzi badawczych, przeprowadzenie badań empirycznych, analizę i interpretację otrzymanych wyników oraz późniejsze wnioskowanie w zakresie oceny związków pomiędzy stylem kierowania, orientacją przedsiębiorczą i sukcesem przedsiębiorstwa społecznego. Empiryczna część opracowania jest rezultatem zastosowania mieszanych metod badawczych (tzw. triangulacji metodologicznej) z wykorzystaniem kwestionariuszy ankiety i kwestionariusza wywiadu oraz wybranych metod statystycznych. Na finalny kształt pracy oraz na zakres i głębokość prowadzonych badań wpłynęły także informacje uzyskane przez autorkę pracy, która współpracuje z organizacjami działającymi w trzecim sektorze, gdzie od wielu lat pracuje jako doradca i trener, świadcząc usługi z zakresu zarządzania i funkcjonowania podmiotów ekonomii społecznej oraz promocji przedsiębiorstw społecznych. Można zatem powiedzieć, że weryfikacja tez miała zarówno teoretyczny, jak i praktyczny charakter.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-489-3
  • ISBN druku: 978-83-7875-488-6
  • Liczba stron: 200
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7
Rozdział 1
Podstawy teoretyczne przedsiębiorczości społecznej	13
1.1. Rozwój ekonomii społecznej i przesłanki przedsiębiorczości społecznej	13
1.2. Pojęcie przedsiębiorczości społecznej – przegląd definicji	20
1.3. Przedsiębiorstwa społeczne – istota, rodzaje i zasady działania	32
1.3.1. Trzy szkoły definiowania przedsiębiorczości społecznej	32
1.3.2. Rozwój definicji przedsiębiorstwa społecznego	35
1.3.3. Specyfika przedsiębiorstw społecznych w Polsce	44
Rozdział 2
Czynniki determinujące funkcjonowanie i sukces przedsiębiorstw społecznych	51
2.1. Sukces przedsiębiorstwa społecznego – teoria, praktyka i pomiar	51
2.2. Kontekstowe uwarunkowania osiągania sukcesu przedsiębiorstw społecznych	58
2.2.1. Uwarunkowania zewnętrzne	58
2.2.2. Uwarunkowania wewnętrzne	61
2.2.2.1. Przywództwo	64
2.2.2.2. Orientacja przedsiębiorcza	66
2.3. Typologie czynników decydujących o sukcesie przedsiębiorstw społecznych	71
Rozdział 3
Przedsiębiorca społeczny i jego rola w osiąganiu sukcesu przez przedsiębiorstwo społeczne	79
3.1. Przedsiębiorca społeczny i jego atrybuty	79
3.2. Specyfika zarządzania przedsiębiorstwem społecznym	83
3.3. Kompetencje przedsiębiorcy społecznego – przegląd definicji	88
Rozdział 4
Metodyka badań	95
4.1. Pierwszy etap badań	95
4.2. Drugi etap badań	103
4.3. Trzeci etap badań	105
Rozdział 5
Prezentacja wyników badań własnych – analiza i dyskusja	110
5.1. Pierwszy etap badań	110
5.1.1. Identyfikacja stosowanego przez respondentów stylu przywództwa, poziomu orientacji przedsiębiorczej oraz osiąganego sukcesu	110
5.1.2. Ocena związku pomiędzy stylem przywództwa a sukcesem przedsiębiorstwa społecznego	111
5.1.3. Ocena związku pomiędzy stylem przywództwa a orientacją przedsiębiorczą	114
5.1.4. Ocena związku pomiędzy stylem przywództwa a orientacją przedsiębiorczą oraz sukcesem	117
5.1.5. Ocena związku pomiędzy orientacją przedsiębiorczą a sukcesem przedsiębiorstwa społecznego	120
5.1.6. Ocena pozostałych związków pomiędzy zmiennymi	125
5.2. Drugi etap badań	128
5.3. Trzeci etap badań	137
Rozdział 6
Podsumowanie badań i wnioski	146
6.1. Wyniki weryfikacji hipotez i pytań badawczych	146
6.2. Konsekwencje dla teorii	148
6.3. Konsekwencje dla praktyki zarządzania	151
6.4. Ograniczenia przeprowadzonych badań	154
Zakończenie	157
Załączniki
Załącznik 1: Kwestionariusz wywiadu – pierwszy etap badań	163
Załącznik 2: Kwestionariusz wywiadu – drugi etap badań	168
Załącznik 3: Kwestionariusz wywiadu – trzeci etap badań	171
Bibliografia	173
Spis rysunków	197
Spis tabel	198

Inni Klienci oglądali również

24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Die blaue Hand

Die junge Eunice Weldon nimmt eine Stellung als Sekretärin der reichen Mrs. Groat an und zieht in deren Haus ein. Zurück bleibt eine Karte mit einem blauen Handabdruck und einer geheimnisvollen Warnung: „Jemand, der Dich liebt, bittet D...
30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
35,37 zł 39,30 zł
Do koszyka

Księga retrogradacji Merkurego. Jak cykliczny chaos przekształcić w twórcze sukcesy

Podczas retrogradacji Merkurego wszystko idzie nie tak. Psują się relacje, mamy problemy z komunikacją, odczuwamy dyskomfort, stres i frustrację. Dzięki tej książce dowiesz się jednak nie tylko, jak uniknąć najgorszych efektów retrogradacji Merk...
99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Rola organów spółki kapitałowej w realizacji funkcji compliance

Implementacja systemów zarządzania zgodnością (Compliance Management Systems, CMS) to jedno z najdynamiczniej rozwijających się zjawisk w ostatnim czasie. Na płaszczyźnie globalnej podejmowane są działania w zakresie wypracowywania standard&o...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Republice Kazachstanu (na przykładzie aktywności inwestycyjnej polskich przedsiębiorstw)

Autorzy książki, pracownicy Katedry Inwestycji i Nieruchomości Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, od wielu lat prowadzą badania naukowe dotyczące międzynarodowych przepływów kapitału w postaci be...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!